Skuespillere der gør film gode?
Fra : Koeffe

Dato : 18-09-04 22:55

Hvilke skuespillere gør at I ikke gider se en film, eller at i bare SKAL se
en film?

Jeg synes godt man kan opleve at de samme skuespillere går igen i film jeg
godt kan lide eller hader. Sommetider kan jeg tage ind og se en film som
umiddelbart ikke siger mig noget, men bare fordi der er en speciel
skuespiller med. Det behøver ikke være fordi skuespilleren er specielt god
aller dårlig, jeg tror bare det har noget at gøre med at skuespillere jo
vælger de film de vil medvirke i alt efter om de kan lide manuskriftet eller
ej. Og så kan man dele smag med dem.

Mit mest sikre kort er at Hugh Grant film er ELENDIGE! Arnold Schwarzenegger
film bryfer jeg mig normalt heller ikke om (med undtagelse af Terminatos
selvfølgelig).

Jeg kan godt lide film med Tom Hanks, og film med John Travolta, og så kan
jeg godt lide film med parret Nikolai Lie Kaas og Mads Mikkelsen.

--
Koeffe

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 18-09-04 23:20

"Koeffe" <kena_FJERN_DETTE_@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvilke skuespillere gør at I ikke gider se en film, eller at i bare SKAL
> se
> en film?

Hvis en af flg. skuespillere er med, så regner jeg som udgangspunkt med at
det er en god film:

John Malkovich,
Edward Norton,
Frances McDormand,
Holly Hunter,
Harvey Keitel,
Tom Noonan,
Ed Harris,
Al Pacino,
Kevin Spacey,
Tim Roth,
John Turturro,

Hmmm... der må være flere, men det var hvad jeg lige kunne komme på.

Skuespillere der gør at jeg partout nægter at se en film:

Jean-Claude van Damme,
Steven Siegel (!),
Richard Hamilton,
Chuck Norris,
Madonna,
Goldie Hawn,
Chevy Chase,
John Candy,

Også her må der være flere... Nå, jeg vender nok tilbage med andre navne når
jeg har tænkt lidt.
--
Jonas

My DVD's: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Jonasgaarde

Fra : Sirannon

Dato : 18-09-04 23:39

Derudover også Tim Robbins og Morgan Freeman

Fra : Yildizhan

Dato : 19-09-04 01:32

I glemte lige Dolph Lundgren....hans skuespil og film stinker. Han er
simpelthen for latterlig.

Men Steven Seagal er da ok...syndt at han ikke bliver mere berømt. Han kan
alt mulig martial arts. Han har en super sej frisør og brækker ben på alle

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 19-09-04 12:04

> Men Steven Seagal er da ok...syndt at han ikke bliver mere berømt. Han kan
> alt mulig martial arts. Han har en super sej frisør og brækker ben på alle

Så kan jeg fandeme bedre lide Jean-Claude Van Damme... Hva' er det nu for en
film jeg har set med Steven Seagal, hvor han bliver ramt af en shotgun på
tæt hold, hvorefter han ligger i koma i 8 år. Men det stopper ikke den kære
Steven, nej han genoptræner bare sin krop og udraderer en hel mafia...
Manden er praktisk talt urørlig...

Fra : Jacob Andersen

Dato : 19-09-04 16:02

"Søren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> wrote in message

> [...]
> kære
> Steven, nej han genoptræner bare sin krop og udraderer en hel mafia...

Nico

/Jacob

--
"You think he didn't know the 8 points and how to end a life with a super
quickness?"

Fra : Morbid Angel

Dato : 19-09-04 17:51

On Sun, 19 Sep 2004 17:01:45 +0200, "Jacob Andersen" <duk@glem.det>
wrote:

>"Søren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> wrote in message

>Nico
>
>/Jacob

Nej det er Hard to Kill :)

Mvh

MA

///
My Dvd collection http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 19-09-04 20:25

> Nej det er Hard to Kill :)
>
> Mvh
>
> MA
Det burde alle hans film hedde eller måske bare "Hard to kill, or touch for
that sake".

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 20-09-04 01:59

On Sun, 19 Sep 2004 20:25:24 +0100, "Søren Kjeldsen"

>Det burde alle hans film hedde eller måske bare "Hard to kill, or touch for
>that sake".

Følg linket her, hvis du vil have den virkelige historie om Seagal:
http://www.crimelibrary.com/criminal_mind/scams/steven_seagal/index.html

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : David Rasmussen

Dato : 20-09-04 02:17

Niels Søndergaard wrote:

> Følg linket her, hvis du vil have den virkelige historie om Seagal:
> http://www.crimelibrary.com/criminal_mind/scams/steven_seagal/index.html

Hvor ved du fra at det er den virkelige historie?

/David

Fra : Jacob Andersen

Dato : 20-09-04 07:30

"David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> wrote in message

> Hvor ved du fra at det er den virkelige historie?

Den er spændende.

/Jacob

Fra : Klavs Rommedahl

Dato : 20-09-04 08:28

David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.net> wrote in message news:<414e2f90$0$161$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>...

> Hvor ved du fra at det er den virkelige historie?
>
> /David

Ud fra det faktum at Steven Seagal fornyeligt var i retten for at
sætte et par mob-folk inde bag træmmer i en lang årrække, tror jeg.
Og det faktum er faktisk til at finde, da retsager af den slags skal
ligge til offentligt skue i USA.

Fra : Jacob Andersen

Dato : 20-09-04 07:30

"Morbid Angel" <morbid_angel@hotmail.com> wrote in message

> Nej det er Hard to Kill :)

Du har vist ret.

/Jacob

Fra : Jakob

Dato : 19-09-04 01:43

Robert De Niro
Sean Connery
Michael Caine
Liam Neeson
Kevin Spacey
Ray Liotta
William H. Macy
Willem Dafoe

Ligeledes kan folk som...
Bruce Willis
Dustin Hoffman
Connie Nielsen
Johnny Depp

.... få mig op af sofaen og i biffen.

Jeg ser desuden tit Schwarzenegger-film, da de i de fleste tilfælde er
hysterisk morsomme, men også i nogle tilfælde er gode (når rollen er skrevet
til ham -> Terminator (ikke 3'eren) og Predator).

--
Med venlig hilsen //Jakob
Fjern tallet ni for at emaile mig.

Fra : Jakob

Dato : 19-09-04 09:27

Mine er forresten en tilføjelse til dine, lige pånær Travolta som jeg kun
kunne li' i Grease, Pulp Fiction, Saturday Night Fever og Swordfish. Hanks
er også god, men er lidt en sellout til tider. De danske bryder jeg mig ikke
specielt om.

Fra : David T. Metz

Dato : 21-09-04 10:22

Jakob wrote:
> Mine er forresten en tilføjelse til dine, lige pånær Travolta som jeg
> kun kunne li' i Grease, Pulp Fiction, Saturday Night Fever og
> Swordfish.

Face Off? Det er da glansroller og -præstationer af både Cage og Travolta?

David

Fra : Rapper

Dato : 26-09-04 16:05

"David T. Metz" <dtm.ioa@cbs.dk.invalid> wrote in message

> Face Off? Det er da glansroller og -præstationer af både Cage og Travolta?

Ved ikke om den er blevet nævnt, men "Monster" med Charlize Theron bør også
nævnes. Hun spiller for sindssygt godt...

--
Mvh Rasmus
MSN & email: rasmuswesth|snabel-a|hotmail|punktum|com

Fra : Mette

Dato : 19-09-04 08:46

De gode:

Kevin spacey
Al Pacino
Robert de Niro
Edward Norton
Brad Pitt (troede aldrig jeg kunne få mig selv ti, at skrive det..
Tim Robbins
Dustin Hoffman
Clooney
Gibson
Og sikkert en bunke kvinder jeg ikke kan huske

Jeg undgår konsekvent:
Van Damme
Steven Seagal
Og andre actionskuespillere f.eks. Stallone, selvom jeg i et anfald af
kedsomhed kom til at se Demolition man her forleden

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 19-09-04 12:05

> Og andre actionskuespillere f.eks. Stallone, selvom jeg i et anfald af
> kedsomhed kom til at se Demolition man her forleden

Har nu en rimelig stor respekt for Stallone. Kan godt lide ham i film som
Cop Land, Judge Dread(?) og Rocky, sæ'følgelig!

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 19-09-04 12:18

On Sun, 19 Sep 2004 09:45:57 +0200, "Mette" <Mette@nospam.dk> wrote:

>De gode:
>
>Kevin spacey
>Al Pacino
>Robert de Niro
>Edward Norton
>Brad Pitt (troede aldrig jeg kunne få mig selv ti, at skrive det..
>Tim Robbins
>Dustin Hoffman
>Clooney
>Gibson

Jude Law
Paul Newman
Gary Oldman
Nicolas Cage
James Gandolfini
Billy Bob Thornton
James Spader
Gene Hackman
Morgan Freeman
Dennis Quaid
Sean Connery

>Og sikkert en bunke kvinder jeg ikke kan huske

Cate Blanchett
Kathleen Turner
Winona Ryder
Natalie Portman
Ellen Barkin
Famke Janssen
Ashley Judd
Julia Roberts
Susan Sarandon
Michelle Pfeiffer
Nicole Kidman
Madeleine Stowe
Renée Zellweger
Kate Beckinsale

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : David Rasmussen

Dato : 19-09-04 12:39

Niels Søndergaard wrote:

> Jude Law
> Paul Newman
> Gary Oldman
> Nicolas Cage
> James Gandolfini
> Billy Bob Thornton
> James Spader
> Gene Hackman
> Morgan Freeman
> Dennis Quaid
> Sean Connery

Hvor er Al Pacino?

/David

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 19-09-04 12:51

> Hvor er Al Pacino?
>
> /David

Ja nemlig, ja! Og hvorfor er James Spader egentlig med på listen? Har du set
"Stargate"? Atju, siger jeg bare!

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 19-09-04 14:13

On Sun, 19 Sep 2004 13:50:35 +0200, "Jonas Gaarde"
<albuerumminusspam@hotmail.com> wrote:

> [...]

Ham glemte jeg sammen med Jon Polito, Bill Murray, Jack Nicholson og
Kevin Bacon.

>Ja nemlig, ja! Og hvorfor er James Spader egentlig med på listen? Har du set
>"Stargate"? Atju, siger jeg bare!

Spader er en fremragende skuespiller. Husk, at det ikke er ham, der
skriver manuserne. Han er forrygende i "The Practice", som havde været
en total død serie, hvis han ikke havde reddet den på målstregen.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 19-09-04 18:22

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> skrev i en meddelelse

> Ham glemte jeg sammen med Jon Polito, Bill Murray, Jack Nicholson og
> Kevin Bacon.

Enig, enig, enig og enig.

> Spader er en fremragende skuespiller. Husk, at det ikke er ham, der
> skriver manuserne. Han er forrygende i "The Practice", som havde været
> en total død serie, hvis han ikke havde reddet den på målstregen.

Jeg har også set Spader et par steder hvor han var god, men efter Stargate
kan jeg overhovedet ikke tage ham alvorligt længere. Om det er instruktøren
der spiller skuespillet vil jeg lade være usagt, men Spader er i hvert fald
tåkrummende dårlig i den film.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 19-09-04 18:55

> [...]

>der spiller skuespillet vil jeg lade være usagt, men Spader er i hvert fald

Jeg husker Stargate som rigtig god og mindes ikke pinligt spil fra
Spaders side, men det er godt nogle år siden, jeg har set den
oprindelige biffilm. Forveksler du ham ikke med den klon, der har
overtaget rollen i tv-serien?

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : David T. Metz

Dato : 21-09-04 10:26

Jonas Gaarde wrote:

> [...]
> er instruktøren der spiller skuespillet vil jeg lade være usagt, men
> Spader er i hvert fald tåkrummende dårlig i den film.

Det synes jeg ikke er fair. Hans rolle er tåkrummende og papagtig. Men det
virker som om han spiller den som han skal. Det er nok svært i den type
produktion som skuespiller at få lov at nuancere en rolle.

Fx tror man (jeg) jo på hans forkølelse ...

David

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 21-09-04 04:58

"David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> wrote in message

> Hvor er Al Pacino?
>
> /David

I Føtex???

Mvh

Aragorn_DK

Fra : -V-

Dato : 19-09-04 13:02

Niels Søndergaard wrote:
> Ashley Judd
> Kate Beckinsale

Hvad har disse to bedrevet, udover at se godt ud i skintight læder?

-V-

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 19-09-04 14:16

On Sun, 19 Sep 2004 14:02:28 +0200, "-V-" <Diplomaten@snotmail.com>
wrote:

>Hvad har disse to bedrevet, udover at se godt ud i skintight læder?

Kate er en hammergod skuespiller, og hun ser ganske rigtigt drøngodt
ud, men mest når hun er sig selv og ikke maskeret som luder som i Van
Helsing. Ashley Judd ser også godt ud, ja, og det er da muligt, at det
slører min dømmekraft, men jeg husker hende da fra glimrende
præstationer i adskillige film.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : -V-

Dato : 19-09-04 16:32

Niels Søndergaard wrote:

> [...]
> Helsing. Ashley Judd ser også godt ud, ja, og det er da muligt, at det
> slører min dømmekraft, men jeg husker hende da fra glimrende

Mkay.

Jeg hører da gerne eksempler, for jeg kan ikke selv huske nogle
præstationer, som har skildt sig synderligt ud fra ordinære.

-V-

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 19-09-04 18:17

On Sun, 19 Sep 2004 17:31:39 +0200, "-V-" <Diplomaten@snotmail.com>
wrote:

>Mkay.
>
>Jeg hører da gerne eksempler, for jeg kan ikke selv huske nogle
>præstationer, som har skildt sig synderligt ud fra ordinære.

Hm... jeg har lige gået listen efter, og du har ret. Hun er en
udmærket spiller, men nogen Cate Blanchett bliver hun sikkert aldrig.
Jeg er nok faldet for hendes kønne smil. Det er ikke første gang.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Jakob

Dato : 19-09-04 20:56

Det gælder forhåbentlig dem begge.

Fra : -V-

Dato : 20-09-04 00:16

Niels Søndergaard wrote:

> Hm... jeg har lige gået listen efter, og du har ret. Hun er en
> udmærket spiller, men nogen Cate Blanchett bliver hun sikkert aldrig.
> Jeg er nok faldet for hendes kønne smil. Det er ikke første gang.

OK, der stoppede du mig lige dead in my tracks.
Gav du virkelig en anden person ret, og det ovenikøbet her på Usenet? I do
*not* believe it.
Tænk at det skete i min levetid.

Nu ved jeg ikke om du i din sidstnævnte post mente Kate Lækkermås Beckinsale
eller Ashley Lækkermås Judd, men det er sådan set også underordnet.
De er begge to nogle....nå ja...lækkermåse, og har ikke efterladt nogle
skuespilsbaserede uforglemmelige indtryk på mig.
Kate B er blevet typecasted som vampyr/-jæger, og Ashley Judd er jo som
bekendt Charlize Therons klon.

-V-

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 20-09-04 02:04

On Mon, 20 Sep 2004 01:16:04 +0200, "-V-" <Diplomaten@snotmail.com>
wrote:

> [...]
>De er begge to nogle....nå ja...lækkermåse, og har ikke efterladt nogle
>skuespilsbaserede uforglemmelige indtryk på mig.

Har du ikke set Kate i "Pearl Harbor"? Nej, spøg til side. Jeg
synes, hun var rigtig, rigtig god i "Laurel Canyon" og især
"Serendipity" sammen med John Cusack. Det er svært at spille lystspil.

>Kate B er blevet typecasted som vampyr/-jæger, og Ashley Judd er jo som
>bekendt Charlize Therons klon.

I beg tio differ. Charlize er lys, Ashley er mørk. Ashley ligner da
mere prinsesse Alexandra.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : -V-

Dato : 20-09-04 03:30

Niels Søndergaard wrote:

> Har du ikke set Kate i "Pearl Harbor"? Nej, spøg til side.

Det må du skisme ikke spøge med.
Mellem os to kan jeg afsløre at hun viser sider af sig selv, som unge, raske
og velfungerende mænd næsten ikke kunne have ønsket bedre. Her tænker jeg
naturligvis på 'Kate i stramt læder I', 'Kate i stramt læder II', 'Kate i
sygeplejerskeuniform' - altsammen ting, som den mere underlødige del af
filmindustrien ´har solgt massevis af videokassetter på.
Har jeg hørt. Fra en ven. En rigtigt god ven.

> Jeg synes, hun var rigtig, rigtig god i "Laurel Canyon" og især
> "Serendipity" sammen med John Cusack. Det er svært at spille lystspil.

Jeg har ikke set førstnævnte, men vil straks rette op på den fejl.

> I beg tio differ. Charlize er lys, Ashley er mørk. Ashley ligner da
> mere prinsesse Alexandra.

Nej, nu holder du.
Det er flere gange med overvældende flertal herinde blevet besluttet, at
Charlize og Ashley er én og samme person.

-V-

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 20-09-04 11:59

On Mon, 20 Sep 2004 04:29:51 +0200, "-V-" <Diplomaten@snotmail.com>
wrote:

>Nej, nu holder du.
>Det er flere gange med overvældende flertal herinde blevet besluttet, at
>Charlize og Ashley er én og samme person.

Sludder. Charlize ligner Aileen Wournos.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : -V-

Dato : 20-09-04 12:08

Niels Søndergaard wrote:

> Sludder. Charlize ligner Aileen Wournos.

Nåeh ja.
Det var dér, jeg havde set hende før.

Men hvem ligner Ashley Judd så (Nej, ikke Alexandra)?

-V-

Fra : jytte

Dato : 20-09-04 17:06

> Sludder. Charlize ligner Aileen Wournos.
>

> Mvh
> Niels Søndergaard

Ja og du ligner julemanden ved sct.Hans

MVH.
Jytte

Fra : Jim Andersen

Dato : 21-09-04 09:47

-V- wrote:
> OK, der stoppede du mig lige dead in my tracks.
> Gav du virkelig en anden person ret, og det ovenikøbet her på Usenet?
> I do *not* believe it.
> Tænk at det skete i min levetid.

Jeg har det på samme måde. Jeg tror jeg hellere må melde mig ind i
folkekirken igen.

HALLELUJA !

/jim

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 19-09-04 13:17

Nu er der jo selvfølgelig utalligt mange, men for at lave den mest præcice
liste for mit vedkomne så må det være således:

De gode:

Brad Pitt
Johhny Depp (altid!)
Tom Hanks
Tom Cruise (selvom jeg hader MI filmene, glæder mig dog til Collateral)
Bruce Willis
Liam Neeson
Arnold!

De frastødende:

Hella Joof ! (og desuden andre af hendes slags f.eks de 2 fyre der..)
Adam Sandler (selvom han dog har et par gode film, så virker hans navn på
plaketen ikke godt på mig)
og sikkert flere...

Mvh. Martin

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 19-09-04 13:36

"Martin Ohlsson" <prodox_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hella Joof ! (og desuden andre af hendes slags f.eks de 2 fyre der..)
> Adam Sandler (selvom han dog har et par gode film, så virker hans navn på

Ja, for satan! Jeg havde helt glemt Adam Sandler og for den sags skyld også
Rob Schneider (er det ikke det han hedder - Deuce Bigelow, male Gigolo) og
Mike Myers. Jeg vil hellere æde en stor skål levende igler og bløde ihjel
indefra, end se en film med især de to førstnævnte!

Fra : David Rasmussen

Dato : 19-09-04 14:13

Jonas Gaarde wrote:

> [...]
> Mike Myers. Jeg vil hellere æde en stor skål levende igler og bløde ihjel
> indefra, end se en film med især de to førstnævnte!

Se "Punch Drunk Love".

/David

Fra : Ukendt

Dato : 19-09-04 15:48

....klip...
og

> Se "Punch Drunk Love".
>
> /David

...og Shrek.

Venlig hilsen, Martin Skovbo

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 19-09-04 18:28

"Martin Skovbo" <ms/snabel-a/rudekuvert/punktum/dk> skrev i en meddelelse

> "David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> skrev i en meddelelse

> ...klip...
> og

> ..og Shrek.
>
> Venlig hilsen, Martin Skovbo

Hehe... good point! Myers er den mindst slemme af de tre, så jeg kan dog
godt holde det ud, når jeg ikke tænker for meget på det. Desuden gør han jo
hvad han kan for ikke at være Mike Myers - se f.eks. bare den der kæmpestore
grønne gummimaske!

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 19-09-04 18:24

> Se "Punch Drunk Love".

Det tør jeg sgu' ikke! Jeg er så allergisk overfor fyren at jeg måske
begynder at kaste op i køen på vej ind.

Fra : David Rasmussen

Dato : 19-09-04 21:08

Jonas Gaarde wrote:

> Det tør jeg sgu' ikke! Jeg er så allergisk overfor fyren at jeg måske
> begynder at kaste op i køen på vej ind.

Hans rolle i PDL er ca. den modsatte af hans rolle
i alle andre film han har medvirket i. Men
sympatisk er nok ikke ligefrem.

/David

Fra : Jacob Andersen

Dato : 20-09-04 13:15

"Jonas Gaarde" <albuerumminusspam@hotmail.com> wrote in message
> "David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> skrev i en meddelelse

> Det tør jeg sgu' ikke! Jeg er så allergisk overfor fyren at jeg måske
> begynder at kaste op i køen på vej ind.

Punch Drunk Love er en film man absolut SKAL se. Det er bestemt ikke sikkert
du vil synes om den, men det vil næppe være på grund af Adam Sandlers
indsats - eller det har jeg i hvert fald svært ved at forestille mig. I den
film viser det sig at han rent faktisk er en ganske udmærket skuespiller i
den rigtige rolle.

/Jacob

Fra : Peter B. Juul

Dato : 20-09-04 13:51

"Jacob Andersen" <duk@glem.det> writes:

> [...]
> film viser det sig at han rent faktisk er en ganske udmærket skuespiller i

Det er altid lidt trist, når folk ikke kan forstå, at det i højere
grad er instruktøren end skuespilleren, der tegner en film. Og Paul
Thomas Anderson er altså en af de store.

Jeg kan i øvrigt anbefale Roger Eberts anmeldelse/analyse af
filmen. Den er noget fortænkt, imho, men ganske interessant.

http://www.suntimes.com/ebert/ebert_reviews/2002/10/101808.html

--
Peter B. Juul, o.-.o "Man skal ikke dø en lineær død."
The RockBear. ((^)) - Birksted

Fra : David Rasmussen

Dato : 20-09-04 14:35

Peter B. Juul wrote:

> Det er altid lidt trist, når folk ikke kan forstå, at det i højere
> grad er instruktøren end skuespilleren, der tegner en film. Og Paul
> Thomas Anderson er altså en af de store.

Det er han helt sikkert, men han kan ikke
forvandle en blævrende idiot eller en dårlig
skuespiller til en god skuespiller. Han kan gøre
en god skuespiller til en dårlig skuespiller, men
det gør han ikke. Ergo er Adam Sandler en god
skuespiller

> Jeg kan i øvrigt anbefale Roger Eberts anmeldelse/analyse af
> filmen. Den er noget fortænkt, imho, men ganske interessant.
>
> http://www.suntimes.com/ebert/ebert_reviews/2002/10/101808.html

Enig.

/David

Fra : Peter B. Juul

Dato : 20-09-04 14:50

David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.net> writes:

> [...]
> eller en dårlig skuespiller til en god skuespiller. Han kan gøre en
> god skuespiller til en dårlig skuespiller, men det gør han ikke. Ergo

Jeg er da enig.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Det handler alt sammen om at tage hensyn til
The RockBear. ((^)) sine medmennesker, selv når de er åbentlyst

Fra : David T. Metz

Dato : 21-09-04 10:30

Peter B. Juul wrote:

> Jeg kan i øvrigt anbefale Roger Eberts anmeldelse/analyse af
> filmen. Den er noget fortænkt, imho, men ganske interessant.

Filmen eller anmeldelsen (det er ikke en joke, at jeg spørger)?

David

Fra : Zeki

Dato : 19-09-04 13:58

> Tom Cruise (selvom jeg hader MI filmene, glæder mig dog til Collateral)

Screw down your expectations!

Mvh Zeki

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 19-09-04 14:20

On Sun, 19 Sep 2004 14:57:38 +0200, "Zeki" <zeki@nospam.dk> wrote:

>Screw down your expectations!

Har du set den? Hvis du virkelig mener, den er dårlig, så tjek lige
her:
http://www.rottentomatoes.com/m/collateral/

Men det er da rigtigt, at man aldrig skal skrue sine forventninger alt
for højt op.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Zeki

Dato : 19-09-04 14:38

> Har du set den? Hvis du virkelig mener, den er dårlig, så tjek lige
> her:
> http://www.rottentomatoes.com/m/collateral/

Skrev jeg at den var dårlig? Nej, vel?
Den er udemærket, men så heller ikke mere. Standard action/spænding og i
virkeligheden en ret forudsigelig historie.

Mvh Zeki

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 19-09-04 18:29

"Zeki" <zeki@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Screw down your expectations!

Pokkers - Alzheimers igen! Hvem var nu den kvindelige danske politiker der
sagde ovennævnte mindeværdige ord?

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 19-09-04 19:00

"Jonas Gaarde" <albuerumminusspam@hotmail.com> enriched usenet with:

> Pokkers - Alzheimers igen! Hvem var nu den kvindelige danske politiker
> der sagde ovennævnte mindeværdige ord?

Så vidt jeg husker, var det Richard Møller Nielsen lige EM i fodbold 1996

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi
Quidquid latine dictum sit altum viditur

Now playing: Wham - Careless Whisper

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 19-09-04 19:03

Lars Kyndi Laursen <spam_me_senseless@mail.dk> enriched usenet with:

> lige EM

lige før EM

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 19-09-04 20:01

"Lars Kyndi Laursen" <spam_me_senseless@mail.dk> skrev i en meddelelse
> "Jonas Gaarde" <albuerumminusspam@hotmail.com> enriched usenet with:

> Så vidt jeg husker, var det Richard Møller Nielsen lige EM i fodbold 1996

Ja, det var ham! Hvor den kvindelige politiker kom fra må guderne vide...
Altid noget at han ikke sagde "Screw UP..."
Tak!

Fra : David Rasmussen

Dato : 19-09-04 21:09

Jonas Gaarde wrote:

> Ja, det var ham! Hvor den kvindelige politiker kom fra må guderne vide...

Var det ikke hende der sagde "That would be the
prick over the 'I'"?

/David

Fra : vadmand

Dato : 19-09-04 22:22

> Var det ikke hende der sagde "That would be the
> prick over the 'I'"?

Det var da vist Bertel Hårder

Per V.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 20-09-04 02:06

On Sun, 19 Sep 2004 23:22:26 +0200, "vadmand"
<perve@(fjerndette)post.tele.dk> wrote:

>"David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> skrev i en meddelelse

>vide...

>Det var da vist Bertel Hårder

Var det ijkke Marianne Jelved? Eller var det hende med "This is my
first period here in Brussels"?

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : David Rasmussen

Dato : 20-09-04 02:18

Niels Søndergaard wrote:

> Var det ijkke Marianne Jelved? Eller var det hende med "This is my
> first period here in Brussels"?

LOL...

/David

Fra : Jacob Andersen

Dato : 20-09-04 13:17

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> wrote in message

> Var det ijkke Marianne Jelved? Eller var det hende med "This is my
> first period here in Brussels"?

ROFL

/Jacob

Fra : Jim Andersen

Dato : 21-09-04 09:50

Niels Søndergaard wrote:

> Var det ijkke Marianne Jelved? Eller var det hende med "This is my
> first period here in Brussels"?

Og så reddede I lige min dag

/jim

Fra : Mikkel Knudsen

Dato : 19-09-04 23:37

> Så vidt jeg husker, var det Richard Møller Nielsen lige EM i fodbold 1996

Og det var i forbindelse med samme slutrunde, at Mikkel Beck udtalte "We're
gonna meet them with long balls"...

MvH Mikkel

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 19-09-04 14:17

On Sun, 19 Sep 2004 14:16:53 +0200, "Martin Ohlsson"
<prodox_dk@hotmail.com> wrote:

>Tom Cruise (selvom jeg hader MI filmene, glæder mig dog til Collateral)

Det kan du også roligt gøre. Den er forrygende god.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Zeki

Dato : 19-09-04 13:56

Must have:

Christian Bale
Gary Oldman
Willem Dafoe
Val Kilmer
Tom Cruise
Marc Wahlberg
Colin Farell
Johnny Depp
Steve McQueen
Mel Gibson
Clint Eastwood
Sean Connery
Matt Damon
Ewan McGregor
Leslie Nielsen (!)
Kim Bodnia

De Niro og Pacino havde været på listen, hvis det ikke var fordi at de i de
seneste år har været med i en række film som jeg absolut ikke brød mig om.

Avoid:

Nicolas Cage
Charlie Sheen
Martin Sheen
Christopher Lambert
Paprika Steen
Nikolaj Kaas
+ dusinvis andre.

Mvh Zeki

Fra : Kasper Larsen

Dato : 20-09-04 18:51

> Must have:

> [...]
Hvis Gary Oldman skal med på listen vil jeg gerne slå et slag for Alan
Rickman, idet de begge er fortrinlige som psykopatiske møgdyr. Jeg blev
meget glædeligt overrasket da jeg i sin tid så at Rickman skulle spille
Prof. Snape, og helt perfekt blev det da Oldman også kom med på Harry Potter
vognen.
Jeg synes at have hørt et rygte om af Oldman og Rickman ikke kan udstå
hinanden, noget i samme stil som De Nero og Pacino ?

Kasper

Fra : Pierre-Karina

Dato : 19-09-04 14:06

Hay, i kan ikke nævne alle de forskellige skuespillere uden at nævne Jonny
Depp, han er for hed og hans filmvalg er altid spændende på den ene eller
anden måde.

Pierre

Fra : Morbid Angel

Dato : 19-09-04 18:01

On Sat, 18 Sep 2004 23:54:52 +0200, "Koeffe"
<kena_FJERN_DETTE_@mail.dk> wrote:

>Hvilke skuespillere gør at I ikke gider se en film, eller at i bare SKAL se
>en film?

Hvorfor er det kun nye skuespillere med når der er så mange gode
klassikere? :)

Marlon Brando
James Stewart
Henry Fonda
Claude Rains
Orson Welles
Bogey
Peter Lorre
Alain Delon
Yul Brynner
Richard Widmark
Sterling Hayden
James Dean
Donald Sutherland
George C Scott
Max von Sydow
Marilyn Monroe
Marlene Dietrich
Bette Davids
Ingrid Bergman
Ingrid Thulin
og jeg kunne blive ved listen er lang.........

Af de nyere kan jeg godt lide William Macey, Peter Stormare og Jeff
Bridges, ja endog Kevin Bacon er ret god.

Mvh

MA

///
My Dvd collection http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 20-09-04 14:46

> Jeg kan godt lide film med Tom Hanks, og film med John Travolta, og så kan
> jeg godt lide film med parret Nikolai Lie Kaas og Mads Mikkelsen.

Nu har der været nævnt en del skuespillere og jeg enig meget af vejen.

Lige pt. liver jeg mest op, når jeg ser, at ...

Barry Pepper. Han har Hollywoods sejeste fjæs (Saving Private Ryan, 25th
hour)
James Nesbitt (Murphys Law, Cold Feet (tv), Bloody Sunday)
Damian Lewis (Winthers - i Band of Brothers)

Er med i en given film.

Mark

Fra : jytte

Dato : 20-09-04 17:25

Michael Douglas er kedelig og ucharmerende. Ham ser jeg konsekvent ikke film
med.

Drew Barrymore har et meget dejligt smil og så er hun en god
forretningskvinde (er selvfølgelig sagen uvedkommende, men det gør jo ikke
noget at hun også er begavet)

Jytte

Fra : Peter B. Juul

Dato : 20-09-04 22:08

"jytte" <missmerkur@esenet.dk> writes:

> Michael Douglas er kedelig og ucharmerende. Ham ser jeg konsekvent ikke film
> med.

Nej, heller ikke jeg. Sidste gang sad han og åd popcorn uden at byde
mig af dem og så snakker han i øvrigt _konstant_.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Lets go kick some puppet ass"
The RockBear. ((^))

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 20-09-04 23:07

Øh, Jytte. Hold lige øje med hvilket indlæg du svarer på.

Mark

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 21-09-04 00:49

> Øh, Jytte. Hold lige øje med hvilket indlæg du svarer på.
>
> Mark
Medmindre at du har siddet i biograf med Michael Douglas....

Fra : David T. Metz

Dato : 21-09-04 10:36

Koeffe wrote:
> Hvilke skuespillere gør at I ikke gider se en film,

S.Seagal
van Damme
Dolph Lundgren
(Der er sikkert flere i samme kategori, men jeg gør ikke så meget for at
huske deres navne)

> eller at i bare
> SKAL se en film?

Ingen. Et fjæs er ikke nok og jeg har set mange gode skuespillere i dårlige
film, så det er heller ingen garanti.

David

Fra : Jim Andersen

Dato : 21-09-04 09:55

Christopher Walken (Must see).
Christopher Lee (han har været med i så meget crap at filmene ikke er must
see, men men kan lige spole hen til de scener hvor han er med).

/jim