Hvilket værelsesnummer i "The Shining"?!!
Fra : Mads Th. Pedersen

Dato : 20-10-04 17:39

Hvad er det nu for et værelsesnummer der er noget "sjovt" ved og som
drengen får besked på at holde sig ude fra?

Mvh Mads

Fra : Martin K. R.

Dato : 20-10-04 19:16

"Mads Th. Pedersen" <cyklopaten@mailme.dk> wrote in message
> Hvad er det nu for et værelsesnummer der er noget "sjovt" ved og som
> drengen får besked på at holde sig ude fra?
>
> Mvh Mads

217 i bogen, 237 i filmen.

Martin

Fra : NTFS

Dato : 20-10-04 20:34

"Martin K. R." <mr@fjerndette-get2net.dk> skrev i en meddelelse
> "Mads Th. Pedersen" <cyklopaten@mailme.dk> wrote in message

> 217 i bogen, 237 i filmen.
>
> Martin

Ikke at forveksle med værelse 101 fra "1984": det værste i verden.

Niels

Fra : Peter Risager

Dato : 20-10-04 21:02

> Ikke at forveksle med værelse 101 fra "1984": det værste i verden.

Samme værelse som Neo bor i, i "The Matrix" :)

--
Peter Risager
"Story in a game is like a story in a porn movie. It's expected to be

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 21-10-04 09:43

"Peter Risager" <peden@anarki.dk> wrote in message

> Samme værelse som Neo bor i, i "The Matrix" :)

Eller 303 hvor han bliver skudt

Fra : Frost

Dato : 21-10-04 21:25

"Lars Hoffmann" <larshoffmann@teleline.es> wrote in message
> "Peter Risager" <peden@anarki.dk> wrote in message

> Eller 303 hvor han bliver skudt

Sjovt, det ville jeg egentlig have troet skulle være 404. ;)

Fra : NTFS

Dato : 21-10-04 22:20

"Frost" <dsl13738@vip.cybercityNOSPAM.dk> skrev i en meddelelse
> "Lars Hoffmann" <larshoffmann@teleline.es> wrote in message

> Sjovt, det ville jeg egentlig have troet skulle være 404. ;)

Hvorfor ville du tro det ?

/Niels

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 22-10-04 07:17

NTFS's utterance expressed in

> Hvorfor ville du tro det ?

Fordi 404 er den servermeddelelse der tilkendegiver at
det man søger ikke kan findes - eller at serveren ikke
tillader at man finder det :) Når Neo dør - findes
han vel heller ikke mere...

/hilsner
--
| lars gjerløw jørgensen | lgj[at]jyde[dot]dk |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |

Fra : Andreas

Dato : 22-10-04 02:04

"Frost" <dsl13738@vip.cybercityNOSPAM.dk> wrote in message
> "Lars Hoffmann" <larshoffmann@teleline.es> wrote in message

> Sjovt, det ville jeg egentlig have troet skulle være 404. ;)

HAHA! :) Nørd ;)

Andreas

Fra : Frost

Dato : 24-10-04 04:01

"Andreas" <andreas.ohn@NOSPAMmail.dk> wrote in message

> "Frost" <dsl13738@vip.cybercityNOSPAM.dk> wrote in message

> HAHA! :) Nørd ;)
>
> Andreas

Siger ham der forstod vittigheden... ;)

--
Frost

Fra : David Rasmussen

Dato : 24-10-04 11:01

Frost wrote:

> Siger ham der forstod vittigheden... ;)

Jeg forstod den også, jeg synes bare ikke den var sjov. Er jeg så endnu
mere end nørd?

/David

Fra : Sp@cey

Dato : 24-10-04 12:08

> Jeg forstod den også, jeg synes bare ikke den var sjov. Er jeg så endnu
> mere end nørd?

ja

Sp@cey

Fra : Mikl

Dato : 24-10-04 12:40

"Sp@cey" <Someone@microsoft.com> wrote in message

> "David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> skrev i en meddelelse

> ja

Er der noget galt i at være nørd? Det betyder vel bare at man har en passion
for et bestemt emne...?

/Mikkel

Fra : Andreas

Dato : 24-10-04 15:47

"Mikl" <spamikl@post.cybercity.dk> wrote in message

> Er der noget galt i at være nørd? Det betyder vel bare at man har en
> passion for et bestemt emne...?
>
> /Mikkel

Men der ligger vel lidt det i det, at man går for meget op i det. Evt. på
bekostning af et sundt social liv.

Andreas

Fra : Peter B. Juul

Dato : 24-10-04 16:18

"Andreas" <andreas.ohn@NOSPAMmail.dk> writes:

> Men der ligger vel lidt det i det, at man går for meget op i det. Evt. på
> bekostning af et sundt social liv.

Der er stor forskel på, hvordan nørder opfatter sig selv og hvordan
omverden opfatter nørder.

Specielt det med det "sunde sociale liv" er en forkvaklet myte.

Jeg skrev en artikel om det engang... Uuummmm... Her:

http://www.geekculture.dk/arkiv.php3?reviewid=933

Den er naturligvis

1) Dummet ned af hensyn til de pædagog-studerende modtagere
2) Skrevet af en nørd

Men det er da en slags forsøg på at definere fænomenet.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Vreden gudinde besyng,
The RockBear. ((^)) som greb Montaquiden Romeo."

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 24-10-04 17:30

> [...]
> 2) Skrevet af en nørd
>
> Men det er da en slags forsøg på at definere fænomenet.

Peter! Det er jo meget intresant læsning, tak for det
Skam for de pædagog-studerende der ikke kan se sandheden i det..

Jeg er vel selv en "nørd" men har været mere den 100%'e type end jeg nu er.
Jeg vil definere mig selv som en 50/50, altså i selskab med andre nørder kan
jeg tale frit fra leveren, og tale vidt og bredt om Ringenes Herre, Diablo
computerspillene eller blot gode film.

I "de normale" menneskernes tilvær, kan jeg derimod også addaptere til deres
stil, og tale med på de "normale" emner, hvor på den måde at man "gør alle
glade"..... Om det så er en evne eller en forbandelse, er vel op til en selv

Mvh. Martin

Ps. Nu bliver diskutionen vist igen lidt off-topic

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 24-10-04 18:44

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> 2) Skrevet af en nørd
>
> Men det er da en slags forsøg på at definere fænomenet.

Super læsning - fuldstændig som at kigge i et spejl. Tak for det!
Jeg kunne også godt lide artiklen om hvorfor piger bør være glade for geeks.
Gad vide hvor meget hun fik for at skrive det
--
Jonas

My DVD's: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Jonasgaarde

Fra : Mikl

Dato : 25-10-04 09:13

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote in message

> [...]
> 2) Skrevet af en nørd
>
> Men det er da en slags forsøg på at definere fænomenet.

Udmærket artikel, men jeg synes begrebet er for snævert defineret. Det
klassiske nørdebillede kredser om computernørder, fodboldnørder og måske
bilnørder, men når jeg f.eks. zapper forbi "De Fantastiske 5" på TV3 synes
jeg at ham der står og belærer om hårprodukter, bruger timevis på selv at
sætte håret og bruger hele sit liv på hår og mode, er fantastisk nørdet! Det
er for mig emner der ikke bærer værdi af nogen grad der ville få mig til at
gå op i det med (undskyld udtrykket) hud og hår. Men han har jo tydeligvis
en fantastisk passion for emnet, hvor uforståeligt det end måtte være for
omverdenen (mig). Det kendetegner for mig også en nørd. Der findes vel
nørder inde for alle fag??

/Mikkel

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 25-10-04 15:59

> [...]
> tydeligvis en fantastisk passion for emnet, hvor uforståeligt det end
> måtte være for omverdenen (mig). Det kendetegner for mig også en nørd. Der

Ja bestemt findes der nørder inden for alle tænkelige emner, men!

Det har mainstreamen, og den poppede kultur jo bare ikke tænkt sig at bruge
tid på at nævne, til fare for at nedgøre andre populariteter eller hvad man
nu kan sige....

Istedet er det yderstpopulært at kalde folk for nørder, med stor negativ
ladning når det handler om emner som oftet dyrkes af drenge/mænd i 14-29 (!)
års alderen (og sikkert også i en ældre alder mindre hektisk).. altså f.eks
intensiv netværks-computer spilning, rollespil (både live og board game),
bil-stereo, computer hardware, science-fiction film og eller hvad man nu kan
tænke sig...

Mvh. Martin

Fra : Peter B. Juul

Dato : 20-10-04 22:14

"NTFS" <kurosFJERNDETTE@mail.dk> writes:

> Ikke at forveksle med værelse 101 fra "1984": det værste i verden.

Ja, hvem pokker vil vade ind til en uvasket Keanu Reeves?

--
Peter B. Juul, o.-.o "We haven't lost and we never will
The RockBear. ((^)) Today you came into our grasp

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 24-10-04 15:54

"Martin K. R." <mr@fjerndette-get2net.dk> wrote in message
> "Mads Th. Pedersen" <cyklopaten@mailme.dk> wrote in message

> 217 i bogen, 237 i filmen.
>
> Martin

Hvad så med den mini serie der blev lavet? hvilket nr. har det så i den?
227?

Forresten, er der nogen grund til at det er forskelligt fra bogen og
Kubricks film, andet end det vel er en fejl?

Mvh. Martin

Fra : Martin K. R.

Dato : 24-10-04 15:58

"Martin Ohlsson" <prodox_dk@hotmail.com> wrote in message

> [...]
>
> Forresten, er der nogen grund til at det er forskelligt fra bogen og
> Kubricks film, andet end det vel er en fejl?

Jeg kender ikke miniserien, men Hotellet hvor filmen blev indspillet
(udendørs scenerne) ønskede ikke at have et værelse, som ingen herefter
turde benytte, så det blev lavet om til værelse 237 (som ikke findes på
hotellet).

Martin

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 24-10-04 17:17

> [...]
> (udendørs scenerne) ønskede ikke at have et værelse, som ingen herefter
> turde benytte, så det blev lavet om til værelse 237 (som ikke findes på

Jeg har heller ikke set miniserien, men fik at vide af en ven der er lavet
sådan en. Og den skulle endda åbenbart følge bogen langt mere nøje end
Kubricks film. (Note. jeg har ikke læst bogen, så ville ikke engang være i
stand til at udtale mig om det).

Men miniserien = http://www.imdb.com/title/tt0118460/

Mvh. Martin

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 24-10-04 18:44

On Sun, 24 Oct 2004 18:17:28 +0200, "Martin Ohlsson"
<prodox_dk@hotmail.com> wrote:

>Men miniserien = http://www.imdb.com/title/tt0118460/

Og den er langt bedre end Kubricks møgfilm.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : David T. Metz

Dato : 26-10-04 11:18

Niels Søndergaard wrote:

> Og den er langt bedre end Kubricks møgfilm.

Blasfemi! Serien er jævn, filmen er et mesterværk.

David

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 26-10-04 20:47

On Tue, 26 Oct 2004 12:18:01 +0200, "David T. Metz"
<dtm.ioa@cbs.dk.invalid> wrote:

>Blasfemi!

Tja - det er jo altid svært at overvbevise religiøse fanatikere.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Stefan Holm

Dato : 26-10-04 23:31

Niels Søndergaard <ns@post.cybercitypunktumdk> writes:
> On Tue, 26 Oct 2004 12:18:01 +0200, "David T. Metz"

> Tja - det er jo altid svært at overvbevise religiøse fanatikere.

Nemlig. Så i stedet råber vi bare "Blasfemi!" efter dem.

--
Stefan Holm
"Boris, you can use the *third* blackboard!"

Fra : Thomas S

Dato : 24-10-04 18:47

> [...]
> (udendørs scenerne) ønskede ikke at have et værelse, som ingen herefter
> turde benytte, så det blev lavet om til værelse 237 (som ikke findes på

Hmmm... Umiddelbart ville jeg da ellers forvente, at de kunne have taget
lidt ekstra for det rum. Der skulle da nok være nogen, der ville være dumme
nok til at ville betale 10% oveni for at kunne sige, at de havde sovet på
værelset 217 på hotellet fra The Shining. At nogen skulle blive så skræmte,
at de ikke turde sove der, har jeg i hvert fald sværere ved at forestille
mig.

Thomas S

Fra : Martin K. R.

Dato : 24-10-04 18:53

"Thomas S" <erro_estado@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> skræmte,
> at de ikke turde sove der, har jeg i hvert fald sværere ved at forestille

Tja, men det er nu engang den officielle version. Husk også på at filmen er
fra en tid før det var trendy at være morbid, og at hoteller traditionelt er
et sted hvor overtro trives...

Martin