MasterBrowser
Fra : Tage Andersen

Dato : 16-05-01 09:10

Er der ikke noget med, at man kan fjerne en hel del unødig netværkstrafik
ved at slå masterbrowser funktionen fra på win 95 / 98 ?

Fra : Jens

Dato : 16-05-01 13:17

"Tage Andersen" <ta@trapezesoftware.dk> skrev i en meddelelse
> Er der ikke noget med, at man kan fjerne en hel del unødig netværkstrafik
> ved at slå masterbrowser funktionen fra på win 95 / 98 ?

Jeg ved ikke hvor "meget" trafik det genererer, men du kan ihvertfald slå
det fra at din Win95/98 leger masterbrowser, det gøres under
netværksindstillingerne.

Jens

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-05-01 13:18

Jens skrev:

>det fra at din Win95/98 leger masterbrowser

Hvad er "masterbrowser"?

--
Bertel

Fra : J. Martin Petersen

Dato : 16-05-01 13:31

On Wed, 16 May 2001 14:18:08 +0200, Bertel Lund Hansen
<nospamto@lundhansen.dk> wrote:

>Hvad er "masterbrowser"?

En længere forklaring:
<http://www.microsoft.com/TechNet/winnt/Winntas/technote/ntbrowse.asp>

En kort forklaring: En computer i netværket der holder styr på, hvilke
andre computere, der er på netværket. Sådan cirka. Og så lidt mere og
lidt mindre.

Godnat.

--
J. Martin Petersen "Atter springer gnuerne ud i vandet..."

Fra : Henning Birch

Dato : 16-05-01 13:29

Jens wrote:

> Jeg ved ikke hvor "meget" trafik det genererer, men du kan ihvertfald slå
> det fra at din Win95/98 leger masterbrowser, det gøres under
> netværksindstillingerne.

Hvor ? Under protokoller eller netværkskort eller ..?

--
Henning

Man bør ikke accelerere fragementer af geologisk oprindelse,
hvis man residerer i transparent domicil.

Fra : Jens

Dato : 16-05-01 23:07

"Henning Birch" <hb@kemi.dtu.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor ? Under protokoller eller netværkskort eller ..?

Under netværksklient såhut jeg hvisker !
(Kører selv W2K).

Jens