En lille teaser poster
Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 08-10-04 14:12

Bemærk stedet og skyggen.

http://www.aintitcool.com/display.cgi?id=18590

Mark

Fra : Søren Ole Andersen

Dato : 08-10-04 15:22

> Bemærk stedet og skyggen.

Men tydeligvis en relativt dårligt lavet fake. God ide dog med reference
tilbage til etterens teaserposter og frem til A New Hope.

Snole

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 08-10-04 15:40

> Men tydeligvis en relativt dårligt lavet fake. God ide dog med
> reference tilbage til etterens teaserposter og frem til A New Hope.

Der er også lavet en fake, hvor Anakin og Amidala står ryg mog ryg. Den
viste sig at være en kopi af official poster, der kom senere. Eller rip
eller hvad vi nu skal kalde det. Så vidt jeg har forstået.

Vi får se om det fan, der har moret sig, eller der kommer en lign. poster.

Mark

Fra : Kong Kent

Dato : 08-10-04 16:12

> Bemærk stedet og skyggen.
>
> http://www.aintitcool.com/display.cgi?id=18590

Har fået en grafiker fra min side (i signaturen) til at hive billedet
igennem Adobe, og han kunne efter 2 minutter konstatere, at det er fusk. Det
er hjemmebryg, men ganske underholdende hjemmebryg *GG*

--
Kent Kirkegaard Jensen
www.f1journal.com

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 08-10-04 16:54

Kong Kent wrote:

> han kunne efter 2 minutter konstatere, at det er fusk. Det
> er hjemmebryg, men ganske underholdende hjemmebryg *GG*

Hvordan konstaterede han så det?

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 08-10-04 17:10

> Hvordan konstaterede han så det?

Ja, og Adobe *hvad*?
Photoshop, velsagtens, men hvordan han kan se at det er snyd, forstår jeg
heller ikke.
Jeg har dog set det "rigtige" billede før, og der var ingen spejlbillede
(ikke skygge!) på gulvet.
--
Jonas

My DVD's: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Jonasgaarde

Fra : Kong Kent

Dato : 08-10-04 18:49

> Hvordan konstaterede han så det?

Ved at bruge netop Adobe Photoshop (han er selvstændig grafiker der lever af
at lave den slags), og han kunne med det samme se, at pixelstørrelsen var
uens flere steder i billedet, og altså en hurtig kombination af flere
forskellige billeder - og ikke en professionel komprimering.

Desuden skrev han følgende og jeg citerer ham:

"Hvis man træder et skridt tilbage, så er det rent grafisk heller ikke noget
mesterværk.
Billedet er meget top-tungt, hvis man kigger på mand og skygge, så er det
placeret
alt for højt. Respekt og luft omkrig logoet er en god ting, men her er det
overdrevet."

Jeg er ikke selv noget geni rent grafikteknisk, så jeg vil undlade at
kommentere på hvad han siger. Jeg valgte bare at tage hans konklusion for
gode varer, hvilket var:

"Mit gæt er at det er fusk. Der er en underlig pixel-forskel i billedets
sider."

Enuff' said.

--
Kent Kirkegaard Jensen
www.f1journal.com

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 08-10-04 19:10

"Kong Kent" <kongkentREMOVE@REMOVEanarki.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> var uens flere steder i billedet, og altså en hurtig kombination af flere
> forskellige billeder - og ikke en professionel komprimering.

Nå sådan! Ja så har han selvfølgelig ret!
Jeg får selv penge for bl.a. at kombinere ting i Photoshop, så jeg skylder
vist mig selv en dobbelt dummeflad for ikke at have zoomet ind og kigget
efter!

Klask, klask. There!

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 08-10-04 22:49

Vi burde da hellere snakke om, hvad vi synes om Anakins look. Frygter at
Hayden ikke kan leve op til den mørke side, men han ser faktisk ret cool ud,
når han virkelig kommer i Sith-tøj og kæmper mod Obi-wan (for det har jeg
set klip fra ). Og forhåbentlig er kærligheds-elementet blevet revet væk,
og FORHÅBENTLIG HAR LUCAS TAGET SIG SAMMEN!!!
Jeg kan ikke acceptere, hvis alle de nye film er fiaskoer (Selvom episode 1
var ret acceptabel, på trods af den var lidt disney).

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 08-10-04 22:54

"Søren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg kan ikke acceptere, hvis alle de nye film er fiaskoer (Selvom episode
> 1 var ret acceptabel, på trods af den var lidt disney).

Jeg har efterhånden læst rigtigt, rigtigt meget om Episode III og må
modstræbende indrømme at jeg sgu' tror den bliver god. Og det kommer vel at
mærke fra én der *hader* de to andre prequels! Historien og de mange
forskellige delplots er godt tænkt, Palpatines store masterplan, Anakin's
omvendelse og den slags. Desuden er der enormt meget action, lyder det til.
Hvis man kan tillægge de forskellige klip og lækkede billeder nogen værdi,
så ser det ud til at den klynkende tøsedreng endelig er blevet udskiftet med
en mægtig, hadefuld, ond satan, hvilket passer mig fint!

Jeg håber *virkelig* ikke at Lucas ødelægger det hele alligevel.

Fra : Koeffe

Dato : 08-10-04 20:58

> [...]
Det
> er hjemmebryg, men ganske underholdende hjemmebryg *GG*

Godt nok er jeg selv ved at uddanne mig til grafiker, men kan enhver ikke se
det er fake? Det tog mig ikke mange sekunder i hvert fald. Jeg har ikke
nærstuderet billedet, men et par store fejl er:

- Gulvet foran personen er skævt og for sløret.
- Genskinnet i gulvet har omvendt dybdeskarphed i forhold til resten af
billedet. Det er lavet mest sløret tættest på personen.
- Farverne og billedkvaliteten ville aldrig vær god nok til kommercielt
brug.

....og foruden er idéen også lidt for inspireret af Anakin plakaten fra
Episode 1.

--
Koeffe

Fra : Peter B. Juul

Dato : 09-10-04 11:32

"Koeffe" <kena_FJERN_DETTE_@mail.dk> writes:

> ...og foruden er idéen også lidt for inspireret af Anakin plakaten fra
> Episode 1.

Dine andre grunde er rimeligt, men lige den der? Det hedder
kontinuitet.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Could it possibly get uglier? I used to be a
The RockBear. ((^)) highly respected Watcher and now I'm a wounded

Fra : Søren Ole Andersen

Dato : 14-10-04 10:06

> Bemærk stedet og skyggen.
>
> http://www.aintitcool.com/display.cgi?id=18590

Hvad med det her som et bud på TeaserTraileren? Nogen bud på autenticitet?
http://cgi.theforce.net/theforce/image.cgi?Image=episode3/newspics/epiiibanner.jpg

Snole

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 14-10-04 10:23

"Søren Ole Andersen" <snoleses@stud.ku.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad med det her som et bud på TeaserTraileren? Nogen bud på autenticitet?
> http://cgi.theforce.net/theforce/image.cgi?Image=episode3/newspics/epiiibanner.jpg
>
> Snole

Ja, jeg tror såmænd den er god nok, eller det kunne den i hvert fald være,
især når man tager i betragtning at Anakin bliver Vader længe før han ryger
i lavaen og får sin nye dragt / krop.
God ide at lade hans hætte sidde så formen næsten passer med hjelmens form.
En slags varsel, ligesom skyggen på plakaten til Phantom Menace.

Fra : Koeffe

Dato : 14-10-04 10:24

"Søren Ole Andersen" skrev i en meddelelse

> Hvad med det her som et bud på TeaserTraileren? Nogen bud på autenticitet?

http://cgi.theforce.net/theforce/image.cgi?Image=episode3/newspics/epiiibanner.jpg

Den er lidt svær da det er et billede af et billede, som desuden er ret
mørkt.

--
Koeffe