Asiatiske Must-see-film
Fra : David Rasmussen

Dato : 15-10-04 11:31

Læs emnelinjen.

Tak.

Nævn en masse, men kun de allerbedste. Og jeg er specielt interesseret i
dem der er kampsport og action. Herunder gælder også film som CTHD og
Hero. Andre jeg har opsnappet at jeg skal se, er: Zatoichi, Ong-bak,
Musa the Warrior. Fortsæt selv... :)

/David

Fra : Morbid Angel

Dato : 15-10-04 12:17

On Fri, 15 Oct 2004 12:31:03 +0200, David Rasmussen
<david.rasmussen@gmx.net> wrote:

> [...]
>dem der er kampsport og action. Herunder gælder også film som CTHD og
>Hero. Andre jeg har opsnappet at jeg skal se, er: Zatoichi, Ong-bak,

Oldskool kung-fu også?

Så er der en del at remse op :)

Men som sagt mange gange er Oldboy en af de bedste asiatiske film i
øjeblikket, den har masser af spænding, sex og action (slå på tæven).

Kung-fu/martial artsfilm:

Shaw Brothers:
Eight Diagram Pole Fighter
The One Armed Swordsman trilogy
Shaolin Temple (Chang Che)
The Five Venoms (måske var egentlig lidt skuffet men den har
kult-status)
Venegance
Have Sword Will Travel
All Men Are Brothers
Flying Guillotine
Shaolin Handlock
+ en masse andre

Drunken Master 1 + 2 med Jackie Chan
Once upon a time in China 1-3 med Jet Li
Legend Of A Fighter med Jet Li
magnificent butcher med Sammo Hung
ironfisted monk med Sammo hung
Næsten alle kung-fu film instrueret af Yuen Woo Ping og Joseph Kuo er
værd at kigge på.
Der er sikkert en masse jeg har glemt, men disse kan man starte med.

Mvh

MA

///
My Dvd collection http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 15-10-04 13:07

"Morbid Angel" <morbid_angel@hotmail.com> wrote

> Once upon a time in China 1-3 med Jet Li

de første to er fantastiske, men 3'eren er da ringe. Pas på hvilken
version der købes da mange er med ringe lyd og billede eller nedsablet
af amerikanerne. De bedste må være hong kong legends udgaverne.

> Der er sikkert en masse jeg har glemt, men disse kan man starte med.

Ja du glemmer da Iron Monkey

Fra : Morbid Angel

Dato : 15-10-04 13:14

On Fri, 15 Oct 2004 12:06:57 +0000 (UTC), "Lars Hoffmann"
<larshoffmann@teleline.es> wrote:

> [...]
>version der købes da mange er med ringe lyd og billede eller nedsablet
>af amerikanerne. De bedste må være hong kong legends udgaverne.

Ja men det er en Yuen Woo Ping film så dem skal man vel have
allesammen eller hur?
Jeg mente trilogy bokssættet med once upon i china, som jeg selv har
købt.

Mvh

MA

///
My Dvd collection http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 15-10-04 13:36

"Morbid Angel" <morbid_angel@hotmail.com> wrote

> Ja men det er en Yuen Woo Ping film så dem skal man vel have
> allesammen eller hur?

Mjaeh, der er nogle gode imellem men det er langt fra alle jeg gider at
bruge tid på.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : David Rasmussen

Dato : 15-10-04 13:09

Morbid Angel wrote:

> Oldskool kung-fu også?

Hmm. Det skal primært være flotte produktioner. Hero og CTHD er flotte
bl.a. pga. farver og billeder. Ong-bak er flot pga. den næsten
Matrix-agtige kampsport som bare er udført uden computergrafik og wires.
Men det er især de "storslåede" produktioner jeg er interesseret i.

/David

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 15-10-04 13:12

"David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> wrote

> Men det er især de "storslåede" produktioner jeg er interesseret i.

Så vil Bichunmoo sikkert interessere dig.

Fra : Morbid Angel

Dato : 15-10-04 13:20

On Fri, 15 Oct 2004 14:08:57 +0200, David Rasmussen
> [...]

>Matrix-agtige kampsport som bare er udført uden computergrafik og wires.
>Men det er især de "storslåede" produktioner jeg er interesseret i.

Du mener nyere film? men jeg syntes at de gamle kung-fu film er meget
bedre end mange af de nye, hvor der går for meget computer og wirework
i det.
Men ellers skal du kaste dig over de lidt ældre japanske "chambara"
film som er en slags japansk spaghetti westerns med samuraier, som
f.eks Lone Wolf and cub serien og de gamle Zatoichi film.

Mvh

MA

///
My Dvd collection http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 15-10-04 13:46

> [...]
> dem der er kampsport og action. Herunder gælder også film som CTHD og
> Hero. Andre jeg har opsnappet at jeg skal se, er: Zatoichi, Ong-bak, Musa

"Old man" (tror jeg)
Rigtig mærkelig og fed historie, med ret fede realistiske kampscener.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 15-10-04 12:52

"Søren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> wrote

> "Old man" (tror jeg)
> Rigtig mærkelig og fed historie, med ret fede realistiske kampscener.

Mener du oldboy? Den ernemlig rigtig fed.

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 15-10-04 14:07

> Mener du oldboy? Den ernemlig rigtig fed.

Ja den! Kunne ikke huske navnet... Nogle gange var den ved at blive for
syret, men på en god måde.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 15-10-04 13:03

> [...]

> dem der er kampsport og action. Herunder gælder også film som CTHD og
> Hero. Andre jeg har opsnappet at jeg skal se, er: Zatoichi, Ong-bak,

Lækkert emne, her er nogle bud på hvad jeg bliver bedst underholdt af
(udover dem du nævner, som ellers alle ville have været på min liste):

Shaolin Soccer
Fist of legend (jet li)
JSA - Joint Security Area
Once upon a time en china I+II
PTU
Battle Royale
Infernal Affairs
House of flying daggers
Drunken Master
Ghost in the Shell
Akira

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 15-10-04 13:52

"Lars Hoffmann" <larshoffmann@teleline.es> wrote

> Lækkert emne, her er nogle bud på hvad jeg bliver bedst underholdt af
> (udover dem du nævner, som ellers alle ville have været på min liste):

Jeg glemte like:
Versus
Azumi
Pricess Blade

Fra : Erik

Dato : 15-10-04 14:11

"David Rasmussen" skrev:

> [...]
> at jeg skal se, er: Zatoichi, Ong-bak, Musa the Warrior. Fortsæt selv... :)

Dem jeg synes er fedest lige for tiden:
Hero.
Azumi.
Zatoichi.
Shaolin Soccer.
Oldboy.
Fist of Legend.
Lone wolf and cub/Babycart (der er 6 film).

Tror også House of Flying Daggers bliver vildt fed (den udkommer i næste uge på reg.3).

--
Erik

Fra : Dennis Sørensen

Dato : 15-10-04 15:15

> [...]

> dem der er kampsport og action. Herunder gælder også film som CTHD og
> Hero. Andre jeg har opsnappet at jeg skal se, er: Zatoichi, Ong-bak, Musa

Chinese Ghost Story (især etteren) er suveræn, synes jeg. Tror egentlig at
den, sammen med John Woo filmene, introducerede mig til Hong Kong film.
Havde selvfølgelig set Jackie Chan film, og andre lignende action-komedier,
men Chinese Ghost Story åbnede virkelig mine øjne for asiatiske film.

- Dennis

Fra : Jens Bruun

Dato : 15-10-04 17:33

"David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> wrote in message

--
-Jens B.

Fra : David Rasmussen

Dato : 15-10-04 23:57

Jens Bruun wrote:
> "David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> wrote in message

Hmm. Jeg er uenig.

/David

Fra : Jens Bruun

Dato : 16-10-04 07:44

> Hmm. Jeg er uenig.

Det kunne jeg næsten forudsige, men nu spurgte du jo.

--
-Jens B.

Fra : David Rasmussen

Dato : 16-10-04 15:15

Jens Bruun wrote:
> "David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> wrote in message

> Det kunne jeg næsten forudsige, men nu spurgte du jo.

Nu var mit svar ment humoristisk; jeg antog at det var en fejl at du
ikke havde skrevet noget. Hvis du virkeligt mener at der ikke findes
nogle must-see asiatiske film, så skulle du nok have citeret mit
spørgsmål, for derefter bare at tilføje din egen signatur. Istedet
fjernede du mit spørgsmål, men lod "david.rasmussen@gmx.net wrote" stå :)

/David

Fra : Jens Bruun

Dato : 16-10-04 16:49

> Nu var mit svar ment humoristisk;

Det var mit også.

> jeg antog at det var en fejl at du
> ikke havde skrevet noget.

Nej, det var mit svar på dit spørgsmål.

--
-Jens B.

Fra : David Rasmussen

Dato : 16-10-04 17:02

Ja, men så forstår jeg bare ikke hvorfor du ikke skrev således:

David Rasmussen wrote:
> [...]
> dem der er kampsport og action. Herunder gælder også film som CTHD og
> Hero. Andre jeg har opsnappet at jeg skal se, er: Zatoichi, Ong-bak,

/David :)

Fra : Morbid Angel

Dato : 16-10-04 15:21

On Fri, 15 Oct 2004 18:32:48 +0200, "Jens Bruun"
<bruun_jens@hotmail.com> wrote:

>"David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> wrote in message

Blind er ham der ikke vil se =)~

Mvh

MA

///
My Dvd collection http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : Anders Houmark

Dato : 16-10-04 12:18

David Rasmussen wrote:
> [...]
> film som CTHD og Hero. Andre jeg har opsnappet at jeg skal se, er:
> Zatoichi, Ong-bak, Musa the Warrior. Fortsæt selv... :)

Attack The Gas Station. Delvis action og delvis humor.. Synes den er rigtig
god.
Og så slipper man for det lorte "action" fra Hero og CTHD hvor de har
overnaturlige evner og flyver rundt som var de født med vinger..

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Ukendt

Dato : 16-10-04 12:51

On Sat, 16 Oct 2004 13:18:23 +0200, "Anders Houmark"
<anders@andersh.fjerndette.dk> wrote:

>Og så slipper man for det lorte "action" fra Hero og CTHD hvor de har
>overnaturlige evner og flyver rundt som var de født med vinger..

Tror man har misforstået Hero. Det er et eventyr. Ikke en actionfilm.

Mvh, Claus
--
I never apologize! I'm sorry, but that's just the way I am.
- Homer Simpson

Fra : Konrad

Dato : 16-10-04 13:34

<Claus Nielsen> wrote in message

> Tror man har misforstået Hero. Det er et eventyr. Ikke en actionfilm.

Er det ikke snarere et filmisk maleri? Det er da tydeligvis hverken
historien/plottet eller for den sags skyld actionen der er i fokus, men
derimod den visuelle "fortælle-del".

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 16-10-04 18:02

"Konrad" <david_konrad@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> <Claus Nielsen> wrote in message

> Er det ikke snarere et filmisk maleri? Det er da tydeligvis hverken
> historien/plottet eller for den sags skyld actionen der er i fokus, men
> derimod den visuelle "fortælle-del".

Sådan ser jeg den nok også nærmere...har sjældent set noget så flot..

Mvh. Brian

PS: Glæder mig helt vildt til THe House of the flying daggers

Fra : Konrad

Dato : 22-10-04 12:30

"Brian, Rikke & Kristian" <brauner@tele2adsl.dkFJERNDETTE> wrote in message

> PS: Glæder mig helt vildt til THe House of the flying daggers

Den ser dælme fed ud

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 16-10-04 19:43

Konrad wrote:

> Er det ikke snarere et filmisk maleri? Det er da tydeligvis hverken
> historien/plottet eller for den sags skyld actionen der er i fokus, men
> derimod den visuelle "fortælle-del".

Jeg fandt også historien og fortælleformen for interessant, men ja, den er
stærkt visuelt orienteret.

Fra : Morbid Angel

Dato : 16-10-04 13:39

> [...]

>Og så slipper man for det lorte "action" fra Hero og CTHD hvor de har
>overnaturlige evner og flyver rundt som var de født med vinger..

hvad??? påstår du at asiatiske kampeksperter ikke kan flyve? nej ved
du nu hvad her har jeg i de sidste 25 år troet at det var derfor
asiater var små af størrelse for at de skulle kunne flyve, det næste
er vel at du påstår at jorden er rund og at månen ikke er en ost? =)~

Mvh

MA

///
My Dvd collection http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : Morten DH

Dato : 16-10-04 14:45

> Nævn en masse, men kun de allerbedste.

Hmm jeg synes ikke 2 af mine personlige farvoritter Naked Weapon og So Close
er nævnt i tråden nogensteder... ren popkorn action i bedste Rambo klasse;
men Rambo er skiftet ud med dejlige supermodeller og koregrafien lækker
læker ala asian-style...

Rendyrket action: kig efter film af John Woo (fra før han tabte bolden i
Hollywood)...
action/thriller: film af Johnnie To

Men pas på, når først du har været øst over og se film, så bliver Hollowwood
ikke det samme igen

Fra : David Rasmussen

Dato : 16-10-04 15:56

Morten DH wrote:
> [...]
> action/thriller: film af Johnnie To
>
> Men pas på, når først du har været øst over og se film, så bliver Hollowwood

Jeg har set masser af John Woo, både pre- og post-Hong Kong. Jeg synes
stadig han er dygtig :)

/David

Fra : Morten DH

Dato : 16-10-04 17:14

> Jeg har set masser af John Woo, både pre- og post-Hong Kong. Jeg synes
> stadig han er dygtig :)

jeg synes såmænd også han er dygtig; men hans nyere film har det med at
drukne i mængden... Kunne godt lide Hard Target og Face/Off; men fx Broken
Arrow, MI2 og Paycheck er ikke noget specielt efter min mening...og holder
slet ikke imod fx Bullet in the Head, Once a Theif og Hardboiled som er 3 af
mine JW farvoritter...

Men i det mindste er hans klipning stadig ikke helt af Buckenheimer
dimensioner... eller Bourne Supremacy for den sags skyld... her kunne man jo
slet ikke følge med - specielt kampscenen irriterede mig kraftigt.. men smag
og behag er jo heldigvis forskellige...

Fra : Konrad

Dato : 16-10-04 17:17

"Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk> wrote in message

> [...]
> slet ikke imod fx Bullet in the Head, Once a Theif og Hardboiled som er 3

The Killer er den absolut bedste - imho!

Fra : David Rasmussen

Dato : 16-10-04 19:08

Morten DH wrote:

> [...]
> slet ikke imod fx Bullet in the Head, Once a Theif og Hardboiled som er 3 af

Jeg ved godt at jeg tilhører et mindretal, men jeg synes at MI2 er klart
hans bedste amerikanske film. Alle de andre er ret ligegyldige.

/David

Fra : Jesper

Dato : 23-10-04 15:08

> [...]

> dem der er kampsport og action. Herunder gælder også film som CTHD og
> Hero. Andre jeg har opsnappet at jeg skal se, er: Zatoichi, Ong-bak,

A Chinese Ghost Story
The Isle
Ichi the Killer
Audition