Film der giver nedtur.
Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 03-10-04 20:28

Nu skal jeg snart til at se nogle underholdende film med glade budskaber. I
den sidste måned, tror jeg at jeg har set 4 af de mest skumle film jeg har
set længe:

Mystic River - Clint Eastwoods dystre thriller
Old Boy - skummel Koreansk film om hævn
Irreversible - Skummel fransk film om hævn
The Passion of Christ - Skummel Mel Gibson film om lidelse...

Faktisk kan man vel godt sige at alle 4 har hævn med. Ved Jesus var det jo
lidt Jødernes hævn, og I MR spiller hævn også en rolle.

Disse fire film - især de tre første - efterlod mig med en meget dårlig smag
i munden, og en klump i maven, som tager dage om at forsvinde, ved ikke om
jeg er for sart...og så på den anden side er jeg glad for at jeg ikke er
blevet så hærdet at jeg ikke kan påvirkes...for det kan jeg åbenbart..

Hvilke film har sat sådan et dybt aftryk i jer, at I bare ikke kan ryste dem
af jer???

Fra : Morbid Angel

Dato : 03-10-04 20:46

On Sun, 3 Oct 2004 21:28:01 +0200, "Brian, Rikke & Kristian"
<brauner@tele2adsl.dkFJERNDETTE> wrote:

>Hvilke film har sat sådan et dybt aftryk i jer, at I bare ikke kan ryste dem
>af jer???

Foruden Oldboy som jeg syntes er den bedste film (so far) jeg har set
i år, har den svenske hævnfilm Thriller - A Cruel Picture og HK filmen
Dumplings Three Extremes har nok sat lidt aftryk på det sidste, filmen
Sympathy For Mr. Venegance er også en jeg stadig husker ret godt,
selvom det er ved at være længe siden.
Andre jeg husker er blandt andet The Passion of Joan of Arc (dreyer)
Den orginale Fluernes Herre, Day After (1983) og Clint Eastwood Filmen
Thunderbolt And Lightfoot og Arlington Road er også nogle jeg husker
som lidt bad feel film.
Der er nok nogle flere jeg ikke lige husker :)

Mvh

MA

///
My Dvd collection http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 03-10-04 21:08

"Morbid Angel" <morbid_angel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Sympathy For Mr. Venegance er også en jeg stadig husker ret godt,
> selvom det er ved at være længe siden.

Er det ikke også samme instruktør som Old Boy, husker at have læst den
skulle være en del af hans hævn triologi. Hvis nu jeg godt kan lide Old Boy,
skulle du mene jeg så også finder Sympathy interessant.

Fra : Morten DH

Dato : 04-10-04 10:08

"Brian, Rikke & Kristian" <brauner@tele2adsl.dkFJERNDETTE> skrev i en
meddelelse news:31Z7d.3164$hb5.2022@news.get2net.dk...
> Er det ikke også samme instruktør som Old Boy, husker at have læst den
> skulle være en del af hans hævn triologi. Hvis nu jeg godt kan lide Old
> Boy, skulle du mene jeg så også finder Sympathy interessant.

Helt sikkert... Jeg så Sympathy først - uden nogen forventninger overhovedet
og blev virkelig positivt overrasket... fik så anbefalet Oldboy, så også er
virkelig god; men levede efter min mening ikke helt op til Sympathy...

The Isle og Bad Guy kan også anbefales i samme genre... Der er ingen
forløsende Hollywood slutninger der

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 03-10-04 21:11

"Morbid Angel" <morbid_angel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Thunderbolt And Lightfoot

Undre mig lidt over denne, mener at have set den engang, men husker den som
mere humoristisk en Feel Bad....

Kan du spoile lidt hvad det er der får dig i dårligt humør ved den, kan kun
huske den svagt

Mvh. Brian

Fra : Morbid Angel

Dato : 04-10-04 00:29

On Sun, 3 Oct 2004 22:10:49 +0200, "Brian, Rikke & Kristian"
> [...]

>mere humoristisk en Feel Bad....
>
>Kan du spoile lidt hvad det er der får dig i dårligt humør ved den, kan kun

Det er en film som bygger langsomt op at de skal få pengene fra kuppet
i den sidste ende (clinten og bridges), men den ender sku med at Jeff
Bridges dør af de kvæstelser han har fået af George Kennedy's karakter
(Red) som gennembanker ham.
Jeg syntes filmen er genial og den har en suværent spillende Jeff
Bridges, en perle af Michael Cimino (The Deer Hunter).
Clint Eastwood spiller som altid cool og lidt humoristisk, men den er
blandt mine top 5 Clinten film.

Mvh

MA

///
My Dvd collection http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : Jim Andersen

Dato : 04-10-04 14:12

Morbid Angel wrote:
> Jeg syntes filmen er genial

Enig.

/jim

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 03-10-04 20:49

Brian, Rikke & Kristian wrote:

> [...]
> set længe:
>
> Hvilke film har sat sådan et dybt aftryk i jer, at I bare ikke kan ryste dem

House of Sand and Fog (http://us.imdb.com/title/tt0315983)

Meget lille mini-spoiler, der ikke afslører handling, men udelukkende
den følelse tilskueren bibringes:
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..

Ikke på grund af overdreven vold, eller ulækre scener, for den slags er
der ikke i filmen. Men fordi den handler om en uløselig situation, og
der ikke tages parti for hverken den ene eller anden part. Det hele
føles umådeligt håbløst og meningsløst.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Stop spam med filtre i Outlook Express.

Fra : Klavs Rommedahl

Dato : 07-10-04 21:49

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> wrote in message news:<41605799.1F9A@kimludvigsen.dk>...

> [...]
> der ikke i filmen. Men fordi den handler om en uløselig situation, og
> der ikke tages parti for hverken den ene eller anden part. Det hele

Åh hvis det også er en synsvinkel, så har jeg også (ups husker ikke
tiltlen) en film om en kvindelig journalist der kommer i besiddelse af
noget plutonium (gammel film ved det godt). Og også lidt Gorilaer i
(øh vist nok) disen.

Fra : Zeki

Dato : 03-10-04 21:10

> Hvilke film har sat sådan et dybt aftryk i jer, at I bare ikke kan ryste
dem
> af jer???

Ingen. Men følgende 'do-not-feel good' film var bestemt ingen
'hygge-oplevelse':

- Romper Stomper
- Requiem for a dream
- Murder in the first

Mvh Zeki

Fra : David Rasmussen

Dato : 03-10-04 21:45

Brian, Rikke & Kristian wrote:

> Hvilke film har sat sådan et dybt aftryk i jer, at I bare ikke kan ryste dem
> af jer???

"Requiem for a dream" var også ubehagelig...
og "Storytelling". Og "Punch Drunk Love". Og til dels The Butterfly
Effect; den er meget ubehagelig i de første 30-40 minutter, og også
andre steder undervejs, men blander samtidigt genre, stilarter og
stemninger så den nogen gange er en glad ungdomsfilm etc., så den er
lidt for sig selv.

/David

Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 04-10-04 09:20

On 03/10/04 22:44, in article 416064ca$0$169$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
"David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> wrote:

> "Punch Drunk Love"

Hvad var det nu lige den handlede om jeg har helt svedt den ud?

VH Kevin

Fra : David Rasmussen

Dato : 04-10-04 11:10

Kevin Vilhelmsen wrote:

> Hvad var det nu lige den handlede om jeg har helt svedt den ud?

Adam Sandler og Emily Watson.

/David

Fra : Martin Helbo

Dato : 04-10-04 13:51

"Kevin Vilhelmsen" <skovalleen10fjerndette@stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:BD86D460.1E34%skovalleen10fjerndette@stofanet.dk...

http://imdb.com/title/tt0272338/plotsummary

--
Martin Helbo
www.thedude.dk

Fra : Martin Christensen

Dato : 03-10-04 22:07

"Brian, Rikke & Kristian" <brauner@tele2adsl.dkFJERNDETTE> wrote in message
> [...]
> blevet så hærdet at jeg ikke kan påvirkes...for det kan jeg åbenbart..
>
> Hvilke film har sat sådan et dybt aftryk i jer, at I bare ikke kan ryste

Jeg plejer overhovedet ikke at blive særlig påvirket af film, men jeg må nok
indrømme at jeg havde det ikke særlig godt lige efter jeg så "Requiem for a
dream", det er godt nok en film der kan påvirke en i et stykke tid efter.

Mvh.
Martin

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 03-10-04 22:09

On Sun, 3 Oct 2004 21:28:01 +0200, "Brian, Rikke & Kristian"
<brauner@tele2adsl.dkFJERNDETTE> wrote:

>Hvilke film har sat sådan et dybt aftryk i jer, at I bare ikke kan ryste dem
>af jer???

'Come and See' (jeg kender ikke DK titel, men den er ude på en
amerikansk dvd under den titel)
http://www.imdb.com/title/tt0091251/

http://www.kino.com/video/item.php?film_id=71

Sikkert den bedste krigsfilm jeg har set.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 03-10-04 22:18

On Sun, 3 Oct 2004 21:28:01 +0200, "Brian, Rikke & Kristian"
<brauner@tele2adsl.dkFJERNDETTE> wrote:

>Hvilke film har sat sådan et dybt aftryk i jer, at I bare ikke kan ryste dem
>af jer???

Se7en.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 03-10-04 22:36

Niels Søndergaard wrote:

> Se7en.

Jeg troede, dit bud ville være Lost in Translation.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Har du fortalt din far og mor om Ludvigs Hjørne?

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 03-10-04 22:45

Kim Ludvigsen wrote:

> Jeg troede, dit bud ville være Lost in Translation.

eller Donnie Darko

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 04-10-04 07:50

On Sun, 03 Oct 2004 23:44:42 +0200, Lars Hoffmann
<lars@intercambiodvd.com> wrote:

>eller Donnie Darko

Det er da muligt, at jeg har misforstået noget, men jeg troede, det
her gik ud på at nævne en fremragende film, der havde gjort et
uudsletteligt, men forstemmende indtryk. Lost in Translation og Donnie
Darko gjorde mig godt nok deprimeret, men det var udelukkende på grund
af spild af god råfilm - og min gode tid.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Martin K. R.

Dato : 03-10-04 22:38

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> wrote in message

> Se7en.

Jep, også _min_ første tanke...

Martin

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 03-10-04 22:31

Brian, Rikke & Kristian wrote:

> Mystic River - Clint Eastwoods dystre thriller
> Old Boy - skummel Koreansk film om hævn

Sjovt, jeg er netop for 5 minutter siden blevet færdig med Oldboy - Den var
sgu i orden. Jeg glæder mig til Sympathy for mister Vengeance som står på
hylden og venter.

> Hvilke film har sat sådan et dybt aftryk i jer, at I bare ikke kan ryste dem
> af jer???

Jeg kan lige komme på Requiem for a dream som er den film der til dato har
mærket mig mest.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : jytte

Dato : 03-10-04 23:45

"Monster" med Charlize Theron, gør ikke ligefrem en i godt humør. Synes det
er en af de mest triste film jeg har set længe.

Jytte
"Brian, Rikke & Kristian" <brauner@tele2adsl.dkFJERNDETTE> skrev i en
meddelelse news:itY7d.3000$A01.1536@news.get2net.dk...

Fra : Klavs Rommedahl

Dato : 07-10-04 21:52

"jytte" <missmerkur@esenet.dk> wrote in message news:<416080e1$0$300$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...
> "Monster" med Charlize Theron, gør ikke ligefrem en i godt humør. Synes det
> er en af de mest triste film jeg har set længe.

> [...]

Så har du ikke set elefantmanden.

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 08-10-04 08:00

"Klavs Rommedahl" <klaro@mailcircuit.com> skrev i en meddelelse

> Så har du ikke set elefantmanden.

Jo det har jeg, men nu var grundlaget for tråden at de fire nævnte film var
blevet set indenfor den sidste måned. Men Elefantmanden glemmer jeg heller
aldrig, suveræn´film. Samt den efterlader mig også med en knugende
fornemmelse i maven. Hvor kan vi mennesker dog være onde og afstumpede.

Mvh. Brian

Fra : Klavs Rommedahl

Dato : 09-10-04 12:53

"Brian, Rikke & Kristian" <brauner@tele2adsl.dkFJERNDETTE> wrote in message news:<SWq9d.1435$J53.1407@news.get2net.dk>...
> [...]
> aldrig, suveræn´film. Samt den efterlader mig også med en knugende
> fornemmelse i maven. Hvor kan vi mennesker dog være onde og afstumpede.

Øv det med den sidste måned havde jeg ikke lige set *snøft* .

Fra : Ronny Roy Nielsen

Dato : 04-10-04 01:44

> [...]
> åbenbart..
>
> Hvilke film har sat sådan et dybt aftryk i jer, at I bare ikke kan ryste

Dancer in the dark. Den skal jeg aldrig se igen.

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 04-10-04 06:53

"Ronny Roy Nielsen" <nah@nah.org> skrev i en meddelelse

> Dancer in the dark. Den skal jeg aldrig se igen.

Se det er sjovt, den gjorde slet ikke indtryk på mig, sad bare og tænkte at
her skal jeg bare være vildt bedrøvet, men jeg kan slet ikke leve mig ind i
personerne...tror bare jeg har det svært med Lars VT.

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 04-10-04 06:56

"Brian, Rikke & Kristian" <brauner@tele2adsl.dkFJERNDETTE> skrev i en
meddelelse news:itY7d.3001$A01.2462@news.get2net.dk...

Flere har nævnt Requiem for a dream...og den satte også sine spor i mig
første gang jeg så den. Men så så jeg den med min kæreste som er
sygeplejerske, og så ødelagde hun det hele, ved at kommentere filmen, som
f.eks. sådan skærer man overhovedet ikke en arm af i virkeligheden, den måde
blodet sprøjter rundt er slet ikke realistisk. Den måde behandler man altså
ikke psykisk syge længere, forhåbentligt ikke en gang USA osv. På den måde
blev hele illussionen ødelagt og så virkede filmen bare som en film der
ville skræmme uden rigtig at have noget at have det i.

Så pas på hvem I ser film med

PS: Synes dog stadig det er en god og skummel film

Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 04-10-04 09:23

On 03/10/04 21:28, in article itY7d.3000$A01.1536@news.get2net.dk, "Brian,
Rikke & Kristian" <brauner@tele2adsl.dkFJERNDETTE> wrote:

> Hvilke film har sat sådan et dybt aftryk i jer, at I bare ikke kan ryste dem
> af jer???

Dommedag nu!
Se7en
Sange fra anden sal!!

De er ikke ligefrem film hvor man går syngende ud bag efter.

VH Kevin

Fra : MM

Dato : 04-10-04 11:40

> [...]
> The Passion of Christ - Skummel Mel Gibson film om lidelse...
> Hvilke film har sat sådan et dybt aftryk i jer, at I bare ikke kan ryste

Arlington Road ligger helt klart på en klar første plads hos mig! magen til
skræmmende skummel film skal man lede længe efter...

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 04-10-04 12:22

On Mon, 4 Oct 2004 12:39:39 +0200, "MM"
<msquaredREMOVETHIS@kampsax.dtu.dk> wrote:

>Arlington Road ligger helt klart på en klar første plads hos mig! magen til
>skræmmende skummel film skal man lede længe efter...

Der er bare flere huller i den end i en emmentaler.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : David Rasmussen

Dato : 04-10-04 12:35

Niels Søndergaard wrote:

> Der er bare flere huller i den end i en emmentaler.

Kan du nævne ét?

/David

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 04-10-04 15:30

On Mon, 04 Oct 2004 13:34:44 +0200, David Rasmussen
<david.rasmussen@gmx.net> wrote:

>Kan du nævne ét?

Tillad mig at citere Ebert (og her er SPOILERE FOR ARLINGTON ROAD):

How can anyone, even skilled conspirators, predict with perfect
accuracy the outcome of a car crash? How can they know in advance that
a man will go to a certain pay phone at a certain time, so that he can
see a particular truck he needs to see? How can the actions of
security guards be accurately anticipated? Isn't it risky to hinge an
entire plan of action on the hope that the police won't stop a car
speeding recklessly through a downtown area?

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : David Rasmussen

Dato : 04-10-04 15:35

Niels Søndergaard wrote:

> [...]
> entire plan of action on the hope that the police won't stop a car
> speeding recklessly through a downtown area?

Åh, den slags sandsynlighedsargumenter. Jo jo... Den slags problemer er
der i mange film, også gode film. Dem prøver jeg at se bort fra, og
istedet lade mig voldtage af filmen.

/David

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 08-10-04 16:33

David Rasmussen wrote:

> Åh, den slags sandsynlighedsargumenter. Jo jo...

Det er ikke pointen at det er sandsynlighedsargumenter. Pointen er at det er
utroværdigt at

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 08-10-04 16:37

David Rasmussen wrote:

(Foregående røg afsted for hurtigt)

> Åh, den slags sandsynlighedsargumenter. Jo jo...

Det er ikke pointen at det er sandsynlighedsargumenter. At noget usandsynlig
sker i en film er intet overraskende eller ualmindeligt. Pointen er at det er
utroværdigt at Tim Robbins rolle regner med disse usandsynligheder som
selvfølger for at hans plot kan føres ud i livet.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : David Rasmussen

Dato : 08-10-04 17:16

Lars Hoffmann wrote:

> [...]
> Pointen er at det er utroværdigt at Tim Robbins rolle regner med disse
> usandsynligheder som selvfølger for at hans plot kan føres ud i livet.

Det forstår jeg godt, men derfor er der stadig masser af den slags i
mange film.

/David

Fra : Klavs Rommedahl

Dato : 07-10-04 21:54

Niels Søndergaard <ns@post.cybercitypunktumdk> wrote in message news:<sgn2m0h9cs92s942haa3275j7nap3tt37j@4ax.com>...

> [...]
> entire plan of action on the hope that the police won't stop a car
> speeding recklessly through a downtown area?

Har George Bush skrevet den .

Fra : David Rasmussen

Dato : 07-10-04 21:57

Klavs Rommedahl wrote:

> Har George Bush skrevet den .

Kan han skrive?

/David

Fra : Klavs Rommedahl

Dato : 09-10-04 12:54

David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.net> wrote in message news:<4165ad9d$0$156$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>...

> Kan han skrive?
>
> /David

You got me there . Jeg tvivler.

Fra : vadmand

Dato : 04-10-04 12:59

"MM" <msquaredREMOVETHIS@kampsax.dtu.dk> skrev i en meddelelse

> dem

Festen

Per V.

Fra : David A. D. Konrad

Dato : 04-10-04 11:53

> [...]
> Old Boy - skummel Koreansk film om hævn
> Irreversible - Skummel fransk film om hævn
> The Passion of Christ - Skummel Mel Gibson film om lidelse...

(...)

> Hvilke film har sat sådan et dybt aftryk i jer, at I bare ikke kan ryste
dem
> af jer???

Borte med blæsten - man skal sige hvad man mener
Lilja 4-Ever - svenskrussisk socialrealisme
Farvel min Konkubine - tja
Den Røde Lygte - næsten skræmmende

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 04-10-04 12:00

David A. D. Konrad wrote:
> [...]
> message news:itY7d.3000$A01.1536@news.get2net.dk...

> Borte med blæsten - man skal sige hvad man mener
> Lilja 4-Ever - svenskrussisk socialrealisme

Ditte Menneskebarn.

Mikkel

Fra : David A. D. Konrad

Dato : 04-10-04 14:34

"Mikkel Møldrup-Lakjer" <mikkel@fabel.dk> wrote in message

> Ditte Menneskebarn.

Nåja - har dog kun set den en gang for lang tid siden. Glemte helt "Cannibal
Holocaust"

Fra : Jim Andersen

Dato : 04-10-04 14:18

Mikkel Møldrup-Lakjer wrote:

> Ditte Menneskebarn.

Uh ja. Og så American History X. Man ser altså en kantsten på en anden måde
bagefter.

/jim

Fra : Morten DH

Dato : 05-10-04 13:22

"Jim Andersen" <jimVÆÆK@officeconsult.dk> skrev i en meddelelse
> Uh ja. Og så American History X. Man ser altså en kantsten på en anden
> måde
> bagefter.

Ja det er af af de scener man kan mærke på sig selv når man ser den

Fra : Klavs Rommedahl

Dato : 07-10-04 21:55

Mikkel Møldrup-Lakjer <mikkel@fabel.dk> wrote in message news:<41612d39$0$59405$14726298@news.sunsite.dk>...

> Ditte Menneskebarn.
>
> Mikkel

2'eren er værst, men så absolut JA du har ret.

Fra : max

Dato : 04-10-04 14:32

>Hvilke film har sat sådan et dybt aftryk i jer, at I bare ikke kan ryste dem
>af jer???

Terms of Endearment
Gorillas in the Mist: The Story of Dian Fossey

Fra : Silver

Dato : 04-10-04 14:55

> Hvilke film har sat sådan et dybt aftryk i jer, at I bare ikke kan ryste
dem
> af jer???

Henry - Portrait of a serialkiller
The Thing
The Thin Red Line

Silver.

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 04-10-04 15:36

"Brian, Rikke & Kristian" <brauner@tele2adsl.dkFJERNDETTE> wrote in message
-sakse-
> Hvilke film har sat sådan et dybt aftryk i jer, at I bare ikke kan ryste
dem
> af jer???

Den gamle undervisningsfilm 'Nacht Und Nebel'.
http://www.imdb.com/title/tt0048434/

Mvh

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Kasper Larsen

Dato : 04-10-04 16:26

> [...]
> blevet så hærdet at jeg ikke kan påvirkes...for det kan jeg åbenbart..
>
> Hvilke film har sat sådan et dybt aftryk i jer, at I bare ikke kan ryste

Sleepers
Stalingrad
Das boot

Kasper

Fra : Martin K. R.

Dato : 04-10-04 16:32

"Brian, Rikke & Kristian" <brauner@tele2adsl.dkFJERNDETTE> wrote in message

<snip>

> Hvilke film har sat sådan et dybt aftryk i jer, at I bare ikke kan ryste
> dem af jer???

"A Midnight Clear" (aka "I den stille klare nat")

Martin

Fra : Sirannon

Dato : 04-10-04 21:09

> [...]
meddelelse news:itY7d.3000$A01.1536@news.get2net.dk...
> Hvilke film har sat sådan et dybt aftryk i jer, at I bare ikke kan ryste

Midnight Cowboy. Fantastisk film, men også umådeligt trist.

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 07-10-04 12:30

> Hvilke film har sat sådan et dybt aftryk i jer, at I bare ikke kan
> ryste dem af jer???

Christiane F

Mark

Fra : Klavs Rommedahl

Dato : 07-10-04 21:45

> [...]
>
> Hvilke film har sat sådan et dybt aftryk i jer, at I bare ikke kan ryste dem

Jeg kan nu godt ryste dem af mig, men de står som "Never see again"
film.

CopyCat, Fight Club, Identity, In the Bedroom (og nej der ikke en
"naturfilm"), Helten, Dusørjægeren (Dolph Lundgren og Gene Simons) og
dem du har nævnt.

Jeg har det også sådan lidt med "Hearts in Atlantis", men den er
"desværre" og facinerende på en drilsk måde. Og absolut giver en klump
i maven.

ITB er iøvrigt den absolut mest røv kedelige film jeg har set. Hele 8
sov og snorkede da filmen var færdig, og klokken var kun 16:00 da
filmen sluttede .

I din katagori hører for mit vedkomne : Terkel i Knipe. og vist nok
kun den.

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 09-10-04 23:01

> [...]
meddelelse news:itY7d.3000$A01.1536@news.get2net.dk...
> Hvilke film har sat sådan et dybt aftryk i jer, at I bare ikke kan ryste

"Osama" af geniet Siddiq Barmak. Gør så pisseondt idet slutningen bliver
trampet ned i fjæset på én.

"City of God". Så Gangs of New York kort tid efter, den virkede lidt tam til
sammenligning.

"Seven".

"Reservoir Dogs". Torturscenen med Mr. Blonde skræmmer mig stadig.

"Caligula". Har jeg ikke lyst til nogensinde at se igen...og rent faktisk
pga. handlingen!

Fra : Klavs Rommedahl

Dato : 10-10-04 12:16

"C. H. Engelbrecht" <chrisengeldk@dkik.dk> wrote in message news:<41685f7f$0$286$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> [...]
>
> "Reservoir Dogs". Torturscenen med Mr. Blonde skræmmer mig stadig.
>
> "Caligula". Har jeg ikke lyst til nogensinde at se igen...og rent faktisk

Beyond Borders

Fra : Magnus Dreyer

Dato : 19-10-04 16:26

Brian, Rikke & Kristian wrote:

> [...]
> Old Boy - skummel Koreansk film om hævn
> Irreversible - Skummel fransk film om hævn
> The Passion of Christ - Skummel Mel Gibson film om lidelse...

Christiane F. - Wir Kinder vom Bahnhof Zoo
http://www.imdb.com/title/tt0082176/

--
Mvh Magnus Dreyer
Jeg fatter ikke dem, der brokker sig over at man kan høre rumskibene