Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
"Skolekamera - hvilket"
Fra : Bo Jørgensen

Dato : 08-10-04 06:59

Hejsa!

Jeg skal bruge x antal digital kameraer til elevbrug på min skole. De må max
koste omkring de 1800 kr. Farve og skarphed er i højsædet. Og det skal være
nemt at bruge. Billederne skal bruges på nettet, skoleblad og papiropgaver.

Jeg er mest til Canon .........
Vi har et Canon G1, som vi har været utrolig glade for.

Mvh. Bo Jørgensen

www.gjessoe-skole.dk

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 08-10-04 07:34

Bo Jørgensen wrote:

> Jeg skal bruge x antal digital kameraer til elevbrug på min skole.
> De må max koste omkring de 1800 kr. Farve og skarphed er i
> højsædet. Og det skal være nemt at bruge.

Hvilket klassetrin? Hvis det også er til de mindre klasser, kunne I
overveje at kigge på Olympus Mju 400, der er resistent overfor støv og
vand.

> Jeg er mest til Canon .........

Så virker et A85/A95 som et oplagt valg.

Det er jo også en mulighed at købe et par forskellige kameraer. Hvad
med et Canon S1 for dem der vil bruge det til observationer i naturen?
Så får I også mulighed for at lave filmklip i ordentlig kvalitet.

Ved at vælge samme fabrikant burde der ikke være det store problemer
med at sætte sig ind i de forskellige modeller. De Canon kameraer jeg
har prøvet (S20, A80, S1, Ixus 2, Ixus 400) har haft rimelig konsistens
mellem menusystemerne.

> Vi har et Canon G1, som vi har været utrolig glade for.

Det er nok en anelse over budgettet.

Fra : Jens Bruun

Dato : 08-10-04 07:37

"Bo Jørgensen" <bo@pc.dk> wrote in message

> Jeg er mest til Canon .........

Så hold jer til Canons A-serie, der vil være perfekt til jeres formål. I kan
evt. supplere op med nær- og teleforsats på et senere tidspunkt.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - Min fotodagbog (Sidst opdat. 06.10.04)

Fra : Ukendt

Dato : 08-10-04 07:40

Så vil jeg foreslå Canon PowerShot A400 med 3.2 megapixel, 2.2x optisk
zoom. De fåes endda i fire forskellige farver Til omkring 1200,-
på Edbpriser.dk.

Mvh Jan

Fra : Ole Larsen

Dato : 08-10-04 07:50

"Bo Jørgensen" <bo@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
papiropgaver.

> Jeg er mest til Canon .........
> Vi har et Canon G1, som vi har været utrolig glade for.

Gik lige ind på digital4u for at se priser

En Canon Powershot A75 koster ca. 1800. Den ville jeg hoppe i, primært fordi
jeg gætter på at den er en videreudvikling af A70, som jeg har: 3,2 MP er
fint indtil A4, batteritiden ekseptionel, fuld auto og fuld manuel og mange
programmer, god optik (m. 3 x zoom), let at betjene, stort nok til at ligge
godt i hånden, lille nok til en lomme.

Eller ville jeg læse på dpreview for vurderinger af de store Jap. mærker og
på eks digital4u for priser.

--
Mvh, Ole. Fotografiske billeder på:
http://home.tiscali.dk/muggler