Eternal Snshine of the Spotless Mind
Fra : Lars Hoffmann

Dato : 17-10-04 10:42

Hvad er det lige folk finder så betagende ved denne film? Jeg fandt den
triviel og relativt ligegyldig. Den havde da nogle twists som holdt mig
interesseret.

Den bliver solgt som en komedie, men jeg må da indrømme at jeg ikke trak på
smilebåndet en eneste gang igennem hele filmen.

Aligevel ligger den nummer 37 på imdbs top 250 og har fået fremragende
anmeldelser. Hvad er det lige jeg har overset?

Fra : Douglas

Dato : 17-10-04 11:17

Det er en helt normal reaktion på en Kaufman film - enten elsker man
den, eller hader den. Enten er det den største film nogensinde skrevet,
eller også er det bare triviel underholdning.

Personligt, må jeg sige at jeg hører til de første grupper, og jeg synes
nu filmen er fremragende - især Jim Carrey er dejligt underspillet, og
måden hele plottet bliver serveret på fungerer godt.

Om den er en komedie, er svært at sige - hvilket genre er det ellers?
Dog må jeg indrømme at jeg selv trak på smilebåndet en del gange, og
grinte højlydt adskillige gange. Det handler vist bare om indgangvinkel
til filmen.

/Douglas

Fra : David Rasmussen

Dato : 17-10-04 11:21

Lars Hoffmann wrote:
> [...]
>
> Aligevel ligger den nummer 37 på imdbs top 250 og har fået fremragende
> anmeldelser. Hvad er det lige jeg har overset?

Jeg tror bare at nogle af os er så betagede af Charlie Kaufmanns kunst
at vi nogengange lader os forblænde. Jeg synes den var okay, og gad godt
at eje den (til den rette pris), men jeg synes ikke at den var så god
som Adaption og BJM.

/David

Fra : Rene Schnoor

Dato : 17-10-04 18:54

> [...]
> vi nogengange lader os forblænde. Jeg synes den var okay, og gad godt at
> eje den (til den rette pris), men jeg synes ikke at den var så god som

Hmm jeg synes BJM var skæg og Adaptation kedsommelig. Skal jeg mon skippe
ESotSM?

René

Fra : David Rasmussen

Dato : 17-10-04 20:39

Rene Schnoor wrote:

> Hmm jeg synes BJM var skæg og Adaptation kedsommelig. Skal jeg mon skippe
> ESotSM?

Hmm. Det ville være synd. Den er stadig bedre end mange film.

Husk også at se Confessions of a Dangerous Mind.

/David

Fra : Rene Schnoor

Dato : 18-10-04 02:11

> Hmm. Det ville være synd. Den er stadig bedre end mange film.

Måske jeg skulle give den 10 minutter og se om den fænger.

> Husk også at se Confessions of a Dangerous Mind.

Den har jeg set, kan huske et bestemt twist i den jeg kunne lide, men ellers
var den hurtigt glemt.

René