Ny krigsfilm ?
Fra : Cleo

Dato : 13-10-04 11:47

Jeg har hørt vage rygter om at der snart kommer en ny krigfilm der skulle
handle om Berlin's undergang i 1945. Er der nogen her i gruppen der kender
filmens title og ved hvornår den kommer i biografen ?

/ Cleo

Fra : Lars Sommer

Dato : 13-10-04 12:15

Cleo wrote:
> Jeg har hørt vage rygter om at der snart kommer en ny krigfilm der skulle
> handle om Berlin's undergang i 1945. Er der nogen her i gruppen der kender
> filmens title og ved hvornår den kommer i biografen ?

Den hedder "Der Untergang" og er om Hitler's sidste 12 dage i bunkeren i
Berlin. Hitler spilles af Bruno

Du kan se mere om filmen på dens tyske hjemmeside:
http://www.deruntergang-special.film.de/

Enjoy,

Lars.

Fra : Peter Loumann

Dato : 13-10-04 19:52

Lars Sommer skrev:

>Hitler spilles af Bruno

For dem der ikke er dus med ham: Ganz er efternavnet.

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Kristoffer Møller

Dato : 13-10-04 12:20

> Jeg har hørt vage rygter om at der snart kommer en ny krigfilm der skulle
> handle om Berlin's undergang i 1945. Er der nogen her i gruppen der kender
> filmens title og ved hvornår den kommer i biografen ?

Kunne være denne :

http://www.deruntergang-special.film.de/

http://us.imdb.com/title/tt0363163/

The Downfall på Engelsk.

Forventes til DK til foråret, jvf en side på Filmzonen.

mvh
Kristoffer

Fra : Cleo

Dato : 13-10-04 12:57

> The Downfall på Engelsk.
>
> Forventes til DK til foråret, jvf en side på Filmzonen.

Tak skal i ha'

/ Cleo

Fra : Kim2000

Dato : 14-10-04 02:42

> The Downfall på Engelsk.
>
> Forventes til DK til foråret, jvf en side på Filmzonen.

Og så undrer det firmaerne at fildeling er populært. Alien versus predator
havde premie i juni i USA, vi får den herhjemme i november, nu kan vi så se
at der går 6 måneder før vi må få den p.t. mest sete tyske land, der er rost
til skyerne. Det er simpelthen for dumt af filmselskaberne - og det sker
bare så tit.

mvh
Kim

Fra : Peter B. Juul

Dato : 14-10-04 13:37

"Kim2000" <kim2000@mail.dk> writes:

> Og så undrer det firmaerne at fildeling er populært. Alien versus predator
> havde premie i juni i USA, vi får den herhjemme i november, nu kan vi så se
> at der går 6 måneder før vi må få den p.t. mest sete tyske land,

Den hvaaa?

--
Peter B. Juul, o.-.o "Well," said Aslan, "I suppose we could try lasers."
The RockBear. ((^))

Fra : Peter Larsen

Dato : 14-10-04 18:14

"Kim2000" <kim2000@mail.dk> wrote in message

> [...]
rost
> til skyerne. Det er simpelthen for dumt af filmselskaberne - og det sker

Det er dyrt at sende film ud, så det kan være nødvendigt at se hvordan
en film har klaret sig på andre markeder før man bestemme marketings
budget, kopi antal osv. Noget andet er om der er plads til en film, det
nytter jo ingenting fra et forretningsmæssigt synspunkt at smide en film
ud i en periode hvor man ved at besøgstallet er lavt eller side om side med
en anden film der vil konkurrere direkte.

Fildeling er ikke populært fordi premierer på film i Danmark falder senere
end i USA eller Tysk, men fordi det er gratis og nemt.