"Those Magnificent Men..." på R2?
Fra : Devast8or

Dato : 25-09-04 12:29

Hej med jer,

er der nogen af jer der ved om filmen "Those Magnificent Men in Their Flying
Machines, or How I Flew from London to Paris in 25 hours 11 minutes"
(http://www.imdb.com/title/tt0059797/) er udgivet på R2 DVD?

www.dvdpricecheck.co.uk kan kun finde den på R1, og Axelmusic har den også
kun på R1. Men hos Axel står der at den
er udgivet for rimelig nylig, så måske er den på vej på R2 - er der nogen
steder man kan tjekke sådan noget?

TIA

Devast8or

Fra : Jesper Lund

Dato : 25-09-04 12:52

Devast8or <invalid@invalid.invalid> wrote:

> [...]
>
> www.dvdpricecheck.co.uk kan kun finde den på R1, og Axelmusic har
> den også kun på R1. Men hos Axel står der at den

Samme konklusion (kun R1) på
http://www.dvdcompare.net/comparisons/film.php?fid=5602
og
http://www.dvd-basen.dk/home.php3?search=Those+Magnificent+Men+in+Their+Flying&mvis=ok®ion=%25&land=%25&ok=go

> er udgivet for rimelig nylig, så måske er den på vej på R2 - er der
> nogen steder man kan tjekke sådan noget?

Prøv med Google (titel + "dvd" + "R2" eller "Region 2").

Hvad er problemet med R1 i øvrigt?

Du skal være opmærksom på at en del titler kun udgives i R1 (så vidt jeg
husker er antallet af R1 titler omkring 4 gange så stort som R2). Det
gælder vel især for de gamle klassiske film, som udgives på dvd i disse
år. Hvis man er interesseret i dette filmsegment, er en kodefri
afspiller et must.

--
Jesper Lund

Fra : Devast8or

Dato : 25-09-04 16:10

Jesper Lund wrote:

> Samme konklusion (kun R1) på
> http://www.dvdcompare.net/comparisons/film.php?fid=5602
> og

http://www.dvd-basen.dk/home.php3?search=Those+Magnificent+Men+in+Their+Flyi
ng&mvis=ok&region=%25&land=%25&ok=go

Ok.

Er der ingen sider der viser hvad der snart kommer på DVD?

> Prøv med Google (titel + "dvd" + "R2" eller "Region 2").

D'OH! et havde jeg slet ikke tænkt på. Men det gav desværre ikke noget.

> Hvad er problemet med R1 i øvrigt?

At de gamles afspiller kun kan tage R2

> Du skal være opmærksom på at en del titler kun udgives i R1 (så vidt
> jeg husker er antallet af R1 titler omkring 4 gange så stort som R2).

Ok, det vidste jeg ikke.

Devast8or

Fra : Jesper Lund

Dato : 25-09-04 16:31

> At de gamles afspiller kun kan tage R2

Du kan tage chanchen og håbe at den også er R2 kodet. Det ses faktisk
for nogle R1 titler, f.eks. den nye udgivelse af Mean Steet
http://www.dvdcompare.net/comparisons/film.php?fid=1370
Det er selvfølgelig langt fra sikkert, men så må dine forældre ønske sig
en kodefri afspiller i julegave (eller et kodefrit hack til den
nuværende).

--
Jesper Lund

Fra : Devast8or

Dato : 25-09-04 17:09

Jesper Lund wrote:

> Du kan tage chanchen og håbe at den også er R2 kodet. Det ses faktisk
> for nogle R1 titler, f.eks. den nye udgivelse af Mean Steet
> http://www.dvdcompare.net/comparisons/film.php?fid=1370

Ok, det vidste jeg ikke at de gjorde. Men det kan man vel ikke vide hvis man
ikke køber den.

> Det er selvfølgelig langt fra sikkert, men så må dine forældre ønske
> sig en kodefri afspiller i julegave (eller et kodefrit hack til den
> nuværende).

Afspilleren er ret ny, og det med at cracke tror jeg ikke de vil synes om.
Det var også bare fordi min far sagde at det kunne være sjovt at se filmen
igen. Det er ikke vigtigere end at han kan vente til den en dag kommer i
fjernynet. Men tak for hjælpen.

Devast8or

Fra : Jan Larsen

Dato : 26-09-04 01:38

Du kunne jo evt, få en med en DVD-brænder til at lave en kode-fri kopi
af den originale R1. Det er vel lovligt nok... Bare de beholder både
originalen og kopien...

Jeg ved det dog ikke 100%. Alt det der med digital kopiering er noget
forfærdeligt rodet noget...

Men held med det....