Team America
Fra : Ukendt

Dato : 09-10-04 22:58

http://www.apple.com/trailers/paramount/team_america/

Den her film bør have seriøst potentiale til at blive et kulthit...

Mvh Mikkel

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 10-10-04 00:20

"Mikkel Knudsen" <mikkel_knudsen[at]killamail.com> skrev i en meddelelse
> http://www.apple.com/trailers/paramount/team_america/
>
> Den her film bør have seriøst potentiale til at blive et kulthit...
>
> Mvh Mikkel

Hvis den er ligeså sjov som nogle South Park episode... Så bliver den
genial, især hvis den har for lidt respekt til USA...

Fra : Jonny Jensen

Dato : 10-10-04 07:44

> især hvis den har for lidt respekt til USA...

Hvad Matt & Trey jo netop er kendt for... Tror den bliver humor og ikke uden
et kraftigt vink med en vognstang efter Amerikas terror-politik :)

Jonny.

Fra : Ronny Roy Nielsen

Dato : 10-10-04 23:21

"Jonny Jensen" <jonny_jensenNO_SP@Mmail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad Matt & Trey jo netop er kendt for... Tror den bliver humor og ikke
> uden et kraftigt vink med en vognstang efter Amerikas terror-politik :)

Eftersom Matt & Trey er stærkt højreorienterede, og stærke Bush-støtter, er
det vist nogle andre du tænker på.

Fra : Jonny Jensen

Dato : 11-10-04 00:14

> Eftersom Matt & Trey er stærkt højreorienterede, og stærke Bush-støtter,
> er det vist nogle andre du tænker på.

OK, jeg foreslår at du ser forfilmen. Der er, alene i de 2 minutter den
varer, flere tydelige semi-sarkastiske beskeder ang. USA som er politi for
hele verden, deres Star-Sprangled Banner over alt og deres syn på både
terrorister såvel som arabere generelt...

"I've got five terrorists going south-east on bahka-lahka-dahka-street!"

Jonny.

Fra : Lars Lauridsen

Dato : 11-10-04 15:56

"Jonny Jensen"

> [...]
> terrorister såvel som arabere generelt...
>
> "I've got five terrorists going south-east on bahka-lahka-dahka-street!"

I mange Southpark afsnit (i hvert fald nogle af de nye), er de da også
stærkt Bush-kritiske/selvironiske...

Mvh.
Lars

Fra : Ronny Roy Nielsen

Dato : 11-10-04 20:37

> [...]
> terrorister såvel som arabere generelt...
>
> "I've got five terrorists going south-east on bahka-lahka-dahka-street!"

Har (og havde) set den. Din tolkning af den, som kritisk overfor USA´s
nuværende politik, er vist lidt farvet af vores europæiske holdning til
Bush. Man kan sagtens være selv-ironisk uden at være direkte kritisk.

Fra : Ukendt

Dato : 11-10-04 10:31

> Eftersom Matt & Trey er stærkt højreorienterede, og stærke Bush-støtter,
> er det vist nogle andre du tænker på.

Hmm, kan du ikke lige uddybe det. Det var ikke umiddelbart mit indtryk efter
at have set South Park (måske især ikke filmen), og svjh optræder en af dem
også i Bowling For Columbine?

Derfor kan de jo godt være Bush-støtter; du har i hvert fald pirret min
nysgerrighed.

Mvh Mikkel

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 11-10-04 14:16

> [...]
> af dem også i Bowling For Columbine?
>
> Derfor kan de jo godt være Bush-støtter; du har i hvert fald pirret min

Altså nu kører de også med en serie, som vist hedder "That's my Bush!", og
jeg har på fornemmeren at den ikke støtter ham gevaldigt...

Fra : Lars Lauridsen

Dato : 11-10-04 15:57

> [...]
efter
> at have set South Park (måske især ikke filmen), og svjh optræder en af

Jeg mener de lavede tegnefilmene dertil...

> Derfor kan de jo godt være Bush-støtter; du har i hvert fald pirret min
> nysgerrighed.

Jeg tvivler!

Mvh
Lars

Fra : Ukendt

Dato : 11-10-04 22:00

> efter
> dem
>
> Jeg mener de lavede tegnefilmene dertil...

Jeg har lige undersøgt det på IMDB. Matt Stone, der er student fra
Columbine, interviewes i filmen.

Mvh Mikkel

Fra : Jim Andersen

Dato : 12-10-04 10:30

Lars Lauridsen wrote:
> Jeg mener de lavede tegnefilmene dertil...

Jeg mener Moore på sin "ting/myter om Colombine der ikke passer" - side
skrev at det ikke var de to.

/jim

Fra : Ronny Roy Nielsen

Dato : 11-10-04 20:53

> [...]
> af dem også i Bowling For Columbine?
>
> Derfor kan de jo godt være Bush-støtter; du har i hvert fald pirret min

De påstår selv de ligger i midten (se fx
http://movieweb.com/news/news.php?id=5406 ) men ved flere lejligheder har de
støttet Bush, og det republikanske parti.

I showbiz kredse bliver de generelt betragtet som højredrejede, men indenfor
kunst og kulturpolitik venstredrejede.

Men pyt... deres film og tv er genialt :)

Fra : John Hinge

Dato : 10-10-04 09:13

On 09 okt 2004 Mikkel Knudsen was heard to say:

> http://www.apple.com/trailers/paramount/team_america/

Alt tyder på at den er ustyrligt morsom, men i USA har den netop
fået et alvorligt problem, den fik i første omgang en rating
på NC17, og det overlever en film normalt ikke, så Matt og Trey
blev nød til at klippe i den for at få den ned på en R rating..

Og hvad måtte de ændre ? bl.a en sex scene.. en sex scene imellem 2
trædukker ! uhhh vores små børn, som ikke må se filmen alligevel
fordi filmskaberne er fint tilfredse med en R rating, kan tage skade
af at se 2 trædukker som puler hinanden.. scarrryyyy.. Som en af
de herrer Parker+Stone sagde, så er det jo ikke fordi dukkerne
ligefrm er udrustede til at gøre noget alligevel, bortset fra at
få en masse splinter..

Man må dog håbe at filmen ikke bliver klippet her i den 'almindelige'
verden.. Så sippede kan man da ikke være.. vel ? vel ??

> Den her film bør have seriøst potentiale til at blive et kulthit...

Den tegner ihvertifalds til at blive rigtig sjov.

--
John Hinge - shayera / .sPOOn. http://www.spoon.dvd-klub.dk
"You're basing your Pixie Faerie on Vin Diesel ? I'll say it again..

Fra : Ukendt

Dato : 10-10-04 10:04

"John Hinge" <sidekick_gimmenospam_@nntp.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> de herrer Parker+Stone sagde, så er det jo ikke fordi dukkerne
> ligefrm er udrustede til at gøre noget alligevel, bortset fra at

Screw that (hæ hæ) - så får vi den unratede udgave på DVD, og så kan børnene
se den.

Fra : Thomas

Dato : 10-10-04 11:22

"Mikkel Knudsen" <mikkel_knudsen[at]killamail.com> skrev i en meddelelse
> http://www.apple.com/trailers/paramount/team_america/
>
> Den her film bør have seriøst potentiale til at blive et kulthit...

Jeg har lidt et problem. Når jeg går ind på den side (eller lignende sider)
popper min Download Accellerator straks op, og tilbyder at downloade
klippet. Hvis jeg vælger nej, viser den ikke klippet, og hvis jeg vælger
ja, gemmer den en fil, på måske 100kb

Er der nogen her der kender til problemet, og ved hvordan man kan se de
trailers. Selvom man har Download Accellerator installeret?

Mvh.Thomas

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 10-10-04 12:26

"Thomas" <Thomas.Elbo@REMOVEmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Er der nogen her der kender til problemet, og ved hvordan man kan se de
> trailers. Selvom man har Download Accellerator installeret?

Hvis du mener DAP, as in "Download Accelerator Plus", så plejer jeg at
højreklikke og vælge "gem destination som" - *ikke* "download with DAP". Den
bruger DAP alligevel, men filen kommer altså ned som den skal!

Hvis DAP begynder at downloade i det øjeblik siden kommer op, så kan du evt.
fjerne filtypen fra listen over typer der automatisk hentes
(options/preferences/general). Jeg vil personligt hellere højreklikke og
vælge hvad der skal hentes, end at programmet suger revl og krat til sig.

Ellers et superprogram. Bare synd med de enerverende reklamer "Hi, my name
is Tina. In the next 30 seconds, I am going to tell you about..." GÅ SÅ VÆK!
--
Jonas

My DVD's: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Jonasgaarde

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 10-10-04 12:32

"Jonas Gaarde" <albuerumminusspam@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> is Tina. In the next 30 seconds, I am going to tell you about..." GÅ SÅ

Hmmm... godt råd, bortset fra at det ikke virker! Den side der refereres til
er en af den slags, hvor man ikke kan downloade trailers til disken. Det er
noget Apple gør for at irritere folk mest muligt (den eneste forklaring jeg
kan komme på).
Men prøv at fjerne .MOV fra listen, som nævnt i mit forrige indlæg. Så
skulle du i det mindste kunne se, om ikke gemme, klippet.

Fra : Morten DH

Dato : 11-10-04 09:44

> [...]
> til er en af den slags, hvor man ikke kan downloade trailers til disken.
> Det er noget Apple gør for at irritere folk mest muligt (den eneste

Du har så evigt ret, det er pisse irriterende... Den enste årsag jeg kan
komme på må være de ønsker at folk skal hente den direkte hos dem for at
kunne lave nogle statistikker på hvor stor interessen er for filmen...
Ellers giver det ingen mening - det er stort set de eneste reklamer man ikke
ligefrem får tvunget i hånden efterhånden...

Nogen der har den smarte løsning til os der gerne vil have den liggende på
harddisken?

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 12-10-04 13:43

"Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke ligefrem får tvunget i hånden efterhånden...
>
> Nogen der har den smarte løsning til os der gerne vil have den liggende på

QuickTime Pro giver mulighed for at vælge "save as" i "file"-menuen, men den
version koster altså penge. Der findes sikkert også free- eller
shareware-programmer der gør det samme, jeg kender dem bare ikke - desværre.

Fra : Morten DH

Dato : 12-10-04 17:49

> [...]
> den version koster altså penge. Der findes sikkert også free- eller
> shareware-programmer der gør det samme, jeg kender dem bare ikke -

Jeg har skam QT Pro; men de kan blokere for save funktionen alligevel så man
ikke kan save den

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 12-10-04 18:50

> "Jonas Gaarde" <albuerumminusspam@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Jeg har skam QT Pro; men de kan blokere for save funktionen alligevel så
> man ikke kan save den

Mystisk. Jeg har Pro på Mac'en på mit arbejde, og her har jeg aldrig oplevet
en .mov som ikke kunne gemmes på disken, når den først er kommet ned. Måske
er det en af de mange PC / Mac-ting?

Fra : Morten DH

Dato : 13-10-04 11:05

> Mystisk. Jeg har Pro på Mac'en på mit arbejde, og her har jeg aldrig
> oplevet en .mov som ikke kunne gemmes på disken, når den først er kommet
> ned. Måske er det en af de mange PC / Mac-ting?

Det er vist en form for "saving no allowed" flag de kan sætte i .mov filen
som forhinder at QT kan gemme filen... er sikker på der er nogen som har
fundet en snu måde at omgås det på; men har desværre ikke fundet løsningen
igen...

Mener vi havde problemet oppe at vende i forb. med T3 også