Hvordan skaffer jeg en filmklip af Challen~
Fra : spæf

Dato : 19-10-04 13:11

Hej.

Jeg leder med lys og lygte efter et film/tv klip af Challenger rumfærgen der
sprænger i luften.

Jeg har fundet nogle i dårlig kvalitet på nettet, men jeg vil gerne have
klippet i god kvalitet.

Nogle ideer til hvor jeg kan lede ? Biblioteket og Dr har jeg prøvet.

Det gør ikke noget hvis jeg skal betale for det.

--
Hilsner

spæf

"live long and prosper"

Fra : Søren Blom

Dato : 19-10-04 14:25

"spæf" <teaterlyd@NEjNEJofir.dk> skrev
> [...]
> Nogle ideer til hvor jeg kan lede ? Biblioteket og Dr har jeg prøvet.
> Det gør ikke noget hvis jeg skal betale for det.

Prøv hos Danmarks Radio, de har en afdeling der sælger nyhedsklip osv., har
dog ikke den fjerneste ide om hvad det koster.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Cleo

Dato : 19-10-04 16:18

"spæf" <teaterlyd@NEjNEJofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Nogle ideer til hvor jeg kan lede ? Biblioteket og Dr har jeg prøvet.
>
> Det gør ikke noget hvis jeg skal betale for det.

Har du kigget på NASA's website ?

Hilsen Cleo

Fra : Anja

Dato : 19-10-04 16:44

"Cleo" <INVALID@NO.MAIL> skrev

> Har du kigget på NASA's website ?
>
> Hilsen Cleo

der kan man bla finde disse filmklip:

http://science.ksc.nasa.gov/shuttle/missions/51-l/movies/movies.html

mvh Anja

Fra : Holst

Dato : 19-10-04 17:11

Anja wrote:

> der kan man bla finde disse filmklip:
>
> http://science.ksc.nasa.gov/shuttle/missions/51-l/movies/movies.html

Men det er jo næppe den gode kvalitet, som der blev efterlyst!

Fra : Peter T.

Dato : 19-10-04 17:53

Holst leverede følgende historie fra de varme lande:

> Men det er jo næppe den gode kvalitet, som der blev efterlyst!

Jeg tror ikke de optagelser findes *meget* skarpere end dem, som er på den
adresse. For det klip er en zoomet redigering af den oprindelige
optagelse, hvor rumfærgen kun er en lille prik på billedet svjh.

--
"KVINDER PÅ CYKEL TÆNKER FANDME KUN MED RØVEN OG SKULLE SKYDES!!!"
Citat Peter T. efter at han var tæt på at blive majet ned af endnu en

Fra : Rune Jensen

Dato : 19-10-04 17:11

spæf wrote:
> [...]
>
> Nogle ideer til hvor jeg kan lede ? Biblioteket og Dr har jeg prøvet.
>
> Det gør ikke noget hvis jeg skal betale for det.

Hvor god kvali skal det være? Skal det være med lyd og hvor meget skal
du have med?

-Rune Jensen

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 19-10-04 18:09

"Rune Jensen" <rune@FJERNmcdaddy.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor god kvali skal det være? Skal det være med lyd og hvor meget skal du
> have med?

Med fare for at træde nogen over tæerne, så er lyden da noget af det
sjoveste. Efter braget er der en pause og så lyder den her afdæmpede stemme:
"Obviously a major malfunction..."!
Det synes jeg er sjovt!
--
Jonas

My DVD's: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Jonasgaarde

Fra : spæf

Dato : 19-10-04 21:06

> Hvor god kvali skal det være? Skal det være med lyd og hvor meget skal du
> have med?

Det skulle gerne være min. pal opløsning dvs. 640 x ?? (kan ikke helt
huske). Lydkvaliteten er mindre vigtig.

Jeg har fundet flere klip, men disse var alle komprimerede og i en opløsning
der ikke var højere end 320 x 240.

spæf

"live long and prosper"