Star Wars 4 - 6 DVD boks
Fra : Sune

Dato : 01-10-04 14:18

Jeg er autist MEN:

Jeg kan ikke forstå, at der er ikke er større utilfredshed med, at de
oprindelige star wars film ikke tilbydes. De "restaurerede" (Eller
hærgede) udgaver, alt efter smag, er et misk mask at politisk
korrekthed, malplaceret merchandise awareness og hvad har vi.

Det værste eksempel er scenen fra Mos Eisley, hvor Han Solo nakker
dusørjægeren. I den oprindelige version skyder han først, med pistolen
under bordet. I den nye udgave skyder dusørjægeren først - men misser,
på 1 meters afstand. Bortset fra det åbenlyst tåbelige i det, er det
da synd at "His Coolnes" Han Solo skal amatøriseres på den måde. Det
er ellers en fantastisk præsentation af karakteren - lykkeridder og
"freerider" som han jo oprindeligt er.

Jeg gider ikke bruge mine penge på det nye DVD sæt - det er så mit
problem. Men er jeg den eneste der er sur over, at vi ikke får valget
mellem "old school" og "new shit"?

/Sune

Fra : David Rasmussen

Dato : 01-10-04 14:28

Sune wrote:
> Jeg er autist MEN:

Er du gal en start!

> Jeg gider ikke bruge mine penge på det nye DVD sæt - det er så mit
> problem. Men er jeg den eneste der er sur over, at vi ikke får valget
> mellem "old school" og "new shit"?

Nej.

/David

Fra : ChristianTC

Dato : 01-10-04 15:09

"Sune" <engsig@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> hærgede) udgaver, alt efter smag, er et misk mask at politisk
> korrekthed, malplaceret merchandise awareness og hvad har vi.

Hørt!!!

> [...]
> da synd at "His Coolnes" Han Solo skal amatøriseres på den måde. Det
> er ellers en fantastisk præsentation af karakteren - lykkeridder og

Har tænkt over det sammer. Jeg synes det er totalt overflødigt at han har
lavet den ændring, og så ødelægger det Han Solos karrakter. En anden tingjeg
ikke kan forstå er at han har udskiftet "spøgelset" af Anakin Skywalker
"Dart Wader" med Anakin fra de nye Star Wars film.

> Jeg gider ikke bruge mine penge på det nye DVD sæt - det er så mit
> problem. Men er jeg den eneste der er sur over, at vi ikke får valget
> mellem "old school" og "new shit"?

Det har jeg gjort, men jeg er nu glad for resten af filmene, ihvertfald så
længe at jeg stadig kan huske de gamle og tænke på dem når de åndsvage
scener i den nye dukker frem på skærmen

Mvh
Christian

Fra : Martin Christensen

Dato : 01-10-04 16:02

"ChristianTC" <christoffertheviking@yahoo.dk> wrote in message

> [...]
> ikke kan forstå er at han har udskiftet "spøgelset" af Anakin Skywalker
> "Dart Wader" med Anakin fra de nye Star Wars film.

Nej for alle os inkarnerede fans så er det da en skandale at han bliver
klippet ud FORDI man har set de originale, men om 10-15 år når og hvis de
unge ser filmene ville de nok tænke hvem pokker er lige det tredie spøgelse
til sidst i ROTJ?!?
Udover det så er det George Lucas´ film som han selv har skabt, så han må
vel gøre med dem som han har lyst til.

Fra : Tenzel Kim

Dato : 01-10-04 18:00

Martin Christensen wrote:
> [...]
> unge ser filmene ville de nok tænke hvem pokker er lige det tredie spøgelse

Så er det sku da fordi de er for dumme. Man ser jo Darth Vader uden
maske inden han dør så de burde vel ikke have større problemer med at
genkende ham end vi havde.

Tenz.

Fra : Martin Christensen

Dato : 01-10-04 18:25

"Tenzel Kim" <tenzel_kim@hotmail.com> wrote in message

> Så er det sku da fordi de er for dumme. Man ser jo Darth Vader uden
> maske inden han dør så de burde vel ikke have større problemer med at
> genkende ham end vi havde.
>
> Tenz.

Ja der er jeg så tilstå der er jeg helt enig, jeg har ikke set de nye
udgaver, men jeg havde da forestillet mig at man også havde prøvet at ændre
lidt på hans udseende, efter han får masken af.

Mvh.
Martin

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 01-10-04 18:29

"Martin Christensen" <dumdidumSLETDETTE@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

jeg havde da forestillet mig at man også havde prøvet at ændre
> lidt på hans udseende, efter han får masken af.

Det har de såmænd også gjort. Efter hvad jeg har læst og set på nettet, har
de skiftet hans øjne ud med Hayden Christensen's, så han skulle forekomme
mere bekendt, når man ser ham som gammel. Hvordan (og hvorvidt) det virker
ved jeg ikke, for jeg har endnu de nye udgaver til gode.
--
Jonas

My DVD's: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Jonasgaarde

Fra : Martin Johansson

Dato : 01-10-04 18:56

"Martin Christensen" <dumdidumSLETDETTE@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
[SNIP]
> [...]
> ændre
> lidt på hans udseende, efter han får masken af.

Jep de har fjernet hans øjenbryn, hvad det så skal gøre godt for aner jeg
ikke?
Jeg har ikke læst noget om at selve øjnene skulle være udskiftet.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 01-10-04 15:58

> Jeg gider ikke bruge mine penge på det nye DVD sæt - det er så mit
> problem. Men er jeg den eneste der er sur over, at vi ikke får valget
> mellem "old school" og "new shit"

jeg er helt enig - dog er boxen virkeligt flot restaureret og fordelene ved
den opvejer bagdelene
dette er det tætteste vi overhovedet kommer på filmene, som jo har været
nogle af de bedste film vi har set og så må man jo indse når man har
"tabt" - og det har vi, os der ikke er tilfreds, det må vi så leve med og
nøjes med det vi kan få, eller lade være som du har valgt

der er nogle der åbenbart elsker de nye versioner og kalder os andre
tudefjæs osv. men jeg synes da vi skal være stolte over at vi har lidt
stolthed omkring hvad vi kan lide, er lidt kritiske og ikke bare "æder" alt
der serveres for os - det er sundt med en holdning til det man ser eller
foretager sig generelt

jeg har købt boxen - filmene står flottere edn nogensinde og 90% af tiden er
jeg hensat til gamle dage i kino - resten har jeg så valgt at tage som en
oplevelse - jeg kan ikek ændre på det alligevel - desuden er det ikek sort /
hvidt mht til ændringer - at de har renset filmene er fedt - at de har fixet
Rancoren så han ikke ser helt så fejlplaceret ud er lækkert - fine ændringer
uden at ændre på filmen - der er fjernet mange små blus screen fejl og det
er virkeligt fedt, st solo så skyder først kan vi kun ryste på hovedet af -
og selv den største fortaler for de nye versioner må indrømme at de scene
ganske enkelt ikek giver mening mere!

- men som jeg har sagt før - denne box kunne have været den ultimative
box... men er det så ikke
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Jacob E.

Dato : 01-10-04 16:17

Har vi ikke snart kogt suppe nok på dette emne...?

Fra : Laughing UnderDog

Dato : 01-10-04 16:53

> st solo så skyder først kan vi kun ryste på hovedet af -

Hvor meget skal du have for din boks? Den er vist meget unik og jeg er
derfor meget interesseret :D

the LU

Fra : sniper_Nolight

Dato : 01-10-04 21:37

> Hvor meget skal du have for din boks? Den er vist meget unik og jeg er
> derfor meget interesseret :D

i stand corrected

Fra : Morten DH

Dato : 01-10-04 17:46

> - men som jeg har sagt før - denne box kunne have været den ultimative
> box... men er det så ikke

Nej den skal vi nok først købe om et par år - lige inden det er forsent at
koge mere suppe på DVD pga. et nyt HD fomat... der mangler jo flere ting
indlysende mangler i denne udgivelse *host* deleted scenes *host* - så jeg
tør godt sætte en stor fadøl på højkant på vi får endnu en SW udgivelse på
DVD inden overgangen til HD

Har i forresten set det easteregg med bloopers? Ret griner

Fra : Morbid Angel

Dato : 01-10-04 16:53

On 1 Oct 2004 06:17:54 -0700, engsig@hotmail.com (Sune) wrote:

Ja og om et par år skal vi nok få de orginale film i en ny star wars
boks, så kan vi købe dem engang til :)

Mvh

MA

///
My Dvd collection http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : Morten DH

Dato : 01-10-04 17:49

"Sune" <engsig@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg gider ikke bruge mine penge på det nye DVD sæt - det er så mit
> problem. Men er jeg den eneste der er sur over, at vi ikke får valget
> mellem "old school" og "new shit"?

Hvis man dømmer ud fra salgstallene, så ja... kan bare ikke lige finde mit
link igen; men det var fuldstændig vildt...

Fra : Kong Kent

Dato : 01-10-04 18:02

> Hvis man dømmer ud fra salgstallene, så ja... kan bare ikke lige finde mit
> link igen; men det var fuldstændig vildt...

Det var da også det første spørgsmål jeg stillede mig selv da jeg fik DVD
afspiller tilbage i foråret 1998. "Hvornår kan jeg få Star Wars filmene på
DVD ?"

Jeg tror næppe jeg er den første der tænkte sådan, da jeg stod med min
første afspiller i næverne, så det kan næppe overraske, at netop dén
udgivelse ville sprænge alle tidligere rekorder.

Ang. diskussionen omkring original vs. spec. edition:

Vi kan brokke os alt det vi vil. Lucas har meldt ud, at vil man se de
originale film kan de fås på VHS (og LD). Så må det være svar nok,
efterhånden.

Er selv 100% tilfreds med udgivelserne, selvom jeg også er vokset op med de
originale. Gider bare ikke brokke mig for at brokke mig omkring dette emne.
Det er som om der er gået sport i det, og at man næsten *skal* være imod
ændringerne og forkaste dem kategorisk for at være 'ægte' SW-fan, og det
synes jeg efterhånden har nået et hyklerisk niveau, for alle har alligevel
investeret i filmene på DVD. Så knyt f*ssen, nyd de mesterværk og lad være
med at smide den gamle VHS-maskine lige i første omgang

(who knows. Når Lucas først er færdig med 3'eren og får det hele lidt på
afstand, kan det da godt være han kan overtales til at smide de originale ud
på dvd en gang i 2009. Men jeg ville ikke holde vejret. Det kommer ikke til
at ske. For som han siger i dokumentaren: De versioner eksisterer ikke
længere for hans vedkommende. Klar udmelding: Lev med det eller dø!)

--
Kent Kirkegaard Jensen
www.f1journal.com

Fra : ML-78

Dato : 01-10-04 19:37

Kong Kent skrev:

> Vi kan brokke os alt det vi vil. Lucas har meldt ud, at vil man se de
> originale film kan de fås på VHS (og LD). Så må det være svar nok,
> efterhånden.

Så vægelsindet som han er skal man næppe lægge alt for meget i det. I
1997 udkom Lucas'
definitive-super-duper-absolut-som-jeg-altid-havde-tænkt-mig-de-skulle-v
ære-versioner. Nu er de så udkommet i endnu en ændret udgave.

Man har et standpunkt til man tager et nyt. Eller til det kan omsættes
til klingende mønt at ændre det.

ML-78

Fra : Jørgen Flainard

Dato : 01-10-04 19:56

"Kong Kent" <kongkentREMOVE@REMOVEanarki.dk> skrev i en meddelelse
> --
SNIP en masse om stjerne krigen

> Kent Kirkegaard Jensen
> www.f1journal.com

Amen

Har også været ganske inkarneret fan af stjernekrigen i mange mange år, men
den her slags fanatisme har jeg lidt svært ved at sætte mig ind i. I mange
andre tilfælde jubler folk over directors cut udgaverne, men med
Stjernekrigen er det anderledes. Det virker sommmetider som om folk har
"overtaget" ejerskabet til disse film - nærmest lidt religiøst. Det samme så
man da 1'eren fik premiere, folk var skuffede fordi den ikke levede op til
deres forventninger, som vist var mere i retning af en religiøs åbenbaring
end en film. Og Stjernekrigen er bare film, ikke mere, ikke mindre.

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 01-10-04 20:14

"Jørgen Flainard" <smallerb@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> deres forventninger, som vist var mere i retning af en religiøs åbenbaring
> end en film. Og Stjernekrigen er bare film, ikke mere, ikke mindre.

"Bare en film"?!?!
Helligbrøde! Dræb den vantro!

Fra : sniper_Nolight

Dato : 01-10-04 23:42

I mange
> andre tilfælde jubler folk over directors cut udgaverne, men med
> Stjernekrigen er det anderledes.

det er anderledes fordi vi ikke har adgang til de alm. udgaver - på dvd
ihvertfald - jeg foretrækker da de nye på dvd over gamle ld eller vhs til
enhver tid, men det er en skam jeg ikke får valget - alle de special
editions jeg kender til har som regel en alm. bioudgave på markedet osse -
bare ikke sw.

Det virker sommmetider som om folk har
> "overtaget" ejerskabet til disse film - nærmest lidt religiøst.

så er det heller ikke værre

> [...]
> deres forventninger, som vist var mere i retning af en religiøs åbenbaring

ep 1 er da ganske underholdende - men nogen fantastisk film er det langtfra.

jeg vil meget gerne se den nye dvd box og har osse købt den, derfor har jeg
osse ret til en mening om den - det der snart er mere irriterende er at man
ikke kan sige sin mening om den uden at blive udråbt til et sentimentalt
tudefjæs der er blevet uretfærdigt behandlet - der er mange fordele ved den
nye box mht rensning af filmene og forbedringer af eksisterende scener, men
jeg vil ikke lovprise en forlænget udgave af sy snoodles og hans band - for
det stinker! og ødelægger filmen en lille smule i forhold til den originale
og sån er der små eksempler hvor jeg bare ikke fatter lucas - om det så er
mig der mener filmene er mine eller jeg bare har god smag, skal jeg ikke
kunne sige

Fra : Pipeline

Dato : 02-10-04 02:57

"Jørgen Flainard" <smallerb@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Det virker sommmetider som om folk har
> "overtaget" ejerskabet til disse film - nærmest lidt religiøst.

Ja nemlig ja! Folk glemmer at det ikke er Deres film, men derimod Lucas'.
Lad ham dog restaurere sine film som han havde tænkt dem, men ikke havde
mulighed for dengang. Jeg har heller ikke hørt nogen brokke sig over
DVD-udgaverne af LOTR, selvom de er meget anderledes end bio-versionerne.
Jeg undrer mig dog over at det kun er Darth Wader der er blevet yngre i
slutscenen, hvad med Yoda og Obi-Wan?

Fra : Thomas

Dato : 02-10-04 03:05

"Pipeline" <ng2XXXXXX@odeu.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg undrer mig dog over at det kun er Darth Wader der er blevet yngre i
> slutscenen, hvad med Yoda og Obi-Wan?

Hvad skule Yoda dukken være skiftet ud med? En digital Yoda? Det var nok
ikke besværet værd, for de 5-10 sekunder man ser dem... Og selvom han var
blevet udskiftet, var det nok ikke til at se alligevel....

Obi-Wan... Tja... Så skulle Ewan McGregor da have erstattet Alec Guiness
i både episode 4,5 og 6 - før det gav nogen mening at udskifte ham i
slutningen.
Og så langt ville Lucas jo nok ikke gå....

Mvh. Thomas

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 02-10-04 09:04

"Pipeline" <ng2XXXXXX@odeu.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg undrer mig dog over at det kun er Darth Wader der er blevet yngre i
> slutscenen, hvad med Yoda og Obi-Wan?

Så vidt jeg forstår er en Jedi's "force-ghost" et billede af hvordan han så
ud da han døde. Anakin døde - i hvert fald hans person - og Darth Vader
opstod i resten af hans krop. Som Obi-wan siger: "Vader betrayed and
murdered your father". Derfor ligner Anakin's spøgelse det sidste vi ser af
ham som flink og rar Jedi. Yoda og Obi-wan forblev gode indtil de døde.
Lidt langt ude, måske, men det er vist nok hvad SW-nørderne siger.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 02-10-04 10:23

> Ja nemlig ja! Folk glemmer at det ikke er Deres film, men derimod Lucas'.
> Lad ham dog restaurere sine film som han havde tænkt dem, men ikke havde
> mulighed for dengang.

Nå!

Jeg har heller ikke hørt nogen brokke sig over
> DVD-udgaverne af LOTR, selvom de er meget anderledes end bio-versionerne.

jam jam jam - i lotr tilfældet kan du få bioversionen hvis du ikke kan lide
EE og omvendt!

> Jeg undrer mig dog over at det kun er Darth Wader der er blevet yngre i
> slutscenen, hvad med Yoda og Obi-Wan?

yoda og obi wan så sådan ud da de "døde" som gode jedis - anakin døde i
skikkelse af hayden - det er den forklaring vi vistnok spises af med.

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 01-10-04 22:51

> [...]

>Jeg gider ikke bruge mine penge på det nye DVD sæt - det er så mit
>problem. Men er jeg den eneste der er sur over, at vi ikke får valget

Jeg har kun set A New Hope nu.
Det eneste der irriterede mig rigtigt var at teksterne i starten stod på
dansk... Så kunne man lade være med at have danske undertekster, men det
vil jeg gerne have i resten af filmen...

Scenen med Greedo er blevet bedre end den var i 1997 udgaverne, og de
nye scener med f.x. Biggs fatter jeg ikke hvorfor blev fjernet i
bio-udgaverne...

Alt i alt er jeg indtil videre utroligt glad for mine nye DVD'er.

--
Mvh. Stefan
For at e-maile udskift "spamfilter" med mit fornavn.

Fra : Thomas

Dato : 01-10-04 23:11

> [...]
> hærgede) udgaver, alt efter smag, er et misk mask at politisk
> korrekthed, malplaceret merchandise awareness og hvad har vi.

OK forklar lige de udtalelser...

Politisk korrekthed? Er det 'Greedo skyder først' tingen du tænker på?

Merchandise Awareness?? den må du sgu lige forklare, for jeg har INGEN
anelse om hvad du mener her... Er det noget Product Placement du mener
forekommer i filmen? I så fald vil jeg da gerne vide hvor du mener du har
oplevet det...

> [...]
> dusørjægeren. I den oprindelige version skyder han først, med pistolen
> under bordet. I den nye udgave skyder dusørjægeren først - men misser,

Ca. 20-30 centimeter... Men ok. Overdrivelse fremmer forståelsen...

> [...]
> da synd at "His Coolnes" Han Solo skal amatøriseres på den måde. Det
> er ellers en fantastisk præsentation af karakteren - lykkeridder og

Nåja. For den scene, og det ene sekunds handling, hvor man knap nok kan
se hvilken laserstråle der kommer først, medmindre man lige tager den på
slowmotion, det øde lægger HELE trilogien... Det kan jeg godt se...
Get the sarcasm??

> Jeg gider ikke bruge mine penge på det nye DVD sæt - det er så mit
> problem. Men er jeg den eneste der er sur over, at vi ikke får valget
> mellem "old school" og "new shit"?

Nej det er der åbenbart mange der er sur over... Jeg fatter det ikke. Men
det
er så bare min mening... Jeg syntes at alle ændringerne faktisk har været
til det
bedre... Bortset fra at jeg syntes der er nogen stykker jeg ikke lige kan
se
meningen med... (Bla. den med at fjerne øjenbrynene) - Men den ændring
syntes
jeg så ikke gør trilogien dårligere. Jeg syntes bare den er ligegyldig...

Jeg forstår ikke at nogen syntes det ødelægger hele trilogien, at der er
blevet ændret
i nogen special-effects hist og her, og der så i øvrigt er blevet tilføjet
nogen nye
elementer ind imellem, for at gøre filmens scenarier lidt mere livlige
(tænker på Mos
Eisley scenerne) - syntes jeg bare er et friskt pust, som gør filmene endnu
mere
seværdige... Jeg forstår ikke de mennesker, der syntes at de måske
sammenlagt 10
minutter der er ændret lidt på hist og her, i de sammenlagt ca. 6½ times
film, ødelægger
det hele... Grow up siger jeg bare... Men det er jo så bare MIN mening...
Som i har jeres mening...

Jeg føler bare det tit lyser igennem de indlæg, at det er en påtaget
holdning folk har...
"Nå de siger filmene er ødelagt - så må jeg hellere sige det samme" - for
når folk herinde
(ikke alle men nogen) skriver de indlæg, nævner de ikke konkrete grunde til
hvorfor de
mener filmene er blevet ødelagt... Udover "jeg husker filmene
anderledes"... Ja du husker
åbenbart liiige præcis hvordan den hvide gips-væg så ud i den scene. Jeg kan
da godt
forstå hvorfor du er så sur over at der er kommet et vindue og lidt
rumfartøjer nu...
At ham George kan finde på det... tsk tsk tsk...

..Thomas

Fra : Martin K. R.

Dato : 01-10-04 23:30

"Thomas" <Thomas.Elbo@REMOVEmail.dk> wrote in message

<snip>

> [...]
> rumfartøjer nu...
> At ham George kan finde på det... tsk tsk tsk...

Kunne ikke have sagt det bedre (men måske kortere ...

Martin

Fra : ML-78

Dato : 02-10-04 09:08

Thomas skrev:

> [...]
> sammenlagt 10
> minutter der er ændret lidt på hist og her, i de sammenlagt ca. 6½

Jeg forstår til gengæld ikke, at nogle ikke kan se værdien i at beholde
de oprindelige versioner som de var, da de havde premiere. Om samtlige
ændringer var til det bedre (og det er de ikke) er ligegyldigt - det er
det faktum, at der overhovedet bliver ændret i dem og at de oprindelige
ikke bliver gjort tilgængelige på det gældende hjemmevideoformat. Er det
virkeligt så vanskeligt at forstå?

ML-78

Fra : sniper_Nolight

Dato : 02-10-04 10:24

> [...]
> det faktum, at der overhovedet bliver ændret i dem og at de oprindelige
> ikke bliver gjort tilgængelige på det gældende hjemmevideoformat. Er det

det skulle man ikke tro vel?

Fra : Thomas

Dato : 02-10-04 12:59

"ML-78" <dsl79866@NOSPAMvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> det faktum, at der overhovedet bliver ændret i dem og at de oprindelige
> ikke bliver gjort tilgængelige på det gældende hjemmevideoformat. Er det

Ja... Hvad vil du med de gamle versioner?? Hvad er det du får ud af at
se den gipsvæg der, kontra at se rumfartøjerne i baggrunden??

Hvis det skal være på den måde, har jeg da de originale 3 film stående på
originale VHS kassetter... Dem må du da gerne købe...
Jeg har også 'Special Edition'-filmene stående på VHS. De er ikke ændret
HELT så meget som de nye... Måske det også var noget???

..Thomas

Fra : ML-78

Dato : 02-10-04 13:11

Thomas skrev:

> Ja... Hvad vil du med de gamle versioner?? Hvad er det du får ud af
at
> se den gipsvæg der, kontra at se rumfartøjerne i baggrunden??

Hvad vil du med Hitchcock's gamle sort/hvide version af "Psycho" når vi
nu har fået en farveversion? Kassér den dog.

Jeg er ærligt talt målløs over at nogen kan stille sig så uforstående
over for "hvad man vil med de gamle versioner". Jeg vil bl.a. se filmen
som den oprindelig var tiltænkt og udgivet samt de special effects
filmen vandt en Oscar for i 1978. Det er bl.a. dem der er pillet ved.

> Hvis det skal være på den måde, har jeg da de originale 3 film stående

> originale VHS kassetter... Dem må du da gerne købe...

Tak for tilbuddet, men jeg er ikke interesseret i VHS. De kan desuden
fås i langt bedre kvalitet.

> Jeg har også 'Special Edition'-filmene stående på VHS. De er ikke
ændret
> HELT så meget som de nye... Måske det også var noget???

Nej, de er stadig ændrede.

ML-78

Fra : Koeffe

Dato : 02-10-04 13:35

> Jeg vil bl.a. se filmen
> som den oprindelig var tiltænkt og udgivet [...]

Hvilket kan være to forskellige ting. Det kan da sagtens være at GL havde
visioner om sine film, men som på det givne tidspunkt ikke har kunnet
realiseres pga. det daværende tekniske stadie?

--
Koeffe

Fra : ML-78

Dato : 02-10-04 13:52

Koeffe skrev:

> [...]
> visioner om sine film, men som på det givne tidspunkt ikke har kunnet
> realiseres pga. det daværende tekniske stadie?

Sådan vil det til enhver tid være med filmproduktion, der indeholder
visuelle effekter. Lucas var selvfølgelig klar over hvilke tekniske
muligheder der var dengang og valgte alligevel at påbegynde
indspilningerne. Samt at færdiggøre og udgive dem.

ML-78

Fra : ML-78

Dato : 02-10-04 13:55

Koeffe skrev:

> havde

Og så glemte jeg at tilføje, at det jo ikke er alle ændringerne der har
med det tekniske stade at gøre. Jeg tror ikke det ville have været
vanskeligere at lade Greedo skyde først i 1977 hvis det altid havde
været Lucas' mening.

ML-78

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 02-10-04 09:35

"Thomas" <Thomas.Elbo@REMOVEmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> se hvilken laserstråle der kommer først, medmindre man lige tager den på
> slowmotion, det øde lægger HELE trilogien... Det kan jeg godt se...

Jeg mener ikke det "ødelægger hele trilogien", men det irriterer mig at han
efterfølgende har fået en latterlig politically correct åbenbaring om at
helten ikke kan skyde først og derfor laver en teknisk dårlig scene med en
bortforklaring der oven i købet er i direkte modstrid med det billede af
personen man bruger tre hele film på at tegne. Så kunne Lucas da have været
konsekvent... Hvor Leia siger "I love you" og Han svarer "I know", skulle
han så ikke hellere have sagt "Really? Thank you very much your highness"?
Og hvorfor hjælper han ikke lige et par ældre medborgere over vejen nu han
er igang?

> Jeg syntes at alle ændringerne faktisk har været
> til det bedre...

Jeg er da næsten enig. Så vidt jeg kan se og læse har de gjort et meget
stort og imponerende arbejde for at restaurere og forbedre billed- og
lydkvaliteten, hvilket er al ære værd. Det har bare ikke noget at gøre med
de ting folk er sure over.

> [...]
> (tænker på Mos
> Eisley scenerne) - syntes jeg bare er et friskt pust, som gør filmene

Her er jeg så ikke enig. Alle de små ekstra detaljer er helt tydeligt lavet
fordi de kunne, ikke fordi der manglede noget. At gøre Mos Eisley større og
tilføje mere trafik o.s.v. er fint med mig, men alle de små sjove klovnerier
som f.eks. de små rotter der hvor Luke landspeeder suser ind i byen, eller
Jawa'en der falder ned fra sin brontosaurus og hænger i tøjlerne. Helt
ærligt. Hvad skal vi med det? Hvorfor smider han ikke en håndfuld Ewokker
ind også?

> [...]
> film, ødelægger
> det hele... Grow up siger jeg bare... Men det er jo så bare MIN

Det er langt mere end 10 minutter, men pointen er vist heller ikke at folk
er sure over at han har forbedret filmene. Det gør de jo hele tiden med
forskellige special editions og director's cuts o.s.v. Problemer er når
Lucas' enormt dårlige smag og ditto dømmekraft gør at vi for al eftertid
skal trækkes med Sy Snoodles' røvirriterende, malplacerede og dybt
unødvendige sang i Jabba's palads, Han Solo's karaktermord (scoundrel til
spejderdreng) og Jar-jar Binks og andre malplacerede Muppet Show-dukker..
Alle de andre forbedringer er super-duper! Mere af den slags, tak. Se f.eks.
hvad Spielberg har gjort med E.T. Masser af ændringer, allesammen klare
forbedringer. Men han laver da f.eks. ikke en helt ny, dårligt animeret
scene hvor E.T. danser rundt synger en lang, latterlig sang om venskab og
intergalaktisk kærlighed. Grunden til at han ikke gør det, er at han har
smag, dømmekraft og generel respekt for sit eget værk og sit eget publikum.

> Jeg føler bare det tit lyser igennem de indlæg, at det er en påtaget
> holdning folk har...
> "Nå de siger filmene er ødelagt - så må jeg hellere sige det samme" -

Du har desværre ret. Det er vist ret trendy lige nu at hade den nye
udgivelse uanset hvor meget af det man har set, endsige forstået.

> [...]
> rumfartøjer nu...
> At ham George kan finde på det... tsk tsk tsk...

Det er da fedt at han har sat vinduer i væggene i Cloud City. De ville også
have været der fra starten hvis han havde haft tid og råd. Det er en af de
rigtigt gode forbedringer, som han kun bør få klapsalver for - ligesom for
næsten alle de andre scener.

Fra : HKJ

Dato : 02-10-04 09:43

"Jonas Gaarde" <albuerumminusspam@hotmail.com> wrote in message

> Alle de andre forbedringer er super-duper! Mere af den slags, tak. Se
f.eks.
> hvad Spielberg har gjort med E.T. Masser af ændringer, allesammen klare
> forbedringer.

Syntes du også mobiltelefoner isteder for pistoler er en klar forbedring?

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 02-10-04 09:51

"HKJ" <xx.hkj.xx@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> "Jonas Gaarde" <albuerumminusspam@hotmail.com> wrote in message

> f.eks.
>
> Syntes du også mobiltelefoner isteder for pistoler er en klar forbedring?

Ups! Næh, nu du siger det, så er det sgu' ikke... Men i det mindste synes
jeg Spielberg giver en nogenlunde forklaring. Desuden synes jeg det skinner
igennem at han har respekt for filmen og publikummet og at han i det mindste
er i stand til at udvise ydmyghed overfor stoffet, hvor Lucas vader igennem
det hele med mudrede træskostøvler på imens han råber at vi sgu' bare kan
skride hvis vi ikke kan lide stanken (slut på allegorisk schludder).

Fra : sniper_Nolight

Dato : 02-10-04 10:28

> helten ikke kan skyde først og derfor laver en teknisk dårlig scene med en
> bortforklaring der oven i købet er i direkte modstrid med det billede af
> personen man bruger tre hele film på at tegne.

good point

Men han laver da f.eks. ikke en helt ny, dårligt animeret
> scene hvor E.T. danser rundt synger en lang, latterlig sang om venskab og
> intergalaktisk kærlighed.

LOL! (gad jeg godt se i en gag reel)

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 02-10-04 12:48

> LOL! (gad jeg godt se i en gag reel)

Well, it would certainly make *me* gag!

Fra : sniper_Nolight

Dato : 02-10-04 21:42

> Well, it would certainly make *me* gag!

it would be ugly... but funny

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 03-10-04 12:33

> it would be ugly... but funny
> --
> sniper_Nolight
>
> www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Hvad ville være sjovest (og grimmest)? At se E.T. danse og synge eller at se
mig kløjs i det?

Fra : sniper_Nolight

Dato : 03-10-04 16:14

> Hvad ville være sjovest (og grimmest)? At se E.T. danse og synge eller at
> se mig kløjs i det?

skal jeg vælge? - vil da gerne se begge dele

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 03-10-04 16:25

> skal jeg vælge? - vil da gerne se begge dele
> --
> sniper_Nolight
>
> www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Hehe... Jeg skal se hvad jeg kan gøre

Fra : Sune

Dato : 21-10-04 16:42

> [...]
> anelse om hvad du mener her... Er det noget Product Placement du mener
> forekommer i filmen? I så fald vil jeg da gerne vide hvor du mener du har

Med merchandise awareness mener jeg nogle af de sære væsener, der
vader rundt i byen - som for mig at se ikke tjener andre formål end at
muliggøre flere variationer i et Happy Meal (Se mor, nu har jeg hele
byen) (Indrømmet, har ikke tjekket om SW er røget på MacD
merchandise listen, så jeg ved ikke engang om der har været et happy
meal indover).
r.

> [...]
> se hvilken laserstråle der kommer først, medmindre man lige tager den på
> slowmotion, det øde lægger HELE trilogien... Det kan jeg godt se...

Rolig nu med sarkasmen, som jeg da godt kan forstå. Men som du siger -
alle har ret til deres mening. Grunden til at jeg tuder over
ovennævnte scene er, at den for mig er med til at definere Han Solos
karakter, hvem han er etc. Jeg synes bare det var cool den måde han
gjorde det i den oprindelige udgave.

Lad mig forklare "fornemmelsen" med et andet eksempel: Forestil dig,
at George Lucas havde klippet scenen ud fra Indy 1, hvor Jones bare
plaffer ham sabelkæmperen istedet for at tage den lange (oprindeligt
scriptede) kamp. Dét at han gør det definerer på mange måder Indy og
hvorfor han er sej.

Det at Han Solo ikke "får lov" at gøre det synes jeg så fjerner noget
af "His Coolness".

Til sidst: Holdningerne for eller imod SW - directors cut har da ikke
en skid at gøre med hvorvidt Lucas har ret til at gøre som han gør.
Selvfølgelig har han da det! Alle har også ret til at stille op i det
der TV2 program, hvor de udstilles som de ikke-renlige mennesker de
er, der ikke kan gøre rent. Men hvis det var en af dine venner der
stod for at gøre det, ville du så ikke i det mindste spørge ham om han
nu også var sikker på, at det var så skide god en ide? Det er den
samme problematik ift. SW: Jeg synes bare ikke hans valg er fede - og
eftersom han roder med et semihistorisk værk må han da forberede sig
på, at folk har holdninger til det.

/Sune

Fra : Morten DH

Dato : 03-10-04 13:30

> [...]
> Jeg gider ikke bruge mine penge på det nye DVD sæt - det er så mit
> problem. Men er jeg den eneste der er sur over, at vi ikke får valget

Er der nogen SW fans som ved hvad det er for en 1977 Christmas special der
snakkes om allersidst i det her interview?
http://discuss.washingtonpost.com/wp-srv/zforum/04/entertainment_ling092104.htm

Fra : Laughing UnderDog

Dato : 03-10-04 15:54

> Er der nogen SW fans som ved hvad det er for en 1977 Christmas special der
> snakkes om allersidst i det her interview?

http://discuss.washingtonpost.com/wp-srv/zforum/04/entertainment_ling092104.htm

Der er tale om den såkaldte Star Wars Holiday Special, en særdeles horribel
TV produktion hvor Hamill, Fisher og de andre optræder i deres respektive
roller fra Star Wars. Den er ultra corny og består af to dele, en
live-action og en tegnefilmsdel. De første tyve minutter er vi i selskab med
Chewbaccas familie hvor vi følger disse slægtninges dagligdag... uden
undertekster. Bl.a. hvor mama-wookie skal lave mad. Hun følger opskriften
fra en mangearmet TV-kok.
Derefter følger der et meget psykedelisk dansenummer akkompagneret af
70'er-synth, og sådan fortsætter det ene ufrivilligt komiske indslag efter
det andet. Tegnefilmsdelen er ikke nær så slem og det er faktisk her vi ser
Boba Fett for første gang (han kom så med i SE-udgaven af ANH).

Alt i alt en ganske spøjs kuriositet som jeg ikke engang kan anbefale for
fans.

Mere info her:
<http://www.newmoanyeah.com/2003-reviews/033103_star_wars_holiday_special.ph
p>
<http://www.x-entertainment.com/stuff/featureholiday.html>

the LU

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 03-10-04 16:11

"Laughing UnderDog" <fart1138REM0VEME@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Boba Fett for første gang (han kom så med i SE-udgaven af ANH).
>
> Alt i alt en ganske spøjs kuriositet som jeg ikke engang kan anbefale for

Gad godt vide hvor meget der findes af den slags... Jeg har selv et klip
liggende fra Saturday Night Live, hvor Kevin Spacey parodierer forskellige
skuespilleres screen tests til rollerne i Star Wars. Christopher Walken som
Han Solo, Richard Dreyfuss som C3PO og den allersjoveste: Walther Matthau
som Obi-Wan! Det er fanme humor!

Fra : sniper_Nolight

Dato : 03-10-04 16:18

> Alt i alt en ganske spøjs kuriositet som jeg ikke engang kan anbefale for
> fans.

jeg må da indrømme at jeg er lidt nysgerrig - lissom star wars episoden af
muppet show var ganske underholdende... eller hvad?

Fra : Laughing UnderDog

Dato : 03-10-04 18:54

> jeg må da indrømme at jeg er lidt nysgerrig - lissom star wars episoden af
> muppet show var ganske underholdende... eller hvad?

Jeg tror den har lidt samme appel som "Stjerner uden hjerner". Man siger til
sig selv: "Så dårlig kan den da ikke være?" Men jo, det kan SWHS så. Den er
ikke engang dårlig på den fede måde. Den er bare pinlig. Det gør det heller
ikke bedre at de udgaver som er i omløb er 2-3 generations vhs-kopier (da
den kun er blevet vist en eneste gang) og alle farver dermed er udvaskede og
grimme. De gamle '70er-reklamer var faktisk sjovere at se end programmet
selv.

SW muppet show var i det mindste lavet med et glimt i øjet og så var det
sjovt. Det er SWHS ikke. Men du/I skal da være velkomne til at opstøve en
kopi og bagefter fortryde at I gjorde det :)

the LU

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 03-10-04 20:03

> [...]
> sjovt. Det er SWHS ikke. Men du/I skal da være velkomne til at opstøve en
> kopi og bagefter fortryde at I gjorde det :)

Det kan sgu' godt være du har ret... Jeg kan næsten forestille mig hvor
tåkrummende det kan være, hvilket ikke liiiige er hvad jeg behøver. Så vil
jeg vel egentlig hellere bruge ni gode timer sammen med min nye Star Wars
box.

Some things are best left undone.

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 03-10-04 16:30

"Laughing UnderDog" <fart1138REM0VEME@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> <http://www.x-entertainment.com/stuff/featureholiday.html>
>
> the LU

Ærgerligt at linket til selve filmen ikke dur
Nogen der ved hvor man ellers kan finde den, eller skal jeg virkelig selv ud
i Google-moradset?