Føtex har VHS til 15 kr
Fra : Kim2000

Dato : 27-09-04 12:01

Jeg fandt rigtig mange spændende titler, så som

Den halvsjove The Grinchen
De fremragende komedier med Michael J. Fox Tilbage til fremtiden I & II
Den suvæne actiongyser Resident Evil
Den overraskende ikke så dårlige Blair Which 2
Den slemt ikke helt elendige Imposter
Den flotte Sinbad (ikke Disney)
Den okay Olsenbandens første kup (julekalenderen)
Den for mig ukendte men anmelderroste At kende Sandheden af Nils Malmros

Og mange flere. Godt nok er VHS dødende, men alligevel. 15 kroner for gode
titler skal man heller ikke kimse af.

Mvh
Kim (der ikke arbejder i Føtex, men i Aldi, hvor vi sælger DVD film til
89,95 kr, det er de samme som i Føtex koster 49,95 kr)

--
Anmeldelser af spil, software og hardware til pc og Amiga m.v. finder du
under DaMat Computer.

Fra : Morbid Angel

Dato : 27-09-04 12:12

On Mon, 27 Sep 2004 13:01:22 +0200, "Kim2000" <kim2000@mail.dk> wrote:

Ja det meget billigt, men at dvd film af samme kvalitet (her mener jeg
gode film ikke ukendte c-film fra On-air) også koster få penge, det
må da være dyrere at lave VHS film end DVD film, nå ja jeg glemte lige
at ny teknologi=ekstra cash :)
Men jeg har ikke en vhs maskine men til gengæld 7 Dvd afspillere i
huset

Mvh

MA

///
My Dvd collection http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : Martin Johansson

Dato : 27-09-04 12:59

"Morbid Angel" <morbid_angel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> at ny teknologi=ekstra cash :)
> Men jeg har ikke en vhs maskine men til gengæld 7 Dvd afspillere i

Jeg har en video der står og samler støv, den bliver nok brugt ca. 2 gange
om året.
Desuden er jeg blevet meget sart, kan simpelthen ikke holde ud at se på VHS
i særlig lang tid.

Og ja dvd film er en del billigere at lave end VHS, men der er åbenbart
nogen der vil skumme fløden mens tid er.
Senere vil vi nok se det samme mønster med dvd film som ses med VHS. Altså
trenden at premiere titler falder til en brøkdel af prisen, efter kort tid.

> My Dvd collection http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

7 dvd afspillere?
Tjaa det har man vel også, mindst, brug for med den samling dvdfilm.
Hvad søren opbevarer du dem i?
Jeg har nok problemer med mine ca. 180 stk. skal dog lige nævnes at jeg bor
i en knapt så stor lejlighed.

Fra : Morten DH

Dato : 27-09-04 13:41

"Martin Johansson" <martin.johansson[REMOVE]@12move.dk> skrev i en
meddelelse news:4158004a$0$226$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Jeg har en video der står og samler støv, den bliver nok brugt ca. 2 gange
> om året.

Ha ha ja det går stærkt, kan se på min liste at jeg kun har set 1 (én) VHS
film i år ud af 277 film indtil videre... bruger kun min VHS til at bånde
fra TV - og det slutter så snart jeg har råd til en DVD optager...

> Desuden er jeg blevet meget sart, kan simpelthen ikke holde ud at se på
> VHS i særlig lang tid.

Især farvestøj og dropouts i lyd og billede generer mig... meget mere end
den lavere opløsning - og alligevel tager jeg mig i at synes glæden ved at
se film var større i starten af 80'erne da man lejede en stak film og en
movieboks... med monolyd og RF-moduleret composite video

> Og ja dvd film er en del billigere at lave end VHS, men der er åbenbart
> nogen der vil skumme fløden mens tid er.

Eller måske rydde op på diverse lagre og den slags... endelig findes der da
sikkert en del som stadig kun har VHS og nyder de gode tilbud (men de er en
hurtigt døende race)...

> Senere vil vi nok se det samme mønster med dvd film som ses med VHS. Altså
> trenden at premiere titler falder til en brøkdel af prisen, efter kort
> tid.

Jeg synes faktisk allerede det går stærkt - heldigvis køber jeg meget
sjældent en R2DK film, for jeg synes ofte de nye titler hurtigt er faldet
til omkring 100kr og ville følge mig snydt hvis jeg havde betalt 200 en
måned forinden... men DVD er billigere at producere (end VHS) og hele
logistik regningen er meget billigere, så de burde komme ned i pris; men med
et hurtigt blik på historisk præcedens vil jeg nærmere gætte på at DVD'ens
afløser bliver dyrere når den kommer

Fra : Martin Johansson

Dato : 27-09-04 14:18

"Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> film i år ud af 277 film indtil videre... bruger kun min VHS til at bånde
> fra TV - og det slutter så snart jeg har råd til en DVD optager...

Lidt det samme her.
En dvd optager vil jo være fin at have, særligt en dual layer.

> [...]
> se film var større i starten af 80'erne da man lejede en stak film og en
> movieboks... med monolyd og RF-moduleret composite video

Sandt, det kommer nok af at man er blevet mere kræsen og tager film for
givet.
Det var jo dengang hvor man kunne se b-film, og bare være glade for det at
se film.
Kan huske at min fatter lejede den samme elendige japanske/kinesiske sci-fi
film 3-4 gange.
Den husker jeg som værende fin de første to gange, men derefter var det nu
lidt kedeligt.

> Eller måske rydde op på diverse lagre og den slags... endelig findes der
> da sikkert en del som stadig kun har VHS og nyder de gode tilbud (men de
> er en hurtigt døende race)...

Ja, særligt når man ser hvad en dvd afspiller kan købes for i dag.
Og næsten lige meget hvor billigt man køber den, vil billedet aldrig være
dårligere end vhs.

> [...]
> med et hurtigt blik på historisk præcedens vil jeg nærmere gætte på at
> DVD'ens afløser bliver dyrere når den kommer

Korrekt, her forleden købte jeg Catch me if you can til 50 kr. i Bilka.
Andre steder sælges den til 200 kr.
Og ja, jeg ved godt den er med Leonardo Di Craprio, men for det første så
jeg ikke at han var med, før jeg havde købt den.
For det andet var den for billig til at gå udenom.
Jegh ar dog ikke set den endnu, jer er igang med SW boksen, og derefter skal
jeg nok se Das Boot miniserien.

Jeg er heller ikke meget for at give fuldpris for en dvd længere, slet ikke
når man har et visakort, cd-wow og lignende sider.
Nu sidder jeg og stirrer vantro på prismærket på min Gladiator 2 disc, 299
kr. gav jeg for den.
Ikke noget jeg kunne få mig selv til i dag, tror jeg.
Selv LOTR boksene vil jeg spare på, det resulterede dog i et svensk cover på
min TTT boks , men også en lavere pris

Fra : Anders Houmark

Dato : 28-09-04 18:19

Martin Johansson wrote:

> [...]
> første så jeg ikke at han var med, før jeg havde købt den.
> For det andet var den for billig til at gå udenom.

Det er faktisk en ganske udmærket film, tror det er min yndlingsfilm med
Leonardo (hvis det da er tilladt at have sådan en).. Kunne ikke så godt lide
ham i Titanic og han var grunden til jeg aldrig fik set The Beach færdig..
Men lige netop i den film er han ganske fin, og det er filmen nu også.

> [...]
> Selv LOTR boksene vil jeg spare på, det resulterede dog i et svensk
> cover på min TTT boks , men også en lavere pris

Sådan har jeg det også. Jeg kan sagtens overleve den uges tid leverancen
tager når man køber fra cd-wow.. Jeg vil hellere købe 2 film fra cd-wow og
så vendte 1 uge, end jeg vil gå ned i Fona og betale 200 kroner for en
enkelt film (som ofte er med mindre/intet ekstramateriale)

Nu hvor tråden også handler om billige film, så kan jeg da lige anbefale at
man tager et smut ind på diverse net-butikker og kigger i deres "rodekasse /
tilbudsliste" og hvad de ellers kalder det.. Ofte kan man finde ganske gode
film til en rigtig god pris.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Mikl

Dato : 28-09-04 07:01

"Martin Johansson" <martin.johansson[REMOVE]@12move.dk> wrote in message

> [...]
> Senere vil vi nok se det samme mønster med dvd film som ses med VHS. Altså
> trenden at premiere titler falder til en brøkdel af prisen, efter kort

Ja, selve produktionsleddet er billigere, men omkostninger til
menu-produktion, evt remastering (hvis det er en gammel film) samt
omkostninger til ekstra-materiale er dyrere.

199,- er da mange penge for en DVD, men efterhånden bliver rigtig mange
titler nedsat til 99,- hen ad vejen, hvilket ikke skete for VHS før DVD kom
på banen. De fleste titler kostede så vidt jeg husker 140-160 kr hele tiden
mener jeg.

/Mikkel

Fra : Morten DH

Dato : 28-09-04 08:52

"Mikl" <spamikl@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Ja, selve produktionsleddet er billigere, men omkostninger til
> menu-produktion, evt remastering (hvis det er en gammel film) samt
> omkostninger til ekstra-materiale er dyrere.

For min skyld måtte de gerne spare lidt på udgifterne til menuer og bruge
lidt mere på mastering - men du har nok ret, det ville i hvert fald forklare
On-Air's pris/kvalitets forhold

Men er jeg egentlig den enste som nærmest finder langsomme animerede menuer
med eastereggs og hele møllen irriterende? Bevares menuerne er da flotte og
sjov i fx T2 og Shrek; men det er kun første gang man ser dem - alle de
andre gange man skal se filmen er det generende at man skal sidde og vente
til menuen er færdig synes jeg (den første X-men i R1 er et godt
eksempel)...

Fra : JH

Dato : 28-09-04 09:15

Morten DH wrote:

> [...]
> andre gange man skal se filmen er det generende at man skal sidde og vente
> til menuen er færdig synes jeg (den første X-men i R1 er et godt

Nej, du er ikke den eneste.
Jeg synes de animerede menuer er hamrende irriterende.
Får fnat af, at sidde og vente på de får "spillet" færdig.

JH

Fra : L.T

Dato : 28-09-04 10:24

> "Mikl" <spamikl@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Men er jeg egentlig den enste som nærmest finder langsomme animerede
> menuer med eastereggs og hele møllen irriterende?

Nej, der findes ikke noget mere irriterende...og dog, film hvor man er nødt
til at gå ud i menuen for at skifte lyd/slå subs til/fra er de værste.

L.T

Fra : Thomas Pryds Laurits~

Dato : 28-09-04 16:16

L.T wrote:
> Nej, der findes ikke noget mere irriterende...og dog, film hvor man er nødt
> til at gå ud i menuen for at skifte lyd/slå subs til/fra er de værste.

Jeg sidder stadig med gru og venter på den dag, hvor vi på DVD er nødt
til at se forfilm, inden filmen starter. Til forskel fra VHS er der jo
en "smart" feature på DVD, der gør, at enkelte klip (kapitler?) ikke kan
spoles over...

Thomas

--
Thomas Pryds Lauritsen
http://www.cs.aau.dk/~pryds/

Fra : Martin Johansson

Dato : 28-09-04 16:56

"Thomas Pryds Lauritsen" <thomas@prydslauritsen.nospam.dk> skrev i en
meddelelse news:4159804c$0$13743$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

> [...]
> at se forfilm, inden filmen starter. Til forskel fra VHS er der jo en
> "smart" feature på DVD, der gør, at enkelte klip (kapitler?) ikke kan

Hørte jeg nogen sige Disney dvd'er?
Jeg mener at Disney allerede har gjort dette på nogle udgivelser.

Fra : Lars Møllebjerg

Dato : 28-09-04 17:37

> [...]
>
> Hørte jeg nogen sige Disney dvd'er?
> Jeg mener at Disney allerede har gjort dette på nogle udgivelser.

Jo, jeg har denne feature på Tarzan (Hollansk udgave). Jeg blev ikke populær
da jeg i kampen for at spole forbi det kom til at slukke DVD afspilleren så
vi måtte igennem dem igen. :)

/Lars

Fra : Jim Andersen

Dato : 29-09-04 09:24

Martin Johansson wrote:

> Hørte jeg nogen sige Disney dvd'er?
> Jeg mener at Disney allerede har gjort dette på nogle udgivelser.

Det er jo derfor en Di$ney dvd skal kopieres (altså kun filmen), og så skal
originalen sælges i en fart.
Så propper man blot disken i, og så starter filmen. Så kan selv børnene (og
deres mor) finde ud af at sætte en film på.

/jim

Fra : Thomas Olsson

Dato : 28-09-04 19:16

Fra : Morten DH

Dato : 01-10-04 17:26

"Thomas Olsson" <usenet-harvest-9@armware.dk> skrev i en meddelelse
> Det kunne blive en fordel, hvis de overdriver deres kontrol på den måde.
> Så
> længe det "kun" er undertekster og lignende småting kan de fleste nok leve
> med det, men hvis det bliver meget værre vokser markedet for afspillere
> der
> ikke adlyder disse irriterende "features". En dag kan man så se "Region-
> og
> blokeringsfri" som salgsargument.

Den slags findes vist allerede, der er flere firmaer på nettet som påstår at
kunne modificere dvd-afspillere til at ignorere det "prohibit flag" som
bestemmer det... har bare ikke snakket med nogen, som rent faktisk har
prøvet det endnu.

Fra : Kim2000

Dato : 28-09-04 09:38

> Ja, selve produktionsleddet er billigere, men omkostninger til
> menu-produktion, evt remastering (hvis det er en gammel film) samt
> omkostninger til ekstra-materiale er dyrere.

Jeg ville nu ønske at man nogle gange bare direkte smed specielt tv serier
direkte over på dvd, jeg tænker på serier som Blakes 7, Moonbase Alpha og
film som Star Crash, Battle Star Gallatic osv. Som det står nu kommer den
slags jo næppe på markedet, fordi der ikke er penge i dem. Smed man dem
direkte over i den kvalitet de nu engang har, så kostede det stort set intet
for produktionsselskaberne, og de skulle såmænd nok blive solgt med lidt
tålmodighed.

mvh
Kim

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 28-09-04 09:56

> [...]

> direkte over på dvd, jeg tænker på serier som Blakes 7, Moonbase Alpha og
> film som Star Crash, Battle Star Gallatic osv.

Battle Star Gallactica er skam ude på DVD i flere lande, jeg ved dog
ikke om DK er iblandt

> [...]
> for produktionsselskaberne, og de skulle såmænd nok blive solgt med lidt

En vares pris bas1eres ikke på (eller kun i lille grad på)
omkostningerne ved at producere varen. Langt mere betydningsfuldt for
prisen, er en maximring af indtjeningen.
Det være sagt skal DVD-udgivelser være i god kvalitet, ellers gider jeg
sgu ikke bruge penge på dem. Jeg har ikke brugt en mindre formue på en
hjemmebio for at se VHS kvalitet og monolyd.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Kim2000

Dato : 28-09-04 10:17

> Battle Star Gallactica er skam ude på DVD i flere lande, jeg ved dog
> ikke om DK er iblandt

Åbenbart ikke jeg har i hvert fald siden marts bestilt den 2 gange uden
at modtage den (endnu), men okay pengene er heller ikke blevet trukket, men
det er møg irriterende

> [...]
> sgu ikke bruge penge på dem. Jeg har ikke brugt en mindre formue på en
> hjemmebio for at se VHS kvalitet og monolyd.

Det har du helt ret i, på den anden side så sidder jeg lige nu og ser Blakes
7 i grumset kvalitet og er ganske underholdt, og ville heller end gerne
smide 6-700 kroner efter en dvd box med de fire sæsoner - hvis jeg bare
kunne få lov. Naturligvis mener jeg også at prisen må matche det, hvis man
groft sagt bare har afspillet båndet og optaget det på dvd.

Jeg mener at selskaberne nærmest beder om fildeling, når de ikke har filmene
til rådighed for køberne - for den sags skyld kunne man forstille sig at man
kunne hente film/afsnit ned for billige penge. Jeg har svært ved at se, man
kan tabe penge på det.

mvh
Kim

Fra : Martin Helbo

Dato : 27-09-04 13:38

"Morbid Angel" <morbid_angel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

1385 DVDer!!

Det må da næsten være den største i DK.

Laver du andet end at se film?

--
Martin Helbo
www.thedude.dk

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 27-09-04 18:07

"Martin Helbo" <helbo@FJERNthedude.dk> skrev i en meddelelse

> 1385 DVDer!!
>
> Det må da næsten være den største i DK.

Næ, det er det vist langt fra
Der var en tråd på Dansk Hjemmebioforum for nogle uger siden, hvor folk
postede billeder af deres samlinger. Der er en del billeder der ikke længere
dur, men du kan alligevel finde adskillige imponerende samlinger! Prøv selv
og se:

http://www.danskhjemmebioforum.dk/phpBB2/viewtopic.php?t=7103&postdays=0&postorder=asc&start=0
--
Jonas

My DVD's: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Jonasgaarde

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 27-09-04 22:43

Jonas Gaarde wrote:

> Næ, det er det vist langt fra
> Der var en tråd på Dansk Hjemmebioforum for nogle uger siden

Jeg ser dog ingen danskere i den tråd der kommer i nærheden af MorbidAngels
samling. Der er en der har 900 DVD film og 1300 VHS film, men hvem gider VHS

Fra : David Rasmussen

Dato : 28-09-04 10:59

Totalt OT:

Æhm, Lars? Kan man få nogenlunde fornuftige mælkeprodukter i Spanien
(Madrid) såsom piskefløde og sødmælk? Kan man få rugbrød?

/David

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 28-09-04 11:45

"David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> wrote

> Æhm, Lars? Kan man få nogenlunde fornuftige mælkeprodukter i Spanien
> (Madrid) såsom piskefløde og sødmælk? Kan man få rugbrød?

For at finde rugbrød skal du i specialbutikker eller være heldig at det
er i en af de tyske supermarkedskæder som Lidl. et er ikke noget man kan
finde hos bageren. Mælkeprodukter findes i forskellig udstrækning, men
næsten al mælk er langtidsholdbar, så det er ikke den friske danske mælk
man er vandt til. Ting som Ymer, Quark, A38 og lignende har jeg dog ikke
fundet. Yogurt er vældig populært omend de for det meste sælges i nogle
små bøtter med latterlige kvantiteter, men det kan findes relativt nemt
i litter beholdere. Min svigermor påstår at hun kan købe frisk mælk i
den landsby hun bor i, men jeg har ærlig talt ikke undersøgt det videre.
Hvis du ønsker ydrligere info og ikke vil skrive OT herinde kan du maile
mig på lhoffmann[AT]kreadonia[DOT]com

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Morbid Angel

Dato : 28-09-04 01:31

On Mon, 27 Sep 2004 14:37:46 +0200, "Martin Helbo"
<helbo@FJERNthedude.dk> wrote:

>"Morbid Angel" <morbid_angel@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>1385 DVDer!!
>
>Det må da næsten være den største i DK.
>
>Laver du andet end at se film?

Ja jeg har kun set ca. 40-60% af mine film, ser kun film fredag og
lørdage, da jeg arbejder om aftenen resten af ugen.
Der er et par stykker som jeg kender til på DAHF som har ca 1500-1700
film, men de reklamere ikke med det.
ca 1.000 af filmene står inde i et stort skab på hylder i 4 lag i
dybden, dem jeg ikke har travelt med at skulle se bagerst.
Film på DVD er min hobby og den koster ikke så meget igen pt. bruger
jeg ca 2000 om måneden.
Da jeg ingen bil har eller ryger så er det ikke så galt.

Mvh

MA

///
My Dvd collection http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : Morten Larsen

Dato : 27-09-04 16:06

"Kim2000" <kim2000@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Den okay Olsenbandens første kup (julekalenderen)
> Den for mig ukendte men anmelderroste At kende Sandheden af Nils Malmros

Cool nok jeg har lige købt tilbage til fremtiden 1, 2 og 3, så skal der
holdes 80'er vhs aften

Mvh Morten

Fra : Kim2000

Dato : 27-09-04 16:53

> Cool nok jeg har lige købt tilbage til fremtiden 1, 2 og 3, så skal der
> holdes 80'er vhs aften

jeg kunne ikke finde 3'eren, ærgligt nok, jeg har forresten set DVD boxen
til 199 i Stereo Studio (som en oplysning til dem der ser filmene som mere
end bare endnu en god film)

mvh
Kim

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 27-09-04 18:33

On Mon, 27 Sep 2004 17:06:02 +0200, "Morten Larsen"
<mortenll55_fjern_@primail.dk> wrote:

>Cool nok jeg har lige købt tilbage til fremtiden 1, 2 og 3, så skal der
>holdes 80'er vhs aften

I 4:3 crop? God fornøjelse -- NOT!

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Morten Larsen

Dato : 28-09-04 11:39

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> skrev i en meddelelse

> I 4:3 crop? God fornøjelse -- NOT!

Tak fjols. Og styr dine waynes world replikker. Vil det så sige at alle der
ser 4:3 hermed ønskes dårlig fornøjelse fra dig. Når filmen først kører
lægger man ikke mærke til det aligevel. Så tag og flyt til Bangladesh, hvor
du hører til

Mvh Morten

Fra : ML-78

Dato : 28-09-04 14:19

Morten Larsen skrev:

> Tak fjols. Og styr dine waynes world replikker. Vil det så sige at
alle der
> ser 4:3 hermed ønskes dårlig fornøjelse fra dig.

Når billedformatet er ødelagt er det vel svært at få andet.

> Når filmen først kører
> lægger man ikke mærke til det aligevel.

Jo, hvis man interesserer sig den mindste smule for film så lægger man i
allerhøjeste grad mærke til det.

ML-78

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 28-09-04 15:29

On Tue, 28 Sep 2004 12:39:24 +0200, "Morten Larsen"
> [...]

>lægger man ikke mærke til det aligevel. Så tag og flyt til Bangladesh, hvor

Hvorfor hører *jeg* hjemme i Bangladesh? Hvis vi absolut skal
sammenligne med rige og fattige lande, må det da være dig, der hører
hjemme i den tredje verden, hvis du er tvunget til at nøjes med
billigt lort i stedet for en anstændig udgave. Du kan få dem alle tre
på dvd for under 200 kroner!

Og eftersom du ikke engang kan se forskel, ja, ligefrem gør en dyd ud
af det, føler man sig fristet til at tro. at det ikke bare er din
økonomi, der er underudviklet.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Kim2000

Dato : 28-09-04 13:42

> I 4:3 crop? God fornøjelse -- NOT!

Der var da i hvert fald "bjælker" på den version jeg så i går, men sådan er
vi så forskellige. Jeg kan fint leve med lidt dårligere billedekvalitet,
hvis det betyder at jeg kan købe 13 film for samme pris af hvad een dvd film
koster. Bare indenfor det sidste år har jeg vel købt 2-300 vhs film, for det
samme beløb kunne jeg have samlet måske 30-40 dvd film, så nu har jeg en
langt mere bred samling - og de fleste film er alligevel (for mig) noget jeg
bare ser og ikke ligefrem sidder og "nyder". Fx gav jeg 39,95 pr. styk. for
Ringenes herre 1,2,3, dem kan jeg se mens jeg venter på der kommer ringenes
herre dvd bokse men ekstra features og længere versioner og hvad man nu
ellers gør af numre for at lokke os til at købe lortet igen og igen

mvh
Kim

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 29-09-04 12:16

> [...]
> herre dvd bokse men ekstra features og længere versioner og hvad man
> nu ellers gør af numre for at lokke os til at købe lortet igen og

Du skal jo ikke købe det igen og igen, men holde dig væk fra VHS. VHS er
virkelig penge ud af vinduet. Båndenes kvalitet (altså det de er optaget på)
er til at grine ad, og de slides ret hurtigt. VHS-formatet har skreget på en
afløser siden midten af firserne, men endte med at blive standarden, selvom
alle andre videoformater være mindre og bedre. Nu får DVD endelig skubbet de
talentløse mursten væk fra markedet.

Min pointe er, at der er en grund til, at du kan købe VHS for slik nu. De
skal udskiftes med DVD senere og så har du alligevel betalt for den samme
film to gange.

Mark

Fra : Kim2000

Dato : 29-09-04 13:38

> Min pointe er, at der er en grund til, at du kan købe VHS for slik nu. De
> skal udskiftes med DVD senere og så har du alligevel betalt for den samme
> film to gange.

Langt de fleste af de VHS film jeg køber for næsten ingen penge er sådan set
også bare film, der bliver set og ellers ikke tænkt videre over fx Barbwire,
Skanners, Ni Fod Under, Fangeborgen osv. Grunden til jeg så købte de tre
Ringenes herre film på vhs var mest fordi de kostede 39,95 stykket, og jeg
havde hørt ret mange nævne der kom extend versioner indenfor et års tid, så
ville jeg ikke bruge 600,- kr. på filmene nu, kun for at kunne få bedre
udgaver 12 måneder senere.

Men vi er helt enig om at VHS er på vej ud (det var også på tide), lige
benytter jeg bare lejligheden til at udvide samlingen med en masse
halvgode-gode film - altså film der bare ses. Projekt X filmene købte jeg da
på dvd selvom jeg kunne have købt dem på vhs til den halve pris. Så vi er
helt på linie, vhs er noget skod.

Jeg synes nu nok nogle af mine film på vhs har kunne holde sig i rigtig lang
tid, en absolut gennemset Private film (porno) er da nok kørt igennem de
første 100 gange (da jeg boede 5 år i kollektiv, var den hyppigt lånt ud
uden den er mærkbart påvirket af det, men det kan være man laver
båndene dårligere i dag. Den pirvate film kostede vistnok 299,- i sin
tid(?).

Det værste jeg prøvede var da jeg fik Strømer (Jens Okking) med Uge og
Hjemme, da var den nærmest "slidt" allerede ved første gennemspilning. Det
var lidt en skam, for det er en god film.

mvh
Kim

Fra : Tim Christensen

Dato : 30-09-04 13:24

Kim2000 wrote:

> [...]
> ville jeg ikke bruge 600,- kr. på filmene nu, kun for at kunne få bedre

Nu kunne det heller aldrig falde mig ind at give 200,- for en DVD film
(medmindre det meget speciel udgivelse), hvis man køber film hos
cdwow.com (eller .net eller .fm), dvdsoon.com, koreandvds.com,
dddhouse.com osv. kan man sagtens finde. Når man kan finde gode lidt
ældre film for en flad 50,- eller mange nye film for omkring 100,- (og
det er ikke skod onair lignende udgivelser jeg taler) om så er der ikke
den store grund til at investere i VHS-film.

> Men vi er helt enig om at VHS er på vej ud (det var også på tide), lige
> benytter jeg bare lejligheden til at udvide samlingen med en masse
> halvgode-gode film - altså film der bare ses.

Så skal VHSerne også være rigtigt billige, hvis man går ud at betaler
40,- for en halvgod film på VHS så kunne man sikkert også have fundet en
halvgod film på DVD til under en 50,- på internettet. Selvfølgelig hvis
det er en VHS film til 15,- så kan der ikke ske noget ved at købe den.

> Projekt X filmene købte jeg da
> på dvd selvom jeg kunne have købt dem på vhs til den halve pris. Så vi er
> helt på linie, vhs er noget skod.

Ja VHS er skod og jo hurtigere formatet dør jo bedre.

> [...]
> uden den er mærkbart påvirket af det, men det kan være man laver
> båndene dårligere i dag. Den pirvate film kostede vistnok 299,- i sin

Nu er det jo sådan med porno at det ofte er nok at se 10-15 minutter

> Det værste jeg prøvede var da jeg fik Strømer (Jens Okking) med Uge og
> Hjemme, da var den nærmest "slidt" allerede ved første gennemspilning. Det
> var lidt en skam, for det er en god film.

Ja billigt lort, men du har helt ret i at der kan være stor forskel på
kvaliteten af videobånd, men man kan da også være bange for at mange af
de film der bliver solgt billigt på vhs i dag er på bånd i skodkvalitet.

Mvh

Tim

Fra : Tim Christensen

Dato : 02-10-04 22:12

Kim2000 wrote:

> Det værste jeg prøvede var da jeg fik Strømer (Jens Okking) med Uge og
> Hjemme, da var den nærmest "slidt" allerede ved første gennemspilning. Det
> var lidt en skam, for det er en god film.

De har forøvrigt Strømer på DVD til en flad 20,- hos Tiger i næste uge.

Mvh

Tim

Fra : Kim2000

Dato : 02-10-04 23:01

> De har forøvrigt Strømer på DVD til en flad 20,- hos Tiger i næste uge.

Så er det vist der jeg skal aflægge et visit

Fra : e.c.

Dato : 03-10-04 12:10

> Så er det vist der jeg skal aflægge et visit

Hvor er "tiger"

Mvh.

Ester C.
2750