Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Billige film?
Fra : Søren B

Dato : 08-10-04 07:23

Hej gruppe!

Har lige købt et Canon 300V - har kommet til at tage en 8-10 film på en
lille uge. Det kan godt bliev lidt dyrt i længden - er der et sted på
nettet, hvor man kan spare lidt på indkøb af 35mm film?

På forhånd tak!

Søren Buhl

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 08-10-04 07:39

www.speedgraphic.co.uk

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : khs

Dato : 08-10-04 09:16

Aldi

Fra : Hans Joergensen

Dato : 08-10-04 10:06

khs wrote:
> Aldi

Yeb, ca. 30kr for 2stk Kodak Color VR Plus 200.

Jeg købte selv 2 pakker for at have lidt at lege med i mine gamle
filmkamerahuse.

Jeg ved så ikke om det er en frygtelig film eller ej?

Ved nogle det?

// Hans
--
Photogallery @ http://gallery.nathue.dk

Fra : Ukendt

Dato : 08-10-04 11:01

> [...]
> filmkamerahuse.
>
> Jeg ved så ikke om det er en frygtelig film eller ej?

Efter min mening er den frygtelig. Lige som de billige Fujifilm Netto havde
på tilbud for et halvt år siden.

mvh
Joachim

Fra : Hans Joergensen

Dato : 08-10-04 11:35

J. Larsen wrote:
> Efter min mening er den frygtelig. Lige som de billige Fujifilm Netto havde
> på tilbud for et halvt år siden.

Okay.. :) det var også hvad jeg regnede med...

Men den burde vel være god nok til at teste om lukketiden stemmer
nogenlunde overens med det man har sat den til, og/eller om
lysmåleren i kameraet er til at regne med

Hvad bør man købe hvis man vil have en rimelig god farvefilm der
ikke er røvdyr?

Jeg vil nok bruge hhv. iso 100/200/400.

// Hans
--
Red-line-shift,Red-line-shift,etc.etc.Red-Light-Stop,Repeat...

Fra : Ukendt

Dato : 08-10-04 12:06

> Okay.. :) det var også hvad jeg regnede med...
>
> Men den burde vel være god nok til at teste om lukketiden stemmer
> nogenlunde overens med det man har sat den til, og/eller om
> lysmåleren i kameraet er til at regne med

Ja, det kan du sagtens. "Frygtelige" er måske også at overdrive.

> Hvad bør man købe hvis man vil have en rimelig god farvefilm der
> ikke er røvdyr?
>
> Jeg vil nok bruge hhv. iso 100/200/400.
>
> // Hans

Afhængigt af dit filmforbrugs størrelse, skal du overveje at købe dem i
Tyskland. Det er cirka halv pris af danske priser, men det skal opvejes af
forsendelsesomkostningerne. Personligt vælger jeg at bruge de penge jeg
"sparer" på kun at købe de "gode" film (i øjeblikket bruger jeg mest Fuji
Reala, Agfa Optima og Kodak Portra).

En rimelig film? Kodak Gold og Fuji Superia går man aldrig galt i byen med.
Det gør man til gengæld med de billige Agfa'er, som ligger fremme i
supermarkederne.

vh
Joachim

Fra : Anders F

Dato : 10-10-04 00:07

Jeg købte engang VR100 i Brugsen. De var så dårlige at jeg regnede med at de
var behandlet forkert og smed resten ud! Men jeg har ikke gidet prøve dem
igen

Det var da den almindelige Superia - og de 5 ruller jeg har skudt var
udemærkede. Faktisk burde man have købt til fryseren

> Okay.. :) det var også hvad jeg regnede med...
>
> Hvad bør man købe hvis man vil have en rimelig god farvefilm der
> ikke er røvdyr?

Øv, så kan jeg vist ikke anbefale Fuji Reala...
Men både Fuji Superia og Kodan Gold (eller hvad den nu hedder idag) har
deres tilhængere og kan ofte findes på tilbud...

Som andre har skrevet: Hvis du bruger mange er tyskland/england et godt
bud...
Mvh.
Anders

Fra : den ægte fotomand

Dato : 08-10-04 12:01

Efter min mening er den frygtelig. Lige som de billige Fujifilm Netto havde
> på tilbud for et halvt år siden.
>
> mvh
> Joachim

det var dog pudsigt, jeg får lige så gode resultater af de 2 film, som jeg
fik med gold og superia. Om det så mig der ikke er så kræsen skal være usagt

Vh

Per

Fra : C. Poulsen

Dato : 08-10-04 15:00

"den ægte fotomand" <denrigtigefotograf@ofir.dk> wrote in message news:<41667325$0$59398$14726298@news.sunsite.dk>...
> [...]
> fik med gold og superia. Om det så mig der ikke er så kræsen skal være usagt

Hej

Kodak HD er en udemærket film, 2 stk. 36 billers til 75,00 ved
fotoplaneten.dk

Carsten

Ps. prøv iøvrigt at bruge diasfilm, giver nogle fantastiske farver når
de laves til papir billeder, koster ikke ret meget at få fremkaldt og
så kan man vælge dem ud man vil have lavet til forstørrelser.

Fra : Jens Bruun

Dato : 08-10-04 18:25

> [...]

> det var dog pudsigt, jeg får lige så gode resultater af de 2 film,
> som jeg fik med gold og superia. Om det så mig der ikke er så kræsen

Du kan jo lade os se et par eksempler på dine billeder, så skal vi andre
gerne give vores besyv med.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - Min fotodagbog (Sidst opdat. 06.10.04)

Fra : nyrup

Dato : 10-10-04 10:50

Jeg har købt stort ind af AGFA Vista 200 i supermarkeder.
På et tidspkt. fik jeg dem til en 10-12 kr pr. 24(+3) film!
Jeg købte til fryseren...
Mens jeg kunne få Tetenals Color Tabs fremkalde-bruse-tabletter brugte jeg
dem. Jeg har også fået fremkaldt hos Brugsen (elendig kvalitet! hvorimod
deres dias-fremkaldelse er ok!). Jeg prøvede for nylig Japan Photo i
Viborg, som har en AGFA-fremkaldemaskine. Det blev GLIMRENDE! Det bedste jeg
har set med den film. Ganske udmærkede farver og skarpheden var der ikke
noget at klage på, ej heller tegningen, så det kan anbefales. Måske er det
fordi de bruger Agfa-kemi og det passer til Agfa-filmen?!

Fra : Ukendt

Dato : 10-10-04 13:18

"nyrup" <p[fjerndette]nyrup@hotmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> noget at klage på, ej heller tegningen, så det kan anbefales. Måske er det
> fordi de bruger Agfa-kemi og det passer til Agfa-filmen?!

Jeg tror, at du har ret i det med kemien. Selv den bedste film kan blive
ødelagt på et øjeblik ved brug af forkert kemi, eller kemi der er blevet
"for gammel". Omvendt har jeg også oplevet, at et godt laboratorium få gode
billeder ud af en billig film.

Jeg har flere gange oplevet, at Agfa Optima - som ikke er blandt de
billigste i Danmark - kan falde meget forskellig ud, afhængigt af hvor den
bliver fremkaldt. Alt fra fremragende til ubrugelig.

Agfa Vista har jeg selv brugt flere gange. Den har en tendens til at blive
lidt rød - men er i grunden god til prisen.

hilsen
Joachim