World War 2. 8 dvd boks
Fra : Juggernaut

Dato : 08-10-04 00:01

Hejsa.
Jeg har netop fået subj af min kæreste i fødselsdagsgave. Da jeg
interesserer mig meget for 2.verdenskrig er det jo ren guf.
Jeg satte en af skiverne på og den startede fint op. Men da jeg kom lidt ind
i filmen, undrede det mig meget at billedkvaliteten og lydsporet er fra
50'erne. Eller rettere...Det virker sådan. Jeg troede at jeg skulle se noget
dokumentar ala det man kan se på Discovery, men det her virker nærmere som
noget undervisningsmateriale. Er der nogle af jer der har den og kan
forklare nærmere eller bare hvad i synes om den?

Mvh
Brian

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 10-10-04 19:01

"Juggernaut" <juggernaut@streetREMOVEbike.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> noget undervisningsmateriale. Er der nogle af jer der har den og kan
> forklare nærmere eller bare hvad i synes om den?

Ja, det er en lidt underlig samling. Det er ikke en dokumentar men nogle
udsendelser som blev sendt ud under krigen af amerikanerne. Det er ren
propaganda, deraf navnene "Why We Fight"

Jeg ved ikke helt om de blev brugt som undervisningsmateriale dengang og
frem.

Jeg synes godt om dem, men man bliver en smule snydt første gang man sætter
dem på og opdager at det IKKE er en "discovery"-doukumentar, men når det
kører er det ganske underholdende og interessant.

VH
Peter