De Utrolige (MØG-DYR)
Fra : PC

Dato : 17-10-04 18:26

Endnu engang slår Walt Disney til med en ny super-film. Den rene
computer-animation (ingen tegninger overhovedet) er naturligvis et
eksempel på Amerikansk høj-teknologi (computers), og denne film må
have været helt utrolig dyr i fremstilling.

Men hvad med indholdet? -Der står 'I' på maven af vores super-helt.
-Så er det vel en forkortelse for 'Idiot', og er vores superhelt noget
nær en krydsning mellem 'Buzz Lightyear' (Toy Story) og et helt
tilfældigt medlem af bjørne-banden (Anders And & Co.)? -Jeg har
desværre ikke haft mulighed for at se et 'preview' af filmen, så jeg
aner det desværre ikke!

Men man kunne vel forestille sig, at alt er som det plejer, og at vi
ser endnu et eksempel på at Walt Disney (USA) har endnu mere
indflydelse på europæisk kultur end selv George Bush.

-Eller er det bare en sjov film, som vi alle kan grine af. -Men dyrere
end nogensinde før, skulle den da vist være. Og endnu bedre hvad
animations-teknik angår end selv "Find Nemo" fra samme kilde:
'Disney-Pixar.

Det bliver spændende den 12. november.

MVH
PC $
____________________________________
Politikens 'slam-ordbog' anbefaler :
Termen: 'Valg-Flæsk' -> 'Kryds-Fedt'

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 17-10-04 19:46

"PC" <peterchristensen@lycos.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> end nogensinde før, skulle den da vist være. Og endnu bedre hvad
> animations-teknik angår end selv "Find Nemo" fra samme kilde:

Av! Jeg håber du har dit asbest-tøj på!
Du ved tydeligvis ikke hvad du taler om (hvilket du da også selv skriver) da
du ikke har set traileren eller noget som helst andet end et billede eller
to.
For det første er Pixar *ikke* Disney, nærmest tværtimod, for det andet ser
filmen utroligt lovende ud, og for det tredje er Pixar's film kendt for at
tage ret meget pis på alt det der selvforherligende amerikaner-noget, så mon
ikke du får en overraskelse hvis du beslutter dig for at se den på trods af
alle dine fordomme?

Med hensyn til prisen, så undrer det mig at du tror den er så dyr. Der er da
f.eks. sparet en hel del på løn til skuespillere...
--
Jonas

My DVD's: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Jonasgaarde

Fra : Frost

Dato : 17-10-04 21:54

"Jonas Gaarde" <albuerumminusspam@hotmail.com> wrote in message
> [...]
da
> f.eks. sparet en hel del på løn til skuespillere...

Med henblik på et helt andet aspekt omkring denne film, er det så kun mig
der mener at Jan Gintberg ville være den perfekte stemmeskuespiller til Mr.
Incredible (tror jeg nok hovedpersonen hedder)? De ligner endda hinanden.

--
Frost

Fra : Sybil

Dato : 18-10-04 15:21

> [...]
> mig der mener at Jan Gintberg ville være den perfekte
> stemmeskuespiller til Mr. Incredible (tror jeg nok hovedpersonen

Helt klart Gintberg!

MK

Fra : Sybil

Dato : 18-10-04 15:21

> For det første er Pixar *ikke* Disney, nærmest tværtimod, for det
> andet ser filmen utroligt lovende ud,

Hej
Ja den ser ret lovende ud.
Når du ser traileren vil du se at Pixar og Disney samarbejder om denne film.

MK

Fra : David Rasmussen

Dato : 18-10-04 16:03

Sybil wrote:

> Hej
> Ja den ser ret lovende ud.
> Når du ser traileren vil du se at Pixar og Disney samarbejder om denne film.

Ja, det er vist deres sidste film sammen?

/David

Fra : Jan Larsen

Dato : 18-10-04 18:48

David Rasmussen sagde:

>Ja, det er vist deres sidste film sammen?

Nej de er ved at lave en mere.

Ifølge Pixars hjemmeside, skulle de p.t. være igang med at lave deres
sidste film sammen. Den kommer engang i 2005 og skulle hedde Cars...

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 18-10-04 18:41

"Sybil" <kuntaNO@SPAMstarmail.co.za> skrev i en meddelelse

> Hej
> Ja den ser ret lovende ud.
> Når du ser traileren vil du se at Pixar og Disney samarbejder om denne
> film.
>
> MK

Altså!
Jeg ved sgu' godt at Pixar og Disney "samarbejder" om film! Det jeg sagde
var at de to nærmest er modsigelser, hvilket da også er resulteret i en
meget støjende skilsmisse mellem de to. "The Incredibles" er en af de sidste
film de laver sammen.
Pixar har gennem alle deres film vist at de behersker begreber som
avancerede og tankevækkende historier, intelligent humor, (selv)-ironi,
glimt i øjet og en vis gadedrengs-frækhed, altsammen kvaliteter som man IMHO
sjældent eller aldrig ser hos Disney.

Fra : Sybil

Dato : 18-10-04 18:49

"Jonas Gaarde" <albuerumminusspam@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> (selv)-ironi, glimt i øjet og en vis gadedrengs-frækhed, altsammen
> kvaliteter som man IMHO sjældent eller aldrig ser hos Disney.

OK.

Fra : Martin Helbo

Dato : 18-10-04 20:11

> [...]

> avancerede og tankevækkende historier, intelligent humor, (selv)-ironi,
> glimt i øjet og en vis gadedrengs-frækhed, altsammen kvaliteter som man
Pixar er vel nærmest en ung Disney. Disney havde jo også en masse gode
kvaliteter i de første tegnefilm, og så lige en renesance i starten af
90'erne.

Man må så bare håbe at Pixar falder samme vej som Disney!

Apropos Pixar/Disney-striden: Jeg læste at Disney helt vil holde op med at
lave tegnede animationsfilm, og kun lave digitale. Hvilket Pixar reagerede
på ved at svare, at så ville de begynde at lave "rigtige" tegnefilm, for de
ville ikke lade denne type film uddø!
Det kan jeg kun se frem til!

--
Martin Helbo
www.thedude.dk

Fra : PC

Dato : 04-11-04 18:33

> [...]
> ikke du får en overraskelse hvis du beslutter dig for at se den på trods af

Jeg beklager, hvis min humoristiske fremstilling blev misforstået. Jeg
glæder mig til at se filmen.

> Med hensyn til prisen, så undrer det mig at du tror den er så dyr. Der er da
> f.eks. sparet en hel del på løn til skuespillere...

Pixars film er meget dyre, da man arbejder med en ny teknologi på
grænsen af hvad der er muligt at lave overhovedet.

MVH
PC