win2k kan finde win98 men ikke omvendt ??
Fra : Nicki Gehlen

Dato : 16-05-01 09:43

Jeg kobler en win98 sammen med en win2k computer.

Kablet er et cross over kabel og jeg benytter TCP/IP.
Begge computere har installeret microsoft netværk, fil og udskiftsdeling.
Begge computere er i WORKGROUP

I den forbindelse har win98 maskinen installeret 2 netkort.
Det 1. netkort er konfigureret til IP 192.168.130.120
Netmask 255.255.255.0
Gateway 192.168.130.254

Det 2. netkort er konfigureret til IP 192.168.130.121
Netmask 255.255.255.0
Gateway 192.168.130.254
Windows 2000 maskinen har jeg så sat op til:
IP 192.168.130.122
Netmask 255.255.255.0
Gateway 192.168.130.254

Problemet er at win2k godt kan se win98 maskinen men ikke omvendt.
Win2k maskinen kan PINGE begge IP på win98 maskinen, men win98 maskinen kan
IKKE PINGE win2k maskinen.

Nogen der har en ide til hvad jeg har gjort forkert ??

På forhånd tak !
Nicki

Fra : Tigeren

Dato : 16-05-01 21:38

Hej Nicki

Jeg tror ikke du har gjort noget firkert. Du mangler bare noget. Du skal på
din win98 maskine installere Klienten "Klientprogram til Microsoft netværk"
og Service programmet "Fil og udskriftdeling". Du kan finde dem under
netværk -> Tilføj. Når det er gjort skal du logge på din win98 maskine med
det samme brugernavn og password som passer til din administrator konto på
din win2000 maskine.
På din win2000 maskine skal du også installere Klientprogram til
microsoft netværk og fil og udskriftdeling.

Når du har genstartet hele skidtet skulle du gerne kunne se din win2000
maskine, men ikke nogle af drevene. På din win98 maskine skal du tilføje
netværksdrev for at kunne se win2000 maskinens drev. Det gøres med
\\<-computernavn->\c$ . Husk $.....

Det skulle være ordene... Good luck

Mvh

Tigeren