Dårlig service fra Digitarian
Fra : Martin Møller

Dato : 18-10-04 14:20

Jeg fik en sendig film fra Digitarian hvoraf den ene havde en havde en ridse
igennem skiven så den ikke kunne afspilles.

I følge Digitarian er det bare bad luck og det må jeg finde mig i. Altså
ingen kompensation fra deres side. Sikke en dejlig sevice.

--
/Martin
- Ved svar på email - fjern SPAMFILTER i adressen.

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 18-10-04 14:27

Martin Møller's utterance expressed in

> I følge Digitarian er det bare bad luck og det må jeg finde mig i.
> Altså ingen kompensation fra deres side. Sikke en dejlig sevice.

WUT?!

Det er da skræmmende dårlig service - de gange jeg
har lejet film hos alm. udlejere er der da altid
en bytter eller pengene tilbage. Finder du dig i
det, ruller om på ryggen og siger "hit me again!"?

Står det i deres forretningsbetingelser at man skal
acceptere film der ikke kan afspilles? Med mindre
at det tydeligt gør (og så blev jeg aldrig kunde
sådan et sted!) ville jeg sq ikke acceptere sådan en
service.

/hilsner
--
| lars gjerløw jørgensen | lgj[at]jyde[dot]dk |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |

Fra : Jens B

Dato : 18-10-04 16:33

"Martin Møller" <martinboy@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> I følge Digitarian er det bare bad luck og det må jeg finde mig i. Altså
> ingen kompensation fra deres side. Sikke en dejlig sevice.

Digitarian, er det ikke der hvor man har en form for månedsabonnement, og så
kan man have et vist antal film hjemme af gangen? Og det er inklusiv porto?

I så fald, kan du så ikke bare bestille den igen?
Eller snakker du om en købefilm?

Jens

Fra : Martin Møller

Dato : 18-10-04 21:07

"Jens B" <ingen.spam@til.mig> skrev i en meddelelse

> [...]

porto?

> I så fald, kan du så ikke bare bestille den igen?

Bestille den igen? Jo, men jeg forlanger også at få kompensation for den
defekte disk.

--
/Martin Møller

- Ved svar via email - fjern SPAMFILTER i emailadressen.

Fra : Jens B

Dato : 18-10-04 23:05

"Martin Møller" <martinboy@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Bestille den igen? Jo, men jeg forlanger også at få kompensation for den
> defekte disk.

Ok, men betaler man ikke en fast pris hos digitarian, uanset hvormange film
man bestiller? Eller betaler du stykpris?

Jens

Fra : Martin Møller

Dato : 19-10-04 10:01

Jens B wrote:

> Ok, men betaler man ikke en fast pris hos digitarian, uanset
> hvormange film man bestiller? Eller betaler du stykpris?
>
> Jens

Jeg betaler en fast pris for at have 2 film hjemme ad gangen, men ikke for
at de skal være defekte.

Fra : Jens B

Dato : 19-10-04 11:00

> Jeg betaler en fast pris for at have 2 film hjemme ad gangen, men ikke for
> at de skal være defekte.

Ok, så må jeg indrømme at jeg ikke kan se problemet.

Du har fået en defekt film, du kan sende den tilbage, og få den byttet til
en anden. Uden at det koster dig noget.

Er det ikke også nogenlunde sådan det foregår med alle andre ting der er
defekte? Har du købt en DVD afspiller som ike virker, afleverer man også den
tilbage, og får en anden. Har man lejet en film i en videobutik som ikke
virker, går man ned og får den byttet til en anden som virker.

Men det ser vi åbenbart forskelligt på.

Jens

Fra : Jim Andersen

Dato : 19-10-04 12:12

Jens B wrote:
> Du har fået en defekt film, du kan sende den tilbage, og få den
> byttet til en anden. Uden at det koster dig noget.

Ok. Så du synes det er iorden han betaler fx 200 kr om måneden.

Han får 1 film d. 5 oktober. Den 7. sætter han sig for at se dem. Den kan
ikke ses grundet ridser. Den 9. sender han den tilbage. Den 15. får han en
ny film. Den kan heller ikke ses, men han kan jo blot sende den tilbage. Det
gør han d. 17. Den 25 får han så en ny film. Som ikke kan ses. Den sender
han så tilbage d. 26.

2 spørgsmål:
Hvor mange penge har han betalt ?
Hvor mange film har han set ?

/jim

Fra : Jens B

Dato : 19-10-04 13:59

"Jim Andersen" <jimVÆÆK@officeconsult.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det
> gør han d. 17. Den 25 får han så en ny film. Som ikke kan ses. Den sender

1. Nu var det jo ikke det der var tilfældet. Der var tale om én defekt film.
Spørgsmålet er om ikke proceduren ville blive ændret, hvis samtlige film han
modtog inden for en måned var defekte? Og ellers, så ville jeg klart kunne
forstå hans utilfredshed, og ville personligt stoppe med at handle der.

2. Det er muligt det er mig der har misforstået. Men jeg forstod
"kompensation" som om at han forventede en kontant godtgørelse. Og det kan
jeg ikke rigtig sætte mig ind i. Derimod kan jeg da godt se, at det ville
være almindelig kundeservice, at de sendte en ny kopi af den defekte film
til ham med det samme, og uden at det skulle gå ind i "beregningen" med 2
film af gangen. Således at det altså ikke går ud over det samlede antal film
han kan nå at se på en måned.

Det er muligt at han har spurgt om det, og de heller ikke vil være med til
det. Men jeg forstod bare hans indlæg som om, at det var en kontant
kompensation han forventede.

Jens

Fra : Sp@cey

Dato : 19-10-04 17:53

> [...]
> den tilbage, og får en anden. Har man lejet en film i en videobutik som
> ikke virker, går man ned og får den byttet til en anden som virker.

jamen du har da helt ret i at den skal byttes, men du vil jo heller ikke
betale for at få byttet varen til en der virker, vel?
Hvis han bestiller den igen så betaler han jo faktisk for at få en bytter.
Kan du se hvad jeg mener?
Eller skal jeg stave det for dig?
www.dr/dk/licens

Sp@cey

Fra : Jens B

Dato : 19-10-04 21:53

"Sp@cey" <Someone@microsoft.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> betale for at få byttet varen til en der virker, vel?
> Hvis han bestiller den igen så betaler han jo faktisk for at få en bytter.

Tror jeg må komme til bekendelse og trække nogle af mine udtalelser tilbage.

Efter at have arbejdet i en videobutik i mange år, har kunderne lært mig en
fodrejet fortolkning af ordet "kompensation". Når folk kommer ned til mig
med en film der er ridset, og beder om kompensation, så beklager jeg høfligt
for besværet, og så får de en anden kopi uden ridser. Men i 95% af
tilfældende, finder jeg så ud af, at når kunderne siger "kompensation", så
mener de ekstraordinær erstatning for det umådelige besvær de har haft med
at skulle ned til butikken igen, og iøvrigt er deres liv på det nærmeste
blevet ødelagt, fordi den planlagte filmaften er blevet totalt spoleret
(hele programmet er jo nu blevet rykket 15 minutter, fordi de skal ned og
bytte filmen). Så oftest mener kunderne altså, at kompensation betyder et
sted mellem 2 og 10 gratis ekstra lejefilm, som undskyldning for besværet.

Det jeg læste indlægget her, er jeg nok kommet til at fortolke det, udfra
denne modificerede betydning af ordet kompensation. Men jo, jeg er da helt
enig i, at han selvfølgelig skal have en ny kopi af filmen, uden at det skal
gå ud over det samlede antal film han kan leje på en måned.

Så jeg vil gerne trække mine tidligere kommentarer tilbage, da de nok er
baseret på et forkert grundlag.

Jens - der ikke er bange for at indrømme, når jeg har begået en fejl.

Fra : Jim Andersen

Dato : 20-10-04 14:50

Jens B wrote:
> [...]

> er baseret på et forkert grundlag.
>
> Jens - der ikke er bange for at indrømme, når jeg har begået en fejl.

Respekt.

/jim

Fra : jytte

Dato : 19-10-04 14:07

> [...]
>
> Jens
>
> Du har ikke forstået det. Man mister sgu´ da den film man har betalt for.
Det er ikke et uendeligt løbende abn. men pr. måned. Særlig slemt er det,
hvis man har et abn. på 4 film om mdr. så mister man faktisk 25 %.
Men nu vil jeg spørge digitarian om det er stilen fremover, fordi jeg vil
til at opstarte mit abn. igen.
Men prøv evt. selv at kikke på deres hjemmeside: www.digitarian.com
VH.
Jytte

Fra : Lestat

Dato : 19-10-04 11:01

> Jeg betaler en fast pris for at have 2 film hjemme ad gangen, men ikke for
> at de skal være defekte.

Nemlig, og det vil jo sige at du egentlig modtager én film mindre end du
betaler for den måned, derfor er jeg enig i at der burde kompenseres, evt.
med 1 film mere ved næste leverance.

/Morten

Fra : Martin Møller

Dato : 19-10-04 15:10

"Lestat" <ghostlechuck@FJERNDETTEhotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nemlig, og det vil jo sige at du egentlig modtager én film mindre end du
> betaler for den måned, derfor er jeg enig i at der burde kompenseres, evt.
> med 1 film mere ved næste leverance.

Og deres levering er også begyndt at halte. Hvor man før havde filmene dagen
efter pakning er de nu begyndt at sende dem senere afsted så de ikke når med
posten samme dag. Det resulterer i at de film de pakker om mandagen har man
først med posten om onsdagen. På den måde kan de spare en masse penge i
porto. Synes det er for ringe at de er begyndt at slække på deres service.
Gad vide om det hænger sammen med deres opkøb af dvdzone? Nu er der stort
set ingen konkurrence.

Fra : Kristian Nielsen

Dato : 19-10-04 18:15

Prøve her: http://www.nolimitstv.dk/

Fint service (:

Mvh
Kristian

Fra : Kim2000

Dato : 19-10-04 18:42

> Fint service (:

Hvorfor siger du det? Det lyder da umiddelbart fint?!

mvh
Kim

Fra : Jens B

Dato : 19-10-04 21:39

"Kim2000" <kim2000@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor siger du det? Det lyder da umiddelbart fint?!

Tror jeg også han mener. Smileyen er vist bare lavet omvendt af hvad man
plejer, så man tror det er en sur smiley. Men kigger man efter, så er den
faktisk glad, den har bare drejet hovedet den modsatte vej af normalt.

Jens

Fra : Martin Møller

Dato : 19-10-04 22:28

"Kristian Nielsen (slet FLSM4)" <kristiannielsen@FLSM4tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:10982062790.812058911973295@dtext.news.tele.dk...
> Prøve her: http://www.nolimitstv.dk/
>
> Fint service (:

Det må jeg sige. Det lyder da som et ganske udnemærket alternativ til
Microsofts "Digitarian".

Fra : max

Dato : 20-10-04 13:50

> [...]
>porto. Synes det er for ringe at de er begyndt at slække på deres service.
Det er lige den grund til jeg ikke bruger dem mere.

>Gad vide om det hænger sammen med deres opkøb af dvdzone? Nu er der stort
>set ingen konkurrence.
Den første måned kørte det bare, #2 begyndte det at gå ned af med at
få filmene sendt, #3 det samme, bare lidt være.
Dvdzone kørte på det tidpunkt ok ( hørte jeg fra andre)

Fra : Kristian Nielsen

Dato : 20-10-04 13:56

Hos www.nolimitstv.dk forlænger de abonnementet med det "tabte"
antal dage, hvis filmen er defekt eller er lang tid undervejs.

Hvis ikke de overholder deres del af aftalen lover de at
kompensere for det.

Envidere modtager og afsender de også film om lørdagen, hvilket
Digitarian IKKE gøre.

De afsender også ALTID film samme dag, og skulle de være ude af
stand hertil kompesere herfor, således at kunden ikke mister noget.

Der står også på deres hjemmeside at:

Nolimits.tv A/S har ret til at kræve erstatning for ødelagte eller
ikke - returnerede film. Kræves erstatning andrager denne DKK 500
pr. film

IKKE 1000 KR som ellers er blivet saget.

Digitarian hed faktisk Combifilm sidste år inden de gik ned.
http://www.bossman.dk/art.php?art_id=233

Så er man træt af Digitarian er det her en anden muliged som jeg
også syns er bedre.

Mvh
Kristian

Fra : Tim Christensen

Dato : 20-10-04 14:13

Kristian Nielsen (slet JPO7M) wrote:

> Nolimits.tv A/S har ret til at kræve erstatning for ødelagte eller
> ikke - returnerede film. Kræves erstatning andrager denne DKK 500
> pr. film
>
> IKKE 1000 KR som ellers er blivet saget.

Hvis man bruger linket til betingelser i bunden af forsiden står der
500,-, hvis man ser under betingelser når man opretter ny bruger står
der 1000,-.

Mvh

Tim

Fra : Kristian Nielsen

Dato : 20-10-04 15:09

Det med de 1000 kr ER dog en fejl har jeg har fået at vide at det
blev rettet det første sted men som du siger ikke det andet, dog
bliver det også rettet.

Jeg fik også at vide at skulle filmen blev væk i posten kommer de
ikke efter en men hvis at de sker flere gang så kommer kravet.

Dog er det Post Danamark de ser på først i ALLE sager.

(det ville også se sjov ud hvis det var hos den samme person at
filmen blev væk for hos post Danmark)

Mvh
Kristian

Fra : Per

Dato : 19-10-04 22:17

"Martin Møller" <martinboy@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> --
> /Martin
> - Ved svar på email - fjern SPAMFILTER i adressen.

Jeg er træt af at vente på populære film. Jeg håber snart Blockbuster
starter deres online service.