Silmido (koreansk ting) - hold kæft den sp~
Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 15-10-04 01:49

http://www.imdb.com/title/tt0387596/combined

En kort teaser:
Sydkorea 1968. En gruppe nordkoreanske soldater bliver overrasket bag
fjendens linier og alle bliver dræbt undtagen én soldat som stolt på
sydkoreansk tv proklamerer at hans mission var at flå struben ud på den
sydkoreanske præsident (adr!). Nogenlunde samtidig bliver en gangster i
ubemærkethed dømt til døden for at have stukket en rigmand ihjel. Han bliver
tilbudt chancen sammen med ca. 30 andre af landets laveste udskud at blive
trænet i en specialenhed på øen Silmido, der som gengældelsesaktion skal ind
bag fjendens linier og forsøge at dræbe Nordkoreas diktator, Kim Il-Sung.

(Det her er ikke salgsfis, jeg har ingen penge i foretagendet...)

Hele lortet er bygget på sande begivenheder som er et sort hul i moderne
sydkoreansk selvforståelse, som gidselaktionen i München i '72 må være det
for tysk ditto.

Jeg kan ikke få øje på nogen huller i den film. Spillet er godt, stilen er
fremragende, billedsproget er bedre end de fleste Hollywood-ting,
manuskriptet er forbilledligt godt skruet sammen. Måske er figurerne en
smuuule sentimentale, men det bliver aldrig for meget heller, så man køber
det. Man tror på de her mennesker.
Jeg har set en del militær- og krigsfilm og har hidtil ment at Dommedag Nu
og Full Metal Jacket deles om førstepladsen i konkurrencen om bedst at vise
krigs psykopati. De er nu begge smidt ned på min andenplads (og jeg mener
det!). De her gangstere, narkomaner, voldtægtsforbrydere og andet udskud
bliver vitterligt tæsket igennem for at blive til de perfekte
dræbermaskiner. Det er ikke løgn, jeg mener vitterlig gennembanket, og hvis
de viser svaghedstegn, så er det deres traineeforordnede som får bank af
deres overordnede! Snak lige om motivationsfaktor for at tæske kadetterne!
Denne her film tør så meget mere end de fleste amerikanske actionfilm, man
sidder tilbage fuldstændig lamslået når filmen er færdig. Man forstår
hvorfor figurerne reagerer som de gør til allersidst, fordi man har fået
alle elementerne i den rette hastighed uden at det bliver kedeligt.
Det ender selvfølgelig med at de bliver for perfekte til deres opgave, men
jeg må hellere lade være med at afsløre mere her. Jeg vil bare sige at
Sydkorea aldrig rigtig er kommet sig over følgerne.

Silmido får fem bogart-hatte. Uden tøven. Det her er international standard.

Det her er blot min anden koreanske film, den første var Musa. Jeg tror jeg
har været heldig indtil videre. Nogen der kan anbefale andre?

Fra : Morbid Angel

Dato : 15-10-04 02:26

On Fri, 15 Oct 2004 02:48:51 +0200, "C. H. Engelbrecht"
<chrisengeldk@dkik.dk> wrote:

Jeg glæder mig til jeg modtager min dvd af samme film :)

Koreanske må-se film efter min mening (som jeg har set):

Oldboy
Sympathy For Mr. Venegance
Save The Green Planet
Memories Of murder
Nowhere To Hide
My Wife Is A Gangster
Guns & Talk
Shiri
Joint Security Area
My Sassy Girlfriend

Mvh

MA

///
My Dvd collection http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 15-10-04 07:55

"Morbid Angel" <morbid_angel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> On Fri, 15 Oct 2004 02:48:51 +0200, "C. H. Engelbrecht"
> <chrisengeldk@dkik.dk> wrote:
>
> Jeg glæder mig til jeg modtager min dvd af samme film :)
>
> Koreanske må-se film efter min mening (som jeg har set):

Jeg kan tilslutte mig følgende

> Oldboy
> Sympathy For Mr. Venegance
> Nowhere To Hide
> My Wife Is A Gangster
> Shiri
> Joint Security Area

Vil dog lige advare, synes ikke Shiri og JSA var helt så gode som jeg synes
de blev gjort til, men de er klart værd at se.

Ellers Kan jeg anbéfale

Arahan: Underholdende film, humor tilsat nogle rimelig flotte kampscener,
dog med stor brug at wire
Legend of the Evil Lake: Også ok fantasy
Volcano High: Tonen er lidt i stil med Arahan, humor + flot kampkoregrafi

Fra : Morbid Angel

Dato : 15-10-04 11:36

On Fri, 15 Oct 2004 08:54:47 +0200, "Brian, Rikke & Kristian"
<brauner@tele2adsl.dkFJERNDETTE> wrote:

> [...]
>Legend of the Evil Lake: Også ok fantasy
>Volcano High: Tonen er lidt i stil med Arahan, humor + flot kampkoregrafi

Ja jeg er enig at JSA og Shiri ikke er super kunstværker, men det er
gode actionfilm og jeg ved man kan købe de for en 50,- stk og til den
pris er de værd at tage med :)
Arahan er ok af en komedie/martial arts film i stil med Shaolin Soccer
og Volcano high, men for folk som måske ikke er helt vilde med denne
genre er den nok skuffende.
Der er mange andre koreanske film som helt sikkert er værd at se, men
jeg har desværre ikke set dem endnu og derfor anbefaler jeg dem ikke.
Men alle de koreanske film man kan købe for 50,- kr rundt omkring
(hamlet udgivelser) ville jeg ikke tøve med at anskaffe mig.

Mvh

MA

///
My Dvd collection http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : Konrad

Dato : 15-10-04 12:32

"C. H. Engelbrecht" <chrisengeldk@dkik.dk> wrote in message
> http://www.imdb.com/title/tt0387596/combined

(...)

Den virker meget interessant - hvor har du købt den?

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 15-10-04 13:10

"Konrad" <david_konrad@hotmail.com> wrote

> Den virker meget interessant - hvor har du købt den?

Jeg kan anbefale de 3 disc limited udgave de har for sølle 15 pund.
"Sølle" fordi det er en virkelig lækker udgave med magnetisk lås,
billedramme og en masse andet pjat. virkelig stilren udgivelse
Mvh
Lars Hoffmann

Fra : Konrad

Dato : 15-10-04 13:14

"Lars Hoffmann" <larshoffmann@teleline.es> wrote in message
> [...]
> "Sølle" fordi det er en virkelig lækker udgave med magnetisk lås,
> billedramme og en masse andet pjat. virkelig stilren udgivelse

Ok - men hvem er "de"? ;-9

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 15-10-04 13:15

"Konrad" <david_konrad@hotmail.com> wrote

> Ok - men hvem er "de"? ;-9

Haha, det siger jeg ikke

http://www4.cd-wow.com/detail_results_2.php?product_code=14033

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 15-10-04 14:12

"Lars Hoffmann" <larshoffmann@teleline.es> skrev i en meddelelse

> http://www4.cd-wow.com/detail_results_2.php?product_code=14033

Kan kun tilslutte mig anbefalingen af denne udgivelse til en så latterlig
pris, den er fffffffucking lækker!!!

Det er lige før jeg vil proklamere koreanerne som udgivere af de fedeste
DVD'ere, med det jeg har set pt. Jeg har hidtil set leg med covers af blødt
og gennemsigtigt blå plastic og andet lækkert lir. Jeg så forleden en
koreansk udgivelse af Danser Med Ulve DC læderindbinding tilsat lædersnor og
fuglefjer! Jeg mener, selv andre landes film gør de federe med designet af
DVD-coveret!

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 15-10-04 14:53

Lars Hoffmann's utterance expressed in

> Jeg kan anbefale de 3 disc limited udgave de har for sølle 15 pund.
> "Sølle" fordi det er en virkelig lækker udgave med magnetisk lås,
> billedramme og en masse andet pjat. virkelig stilren udgivelse

Er der tekster (altså engelske) på nogen af de
extra features der er? Jeg er nogen gange lidt
træt af reg.3 med masser af flotte ekstrating
som man ikke kan forstå :(

hilsner
--
| lars gjerløw jørgensen | lgj[at]jyde[dot]dk |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |

Fra : Morbid Angel

Dato : 15-10-04 15:22

On 15 Oct 2004 13:52:35 GMT, "Lars Gjerløw Jørgensen"
<lgjPURGE@jyde.dk> wrote:

>Er der tekster (altså engelske) på nogen af de
>extra features der er? Jeg er nogen gange lidt
>træt af reg.3 med masser af flotte ekstrating
>som man ikke kan forstå :(
>
>hilsner

tror det ikke det er næsten kotyme at ekstra materialet ikke har
engelske tekster, derfor gider jeg sjældent give det dobbelte for det
+ en masse gejl som flotte bokse (de fylder ad pommern til) :)

Mvh

MA

///
My Dvd collection http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 16-10-04 02:30

> tror det ikke det er næsten kotyme at ekstra materialet ikke har
> engelske tekster, derfor gider jeg sjældent give det dobbelte for det
> + en masse gejl som flotte bokse (de fylder ad pommern til) :)

Kan du ikke bare lære koreansk?

Nå ok, måske ikke...

Men jeg har da lært ét vigtigt ord på koreansk allerede:

Shibà!
(Oversættes med ordet 'shit' i underteksterne...)

Der er ikke noget så godt som kulturudveksling

Fra : Morbid Angel

Dato : 16-10-04 13:36

On Sat, 16 Oct 2004 03:29:34 +0200, "C. H. Engelbrecht"
<chrisengeldk@dkik.dk> wrote:

> [...]
>
>Shibà!
>(Oversættes med ordet 'shit' i underteksterne...)
>

>Der er ikke noget så godt som kulturudveksling

Nu har jeg bestemt mig for at lære japansk først på meget lavt niveau
=)

Mvh

MA

///
My Dvd collection http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 16-10-04 09:39

Morbid Angel wrote:

> tror det ikke det er næsten kotyme at ekstra materialet ikke har
> engelske tekster, derfor gider jeg sjældent give det dobbelte for det
> + en masse gejl som flotte bokse (de fylder ad pommern til) :)

Du har jo ret, men på trods af at jeg næsten altid køber de store udgivelser
med en masse fnidder, er det sjældent jeg ser ekstramaterialet igennem. Men
kassen ser lækker ud på hylden og som samler sætter jeg pris på at der gøres
noget specielt ud af det man samler på.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Morbid Angel

Dato : 16-10-04 13:35

On Sat, 16 Oct 2004 10:38:58 +0200, Lars Hoffmann
<lars@intercambiodvd.com> wrote:

> [...]
>kassen ser lækker ud på hylden og som samler sætter jeg pris på at der gøres

ja det kan jeg til dels forstå men hvis jeg skulle have 1400 store
bokse i huset måtte jeg heller flytte til en lagerhal =)~

Mvh

MA

///
My Dvd collection http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 19-10-04 07:53

"Morbid Angel" <morbid_angel@hotmail.com> wrote

> ja det kan jeg til dels forstå men hvis jeg skulle have 1400 store
> bokse i huset måtte jeg heller flytte til en lagerhal =)~

blærerøv

Fra : Morbid Angel

Dato : 20-10-04 01:38

On Tue, 19 Oct 2004 06:53:26 +0000 (UTC), "Lars Hoffmann"
<larshoffmann@teleline.es> wrote:

>"Morbid Angel" <morbid_angel@hotmail.com> wrote

>blærerøv

Måske men jeg lover at trappe ned næste år =)~

Mvh

MA

///
My Dvd collection http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 20-10-04 08:00

"Morbid Angel" <morbid_angel@hotmail.com> wrote

> Måske men jeg lover at trappe ned næste år =)~

Det må du hellere, ellers når jeg dig jo aldrig

Fra : Morbid Angel

Dato : 20-10-04 13:22

On Wed, 20 Oct 2004 07:00:25 +0000 (UTC), "Lars Hoffmann"
<larshoffmann@teleline.es> wrote:

>Det må du hellere, ellers når jeg dig jo aldrig

Jo når jeg ikke har mere plads i huset når du mig nok =)~
Ellers må jeg til at skrotte de sorte plastikbokse og putte dem i
ringbind og plastlommer, så kan jeg have en del mere.

Mvh

MA

///
My Dvd collection http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : Erik

Dato : 19-10-04 07:32

"Konrad" skrev:

> Den virker meget interessant - hvor har du købt den?

Den kan købes her til 95kr:
http://www.asian-movies.dk/shop/default.asp

--
Eirk

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 16-10-04 23:22

"C. H. Engelbrecht" <chrisengeldk@dkik.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bag fjendens linier og forsøge at dræbe Nordkoreas diktator, Kim Il-Sung.
>
> (Det her er ikke salgsfis, jeg har ingen penge i foretagendet...)

Ok, men hvor har du købt den? Jeg har forudbestilt min hos CDwow, men har
endnu ikke modtaget den? Den skulle dog være på vej. Så hvordan har du fået
fingre i den så hurtigt?

Peter

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 17-10-04 00:07

"Peter Tønnesen" <peton***@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Ok, men hvor har du købt den? Jeg har forudbestilt min hos CDwow, men har
> endnu ikke modtaget den? Den skulle dog være på vej. Så hvordan har du
fået
> fingre i den så hurtigt?

Det var min kammerat der havde den og jeg fik ikke indtryk af andet, end at
han havde fået den gennem CD-wow, i den der lækre special edition med
magnetlukning og militærelastik.

Fra : Kristoffer Møller

Dato : 17-10-04 19:14

> [...]
> Ok, men hvor har du købt den? Jeg har forudbestilt min hos CDwow, men har
> endnu ikke modtaget den? Den skulle dog være på vej. Så hvordan har du

Axelmusic har haft den i et godt stykke tid. Jeg mener jeg fik min for ca. 2
måneder siden.

De har også den nye Taegukgi. Hvis den er ukendt læs lidt her
http://www.koreanfilm.org/kfilm04.html#taegukgi
http://us.imdb.com/title/tt0386064/

mvh
Kristoffer