Dawn of the dead til 7.00$
Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 21-10-04 19:54

NOgen der kender dette sted, og denne version af Dawn of the dead

http://www.koreandvds.com/dvddetail.html?id=13955

Det ser da billigt ud

Mvh. Brian

Fra : Martin Møller

Dato : 22-10-04 00:01

"Brian, Rikke & Kristian" <brauner@tele2adsl.dkFJERNDETTE> skrev i en
meddelelse news:KATdd.7288$9P4.405@news.get2net.dk...
> NOgen der kender dette sted, og denne version af Dawn of the dead
>
> http://www.koreandvds.com/dvddetail.html?id=13955
>
> Det ser da billigt ud

Et godt sted at tjekke om det kan betale sig er ved at bruge
http://www.dvd-basen.dk/home.php3?mvis=ok&told=ok

Hilsen Martin

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 22-10-04 06:43

"Martin Møller" <martinboy@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> meddelelse news:KATdd.7288$9P4.405@news.get2net.dk...

> Et godt sted at tjekke om det kan betale sig er ved at bruge

Mht. told, så skulle det da ikke give problemer 7$ = 42 dkr. + evt. porto
(kan ikke lige finde noget om porto på siden) så portoen må bare ikke
overstige 38 dkr. og det gør den forhåbentlig heller ikke.

Det var mere om nogen havde bestilt fra stedet jeg var interesseret i.

Mvh. Brian

Fra : Tim Christensen

Dato : 22-10-04 10:12

Brian, Rikke & Kristian wrote:

> Mht. told, så skulle det da ikke give problemer 7$ = 42 dkr. + evt. porto
> (kan ikke lige finde noget om porto på siden) så portoen må bare ikke
> overstige 38 dkr. og det gør den forhåbentlig heller ikke.

Porto skal ikke regnes med det er selve produktet (eller produkterne)
der skal holdes under de ca. 80 kroner.

Mvh

Tim

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 22-10-04 10:19

Tim Christensen wrote:

> Porto skal ikke regnes med det er selve produktet (eller produkterne)
> der skal holdes under de ca. 80 kroner.

Det er jeg nu ikke sikker på. Nu er Told og Skats hjemmesiden ikke lige den
letteste at finde rundt på, men jeg har læst der at de 80 kr. er incl.
porto.

Jeg skal nok lige komme med et link hvis jeg kan finde det. Ellers kan du
jo komme med et hvor det modsatte står

--
Mvh. Lars

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 22-10-04 10:24

Lars Jørgensen wrote:

> Jeg skal nok lige komme med et link hvis jeg kan finde det.

Hmmm... mon jeg bare var heldig denne gang?

http://www.erhverv.toldskat.dk/ToldSkat.aspx?oID=137524&vID=200341&i=4&action=open#i137524

--
Mvh. Lars

Fra : Tim Christensen

Dato : 22-10-04 10:44

Lars Jørgensen wrote:

> Hmmm... mon jeg bare var heldig denne gang?
>
> http://www.erhverv.toldskat.dk/ToldSkat.aspx?oID=137524&vID=200341&i=4&action=open#i137524

Der kan du jo se at jeg havde ret.

Mvh

Tim

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 22-10-04 12:18

Tim Christensen wrote:

> Der kan du jo se at jeg havde ret.

Ikke forstået...?

Som jeg læser det er "forsendelsens værdi" prisen på varen +
fragtomkostninger. Hvis denne overstiger 80 kr. skal der betales moms.

(FUT til dk.forbruger)

--
Mvh. Lars

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 22-10-04 14:20

"Tim Christensen" <nospam@eson.dk> skrev i en meddelelse

> Der kan du jo se at jeg havde ret.
Har selv haft problemet en gang, den gang var det varens værdi der skulle
overstige 80, men nu er teksten blevet ændret til forsendelsen værdi, og så
tror jeg sgu ikke der er noget at gøre, forsendelsens værdi må være varens
værdi + det det koster at sende den også.

Mvh. Brian

Fra : Ole Kofoed

Dato : 22-10-04 17:19

"Brian, Rikke & Kristian" <brauner@tele2adsl.dkFJERNDETTE> skrev i en
meddelelse news:NN7ed.3004$Wb6.1651@news.get2net.dk...

> [...]

> tror jeg sgu ikke der er noget at gøre, forsendelsens værdi må være varens
> værdi + det det koster at sende den også.

Portoen kommer først ind i billedet hvis selve varens værdi er over 80 kr.:

www.danskhjemmebioforum.dk/phpBB2/viewtopic.php?p=98936&highlight=#98936

Ang. DVD-Basens toldudregner så er den ikke blevet opdateret længe og viser
derfor forkerte toldkurser.

Korean DVD's er en glimrende butik, jeg har handlet der flere gange uden
problemer.

Mvh.

Ole

Fra : Morten DH

Dato : 22-10-04 16:09

"Brian, Rikke & Kristian" <brauner@tele2adsl.dkFJERNDETTE> skrev i en
meddelelse news:t51ed.874$Ih1.613@news.get2net.dk...
> Det var mere om nogen havde bestilt fra stedet jeg var interesseret i.

jeg har ikke selv prøvet dem endnu; men mener de generelt er velrenomerede -
kig evt. lidt her: http://www.danskhjemmebioforum.dk/phpBB2/index.php der
kan du helt sikkert finde svar

Fra : sniper_Nolight

Dato : 22-10-04 23:06

> NOgen der kender dette sted, og denne version af Dawn of the dead

jeg har den nye divimax udgave af Dawn of the Dead og da jeg har købt den
nye box vil jeg sælge den til dig for 80,- + porto - den er fejlfri.

den version er uden sammenligning den eneste rigtige at erhverve sig imho.

vh
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Morten DH

Dato : 23-10-04 15:23

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> jeg har den nye divimax udgave af Dawn of the Dead og da jeg har købt den
> nye box vil jeg sælge den til dig for 80,- + porto - den er fejlfri.
>
> den version er uden sammenligning den eneste rigtige at erhverve sig imho.

Og linket til Korean dvd viser ovenikøbet at det er en foolscreen 4:3
version - så pengene til Sniper's version er givet bedre ud x10... Billedet
er fantastisk på den udgave

Fra : sniper_Nolight

Dato : 23-10-04 18:56

> Og linket til Korean dvd viser ovenikøbet at det er en foolscreen 4:3
> version - så pengene til Sniper's version er givet bedre ud x10...
> Billedet er fantastisk på den udgave

The DVD image may not represent the actual coverart of DVD

det lyder da heller ikke specielt betryggende synes jeg

Brian har mailet at han køber min divimax og jeg kan seføli kun være enig -
divimax er laaangt bedre end noget andet der er ude - simpelthen det bedste
efter boxen seføli, men er man "almindelig" fan og ikke DotD nørd som jeg
selv er 1-disc udgaven perfekt.

Fra : Morten DH

Dato : 24-10-04 11:36

> [...]
> det bedste efter boxen seføli, men er man "almindelig" fan og ikke DotD
> nørd som jeg selv er 1-disc udgaven perfekt.

Jeg elsker også den film (og zombiefilm generelt) og den 4-disc udgave til
os nørder er bare lækker... min gamle Elite laserdiscbox har fået en værdig
afløser og nyder nu sin velfortjente pension

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 24-10-04 15:24

> [...]
> det bedste efter boxen seføli, men er man "almindelig" fan og ikke DotD
> nørd som jeg selv er 1-disc udgaven perfekt.

Har ikke råd til at være alt for meget nørd endnu...må lige være færdig med
uddannelsen først

Og så er jeg nok bare almindelig film nørd, er ikke generelt vild med Zombie
film, men har dog set en del gode her for nylig.

Night of the living dead (god i forhold til alderen)
Dawn of the dead (suveræn, vild med stemningen)
28 dage senere (rigtig god seriøs film)
Dawn of the dead - ny (også rigtig god, dog mere overfladisk, men tilgengæld
godt gang i den)
Shaun of the dead (det var lige ved jeg døde af grin...ja den var plat)

Zombie film jeg ikke var så vild med:

Day of the dead (den sagde mig ikke rigtig noget)
Resident Evil 1

De italienske zombie film, tør jeg ikke se så et klip som bette knægt
fra en af dem, det klip har givet mig mareridt mange gange siden, så nu
holder jeg mig helt fra dem.

Mvh. Brian

PS: Filmene return of the living dead og der er flere i den serie ikke,
hvordan er de i forhold til de Z film jeg har nævnt jeg godt kunne lide.

Fra : Morten DH

Dato : 25-10-04 22:34

"Brian, Rikke & Kristian" <brauner@tele2adsl.dkFJERNDETTE> skrev i en
meddelelse news:KVOed.1937$GB6.491@news.get2net.dk...
> [...]
> tilgengæld godt gang i den)
> Shaun of the dead (det var lige ved jeg døde af grin...ja den var plat)

Har ikke set Shaun endnu; men ellers er vi helt enige...

> Zombie film jeg ikke var så vild med:
> Day of the dead (den sagde mig ikke rigtig noget)
> Resident Evil 1

Hmm jeg kunne godt lide RE (og faktisk også RE2 bortset fra "MTV"
klipningen) - day of the dead synes jeg også om; men klart den mindst
underholdende i trilogien

> De italienske zombie film, tør jeg ikke se så et klip som bette knægt
> fra en af dem, det klip har givet mig mareridt mange gange siden, så nu
> holder jeg mig helt fra dem.

Uha, der er ellers nogle perler imellem og så er der produceret så mange at
der er lidt for enhver smag.... Lucio Fulci's Zombie (som er en slags
uofficiel italiensk sequel til Dawn of the Dead) er et godt sted at starte
og den er kommet i en fantastisk udgave på DVD for nylig...

> PS: Filmene return of the living dead og der er flere i den serie ikke,
> hvordan er de i forhold til de Z film jeg har nævnt jeg godt kunne lide.

Return of the Living Dead filmene er mere gyserkomedier kombineret med lidt
teenfilm - du ved hvor alle bipersonerne er dårlige sterotyper af teenagere
og der er lidt for husarerne (der er full frontal i nr. 1 så vidt jeg
husker - og kan ikke rigtig huske resten af dem) og så meget mere humor af
den halvplatte slags.... Ikke hverken Night eller Dawn of the Dead; men
udmærket underholdning efter min mening...