Mange protokoller kørende
Fra : Tage Andersen

Dato : 16-05-01 09:18

Hvis man nu f.eks. har IPX, TCP/IP og NetBeui kørende på en Windows pc og
egentlig kun har behow for TCP/IP ...

Hvad er konsekvenserne mht. unødig net-traffik ?

Og betyder 'rækkefølgen' af protokollerne, noget ... dvs. hvilken protokol
der står øverst i listen over installerede protokoller ?

mvh

Tage

Fra : Jens

Dato : 16-05-01 13:19

"Tage Andersen" <ta@trapezesoftware.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Og betyder 'rækkefølgen' af protokollerne, noget ... dvs. hvilken protokol
> der står øverst i listen over installerede protokoller ?

De ekstra "unødvendige" protokoller vil selvfølgelig "støje" på nettet. Jeg
plejer altid kun at installere den/de protokol(ler) som jeg skal bruge.

Du stiller rækkefølgen, eller snarere hvilken der er primær, ved på
egenskaber for protokollen at angive den som primærprotokol.

Jens

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 16-05-01 17:31

On Wed, 16 May 2001 09:17:50 +0100, "Tage Andersen"
<ta@trapezesoftware.dk> wrote:

> Hvis man nu f.eks. har IPX, TCP/IP og NetBeui kørende på en Windows pc og
> egentlig kun har behow for TCP/IP ...
>
> Hvad er konsekvenserne mht. unødig net-traffik ?

Et hvilket som helst broadcast vil blive sendt i alle protokol-
lerne, så det giver minimum tre gange så mange broadcasts som
hvis man kun kører IP.

Og alle pc'er skal læse alle broadcast-pakker og behandle dem i
CPU'en, så det vil også give meget højere CPU-belastning, end
hvis man kun har en enkelt protokol installeret.

Da man under alle omstændigheder har brug for IP til fx Internet,
kan man lige så godt nøjes med dem, og droppe de andre, med
mindre man har noget, der specifikt kræver det. (Fx er der nogle
spil, der kun virker med IPX).

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/