Ingen margen omkring tabel
Fra : Jan Pedersen

Dato : 16-05-01 09:20

Når man laver en tabel på en side, kommer der en margen omkring
tabellen. Kan man på nogen måde "styre" denne margen, så man evt.
kan få tabellen til at fylde helt ud til kanterne i browseren??

/Jan

Fra : Lars

Dato : 16-05-01 09:30

Fra : Jan Pedersen

Dato : 16-05-01 09:32

Lars wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> --
> Dette indlæg er sendt fra http://www.html.dk
> * Søg og læs i de danske nyhedsgrupper om webdesign
> * Tutorials og artikler om webdesign på dansk

Det gælder indvendig i cellen - det er udenom tabellen jeg har
problemet.

/Jan

Fra : Per Christoffersen

Dato : 16-05-01 10:22

"Jan Pedersen" <jop@lro.dk> wrote in message news:9dtdtq$2nn$1@sunsite.dk...

> Det gælder indvendig i cellen - det er udenom tabellen jeg har
> problemet.

Du skal fjerne margener på selve siden, det har ikke noget med tabellen at
gøre:

/Per

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 16-05-01 13:52

On Wed, 16 May 2001 11:21:41 +0200, "Per Christoffersen" <pc@comonto.dk>
wrote:

>Du skal fjerne margener på selve siden, det har ikke noget med tabellen at
>gøre:

Så vidt jeg husker er der mindst to af dem der ikke er korrekt HTML.

body {
margin: 0;
}

har så vidt jeg kan se samme effekt, blot "lovligt". Jeg kender dog ikke
til udbredelsen af den i browsere.

--
Mvh. Stefan
Website: http://ghashul.dk/

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 16-05-01 14:25

Virker ikke i Netscape 4. Der er marginwidth="0" marginheight="0"
nødvendige selv om det ikke er tilladt i hht HTML 4.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 18-05-01 21:59

Jens Peter Karlsen wrote:

> Virker ikke i Netscape 4. Der er marginwidth="0" marginheight="0"
> nødvendige selv om det ikke er tilladt i hht HTML 4.

Man kan eventuelt også bruge CSS position:absolute hvor bred tabellen
skal være kan så eventuelt bestemmes med lidt hurtigt javascript.

--
/Lars

HTML software: <http://go.to/HTMLEasyColors>
Brug venligst Re: og ikke Sv: ved svar, da beskeder
der begynder med Sv: bliver slettet fra mange servere

Fra : Allan Vebel

Dato : 19-05-01 01:29

Lars Hoffmann <lars@hoffmann.ac> skrev

> bestemmes med lidt hurtigt javascript.

Hvad er hurtigt javascript?

Er der javascript der er hurtigere eller langsommere end normal javascript?

--
Allan

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 19-05-01 09:52

Allan Vebel wrote:

> Hvad er hurtigt javascript?
>
> Er der javascript der er hurtigere eller langsommere end normal javascript?

)

nej, jeg mente nu noget javascript der var hurtig at brygge sammen.

Fra : Allan Vebel

Dato : 19-05-01 12:02

Lars Hoffmann <lars@hoffmann.ac> skrev

> nej, jeg mente nu noget javascript der var hurtig at brygge
> sammen.

Jeg ved det godt

Hvorfor bruge javascript til at bestemme en tabelbredde når du har css til
rådighed - det må da være den rigtigste måde at gøre det på?

--
Allan

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 19-05-01 13:13

Allan Vebel wrote:

> Hvorfor bruge javascript til at bestemme en tabelbredde når du har css til
> rådighed - det må da være den rigtigste måde at gøre det på?

klart, men er det muligt at sætte bredden helt ud til kanten med CSS
(vel og mærke uden at ændre på selve sidens marginer.

Fra : Allan Vebel

Dato : 19-05-01 21:45

Lars Hoffmann <lars@hoffmann.ac> skrev

> klart, men er det muligt at sætte bredden helt ud
> til kanten med CSS (vel og mærke uden at ændre
> på selve sidens marginer.

Nej.

Sættes margin til 0 i body vil det kunne lade sig gøre. Ændres denne, vil
det influere på det øvrige, se nedenstående eksempel, hvor jeg har lavet en
nyt lag med tabellen.

Sæt margin til 0 i body (for tabellens skyld) - og sæt margin på de
elementer der skal bruge en margin - så står tabellen helt ud til kanten -
for eksempel:

body{
margin:0px;
}
table{
width:100%;
}
p{
margin-left:50px;
}

Hvordan ville du i øvrigt lave det i javascript?

--
Allan

<head>
<title>Tabelbredde</title>