Hvilken SF film?
Fra : Archangel

Dato : 05-10-04 20:50

Hej

Jeg efterlyser en SF film, som er forholdsvis ny. Jeg kender ikke
titel, men så et glimt af den på tysk tv, for 1-2 år siden.

Handlingen starter på en planet, hvor der bor folk, i samfund ala
middelalderen, men alligevel med sf ting, som f.eks. eksotisk
transportmidler etc.. Der er en herskende klasse, styret af en
"Warlords". Warlordene har rumskibe, hvilket gør dem til herskerne.
Men en borger (vor helt) fra planeten føler sig "kaldet" til oprør, og
det ender med at han vha. et transportmiddel, kommer ud i rummet, og
der på den anden side venter et kæmpestort krigs-rumskib, som er den
sidste af sin klasse, som har været efterladt i lang tid. Han får
rumskibet i gang, (der er en kunstig intiligent ombord), og før han
kan tage kampen op, skal det sættes i stand, hvilket kun kan ske vha.
af en anden rase (konstruktørene e.l.).
En anden ting var at vores helt, var forelsket i en pige (ejeren af
transportfartøjet), og hun blev kidnappet af nogen ukendte, og jagten
gik ind, samtidig med at der skulle kæmpes mod den/de krigeriske
warlords...

Det kan være at filmen er en pilot til en serie, og det kan være jeg
ikke har helt fat i handlingen men jeg håber at nogen kender den..

Mvh

Arch...

Fra : Devast8or

Dato : 05-10-04 23:27

Archangel wrote:
> [...]
>
> Det kan være at filmen er en pilot til en serie, og det kan være jeg
> ikke har helt fat i handlingen men jeg håber at nogen kender den..

Det kan være at min hukommelse er way-off, men er det Battlefield Earth du
tænker på?
http://www.imdb.com/title/tt0185183/

Devast8or

Fra : Archangel

Dato : 06-10-04 09:01

On Wed, 6 Oct 2004 00:26:30 +0200, "Devast8or"
<invalid@invalid.invalid> wrote:

>Det kan være at min hukommelse er way-off, men er det Battlefield Earth du
>tænker på?
>http://www.imdb.com/title/tt0185183/
>
>Devast8or

Hej Dev.

Nej det er bestemt ikke den

Denne film foregik vist nok i et andet "univers", havde ikke lige
noget med jorden at gøre, og så måske alligevel. Jeg tror nu nok at
det kæmpestore krigs-rumskib, var et levn fra en svunden tid, hvor
fraktioner havde kæmpet.

Arch

Fra : Zodiax

Dato : 07-10-04 20:35

Archangel wrote:
KLIP
> Det kan være at filmen er en pilot til en serie, og det kan være jeg
> ikke har helt fat i handlingen men jeg håber at nogen kender den..

Time Machine?

--
Zodiax

Fra : PerX ...

Dato : 08-10-04 02:44

In article <diu5m0ltmla6ume0spj8mon6ek3phmjh0e@4ax.com>, Arch@slette
says...
> Det kan være at filmen er en pilot til en serie, og det kan være jeg
> ikke har helt fat i handlingen men jeg håber at nogen kender den..

Lyder spændende :()

Fra : Archangel

Dato : 09-10-04 00:35

On Tue, 05 Oct 2004 21:50:04 +0200, Archangel <Arch@slette hele
adressen angel.com> wrote:

>Hej
>
>Jeg efterlyser en SF film, som er forholdsvis ny. Jeg kender ikke
>titel, men så et glimt af den på tysk tv, for 1-2 år siden.

Ja så fandt jeg den alligevel selv. Efter flere dages eftersøgning,
gennemsyn af utallige hjemmesider, var den der
Den får ikke ret god kritik med på vejen, men jeg tror at det mest
ligger i at den kun kom til pilotfilmen, inden den blev taget af
plakaten. Nu er det bare at finde filmen på dvd

Filmens titel er: "Warlord: Battle for the Galaxy aka The Osiris
Chronicles"

Her er lidt om handlingen
"De tidligere magthavere, republikken, er efter en længere indbyrdes
krig opløste og hver enkelt planet styres nu tyrannisk af en
krigsherre. Midt i al denne elendighed lever en ung smugler (John
Corbett) og hans lillesøster i et lille hus på en lille planet, og
forsøger stædigt at opretholde illusionen om at være en lille familie.
Dette saboteres imidlertid da søsteren kidnappes af en højteknologisk
race kaldet ingeniørerne. Den unge mand er dog ikke af slagsen der
giver let op, og i løbet af kort tid har han allieret sig med en
gammel general fra republikken, der til alt held har et kæmpe rumskib
(Osiris) gemt af vejen i en rumdok. I selskab med en flok højt
talenterede begavelser (en telepat, en superpilot, en superforhandler
og en superkriger) får de fart i rumskibet og optager forfølgelsen af
ingeniørerne."

Arch...