Unleashed - ny Jet Li
Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 01-10-04 12:08

Endelig ser det ud til at Jet Li bliver brugt i en god action film, med en
smule historie. Udfra traileren forventer jeg mig noget mere af denne film
end hans andre hollywood film, såsom The One og Romeo must die. Der ser ud
som om der er en udemærket menneskelig historie i denne her også.

http://filmforce.ign.com/articles/550/550606p1.html

og så gør det jo heller ikke noget at Morgan Freeman er med.

Mvh. Brian

Fra : Morbid Angel

Dato : 01-10-04 13:26

On Fri, 1 Oct 2004 13:08:25 +0200, "Brian, Rikke & Kristian"
<brauner@tele2adsl.dkFJERNDETTE> wrote:

> [...]
>
>http://filmforce.ign.com/articles/550/550606p1.html
>
>og så gør det jo heller ikke noget at Morgan Freeman er med.

Nu kan jeg godt lide Jet Li og har de fleste af hans film, men jeg
tror ikke han er den helt store karakterskuespiller og det er jo hans
kunnen indenfor kampsport, der har banet vejen for hans filmkarriere,
men lad os nu bare være optimistiske. :)

Mvh

MA

///
My Dvd collection http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 01-10-04 17:31

"Morbid Angel" <morbid_angel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> kunnen indenfor kampsport, der har banet vejen for hans filmkarriere,
> men lad os nu bare være optimistiske. :)

Det har du selvfølgelig ret i, ser hovedsaglig Jet LI for hans kamp
kunstner, og nej han kan nok ikke spille det store karakterskuespil, men det
kunne andre i hans film jo så klare for ham, og selv om det er en kampsports
film, kunne historien jo godt være udemærket.

mvh. Brian

PS: Synes at Kiss of the Dragon er vildt sej, dog har den en skod historie,
men den har nogle af de fedeste kampscener set længe i vestlig producerede
film.

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 08-10-04 22:44

> [...]
> kampsports
> film, kunne historien jo godt være udemærket.

Nu var historien i The One da også fed, men da fejlede filmen pågrund af
Jets manglende skuespillertalent. Ellers havde den nogle fede kampscener og
gik nogle nye veje med Matrix som grundbasen... (selvfølgelig da)

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 09-10-04 09:27

Søren Kjeldsen wrote:

> Nu var historien i The One da også fed, men da fejlede filmen pågrund af
> Jets manglende skuespillertalent.

The One fejlede imho udelukkende pga den 20 sekunders intro der lagde hele
plottet frem for os. Uden denne intro ville vi have bevaret uvidenheden om en
masse handling i løbet af filmen og derved var spøændingen blevet bibeholdt.

Fra : Jim Andersen

Dato : 11-10-04 11:28

Lars Hoffmann wrote:
> The One fejlede imho udelukkende pga den 20 sekunders intro

narhh, også lidt når han løfter en motorcykel i dens udstødningsrør. Fa'me
kram de laver !

/jim

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 11-10-04 13:32

Jim Andersen wrote:

> narhh, også lidt når han løfter en motorcykel i dens udstødningsrør. Fa'me
> kram de laver !

Hvis Hulken kan løfte en tank i løbet, kan Jet li vel også løfte en motorcykel
i udstødningsrøret.

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 11-10-04 16:06

> Hvis Hulken kan løfte en tank i løbet, kan Jet li vel også løfte en
> motorcykel i udstødningsrøret.

Nu er Hulk jo også Hulk...

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 11-10-04 18:38

Søren Kjeldsen wrote:

> Nu er Hulk jo også Hulk...

Det er nu nok mere tankens/motorcyklens holdbarhed der sættes tvivl ved end
heltens evne til at løfte den.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Jim Andersen

Dato : 12-10-04 10:24

Lars Hoffmann wrote:

> Hvis Hulken kan løfte en tank i løbet, kan Jet li vel også løfte en
> motorcykel i udstødningsrøret.

Jamen det kan Hulk altså heller ikke (af den grund du har givet i et svar
længere nede). Og det var (en af mange) grunde til at Hulk var en skodfilm.

/jim

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 12-10-04 13:16

> Jamen det kan Hulk altså heller ikke (af den grund du har givet i et svar
> længere nede). Og det var (en af mange) grunde til at Hulk var en
> skodfilm.
>
> /jim
Hulk er en af de bedste superhelte-film, der er lavet! Åndsvagt at DareDevil
fik mere opmærksomhed! Jeg kan faktisk bedre lide Hulk end SpiderMan...

Fra : Jim Andersen

Dato : 13-10-04 11:14

Søren Kjeldsen wrote:

> Hulk er en af de bedste superhelte-film, der er lavet!

Det siger sgu da mere om niveauet end om Hulk-filmen. Hvis de tager en
tegnefilms figur og putter ham ud i virkeligheden, så skal de altså følge et
par regler.

F.eks at en Hulk på XXX kg der hopper 100 meter op i luften, laver et ikke
ubetydeligt hul når han lander igen.

> Åndsvagt at DareDevil fik mere opmærksomhed!

Den kom vel ud før Hulk ? Og nyhedens interesse er vel større. Men den var
da præcis lige så ringe.

> Jeg kan faktisk bedre lide Hulk end SpiderMan...

Tjae.. pest eller kolera

/jim

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 13-10-04 13:46

Nu er der altså delte meninger om Hulk. De eneste minusser jeg kan finde i
den er: Ang Lees nye kamerateknik (det virker bare forvirrende) og at ingen
amerikanske soldater dør, når Hulk "smadrer" (død over Hollywood).
Men altså hvis du ikke kunne lide nogen af de nye superhelte-film, så tror
jeg ikke rigtig jeg gider at diskutere det.

Fra : Jim Andersen

Dato : 14-10-04 10:50

Søren Kjeldsen wrote:
> [...]
> Men altså hvis du ikke kunne lide nogen af de nye superhelte-film, så
> tror jeg ikke rigtig jeg gider at diskutere det.

Skal vi kun diskutere film vi kan lide ? Så er der da ikke meget diskussion
i det.

Jeg kunne faktisk godt lide hans kamera-teknik.

Men du synes altså det er helt iorden at der ikke kommer et hul i jorden
hvor Hulk lander ?

/jim

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 14-10-04 13:25

> Men du synes altså det er helt iorden at der ikke kommer et hul i jorden
> hvor Hulk lander ?
>
> /jim

Det er ikke noget jeg lægger mærke til. Det er jo Ang Lee for pokker?! Man
flyver jo åbenbart når man fægter og alt det der...

Fra : Jim Andersen

Dato : 18-10-04 12:40

Søren Kjeldsen wrote:

> Det er ikke noget jeg lægger mærke til. Det er jo Ang Lee for
> pokker?! Man flyver jo åbenbart når man fægter og alt det der...

Nej.. ikke "man". Kun de der højttrænede munke-nogen der kan meditere og
sådan. De evner tillægger jeg altså ikke Hulk.

/jim

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 18-10-04 17:04

> Nej.. ikke "man". Kun de der højttrænede munke-nogen der kan meditere og
> sådan. De evner tillægger jeg altså ikke Hulk.

Det jeg mener er at han plejer at tillægge "fantasy" i sine film. Og det er
altså ikke noget jeg lægger mærke til. Jeg er også røvligeglad med at man
måske kan se en truck i Ringenes Herre, hvis man ser den baglæns eller hva'
pokker man nu kan finde på...

Fra : Jim Andersen

Dato : 19-10-04 12:01

Søren Kjeldsen wrote:
> Det jeg mener er at han plejer at tillægge "fantasy" i sine film.

Og "fantasy" er ?

Forklaring bedes gerne indeholde skelnen mellem
man-kan-blive-til-spiderman-ved-at-blive-bidt-af-en-radioaktiv-edderkop (det
ville være min definition/eks.) og man-kan-løfte-en-mc-i-dens-udstødningsrør
(hvilket jeg synes blot er dybt godnat).

> Jeg er også røvligeglad
> med at man måske kan se en truck i Ringenes Herre, hvis man ser den
> baglæns eller hva' pokker man nu kan finde på...

Det er jeg sådan set også. Men der er pikkestor forskel på at sidde og
gennemse hver enkelt frame for fejl(?), og så på at få dem klasket i øjnene.

/jim

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 14-10-04 11:59

"Søren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> wrote in message

> [...]
> Men altså hvis du ikke kunne lide nogen af de nye superhelte-film, så tror
> jeg ikke rigtig jeg gider at diskutere det.

Jeg kunne godt lide kamerateknikken men det der for mig fejlede i Hulk
var:

1) Alt for meget ævl i starten inden der kom gang i noget action
2) Den sidste kamp imellem hulk og hans far var alt for metafysisk.
sådan et energivæsen er ikke lige det jeg forestiller mig som hulks
fjende, det skulle hellere have været noget der kunde give nogle gode
gammeldags bondebank.
3) Dialogen er pinligt ringe. De første 10 minutter af filmen sidder man
med tæer krumme som fiskekroge

Med Venlig Hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 15-10-04 07:59

"Lars Hoffmann" <larshoffmann@teleline.es> skrev i en meddelelse
> "Søren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> wrote in message

> Jeg kunne godt lide kamerateknikken men det der for mig fejlede i Hulk
> var:
Den var dog for meget nogle steder. Ellers er jeg ret enig med dig.

> 1) Alt for meget ævl i starten inden der kom gang i noget action
Ja den tangerer til at være lidt kedelig i starten

> [...]
> sådan et energivæsen er ikke lige det jeg forestiller mig som hulks
> fjende, det skulle hellere have været noget der kunde give nogle gode
Ja det er nok filmens største problem hos mig.

> 3) Dialogen er pinligt ringe. De første 10 minutter af filmen sidder man
> med tæer krumme som fiskekroge

Det ved jeg så ikke helt, det tænkte jeg faktisk ikke over.

Selv om jeg giver dig ret i følgende. Så ender filmen hos mig som en gangske
udemærket superhelte filmatisering, den står på hylden, og bliver da også
genset

Mvh. Brian

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 15-10-04 13:39

> [...]

> udemærket superhelte filmatisering, den står på hylden, og bliver da også

Jaja, jeg var da også godt tilfreds og skal da snart se den igen, men
den er ikke så spiselig som f.eks Xmen, batman, eller mange andre
superheltefilm.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 16-10-04 21:09

> [...]
>
> Jaja, jeg var da også godt tilfreds og skal da snart se den igen, men
> den er ikke så spiselig som f.eks Xmen, batman, eller mange andre

Nej det er har du helt klart ret i, men jeg tror at Ang Lee er en af de
instruktører der har haft de meste seriøse intentioner om at lade hans
superhelte filmatisering være mere end bare ramasjang action...det kunne
flere tage lidt ved lære af. Der ligger altså nogle gode historier gemt i
mange af tegneserie hæfterne, og man kunne sagtens lave både en god
superhelte action film, som også indeholdt en interessant historie.

Jeg holder meget af både Xmen, Spiderman, Hellboy.

Men den eneste superhelte filmatisering der holder 100% er Tim Burtons
første Batman film, nu må vi så se om den nye kan leve op til den.

mvh. Brian

Fra : Klaus G.

Dato : 03-10-04 23:02

"Morbid Angel" <morbid_angel@hotmail.com> wrote in message