"SLIM, SLAM OG SLUM" Jordens ringeste film~
Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 22-09-04 16:43

Da jeg havde set den, sad jeg tilbage med åben mund. "Hvad er jeg blevet?"
spurgte jeg mig selv. "Har jeg virkeligt spildt 1,5 time af mit liv på at se
den film?". Jeg var lige ved at græde over at jeg ikke måtte brænde filmen,
fordi den var fra blockbuster. Spørg mig ikke, hvorfor jeg så den, det var
ikke mig, der lånte den!
Ville bare høre om nogen har en anden film de vil udråbe som jordens
dårligste.

Min egen top 3:
1. Slim, Slam og Slum
2. Queen of the Damned
3. Flyvende Farmor/Polle Fiction

Fra : Michael

Dato : 22-09-04 18:28

Søren Kjeldsen wrote:
> [...]
> ikke mig, der lånte den!
> Ville bare høre om nogen har en anden film de vil udråbe som jordens

Har endnu ikke set den men jeg kender fornemmelsen... Har selv engang
set "Stjerner uden Hjerner" med Tim og Gordon.....

Eeeeek.

/Michael

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 22-09-04 18:53

> Har endnu ikke set den men jeg kender fornemmelsen... Har selv engang
> set "Stjerner uden Hjerner" med Tim og Gordon.....
>
> Eeeeek.
>
> /Michael
Har hørt at den sku være forfærdelig, men det kunne være at man sku...
NEEEEEJ SØREN!!! GIV IKKE EFTER!!!

Fra : Dan

Dato : 22-09-04 21:00

"Højdepunktet" i SUH er helt sikkert der hvor reporteren bliver væltet
omkuld af en hund, der slikker hende i skridtet...uforglemmeligt ringe.

Fra : Anders Houmark

Dato : 22-09-04 18:57

Søren Kjeldsen wrote:
> [...]
> ikke, hvorfor jeg så den, det var ikke mig, der lånte den!
> Ville bare høre om nogen har en anden film de vil udråbe som jordens

Helt enig, det er virkelig den dårligste film jeg nogensinde har set!
Fortryder det stadig den dag i dag

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 22-09-04 19:44

"Søren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> wrote in message
> [...]
> ikke mig, der lånte den!
> Ville bare høre om nogen har en anden film de vil udråbe som jordens

Ehem!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jeg er super enig i dig med nr. 1 og nr. 3! Men tag så lige og tal pænt om
Queen of the Damned og var din mund for eftertiden!

Ej, jeg ved udemærket godt at filmen ikke vinder pladser hos Oscar
akademiet, men filmen er altså utroligt underholdende hvis man kan lide
vampyr film!

Filmen har en utrolig god stemning, og historien er en af dens goder, Folk
har en tendens til at rakke den ned på dens "poppede" effekt mht. til
rock/goth-musikken der præger filmen igennem. Men men men! Lestat bliver
altså også Rock-stjerne i bøgerne og det er rent faktisk temmelig gennemført
god musik der er med i filmen, hvad enten man så er til den slags eller ej.

Dette er blot min tanke, jeg elsker både "Interview w. t. vampire" og "Queen
of the damned" - vampyrene i Anne Rice's univers er simpelthen bare
indbegrebet af min opfattelse af vampyre - hvis der skulle eksistere
sådanne.

Marius, Lestat og hhv. Armand og Loius er simpelthen geniale karakterer.

Mvh. Martin

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 22-09-04 21:14

> [...]
> sådanne.
>
> Marius, Lestat og hhv. Armand og Loius er simpelthen geniale karakterer.

Nu har jeg læst og elsker også alle bøgerne. Og eftersom du også elsker
bøgerne, så burde du også være enig i, at det er den dårligste filmatesering
af en bog, næst efter "Manden med plæneklipperen" (ikke fordi den er dårlig,
men fordi den overhovedet intet har med bogen at gøre). Havde utroligt svært
ved at se filmen, både fordi Lestat-personen er blevet fuldstændig "twistet"
i Queen of the Damned. Det er godt nok lang tid siden jeg har set den, men
jeg mener at han i starten dræber 2 piger, som ikke virker skyldige i noget,
og det er ikke Lestat fra bøgerne. Desuden er alle de seje vampyrer fra
bøgerne (Marcus og de andre) udeladt fra filmen, den er helt klart ikke
lavet for at hylde Anne Rice.

Har soundtracket til filmen, og det er et godt soundtrack. Er selv stor
metal/goth fan så der er ingen problemer der.

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 22-09-04 20:27

> [...]
> dårlig,
> men fordi den overhovedet intet har med bogen at gøre).

Men på listen som nr. 2 over dårligste film overhovedet nogensinde i verden?

Nej vel?

Mvh. Martin

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 22-09-04 21:43

> Men på listen som nr. 2 over dårligste film overhovedet nogensinde i
verden?

> Nej vel?
>
> Mvh. Martin
Den ville ihvertfald være på en top 10... There is no doubt in my mind about
that...

Fra : Ukendt

Dato : 23-09-04 22:15

"Søren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> skrev i en meddelelse
> verden?

> Den ville ihvertfald være på en top 10... There is no doubt in my mind
about
> that...

Det er faktisk den eneste af mine 76 DVD film jeg kunne finde på at sælge...

Og jeg kan også godt lide "vampyrfilm"

Lars B

Fra : Jacob Andersen

Dato : 29-09-04 11:57

"Martin Ohlsson" <prodox_dk@hotmail.com> wrote in message

> [...]
>
> Ej, jeg ved udemærket godt at filmen ikke vinder pladser hos Oscar
> akademiet, men filmen er altså utroligt underholdende hvis man kan lide

Jeg har som et af de vigtigste kriterier for om en film er god, hvorvidt der
er vampyrer med i filmen. Indtil jeg så Queen of the Damned var jeg 100%
sikker på at det ikke var muligt at lave en dårlig film hvis der var så
meget som en eneste vampyr med i den. Van Helsing cementerede at det ikke
var tilfældet.

> [...]
> sådanne.
>
> Marius, Lestat og hhv. Armand og Loius er simpelthen geniale karakterer.

Jeg er også temmelig vild med Interview with a vampire, men Queen of the
Damned er UFATTELIG dårlig.

/Jacob

--
"You think he didn't know the 8 points and how to end a life with a super
quickness?"

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 29-09-04 13:32

> Jeg er også temmelig vild med Interview with a vampire, men Queen of the
> Damned er UFATTELIG dårlig.

Jeg havde netop også kun hørt at den var "ufattelig dårlig!" så jeg så den
med EKSTREMT LAVE forventninger en kedelig aften alene. Der blev jeg så
utrolig overrasket over filmen, og levede mig hurtigt ind i universet igen -
og følte egenligt at det var gode minutter der var givet ud på denne film.

Jeg ved godt at filmen er filmisk dårlig mht. skuespil o. lign iforhold til
Interview with the vampire, og man savner da også lidt hr. Cruise som Lestat
istedet... men historie er stadig fremragende og er det der holder den oppe.

Til andre der kun har hørt dårligt om den, kan jeg kun sige at man skal
prøve at se den og danne sine egne forventninger.

Mvh. Martin

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 29-09-04 19:08

Jamen?!! Den har jo ingen stemning, hverken fra etteren eller bogen!!! Den
har et godt soundtrack og så kan man ikke sige andet positivt!

Fra : PC

Dato : 29-09-04 15:46

"Martin Ohlsson" <prodox_dk@hotmail.com> wrote in message news:<4151c7f8$0$277$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...
> "Søren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> wrote in message

Var den virkeligt så dårlig, tak for advarslen. Hvorodan var den
sammenlignet med 'Sonofon' "Polle Fiction", og den nye Bud Spencer
'Movie 2004' som blev annonceret for et par måneder siden?

Spildte heldigvis aldrig tiden på 'Slim Slam Slum', men måske det var
en film man skulle se for orienteringens skyld. Kunnne det være?

MVH
PC $
__________________
"Rød Møg-Ø Er Øde"

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 03-10-04 13:59

Hvorodan var den
> sammenlignet med 'Sonofon' "Polle Fiction", og den nye Bud Spencer
> 'Movie 2004' som blev annonceret for et par måneder siden?
Er meget dårligere end Polle Fiction, har ikke set den Bud Spencer film.

> Spildte heldigvis aldrig tiden på 'Slim Slam Slum', men måske det var
> en film man skulle se for orienteringens skyld. Kunnne det være?
DON'T DO IT! Du vil fortryde det resten af dit liv. Jeg kan godt forstå det
måske kan virke fristende, men jeg havde det fysisk skidt efter jeg havde
set den.

Fra : Kim2000

Dato : 22-09-04 19:58

> Min egen top 3:
> 1. Slim, Slam og Slum
> 2. Queen of the Damned
> 3. Flyvende Farmor/Polle Fiction

Jeg mener nu nok Naked Space må kandidere særdeles kraftigt til den titel,
men også Invasion Earth er fantastisk dårlig og der er også den der med Bob
Hopkins, hvor de spiller VVS folk i en sindssyg kold vinter (de ordner et
plejehjem), men den kan jeg ikke huske titlen på.

Fra : vadmand

Dato : 22-09-04 20:13

"Kim2000" <kim2000@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hopkins, hvor de spiller VVS folk i en sindssyg kold vinter (de ordner et
> plejehjem), men den kan jeg ikke huske titlen på.

Og så vil jeg da lige tillade mig at påpege, at jeg er en stor fan af alt,
hvad Wikke og Rasmussen har lavet fra Robin Hat til i dag, så jeg kan ikke
rigtigt se, hvad Flyvende Farmor har at gøre i det selskab.

Mine personlige "bundfavoritter" er Reptilicus og I Fjor i Marienbad.

Per V.

Fra : Stefan Holm

Dato : 22-09-04 20:47

"vadmand" <perve@(fjerndette)post.tele.dk> writes:

> så jeg kan ikke rigtigt se, hvad Flyvende Farmor har at gøre i det
> selskab.

Hørt! Det er en glimrende film.

--
Stefan Holm
"She raised her head. She was still trembling. She swallowed."

Fra : Jesper

Dato : 29-09-04 16:49

vadmand <perve@(fjerndette)post.tele.dk> wrote:

> [...]
> rigtigt se, hvad Flyvende Farmor har at gøre i det selskab.
>
> Mine personlige "bundfavoritter" er Reptilicus og I Fjor i Marienbad.

Hehe! En Erik Rohmer film som "bundprop". Gene Hackman har følgende
replik i Arthur Penn's Night Move: "Last time I saw a Rohmer movie it
was like watching paint dry!" I second that!
--
There is no place like 127.0.0.1

Fra : Jesper

Dato : 22-09-04 20:28

> [...]

> ikke mig, der lånte den!
> Ville bare høre om nogen har en anden film de vil udråbe som jordens

1. Cirkus Casablanca
2. Easy Rider
3. Et Anständigt Liv
4. Apache Woman