gensyn med Nattevagten
Fra : Lars Hoffmann

Dato : 20-10-04 23:18

Jeg har lige genset den dansk film Nattevagten, som for mig er en milepæl i
dansk filmhistorie. Før Nattevagten var danske film kedelige typisk europæiske
ligegyldige dramaer (Niels Søndergaard ved hvad jeg mener), men Nattevagten
startede en ny bølge af danske thrillers og actionfilm. Dejligt at en lidt
mere ambitiøs dansk film på denne måde kan vise vejen.

Nattevvagten har da sine småfejl, men som helhed holder den stadig den dag
idag. Er den amerikanske version noget ved?

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Thomas

Dato : 21-10-04 00:46

> Nattevvagten har da sine småfejl, men som helhed holder den stadig den dag
> idag. Er den amerikanske version noget ved?

Jeg har aldrig set den Amerikanske version. Men Ewan McGregor, Nick Nolte
og Patricia Arquette er da et OK cast..

På IMDB har de godt 2600 stemmer givet den en gennemsnits karakter på 6.1
(ud af 10), hvilket jo ikke lige tegner et billede af et mesterværk...

MEN! lige præcis NU er filmen på tilbud hos DVDoo (www.dvdoo.com) for 29
kroner. Så der er da mulighed for at købe den, og checke den ud... Til den
pris,
er det jo ikke den store katastrofe hvis den er dårlig...

Mch. Thomas

Fra : Rune Zedeler

Dato : 21-10-04 00:49

(SPOILER)

Lars Hoffmann skrev:

> Er den amerikanske version noget ved?

Nej.
Det er alt for tydeligt at politimanden er morderen.
Og så har de slettet bryllups-scenen. Øv.

-Rune

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 21-10-04 09:37

"Rune Zedeler" <rz@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse
> (SPOILER)

> Nej.
> Det er alt for tydeligt at politimanden er morderen.
> Og så har de slettet bryllups-scenen. Øv.

Jep men hvad værre er, så har de så vidt jeg husker skåret sex scenen i
ligehuset ud. Hvilket så fjerner forklaringen for hvorfor der findes sæd i
lighuset. Stor bommer synes jeg.

Fra : AJC

Dato : 21-10-04 10:27

Brian, Rikke & Kristian wrote:
> [...]
> ligehuset ud. Hvilket så fjerner forklaringen for hvorfor der findes sæd i

Sæd i lighuse tror jeg efterhånden er mere reglen end undtagelsen.
Noget skal nattevagten vel få natten til at gå med?

Fra : David Rasmussen

Dato : 21-10-04 10:39

AJC wrote:

> Sæd i lighuse tror jeg efterhånden er mere reglen end undtagelsen.
> Noget skal nattevagten vel få natten til at gå med?

LOL!!!

/David

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 21-10-04 13:16

"AJC" <syg@blå.stue> skrev i en meddelelse

> Sæd i lighuse tror jeg efterhånden er mere reglen end undtagelsen.
> Noget skal nattevagten vel få natten til at gå med?

Disgusting but funny

Fra : Morbid Angel

Dato : 21-10-04 01:07

On Thu, 21 Oct 2004 00:17:46 +0200, Lars Hoffmann
<lars@intercambiodvd.com> wrote:

>Nattevvagten har da sine småfejl, men som helhed holder den stadig den dag
>idag. Er den amerikanske version noget ved?
>
>Med venlig hilsen
>Lars Hoffmann

Nej den er meget ringe Nick Nolte kommer aldrig i nærheden af Ulf
Pilgaard's eminente spil.

Mvh

MA

///
My Dvd collection http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : Karina Hjorth

Dato : 21-10-04 09:31

> [...]
Nattevagten
> startede en ny bølge af danske thrillers og actionfilm.

Jeg vil lige sekundere! Jeg er 100% enig med dig - det samme er nemlig
tilfældet for mig. Nattevagten startede ligesom et eller andet i den danske
filmindustri.

>Er den amerikanske version noget ved?

Ikke en daddel!! Castet er godt - hver for sig om ikke andet - men i den her
film, lykkes det bare slet ikke. Den amerikanske udgave mangler fuldstændig
den spænding, den helehed og dynamik, som var i den danske.

Mvh
Karina

Fra : Vadmand

Dato : 21-10-04 09:36

> [...]
> startede en ny bølge af danske thrillers og actionfilm. Dejligt at en lidt
> mere ambitiøs dansk film på denne måde kan vise vejen.

Dejligt at få linierne trukket klart op. Min (eneste) anke mod den ellers
fremragende Nattevagten var netop, at de i for høj gred forsøgte at være
amerikansk.

Per V.

Fra : Jim Andersen

Dato : 21-10-04 15:45

Lars Hoffmann wrote:
> Nattevvagten har da sine småfejl, men som helhed holder den stadig
> den dag idag. Er den amerikanske version noget ved?

Nej. Den mangler en Bodnia.

/jim

Fra : Morbid Angel

Dato : 22-10-04 00:46

On Thu, 21 Oct 2004 16:45:26 +0200, "Jim Andersen"
<jimVÆÆK@officeconsult.dk> wrote:

>Nej. Den mangler en Bodnia.
>
>/jim

Fuck Bodnia han er overrated! Det er Ulf Pilgård som styrer i den film
=)~

Mvh

MA

///
My Dvd collection http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : Jim Andersen

Dato : 22-10-04 12:32

Også Spoiler for LOTR: FOTR og Godfather III

Morbid Angel wrote:
> Fuck Bodnia han er overrated! Det er Ulf Pilgård som styrer i den film
> =)~

Fuck Ulf !

Bodnia's "Jeg mangler en tommeltot" - skrig/hulk til sidst ligger lige
omkring Godfathers III's trappescene, og lidt under LOTR:FOTR's Boromirs
dødsscene.

Uforglemmelig stjernestund.

/jim