Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Digitalmesse 2004 i Køge.
Fra : Lars Møller - Renhol~

Dato : 06-10-04 22:32

Så gentager vi succéen og afholder endnu engang digitalmesse i Musikcaféen
på Teaterbygningen ved Køge station. Det foregår lørdag 23/10 og søndag
24/10 begge dage mellem 11.00 og 17.00. Et bredt udvalg af branchens førende
leverandører vil bl.a. vise nyheder fra Photokina 2004. Denne gang afholdes
digitalmessen i samarbejde med 'Kvindens Verden' som afholder Trend- og
Livsstilsudstilling samtidigt, så der vil være noget at se på for hele
familien. Gratis billetter kan afhentes i forretningen.

Med venlig hilsen
Renholt Foto
Nørregade 3
4600 Køge
56652260
www.renholt.dk

PS. Jeg ved godt at der vil være delte meninger om dette indlæg, men
tidligere har jeg fået mange positive tilkendegivelser om denne type
indlæg - så derfor kommer det igen.

Fra : Ukendt

Dato : 06-10-04 22:42

"Lars Møller - Renholt Foto" <lars@renholt.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Livsstilsudstilling samtidigt, så der vil være noget at se på for hele
> familien. Gratis billetter kan afhentes i forretningen.

Har I det nyeste 16 mpix canon D1 58.000 Kr med?

--
Tom

Fra : Lars Møller - Renhol~

Dato : 06-10-04 22:53

Hej Tom.

Hvis Canon Danmark når at få en prøve hjem på 1Ds mark II har de lovet at
tage den med - mere kan jeg desværre ikke love.

mvh.
Lars

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 06-10-04 23:14

Lars Møller - Renholt Foto wrote:

> PS. Jeg ved godt at der vil være delte meninger om dette indlæg, ...cut..

Ja og du er udmærket klar over, at dit opslag er off-topic spam, som
reklamerer for din fotoforretning.

Jeg synes det er for dårligt, at du ikke har taget ved lære af den
debat der var sidste år, da du også misbrugte denne gruppe til at
reklamere for det samme arrangement, som din forretning står bag.

Du har tidligere været en rimmelig aktiv skribent her i gruppen, så
du kender godt spillereglerne her på UseNet, og du burde vide, at
hvis der lukkes op for, at en fotohandler må annoncere for
salgsfremmende arrangementer, så kan alle fotoforretninger poste
opslag for lignende arrangementer.

Der findes en gruppe som er beregnet til den type opslag, dit indlæg
er 100% on-topic i news:dk.opslag

Og det er jo ikke fordi vi har noget imod, at du som fotohandler
deltager her i gruppen, men det er iøvrigt meget lang tid siden, at
du har bidraget med noget relevant og on-topic fotosnak.

XFUT: news:dk.admin.netikette

Niels Riis Ebbesen
http://www.usenet.dk

Fra : Tommy Jensen

Dato : 07-10-04 07:05

On Thu, 07 Oct 2004 00:13:58 +0200, Niels Riis Ebbesen
<info@niels-ebbesen.net> wrote:

>Ja og du er udmærket klar over, at dit opslag er off-topic spam, som
>reklamerer for din fotoforretning.

[cut en masse hykleri]

Og det skulle komme fra dig! Dig som uge efter uge reklamerer for dit
foto salsgssite!

Jo en henvisning til dit salsgssite om at der nu er nye fotos er også
reklame spam hvad enten du vil erkende det eller ej. Du tjener penge
på at sælge fotos - eller det hævder du ihvertfald så du må heller
ikke poste de indlæg her da de ER reklame for DIT foto salgssite!

MVH Tommy

Fra : Langgaard

Dato : 07-10-04 09:23

"Tommy Jensen" <toj@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> på at sælge fotos - eller det hævder du ihvertfald så du må heller
> ikke poste de indlæg her da de ER reklame for DIT foto salgssite!

Hej

Du tager fejl, du burde da vide at der her i landet er specielle love og
regler for Kongehuset og Nils Riss Ebbesen.

--
Venlig hilsen Leif Langgaard

www.analogfoto.dk - Salg & køb af analogt fotoudstyr.
www.megapixels.dk (tom)

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 07-10-04 09:29

Tommy Jensen wrote:

> [...]
> på at sælge fotos - eller det hævder du ihvertfald så du må heller
> ikke poste de indlæg her da de ER reklame for DIT foto salgssite!

Nej Tommy, forskellen er, at jeg udstiller mine billeder, og det er
on-topic i.h.t. fotogruppens fundats, læs den her:

http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.fritid.foto - i den står der
bl.a. flg.:

"Billeder kan udstilles/udveksles ved henvisninger til billeder på
ens egen hjemmeside."

Og denne gruppe er åben for alle, den kan bruges af amatører og
proff. fotografer, og du kan helt frit og uden nogen form for
vederlag se på på mine billeder, så dine argumenter holder ikke.

Men i fundatsen står der også flg.:

"Privat køb og salg af udstyr henvises til 'dk.loppemarked' og der
ønskes heller ikke kommercielle tilbud om fotoartikler eller andet i
gruppen."

Jeg vil mene, at Renholt Foto's opslag er et tilbud om, at vi kan
komme til Køge og se på de fotoartikler som han har til salg.

Og så skal du respektere mit FUT til news:dk.admin.netikette - da en
debat om netetikette er off-topic her i fotogruppen.

FUT: news:dk.admin.netikette

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Alex W

Dato : 07-10-04 12:13

> "Privat køb og salg af udstyr henvises til 'dk.loppemarked' og der

Nu er det jo liiige en messe som de invitere til og ikke nede i
forretningen.

Det ser for mig ud som Canon m. fl. kommer med en eller flere repræsentanter
og med noget af det nye udstyr .. og så er det jo on-topc

/Alex W

Fra : Morten Wartou

Dato : 07-10-04 10:15

Niels Riis Ebbesen wrote:

> Ja og du er udmærket klar over, at dit opslag er off-topic spam, som
> reklamerer for din fotoforretning.

Præcis som dine henvisninger til dine billeder kan opfattes som off-topic
spam, som reklamerer for din fotosalgsside. Præcis som du påstår, at du ikke
reklamerer når du henviser til din billeder, kan Lars Møller påstå, at han
ikke reklamerer når han henviser til en fotoudstilling. Der er såmænd ikke
den store forskel, og hatten af hvis du indrømmer det!

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 07-10-04 10:49

Morten Wartou wrote:

> [...]
> ikke reklamerer når han henviser til en fotoudstilling. Der er såmænd ikke
> den store forskel, og hatten af hvis du indrømmer det!

Tja Morten, du er som sædvanlig dum at høre på, når jeg henviser til
mine billeder, så er det on-topic i.h.t. gruppens fundats, og da det
er helt gratis at se på mine billeder, så er kommercielle udbytte af
at du og andre ser på mine henvisninger ret begrænset.

Der findes ikke nogen fotografer, som forærer deres billeder væk, og
her i gruppen har vi har masser af eksempler på fotoamatører, som er
blevet forespurgt om at sælge et billede, og som spørger gruppen til
råd om hvor meget de kan ta' for det.

Og der har har også været pænt mange eksepler på fotoamatører, som
har fået stjållet et billede, og som spørger gruppen til råds om
hvad de skal kræve i erstatning.

Men jeg kan godt se, at det er ærgeligt for dig, at dine talentløse
knipserier er så elendige, at ingen vil købe eller stjæle dem...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Per Bau

Dato : 07-10-04 11:01

"Niels Riis Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> wrote in message
> [...]

> Men jeg kan godt se, at det er ærgeligt for dig, at dine talentløse
> knipserier er så elendige, at ingen vil købe eller stjæle dem...

Tjah Niels, Nu hvor du er ude med netetikette-riven, så bør du også gøre dit
for at overholde denne gruppes fundats. Dine ovenstående to 'kommentarer' er
bestem off-topic i følge denne gruppes fundats, hvor der står følgende:

<snip>
Der fordres høj netikette og derfor bør der undgås ensidige bemærkninger
uden argumentation som: "Jeg bruger Nikon fordi det er det bedste -
Canon er noget hø !". Det er naturligvis i orden at have en holdning,
men grundlaget for en god diskussion er argumenter.
</snip>

Så dit brug af ord som dum & talentløse knipserier, burde du holde dig for
god til at bruge.
--
/Per
Udskift invalid i adressen med com

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 07-10-04 17:47

Per Bau wrote:

> Så dit brug af ord som dum & talentløse knipserier, burde du holde dig for
> god til at bruge.

Hvornår er det blevet et brud på netetiketten, at kalde en skovl for
en skovl...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Carsten Riis

Dato : 07-10-04 17:51

Niels Riis Ebbesen wrote:

> Hvornår er det blevet et brud på netetiketten, at kalde en skovl for
> en skovl...

Nu vil jeg næsten ikke skrive det som beskriver dig.

mvh

Carsten Riis

Fra : Simon Nielsen

Dato : 07-10-04 20:34

> Hvornår er det blevet et brud på netetiketten, at kalde en skovl for
> en skovl...

En skovl er noget man bruger til at grave med Niels. Hvis du ikke kan lide
et billede eller den måde en person tager billeder på så er han bestemt ikke
en skovl. Du tror åbenbart du ved en masse om netetikette men du er godt nok
ikke selv god til at overholde den.

Simon
"lad være med at tænke negativt før nogen kalder dig svin"
Simon Nielsen - 2004

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 07-10-04 21:01

Simon Nielsen wrote:

> [...]
> en skovl. Du tror åbenbart du ved en masse om netetikette men du er godt nok

Sikken en omgang vrøvl, hvis jeg synes at et billede er dårligt,
eller at en given fotograf er talentløs knipser, så er det jo blot
mit synspunkt, og det kan da aldrig blive dårlig netetikette at ytre
hvad man synes og mener...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Carsten Riis

Dato : 07-10-04 21:48

Niels Riis Ebbesen wrote:

> [...]
> eller at en given fotograf er talentløs knipser, så er det jo blot
> mit synspunkt, og det kan da aldrig blive dårlig netetikette at ytre

http://www.usenet.dk/netikette/udvdebatteknik.html

Nogle udvalgte overskrifter:
--------
Vær høflig.
Hvis du ikke kan eller vil hjælpe, så lad være med at stå i vejen
Giv kompetente svar
Hjælp nyhedsgruppen med dine svar
--------

Syntes du selv, at de svar du giver falder ind under disse overskrifter?

mvh

Carsten Riis

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 07-10-04 22:10

Carsten Riis wrote:

> Syntes du selv, at de svar du giver falder ind under disse overskrifter?

Debatgrupperne er ikke forbeholdt newbies som søger hjælp, de må
også godt bruges til debatter, og meningsudvekslinger skal ikke
nødvendigvis være venlige og hjælpsomme...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Carsten Riis

Dato : 07-10-04 22:13

Niels Riis Ebbesen wrote:

> Debatgrupperne er ikke forbeholdt newbies som søger hjælp, de må
> også godt bruges til debatter, og meningsudvekslinger skal ikke
> nødvendigvis være venlige og hjælpsomme...

Du erkender altså, at du ikke overholder netiketten?

mvh

Carsten Riis

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 07-10-04 23:07

Carsten Riis wrote:

> Du erkender altså, at du ikke overholder netiketten?

Det er din helt personlige udlægning, og jeg kan kun sige, at jeg
ikke deler din forkvaklede fortolkninger af min holdninger til
netetiketten...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Thomas Corell

Dato : 08-10-04 07:15

Niels Riis Ebbesen wrote:

> Debatgrupperne er ikke forbeholdt newbies som søger hjælp, de må
> også godt bruges til debatter, og meningsudvekslinger skal ikke
> nødvendigvis være venlige og hjælpsomme...

En god debat fordrer at begge parter argumenterer for deres synspunkter.

Ellers vil det foregå på samme niveau, som den stakkels forælder, der i
supermarkedet står overfor et barn der har sat sig i hovedet, at skulle
have slik, koste hvad det vil. Det ender som regel aldrig med noget
konstruktivt.

--
Don't waste space

Fra : Thomas Corell

Dato : 08-10-04 07:12

Niels Riis Ebbesen wrote:

> [...]
> eller at en given fotograf er talentløs knipser, så er det jo blot
> mit synspunkt, og det kan da aldrig blive dårlig netetikette at ytre

Fra fundatsen:
"Der fordres høj netikette og derfor bør der undgås ensidige
bemærkninger uden argumentation ... Det er naturligvis i orden at have
en holdning, men grundlaget for en god diskussion er argumenter."

Dine tilkendegivelser om "talentløs knipseri", mangler stort set altid
argumentation.

--
Don't waste space

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 08-10-04 08:42

Thomas Corell wrote:

> Dine tilkendegivelser om "talentløs knipseri", mangler stort set altid
> argumentation.

Hmmm... tilkendegivelsen et "talentløs knipseri" er jo et argument i
sig selv, men jeg er da godt klar over, at der er mange fotografer
som har meget høje tanker om sig selv, og som ikke tåler, at man er
kritisk overfor deres kreationer.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Carsten Riis

Dato : 08-10-04 08:55

Niels Riis Ebbesen wrote:

> [...]
> sig selv, men jeg er da godt klar over, at der er mange fotografer
> som har meget høje tanker om sig selv, og som ikke tåler, at man er

Skal man lade det stå for sig selv?

Specielt: har meget høje tanker om sig selv.

Fra : Morten Wartou

Dato : 08-10-04 09:03

Niels Riis Ebbesen wrote:
> [...]
> sig selv, men jeg er da godt klar over, at der er mange fotografer
> som har meget høje tanker om sig selv, og som ikke tåler, at man er

"Talentløst knipseri" er ikke et argument, Niels Riis Ebbesen. Prøv at slå
ordet op i nudansk ordbog. Et argument er en bevisgrund. Det er ikke et
bevis, når du skriver "talentløst knipseri" - det er en umådeligt unuanceret
meningstilkendegivelse. Og jo, du har lov til at have dine meninger, men når
du helt pr. automatik skriver "talentløst knipseri" til alle der har udtrykt
sig kritisk om dig eller dine billeder, er det nærmere mudderkastning.

Din kommentar om at mange fotografer har høje tanker om sig selv, og ikke
tåler kritik, er selverkendelse - og det er flot, at du er nået så langt!

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Thomas Corell

Dato : 08-10-04 09:09

Niels Riis Ebbesen wrote:

> Hmmm... tilkendegivelsen et "talentløs knipseri" er jo et argument i
> sig selv,

Nej det er en holdning/en mening. Det indeholder lige så lidt argument,
som udsagnet "du er pisseirreterende".

> men jeg er da godt klar over, at der er mange fotografer
> som har meget høje tanker om sig selv, og som ikke tåler, at man er
> kritisk overfor deres kreationer.

Personligt tror jeg de fleste kan tåle negativ kritik med tilhørende
argumeneter. Men tror der er mange der føler sig tilsvinet af blot at
blive kaldt "talentløse".

--
"Behandl andre, som du selv vil behandles"

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 08-10-04 09:35

Thomas Corell wrote:

> Personligt tror jeg de fleste kan tåle negativ kritik med tilhørende
> argumeneter. Men tror der er mange der føler sig tilsvinet af blot at
> blive kaldt "talentløse".

Det er kun et meget lille fåtal amatørfotografer, som kan tåle
negativ kritik af deres billeder, det er kun de mere erfarne, som
har lært sig, at bide den i sig.

Og det er en latterlig selvhøjtidlighed, når folk kræver, at jeg
skal belægge mine ord og være høflig, når jeg kritiserer deres
fotografiske kreationer.

Når det handler om musiske udfoldelser, så er der ikke nogen som
holder sig tilbage for at sige, at nogen synger falsk eller at
musikken lyder som kattejammer...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : L.T

Dato : 07-10-04 11:03

> er helt gratis at se på mine billeder, så er kommercielle udbytte af at du
> og andre ser på mine henvisninger ret begrænset.
> http://home3.inet.tele.dk/elgo - Links til alverdens søgemaskine

Aha, så er alle de reklamer jeg modtager hver uge gennem brevsprækken i
virkeligheden ikke reklamer. De bliver kun omdelt for at vise hvad der
ligger på hylderne. Det er jo mig frit for blot at kikke i de forskellige
butikker uden at købe noget, det er jo gratis.

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 07-10-04 11:25

"L.T" <dizx2@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> ligger på hylderne. Det er jo mig frit for blot at kikke i de forskellige
> butikker uden at købe noget, det er jo gratis.

Så vidt jeg kan se er NREs "reklame" i hans signatur, og der er den da vist
helt legal. Mht. problemstillingen omkring den oprindelige post fra Lars
Møller, så ja - selvfølgelig sælger han da udstyr på messen, men da det jo
er en messe og ikke bare butikkens åbningstider han reklamerer for, så kan
jeg ikke se det store problem i det. Man må formode at på en messe vises der
nogle nyheder, og det er vel interessant for de fleste fotointeresserede?
Det kan ikke bringe mit pis i kog...

--
MVH Thomas
http://www.pudekamp.dk - live webcam

Fra : L.T

Dato : 07-10-04 11:36

".°o.O Thomas O.o°." <flash4 it.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> der
> nogle nyheder, og det er vel interessant for de fleste fotointeresserede?

Det var ikke NRE's signatur jeg henviste til, det er en fejl at den kom med.
Blot endnu et eksempel på et ikke eksisterende redigerings overblik fra min
side.
Det er når han linker til nye billeder, som jeg henviser til.
My bad.

L.T

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 07-10-04 13:32

> [...]
min
> side.
> Det er når han linker til nye billeder, som jeg henviser til.

Ok, forholdt mig kun lige til hans signatur.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 07-10-04 17:44

..°o.O Thomas O.o°. wrote:

> [...]
> nogle nyheder, og det er vel interessant for de fleste fotointeresserede?

For mig at se, handler det ikke temperaturen på mit urin, det
handler derimod om principper, og hvis folk mener, at det skal være
være ok, at fotoforretninger poster opslag og reklamerer for deres
salgsfremmede arrangementer her i gruppen, så skal det skrives ind i
gruppens fundats, så der er klare linjer på området...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jens Bruun

Dato : 07-10-04 18:37

> [...]
> salgsfremmede arrangementer her i gruppen, så skal det skrives ind i
> gruppens fundats, så der er klare linjer på området...

Du snakker og r*ven går. Du bidrager med nada i denne gruppe, hvis vi ser
bort fra dine evindelige provokationer og senest din ækle slesken for en ny,
kvindelig skribent, hvis billeder du ikke ville have tøvet med at nedrakke
på værste vis, hvis det havde været enhver andens. Du er så
let-gennemskuelig, at man skulle tro, det var løgn.

Hvis man skal retlede, og samtidig gøre det så provokerende, som du gør, er
det en rigtig god idé, hvis man nyder en vis respekt og ikke mindst holder
sin egen sti ren. Du gør ingen af delene. Har du aldrig lært lidt
situationsfornemmelse af din mor?

Vi ved alle sammen godt, at disse provokationer er din eneste måde at skabe
og have lidt kontakt til andre mennesker på, men nu må vi snart have gjort
os fortjent til en Niels Riis Ebbesen-pause. Hvorfor tager du dig ikke en
lang usenet-pause eller alternativt, nøjes med at genere omgivelserne i dine
andre, foretrukne grupper? Alternativt kan du jo overveje, om ikke også _du_
var i stand til at bidrage med noget positivt i denne gruppe for en gangs
skyld.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - Min fotodagbog (Sidst opdat. 06.10.04)

Fra : Lene

Dato : 07-10-04 19:51

Hej Jens,

"Jens Bruun" skrev

> [...]
> på værste vis, hvis det havde været enhver andens. Du er så
> let-gennemskuelig, at man skulle tro, det var løgn.

Er det underligt hvis jeg antager at det er mine billeder, du snakker om?
Hvis du synes de er så elendige at de burde nedrakkes på værste vis, hvorfor
skriver du det så ikke direkte til mig eller i en tråd, som du kan forvente
at jeg læser??? Og gerne med forbedringsforslag.

Forøvrigt skrev jeg første gang i gruppen i februar 2002, så helt ny er jeg
vel ikke

Mvh. Lene

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 07-10-04 20:05

Lene wrote:

> Forøvrigt skrev jeg første gang i gruppen i februar 2002, så helt ny er jeg
> vel ikke

Næ det er jens bruunnnn... der newbie her i fotogruppen, og hans
talentløse knipserier er så dårlige, at jeg normalt ikke gider ta'
stilling til dem, og de når ikke dine fotos til sokkeholderne...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Morten Wartou

Dato : 07-10-04 20:12

Niels Riis Ebbesen wrote:

> Næ det er jens bruunnnn... der newbie her i fotogruppen, og hans
> talentløse knipserier er så dårlige, at jeg normalt ikke gider ta'
> stilling til dem, og de når ikke dine fotos til sokkeholderne...

Lene, der ser du egentlig hvorfor Jens skrev som han gjorde - for Niels Riis
Ebbesen gælder, at har man sagt noget negativt om hans billeder, vil han
forfølge en resten af sit liv, kaste mudder og sable ned - også selvom der
ikke er grund til det. Du skrev noget positivt om hans billeder, derfor
fulgte en positiv kritik fra hans side. Det er de simple spilleregler i
Niels Riis Ebbesens alternative univers.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Langgaard

Dato : 07-10-04 20:17

"Morten Wartou" <detteskalfjernesnews@wartou.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fulgte en positiv kritik fra hans side. Det er de simple spilleregler i
> Niels Riis Ebbesens alternative univers.

Godt skrevet Morten !

Fra : Jens Bruun

Dato : 07-10-04 20:15

> Næ det er jens bruunnnn...

Latterlige barnerøv. Nu kan du ikke engang stave til mit navn. Kryds fingre
for, at vi to ikke løber på hinanden ved en eller anden lejlighed, så skal
jeg lære dig at stave til mit navn på den hårde måde...

> der newbie her i fotogruppen, og hans
> talentløse knipserier er så dårlige, at jeg normalt ikke gider ta'
> stilling til dem, og de når ikke dine fotos til sokkeholderne...

Så slesker du sør'me igen, troll. Gennemskuelig som altid, troll. Prøver du
at score, Niels Troll Ebbesen? Hvis du gør, så er stinker din teknik.

Fra : Jens Bruun

Dato : 07-10-04 20:10

"Lene" <baartsvæk@12move.dk> wrote in message

> [...]
> vis, hvorfor skriver du det så ikke direkte til mig eller i en tråd,
> som du kan forvente at jeg læser??? Og gerne med forbedringsforslag.

Nærlæs, hvad jeg skriver. Jeg har på intet tidspunkt udtalt mig om
kvaliteten af dine billeder. Faktisk har jeg slet ikke taget stilling til
dem.

Fra : Carsten Riis

Dato : 07-10-04 11:26

"L.T" wrote:

> [...]

> ligger på hylderne. Det er jo mig frit for blot at kikke i de forskellige
> butikker uden at købe noget, det er jo gratis.

Signaturen er et fristed, så slap lige lidt af.
Sålænge man holder sin signatur på 4 linjer a 72 tegn Og ens indlæg i
øvrigt er on-topic, så kan jeg sgu ikke se nogen problemer med at man
henviser til sine sites. Kommercielt eller ej.

At Niels så IMO bevæger sig på den forkerte side af kanten i forhold til
fundatsen for dk._fritid_.foto, når han udstiller sit arbejde med
henblik på at sælge.
Det står der direkte på hans site, at billederne er til salg. Det gør
det ikke på nogen af de andre fotografers billeder som bliver udstillet
via gruppen her.
Tja, man kan jo debattere sig til en fundatsændring fx at professionelle
fotografer ikke må henvise til deres salgssites. Hverken i indlæg eller
på de hjemmesider man henviser til, når man henviser til hjemmesider. Ej
heller i signaturen. Proffer med en lidt respekt for sig selv og respekt
for en dk._fritid_.*-gruppe vil så overholde den regel.

På den måde kan professionelle fotografer stadig udstille deres billeder
taget i _fritiden_ og potentielle kunder skal så lave en decideret
indsats for at finde vedkommendes salgssite.

En debat om fundatsændring bør tages i dk.admin.

Med venlig hilsen

Carsten Riis

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 07-10-04 15:46

Carsten Riis wrote:

> En debat om fundatsændring bør tages i dk.admin.

Jeg synes det er fair nok, hvis du kan kommer igennem med en
fundatsændring, som forbyder proff. fotografer at udstille deres
billeder, på den måde kan de talentløse knipsere blive fri for at se
henvisninger til billeder, der giver dem mindreværdskomplekser...

Og ved samme lejlighed kan du også foreslå en fundatsændrig, som
tillader fotohandlere, at poste opslag og annoncer denne gruppe...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Alex W

Dato : 07-10-04 16:00

> [...]

> Og ved samme lejlighed kan du også foreslå en fundatsændrig, som
> tillader fotohandlere, at poste opslag og annoncer denne gruppe...

Niels Niels ... slap dog af mand!!!!
Det er da fair at annoncere for en udstilling, også selv om man er
forhandler......

Siden hvornår har du erhvervet Scanpix ??? .. Undskyld kunne ikke lade være
Overdirvelser fremmer forståelsen ... hmmm....

/Alex W

Fra : Simon Nielsen

Dato : 07-10-04 16:19

> [...]
> billeder, på den måde kan de talentløse knipsere blive fri for at se
> henvisninger til billeder, der giver dem mindreværdskomplekser...

Kan vi ikke tale som voksne mennesker herinde, hvad er dit problem.
Det lyder åbenbart som om at du er den eneste der kan finde ud af at
fotografere ordentligt i denne gruppe. Altså jeg er ikke selv prof. men har
da været på fotoskole og lære grundprincipperne, derfor mener jeg at jeg
sagtens kan hamle op med mange af dine billeder. Der hvor jeg ikke rigtig
kan komme op ved siden af er dem der virkeligt kan det der med lyset, det er
ikke min stærkeste side. Men det må jeg sige det giver dine billeder heller
ikke udtryk for at du kender så meget til.

> Og ved samme lejlighed kan du også foreslå en fundatsændrig, som
> tillader fotohandlere, at poste opslag og annoncer denne gruppe...

Det er jo bare en information om at der nu kommer en fotomesse, hvad er der
galt i at poste den her? Det er ikke fordi han vil sælge noget, eller at han
reklamerer for sin butik, nu er det tilfældigvis fordi butikken afholder den
messe, men det kunne jo også være en organisation. Det er jo ikke et opslag
i den forstand og som nævnt tidligere, så havde jeg ikke set det hvis det
blev postet i opslagsgruppen, så jeg er glad for at det kommer her.

Er en post om at der nu er et nyt kamera på banen så også et opslag? er en
post om at der er ny firmware også et opslag? er en information om en billig
butik som man har fundet også et opslag? I din fortolkning må det næsten
være det.

Fra : Carsten Riis

Dato : 07-10-04 17:50

Niels Riis Ebbesen wrote:

> [...]
> billeder, på den måde kan de talentløse knipsere blive fri for at se
> henvisninger til billeder, der giver dem mindreværdskomplekser...

Du fattede ingenting!

Det er forskel på at vise sine billeder.

Og vise sine billeder på et salgssite!

Sidstnævnte er du vel ikke i tvivl om er en annonce, vel!

mvh

Carsten Riis

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 07-10-04 20:19

Carsten Riis wrote:

> Og vise sine billeder på et salgssite!

Jeg udstiller mine nye billeder, ved henvisninger til billeder på
min egen hjemmeside, og det er on-topic i.h.t. gruppen fundats.

Men du mangler stadig at begrunde, hvorfor du mener, at Renholt
Foto's opslag er on-topic her i en debatgruppe, og hvorfor det ikke
hører hjemme i news:dk.opslag

Og hvis du ikke kan bidrage med saglige argumenter, så jeg synes vi
skal stoppe her, og jeg ser frem til dit OTD, og jeg glæder mig til
debatten i news.dk.admin...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Morten Wartou

Dato : 07-10-04 20:30

Niels Riis Ebbesen wrote:

> [...]
>
> Men du mangler stadig at begrunde, hvorfor du mener, at Renholt
> Foto's opslag er on-topic her i en debatgruppe, og hvorfor det ikke

Fra fundatsen til dk.opslag: "Gruppen er beregnet til opslag af enhver art i
det omfang, at disse opslag ikke hører til i en anden opslagsgruppe eller
diskussionsgruppe. " - læs det lige, og prøv at forstå at ethvert opslag
ikke nødvendigvis hører til i dk.opslag.

Dk.fritid.foto: "I gruppen kan alt omkring fotografering diskuteres." - der
er ingen begrænsninger hvad angår opslag om fotomesser.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 07-10-04 20:56

Morten Wartou wrote:

> [...]
>
> Dk.fritid.foto: "I gruppen kan alt omkring fotografering diskuteres." - der
> er ingen begrænsninger hvad angår opslag om fotomesser.

Dine argumenter strander på den kendsgerning, at der i dk.heiraket
er den faste regel og praksis, at opslag og indlæg med køb/salg
tilbud ikke er on-topic i debatgrupperne, med mindre der i gruppens
fundats er nævnt en undtagelse.

Og i fotogruppens fundats er der netop den undtagelse, at vi må
poste henvisninger til fotos, men der står intet om, at fotohandlere
må poste opslag der reklamerer for salgsfremmende arrangementer.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Morten Wartou

Dato : 07-10-04 21:47

> [...]
> faste regel og praksis, at opslag og indlæg med køb/salg tilbud ikke er
> on-topic i debatgrupperne, med mindre der i gruppens fundats er nævnt en
Hvor er den faste regel defineret? Kom frisk. Jeg venter. Og lad være med at
tale om køb/salg, det var annoncering af en fotomesse. Jeg har ikke set
andre direkte salgsannoncer end dine.

> Og i fotogruppens fundats er der netop den undtagelse, at vi må poste
> henvisninger til fotos, men der står intet om, at fotohandlere må poste
> opslag der reklamerer for salgsfremmende arrangementer.
Man må poste henvisninger til fotografier, men køb/salg er ikke ønsket, og
du har en kommerciel side, hvilket gør dine indlæg tydeligt mere
kommercielle end fotomesseindlægget. Du bygger din påstand på at der står
kommercielle interesser bag fotomessen - det er ikke beviseligt, til gengæld
er det meget let beviseligt, at et link til en side hvor der sælges
fotografier er kommercielt.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 07-10-04 22:41

Morten Wartou wrote:

> [...]
> tale om køb/salg, det var annoncering af en fotomesse. Jeg har ikke set

Overordnede retningslinier for dk-hierarkiet.

Renholt Foto's opslag er en reklame, der alene eller i overvejende
grad har til formål at reklamere for, tilbyde eller på anden måde
promovere et produkt eller en tjeneste, hvori afsender har
økonomiske eller anden særlige interesse.

Hvis du mener, at du kan sansynliggøre, at mine henvisninger til nye
billeder, alene eller i overvejende grad har til formål at reklamere
for et produkt, så synes du skal skrive en abuse-klage til min ISP,
og hvis abuse-handleren er enig med dig, så vil jeg da til enhver
tid bøje mig for en sådan afgørelse.

Jeg er nemlig ret sikker på, at jeg kan sansynliggøre, at mine
henvisninger til nye billeder, er et ønske om at vise min billeder
til fotograferne i denne gruppe, og da der næppe er store chancher
for, at man kan sælge mine fotos til andre fotografer, så er det
kommercielle aspekt til at overskue.

Og husk så på, at temmelig mange af denne gruppes brugere, som har
deres egen hjemmeside med fotos, har også en side med oplysninger
til evt. købere...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Morten Wartou

Dato : 07-10-04 22:53

> http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk
> Overordnede retningslinier for dk-hierarkiet.
Ja? Jeg bad om at få at vide, hvor den faste regel om at der ikke må være
opslag i dk.fritid.foto er. I de overordnede retningslinier står skrevet:
"Der er ingen fælles regler med hensyn til opslag. Afsender bør kende og
følge de enkelte gruppers praksis på området. I mange tilfælde er de særlige
opslagsgrupper det rette sted for denne type indlæg. " - hvor er de faste
regler du taler om? Er "praksis" på området noget du definerer, ligesom du
definerer hvad der er "kotyme" når det drejer sig om ophængning af
portrætfotografier i en fotografs butiksvindue?

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Hans Joergensen

Dato : 07-10-04 23:17

Niels Riis Ebbesen wrote:
> [...]
> til fotograferne i denne gruppe, og da der næppe er store chancher
> for, at man kan sælge mine fotos til andre fotografer, så er det

Det er vel også rimeligt usansynligt at Renholt kan slippe afsted
med at sælge ret meget fotoudstyr til folk fra dk.fritid.foto, med
mindre han vil gå ned til priser der er som de billigste danske eller
tyske.

// Hans, der hverken har noget imod Niels' sig eller Renholt's
// opslag...
--
http://rd350.nathue.dk - Breaking the ozone-layer since 1985

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 08-10-04 08:00

> [...]
> for et produkt, så synes du skal skrive en abuse-klage til min ISP,
> og hvis abuse-handleren er enig med dig, så vil jeg da til enhver

Den vender vel begge veje, så hvis du mener den oprindelige post strider så
meget mod reglerne, så må nogle abuse folk vel tage stilling til det. Jeg
har en idé om at hvis de ikke vil effektuere sanktioner i den sammenhæng.
Renholt Foto har på ingen måde generet mig ved at poste det indlæg, og jeg
er af den opfattelse, at vi er flere der deler den holdning.

Nu ved jeg ikke nok om hvordan nyhedsgrupperne hænger sammen, men man kunne
da lave en rask lille afstemning baseret på denne debat om hvorvidt den
oprindelige post er gangbar i dk.fritid.foto eller ej. Udfra det kunne man
måske ændre retningslinierne, så tråde som denne undgås.

Fra : Carsten Riis

Dato : 08-10-04 08:36

".°o.O Thomas O.o°." wrote:

..
> [...]
> oprindelige post er gangbar i dk.fritid.foto eller ej. Udfra det kunne man
> måske ændre retningslinierne, så tråde som denne undgås.

Gangbar!

mvh

Carsten Riis

Fra : Niels Boegh

Dato : 08-10-04 08:41

On 2004-10-08 09:35:57 +0200, Carsten Riis <cr@carben.dk> said:

> ".°o.O Thomas O.o°." wrote:
>>
> .
>

> Gangbar!
>

> mvh
>
> Carsten Riis

Ups, jeg skulle lige til at foreslå at bruge Minivote på
www.fotokritik.dk, men så er der jo en, der er udelukket fra at stemme.

Niels

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 08-10-04 09:06

"Carsten Riis" <cr@carben.dk> skrev i en meddelelse

> Gangbar!

Så er spørgmålet jo blot hvordan vi får stemt - jeg har en idé om at hvis
nogle herinde fra sætter en afstemning i gang på en hjemmeside, så bliver
den erklæret for inhabil

Kan vi starte en ny tråd med en afstemning - vil den være gangbar - vil den
være OT - osv..?

Fra : Jens Bruun

Dato : 08-10-04 09:11

".°o.O Thomas O.o°." <flash4 it.invalid> wrote in message

> Kan vi starte en ny tråd med en afstemning - vil den være gangbar -
> vil den være OT - osv..?

Vi skal oprette en OTD (Oplæg Til Debat, http://www.usenet.dk/otd/) herinde
med ønske om fundatsændring, x-poste til dk.admin, og med fut sat til
dk.admin. Så kan vi debattere i dk.admin, hvor det også bliver muligt at
lodde stemningen.

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 08-10-04 09:17

> [...]
> med ønske om fundatsændring, x-poste til dk.admin, og med fut sat til
> dk.admin. Så kan vi debattere i dk.admin, hvor det også bliver muligt at

Nu tænkte jeg mere på lige at få en tilkendegivelse fra de forskellige
herinde inden vi går dertil. Der er ikke nogen grund til at ulejlige flere
personer end højst nødvendigt. Hvis der er et overvejende flertal for at den
oprindelige post er i orden, så er der lidt at gå videre med, hvis der
derimod er et flertal der mener at den oprindelige post ikke hører hjemme
her, så er der IMO ingen grund til at gøre mere ved det.

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 08-10-04 13:44

> [...]
>
> Renholt Foto har på ingen måde generet mig ved at poste det indlæg, og jeg
> er af den opfattelse, at vi er flere der deler den holdning.

Heller ikke mig. Hvor mange stande kommer der sådan ca på messen, og er der
flere udstillere end Renholt Foto. Bare sådan for at prøve at finde ud af,
hvad det er Niels er så pokkers utilfreds med.

M.V.H.....Benny..

Fra : Langgaard

Dato : 08-10-04 14:47

"Benny Mortensen 9380" <wrapup1@kittymail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
af,
> hvad det er Niels er så pokkers utilfreds med.

Jeg tror heller ikke Nils kan finde ud af det

Og vi kan ikke finde ud af Nils

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 10-10-04 11:52

"Langgaard" <langgaard@klarupnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> af,
> >

> Hej
>
> Jeg tror heller ikke Nils kan finde ud af det

Hej Leif

Jeg er bange for at du har ret

M.V.H.....Benny..

Fra : Simon Nielsen

Dato : 07-10-04 20:37

> [...]
>
> Og hvis du ikke kan bidrage med saglige argumenter, så jeg synes vi
> skal stoppe her, og jeg ser frem til dit OTD, og jeg glæder mig til

Du vil sælge dine billeder, ergo er det en reklame samt en annonce for dine
billeder, i hvert fald hvis man skal følge dit synspunkt.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 07-10-04 21:08

Simon Nielsen wrote:

> Du vil sælge dine billeder, ergo er det en reklame samt en annonce for dine
> billeder, i hvert fald hvis man skal følge dit synspunkt.

Nej du vrøvler, jeg har aldrig fremsat køb/salg tilbud i de indlæg,
som jeg har postet her i gruppe, og det er dem du må forholde dig til...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Tommy Jensen

Dato : 07-10-04 21:14

On Thu, 07 Oct 2004 22:08:29 +0200, Niels Riis Ebbesen
<info@niels-ebbesen.net> wrote:

>Nej du vrøvler, jeg har aldrig fremsat køb/salg tilbud i de indlæg,
>som jeg har postet her i gruppe, og det er dem du må forholde dig til...

Og Lars Møller fremsatte heller IKKE køb/salgs tilbud i sit indlæg,
ergo er det on topic i henhold til din egen fortolkning af reglerne!

MVH Tommy

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 07-10-04 21:48

Tommy Jensen wrote:

> Og Lars Møller fremsatte heller IKKE køb/salgs tilbud i sit indlæg,
> ergo er det on topic i henhold til din egen fortolkning af reglerne!

Nej for jeg henviser til billeder som jeg vil udstille, det er
on-topic i.h.t. gruppens fundats i den står der bl.a.:

"Billeder kan udstilles/udveksles ved henvisninger til billeder på
ens egen hjemmeside."

Læs mere her: http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.fritid.foto

Det opslag som Renholt Foto har postet er en reklame som promoverer
af et salgsfremmende arrangement, hvori afsenderen har økonomiske
interesser. Og da det er ikke nævnt i fotogruppens fundats, at den
type opslag gerne må postes her i debatgruppen, så er det i.h.t. de
overordnede retningslinier for dk-hierarkiet off-topic her i gruppen.

Fra : Carsten Riis

Dato : 07-10-04 22:10

Niels Riis Ebbesen wrote:

> Nej for jeg henviser til billeder som jeg vil udstille, det er
> on-topic i.h.t. gruppens fundats i den står der bl.a.:

Mere korrekt skal du vist skrive: som jeg vil sælge.

Når man klikker på de enkelte billeder i dit photo-gallery så står der
direkte under hvert billede, at man kan købe billedet

---
- [ Klik her og læs hvordan du kan nemt kan købe billedet ]
- [ Click here for information on how to buy a photo easily ] -
---
citat: http://www.photo-gallery.dk/new_photos/_blomkaal-34.html

Og så påstår du vitterligt, at du kun /udstiller/ billederne.

Næh du, du udstiller med henblik på salg.

Og det er vist noget som ikke er velset jf. fundatsen.

-----
Privat køb og salg af udstyr henvises til 'dk.loppemarked' og der ønskes
heller ikke kommercielle tilbud om fotoartikler eller andet i gruppen.
-----
citat: http://usenet.dk/grupper.pl?get=dk.fritid.foto
Fokuser på: eller andet i gruppen.

> [...]
> type opslag gerne må postes her i debatgruppen, så er det i.h.t. de
> overordnede retningslinier for dk-hierarkiet off-topic her i gruppen.

Det indlæg som Niels Riis Ebbesen har postet er en reklame som
promoverer et salgs-site, hvori afsenderen har økonomiske interesser.
Og det er ikke nævnt i fotogruppens fundats, at den type indlæg gerne må
postes her i debatgruppen, så det i i.h.t. de overordnede retningslinjer
for dk-hierakiet off-topic her i gruppen.

Niels Riis Ebbesen du er det svageste led, farvel.

mvh

Carsten Riis

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 07-10-04 23:30

Carsten Riis wrote:

> Og så påstår du vitterligt, at du kun /udstiller/ billederne.
>
> Næh du, du udstiller med henblik på salg.

Du må godt nok være tæmmelig snævesynet, hvis du ikke magter at
overskue, at det rent faktisk godt kan være sådan, at man i den ene
sammehæng blot udstiller sine billederne, og andre sammenhænge
sælger dem.

Når jeg her i fotogruppen inviterer til et kik på mine nye billeder,
så er det en kollegial gestus, hvor jeg tilbyder denne gruppes
fotografer, at de kvit og frit kan se, hvad jeg render rundt og
laver, og helt ærligt, tror du jeg er så dum, at jeg forventer at
sælge mine billeder til andre fotografer.

Men hvis jeg postede et indlæg i news:dk.opslag - så ville jeg ikke
holde mig tilbage for at udbyde billederne som en vare, men det er
jo en helt anden snak, og en anden gruppe...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Langgaard

Dato : 08-10-04 07:14

> [...]
> on-topic i.h.t. gruppens fundats i den står der bl.a.:
>
> "Billeder kan udstilles/udveksles ved henvisninger til billeder på

Nils, der står også:

"Der ønskes heller ikke kommercielle tilbud om fotoartikler eller ANDET i
gruppen".

Dine billeder går ind under ANDET, forstår du det ?

Når du er fyldt 18 år og har erhvervet kørekort, må du føre bil. men hvis du
er fuld, må du ikke, er du med endnu ?

Godt, det er to forskellige steder i loven det står.

Din sag er magen til, der står i fotogruppens fundats at man må henvise til
egne sider med billeder, fint, det er det du gør.

Men, dine billeder er en vare/ydelse som du lever af at sælge, og det er her
det går galt.

Som så mange gange før forventer jeg ikke du forstår hvad jeg mener, og du
behøver ikke komme med et svar på dette indlæg, men det plejer du jo heller
ikke når du endelig forstår at jeg har ret!

> Og du er bare pisse sur over, at du heller ikke må annoncere for din
> nebengechæft, med kommisionssalg af gammelt forældet fotoudstyr.

Nej, det må jeg HELLER ikke, så det lader jeg så være med, jeg skal heller
ikke leve af det, jeg har jo mit arbejde.

OBS:

Jeg har lovet Nils at prøve hans sag ved hans udbyder, så vi kan få den sat
på plads, jeg ved bare ikke hvordan og hvor jeg skal henvende mig, kan nogen
hjælpe ?

Fra : Tommy Jensen

Dato : 08-10-04 07:22

On Fri, 8 Oct 2004 08:14:24 +0200, "Langgaard"
<langgaard@klarupnet.dk> wrote:

>Jeg har lovet Nils at prøve hans sag ved hans udbyder, så vi kan få den sat
>på plads, jeg ved bare ikke hvordan og hvor jeg skal henvende mig, kan nogen
>hjælpe ?

Kig i headers og du vil finde følgende oplysning:

Includer alle headers og tekst fra de relevante indlæg.

MVH Tommy

Fra : Jens Bruun

Dato : 08-10-04 07:32

"Langgaard" <langgaard@klarupnet.dk> wrote in message

> Jeg har lovet Nils at prøve hans sag ved hans udbyder, så vi kan få
> den sat på plads,

Mon ikke du skulle spare både din egen og ikke mindst Sunsites dyrbare tid
og vente med den slags, til det virkelig betyder noget?

Fra : Thomas Corell

Dato : 08-10-04 07:29

Niels Riis Ebbesen wrote:

> [...]
> on-topic i.h.t. gruppens fundats i den står der bl.a.:
>
> "Billeder kan udstilles/udveksles ved henvisninger til billeder på

Og Renholdt's indlæg er indholdt i første afsnit i fundatsen:
"I gruppen kan alt omkring fotografering diskuteres. Det kan være
elementer omkring ... samt tekniske emner som udstyr"

Det er ikke "kommercielle tilbud om fotoartikler".

> Det opslag som Renholt Foto har postet er en reklame som promoverer
> af et salgsfremmende arrangement, hvori afsenderen har økonomiske
> interesser.

Dine opslag promoverer ikke din forretning, ved at øge kendskabet, og få
hit-counterne til at stige (som du flere gange har fremført som udtryk
for populariteten af dit site) ?

Hvis dit formål med opslag'et var at starte en diskussion, vil jeg have
nemmere ved at sluge dem. Men du drejer alle forsøg på konstruktiv debat
udfra dine foto's, over i en gang mudderkastning hvor du går efter
skribenterne, fremfor deres argumenter. Hvis formålet ikke er debat, kan
jeg kun se "promovering af site" som bevæggrund for dine opslag.

Det har stået på så længe at folk efterhånden ikke gider at deltage i en
diskussion på det grundlag (når de har fulgt gruppen lidt tid).

--
Don't waste space

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 08-10-04 08:51

Thomas Corell wrote:

> [...]
> elementer omkring ... samt tekniske emner som udstyr"
>
> Det er ikke "kommercielle tilbud om fotoartikler".

Forklar lige hvordan Renholdt's indlæg lægger op til en on-topic
debat, jeg kan kun se at det er opslag, der annoncerer et
arrangement, hvor der udstilles og sælges fotoudstyr...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Thomas Corell

Dato : 08-10-04 09:57

Niels Riis Ebbesen wrote:

> Forklar lige hvordan Renholdt's indlæg lægger op til en on-topic
> debat, jeg kan kun se at det er opslag, der annoncerer et
> arrangement, hvor der udstilles og sælges fotoudstyr...

"I gruppen kan alt omkring fotografering diskuteres". Så det lægger op
til en diskussion om nyt udstyr, og prisudvikling på samme (hvilket der
er præcedens for er accepterede emner her i gruppen).

--
Don't waste space

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 08-10-04 10:05

Thomas Corell wrote:

> "I gruppen kan alt omkring fotografering diskuteres". Så det lægger op
> til en diskussion om nyt udstyr, og prisudvikling på samme (hvilket der
> er præcedens for er accepterede emner her i gruppen).

Hmmm... nu er du vist så langt ude, at vi skal til at forlænge
verden brædder...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Morten Wartou

Dato : 08-10-04 10:23

Niels Riis Ebbesen wrote:

> Hmmm... nu er du vist så langt ude, at vi skal til at forlænge
> verden brædder...

Det var ikke videre stærke argumenter du fandt frem dér. Det må du kunne
gøre bedre, når du er så sikker i din sag.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 08-10-04 08:07

> [...]
> type opslag gerne må postes her i debatgruppen, så er det i.h.t. de
> overordnede retningslinier for dk-hierarkiet off-topic her i gruppen.

Jeg synes at man et eller andet sted må tage hatten af for sådan et
arrangement - en fotomesse som viser de seneste nyheder så folk kan komme og
få en masse råd og vejledning til hvad de har brug for. Så kan de i ro og
mag gå hjem, sætte sig foran deres computer og finde det billigste sted i
verden at købe udstyret hjem...

Fra : ;o\)-max-

Dato : 08-10-04 09:26

".°o.O Thomas O.o°."
> [...]
> mag gå hjem, sætte sig foran deres computer og finde det billigste sted i

Ja ja ta du bare hatten af, måske det hjælper - Jeg er enig med Niels,
at den slags indlæg fra fotohandlere ikke hører hjemme her i gruppen.
Jeg er sjældent enig i Niels' sprogbrug, men når jeg ser hvad der kommer
fra anden side, så går det vel lige op.

En fotomesse handler ikke om "råd og vejledning" det handler om at
sælge varen, det er en en gruppe ligesindede enthusiaster der kommer
sammen for at udveksle erfaringer, det er en hær af sælgere der gør sit
arbejde og det har jeg kun respekt for, men denne NG er imo ikke en
reklame søjle og Niels har fuldstændig ret i at beklage indlægget fra
Renholdt foto. Det er forøvrigt ikke første gang de er igang med deres
små numre..

Og som sædvanligt når Niels åbner munden, står folk i kø for at få
et slag ind, ikke at det behøver at have noget med den specifikke
sag at gøre, næh alt muligt gammelt ragelse kan bruges som kaste-
skyts og ja der er meget at kaste med - men ikke noget nyt, det er
det samme sludder og vrøvl hver gang.. Og nye kommer til, som feks.
Jens B. desværre med mere ot sludder og ubehagelige sprogbrug noget
som vi ellers ikke er vant til at se fra hans side. Og ærgeligt i betragtning
af de fremragende initiativer han (imod odds) har fået op at køre her
i gruppen de sidste måneder - og for det arbejde nyder han stor respekt
sikkert også fra folk der ikke har så nemt ved at stå frem og gi' ros.

Denne gruppe er et potentielt slaraffenland for producenter og foto-handlere.
Imo må i holde jeres rekrutering ude af de nyhedsgrupper der ikke er
beregnet til komercielle indlæg. Det er fristende når man lægger et stort
arbejde og sikkert en masse penge i et projekt, lige at smide et par linier
til en perfekt målgruppe i en nyhedsgruppe. Måske i sku overveje om ikke
det skader jer mere end det gavner at lave den slags "smarte" stunts.. -max-

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 08-10-04 09:33

> til en perfekt målgruppe i en nyhedsgruppe. Måske i sku overveje om ikke
> det skader jer mere end det gavner at lave den slags "smarte" stunts..
-max-

Hvilket stunt er det du mener jeg har lavet..?

Fra : ;o\)-max-

Dato : 08-10-04 10:45

".°o.O Thomas O.o°."
> "-max-"
> -max-
>
> Hvilket stunt er det du mener jeg har lavet..?
>
> --
> MVH Thomas

Det er en kommentar til indlægget fra Renholt, ikke til din
lettere naive holdning, som du har ret til at ha' men som
imo vil føre til mere af samme skuffe som denne tråd er
et exempel på..

Når nu vi har en gruppe der hedder fritid/foto, så er det
ikke en opfordring til sælgere at banke på - på denne
dør står der ingen reklamer tak..!!

Og hvis stemningen er at den slags indlæg er ok, så
finder jeg bare et andet sted at nyde min fritid og hobby,
det er min holdning, som jeg har givet udtryk for mange
gange. Her handler det om glæden (meget naivt) ved at
tage billeder og udveksle erfaringer - fotohandlere hvor
meget de end holder af fotografering, hører ikke til her.
Hvis de ikke kan skelne, og det kræver et stort menneske
ikke at misbruge sin position når man lige har været på
en dejlig ferie sponseret af feks. Canon eller hvad det nu
er for frynser fabrikanterne forgylder deres forhandlere
med, så skal de holde sig langt væk.

Mht angrebene på Niels, så læg lige mærke til hvor angrebene
kommer fra igen og igen og igen.. Ja det er rigtigt Niels sælger
sine billeder - men uden at kende manden andet end hans indlæg
her i gruppen, så vil jeg påstå at han aldrig har solgt et eneste
billede eller har haft til hensigt at sælge et eneste billede til folk
i denne gruppe af fritids fotografer, hans billeder henvender sig
til en helt anden målgruppe, og så kan det være jeg er naiv,
men det er sådan jeg ser det.. Hvis jeg ville sælge mine billeder,
så ville gruppen her være det sidste sted jeg ville poste dem, så
hvorfor poster jeg dem så, hvorfor syns jeg det er sjovt at deltage
i den ugentlige foto stafet - fordi det er et sted at få modspil og
kommentarer fra ligesindede foto geeks og uden at vide det tror
jeg det er samme grund til at Niels poster sine billeder. Vi vil
ha' noget respons, godt gået eller sikke noget lort eller endnu
bedre hvorfor ser dine billeder sådan ud.. Og mon ikke der
sidder en del fotospirer og tænker, hmm go' ide med sådan
en hjemmeside, måske kan jeg også lave sådan een og måske
tjene lidt på min hobby.. Hvis Niels solgte andet fra sit site,
feks. brugt udstyr eller hvis han fordi han har fotograferet i så
mange år fik en god ide til en dims, som han så fik produceret
ude i Asien og begyndte at sælge fra hans site, så var det en
anden historie, for så var vi blevet en målgruppe og den holder
ikke i min bog.. Derfor er der en stor imo forskel på Niels'
"komercielle" site og så de andre. Niels har ikke noget nogen
i denne gruppe vil købe, fordi vi allesammen laver det samme,
så jeg har ikke problemer med hans site. Jeg ville ønske hans
person ikke altid var så kontroversiel, men folk er forskellige
og så længe folk kaster sig over ham hver gang han siger pip,
blir det vel ikke anderledes, men jeg er sku optimist, hehe. -max-

Fra : Langgaard

Dato : 08-10-04 10:08

> [...]
> til en perfekt målgruppe i en nyhedsgruppe. Måske i sku overveje om ikke
> det skader jer mere end det gavner at lave den slags "smarte" stunts..

Nu du har pennen fremme, hvad vil du så kalde Nilses postninger til den 100%
kommercielle side http://www.photo-gallery.dk/ uge efter uge.

I gruppens fundats http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.fritid.foto står
følgende:

Billeder kan udstilles/udveksles ved henvisninger til billeder på ens egen
hjemmeside.

Så langt, så godt.

Men der står også:

"Der ønskes heller ikke KOMMERCIELLE tilbud om fotoartikler eller ANDET i
gruppen".

Disse billeder, der er til salg, går ind under kommercielle tilbud og også
under andet.

Så derfor er det brud på fundatsen.

Eller hvordan tolker du det ?

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 08-10-04 10:14

Langgaard wrote:

> "Der ønskes heller ikke KOMMERCIELLE tilbud om fotoartikler eller ANDET i
> gruppen".

Tja langgaard, hva' med om du lige læser det du selv citerer.

Jeg fremsætter ikke KOMMERCIELLE tilbud her i gruppen...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Langgaard

Dato : 08-10-04 10:23

> Jeg fremsætter ikke KOMMERCIELLE tilbud her i gruppen...

Det gjorde Køge foto heller ikke.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 08-10-04 10:36

Langgaard wrote:

> Det gjorde Køge foto heller ikke.

det pågældne indlæg er et opslag, og den slags hører til i

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Morten Wartou

Dato : 08-10-04 10:47

Niels Riis Ebbesen wrote:

> det pågældne indlæg er et opslag, og den slags hører til i

Du må bestemme dig. Du skriver, at det er kommercielt. I dk.opslags fundats
står: "Opslag om køb og salg henvises til grupperne i
dk.marked.*-hierarkiet. " - og som nævnt mange gange, hører opslag primært
til i dk.opslag når de ikke passer ind i gruppens emne (som står skrevet i
dk.opslags fundats), eller der specifikt i diskussionsgruppens fundats står,
at man ikke må lave opslag relateret til gruppens emne. Dette er ikke
tilfældet i dk.fritid.foto.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Jens Bruun

Dato : 08-10-04 10:10

"-max-" <ma22x3@hotmail.com> wrote in message

> Niels har fuldstændig ret i at beklage indlægget fra
> Renholdt foto. Det er forøvrigt ikke første gang de er igang med deres
> små numre..

Du glemmer, at de fleste harcelerer over Niels Riis Ebbesens dobbeltmoral i
denne sammenhæng. Mange mener (heriblandt mig selv), at Niels Riis Ebbesen
selv "udnytter" systemet til at reklamere for sine kommercielle
tjenesteydelser. Meget få har faktisk forsvaret det oprindelige indlæg.

> Og som sædvanligt når Niels åbner munden, står folk i kø for at få
> et slag ind,

Og hvorfor mon?

> [...]
> Jens B. desværre med mere ot sludder og ubehagelige sprogbrug noget
> som vi ellers ikke er vant til at se fra hans side.

Jeg kan også blive provokeret, ganske som du, og ganske som du også kan
provokere andre med et sprogbrug, der ikke altid opfattes på samme måde af
modtageren, som af afsenderen.

> Denne gruppe er et potentielt slaraffenland for producenter og
> foto-handlere. Imo må i holde jeres rekrutering ude af de
> nyhedsgrupper der ikke er
> beregnet til komercielle indlæg.

Hvorfor brokker du dig så ikke? Du nyder stor respekt i gruppen. Hvorfor er
det ikke dig, der tager problematikken op? Du har lige så stort et ansvar
for denne gruppe og tonen herinde som alle andre. Niels Riis Ebbesen er på
kant med så mange, at det kun kan medføre mudderkast, når han "retleder"
andre. Måske andre skulle vise lidt initiativ, så os, der har haft næsen
langt fremme i tidens løb og dermed også har skabt nogen turbulens, kan
holde lidt lav profil. Jeg gider sgu' ikke prøve at være venlig,
imødekommende og aktiv i nærværende gruppe, når jeg uimodsagt får smidt en
spand l*rt i hovedet af samme person igen og igen, lige meget hvad jeg
bidrager med.

Det her skal ikke lyde som det rene klynkeri fra min side. Jeg er en hård
hund og kan ta' de hug, jeg har gjort mig fortjent til, men jeg har altså
også min kant.

Fra : ;o\)-max-

Dato : 08-10-04 11:16

"Jens Bruun"
> [...]
> selv "udnytter" systemet til at reklamere for sine kommercielle
> tjenesteydelser. Meget få har faktisk forsvaret det oprindelige indlæg.

Ah - så hvis jeg havde kritiseret indlægget fra starten, så havde vi
kunne holde os on topic, men fordi det er Niels, så er det en natur-
lov at det skal ende i mudderkast.. Niels ville ikke fremså så
"dobbeltmoralsk" hvis man skar ind til benet i nogle af hans indlæg.
Jeg er ikke vild med mange af hans formuleringer, men ind imellem,
skader det ikke at filtrere lidt og se at der kommer meget god info
og hjælp, andre gange not so much..

> Og hvorfor mon?

Fordi det er sjovt..!??

> Jeg kan også blive provokeret, ganske som du, og ganske som du også kan
> provokere andre med et sprogbrug, der ikke altid opfattes på samme måde af
> modtageren, som af afsenderen.

Jamen jeg har også en ide til en tast med en boksehandske..

> [...]
> imødekommende og aktiv i nærværende gruppe, når jeg uimodsagt får smidt en
> spand l*rt i hovedet af samme person igen og igen, lige meget hvad jeg

Jeg tror ikke der er een i gruppen der ikke har stor respekt for at
du har fået den ugentlige fotostafet til at fungere og at du har kunnet
arrangere fototure og inspireret andre til at gøre det.. Bare det at der
ikke er gået ot i de tråde burde fortælle dig at det er godt arbejde,
og hvis du holder øjet på bolden så er det da ikke utænkeligt at
Niels og andre også får lyst til at deltage, måske..

> [...]
> hund og kan ta' de hug, jeg har gjort mig fortjent til, men jeg har altså

Årh la' vær Jens, du er en hundehvalp inden i..
Det her er mit sidste indlæg i denne tråd, der sker jo så meget
andet sjovt, men i må hygge jer..)-max-

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 08-10-04 11:13

-max- wrote:

> [...]
> sag at gøre, næh alt muligt gammelt ragelse kan bruges som kaste-
> skyts og ja der er meget at kaste med - men ikke noget nyt, det er

Tja Max, jeg piver ikke, og der skal mere end en flok klaphatte til
at slå mig ud, det morsomme er jo, at de skyder sig selv i foden,
for hvis Renholt Foto må lave opslag, så må alle andre også, og det
er da morsomt, at d.d. er postet endnu et opslag.

Det er iøvrigt ofte sådan, at alle dem der er knap så dygtige til
det med fotografering, slår sig på at være fotoudstyrs-fetichister,
alle dem som kan læse fabrikanternes tekniske data og forhandlernes
priser, kan være jo være med i snakken om fotoudstyr.

Og fotoudstyrs-fetichisterne er jo helt vilde med at savle over det
sidste nye fotoudstyr, og derfor synes de naturligvis, at det er
helt fint, at Renholt Foto annoncerer en messe, hvor de kan få et kick.

Her til vinter, når det bliver mørkt udenfor, så vil jeg poste et
par OTD'er som foreslår, at fotogruppen bliver opdelt i to, en
gruppe til snak om fotoudstyr, og en til snak om fotografering og
billeder.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Carsten Riis

Dato : 07-10-04 21:59

Niels Riis Ebbesen wrote:

> Nej du vrøvler, jeg har aldrig fremsat køb/salg tilbud i de indlæg,
> som jeg har postet her i gruppe, og det er dem du må forholde dig til...

Niels, stop nu før du kommer galt afsted.

Du henviser til dit site. Et site, som er med til at generere din
indtægt.

Nederst på hver side er der en opfordring til at kontakte dig, såfremt
man vil købe billederne.

Det er hvad en reklame gør! Den skaber opmærksomhed om et salgssted. Og
på dette salgssted er der så de nærmere betingelser for salg af de varer
(her: fotos) man har i sortimentet.

En reklame er ikke nødvendigvis en: se jeg har en vare til X pris.

En reklame kan sagtens være: Se mit site, der er noget spændende.

Når man så kommer på sitet, så er der en henvisning til at man kan købe
hvad man kan se.

Mange spammere bruger selve emailen (for usenet: indlægget) til bare
skabe opmærksomhed og er man så dum, at klikke på de medsendte links, så
kommer man ind i et virvar af: for at se varen i sin fulde udgave, så
betal!
Skal jeg finde eksempler for dig? Eller kan du godt selv se, at du er
langt ude.

mvh

Carsten Riis

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 07-10-04 23:03

Carsten Riis wrote:

> Niels, stop nu før du kommer galt afsted.

Bare rolig, jeg kommer ikke galt afsted...

Det er ikke første gang, at nogen mener, at jeg ikke må udstille
mine billeder, fordi jeg er proff. fotograf som også sælger af dem,
og der er også nogen som har forsøgt sig med abuse-klager, så hvis
de havde ret, så var min Internet-konto for længst lukket.

Det korte af det lange er, at alle denne gruppes brugere, er
velkommen til at henvise til deres billeder, og så længe der ikke
bliver fremsat køb/salg tilbud i selve indlægget, så er der ikke
noget at komme efter.

Det er nemlig umuligt at lave en præcis og veldifineret skillelinie
mellem proff. og amatørbilleder, og flertallet af dem som har deres
egen hjemmeside med billeder, har også åbent for et evt. salg, hvis
nogen skulle være interesseret.

Og når jeg under hvert billede skriver, at billedet kan købes, så
det primært for at signalere, at mine billeder ikke er til fri
afbenyttelse, og da enhver underside på mit site, kan tilgås direkte
via en søgning, så er jeg desværre nødt til at ha' teksten på alle
sider.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 08-10-04 00:28

> [...]
> mellem proff. og amatørbilleder, og flertallet af dem som har deres
> egen hjemmeside med billeder, har også åbent for et evt. salg, hvis

Hvorfor skulle det være svært ??

Hvad er en Proff.. ???

Hvad er en Amatør ???

Og så den sjove..... Hvad er Niels ???

M.V.H.....Benny..

Fra : Ole Larsen

Dato : 08-10-04 07:00

"Benny Mortensen 9380" <wrapup1@kittymail.com> skrev i en meddelelse
> Hvad er en Proff.. ???
>
> Hvad er en Amatør ???
>
> Og så den sjove..... Hvad er Niels ???

Ja, den er sjov, men....................
hans til tider skingre tone viser jo tydeligt, hvad vi har med at gøre. Da
han samtidigt er helt uden for pædagogisk rækkevidde, er der kun een
medicin, der dur - hvis man vil have rimelig ro på gruppen - og det er at
kyle ham i kill-filteret.

--
Mvh, Ole. Fotografiske billeder på:
http://home.tiscali.dk/muggler hvor det lidt nye middelmådigheder

---

Fra : Thomas Corell

Dato : 08-10-04 07:33

Niels Riis Ebbesen wrote:

> Det er ikke første gang, at nogen mener, at jeg ikke må udstille
> mine billeder, fordi jeg er proff. fotograf som også sælger af dem,

Nej det handler om dobbeltmoral.

> [...]
> velkommen til at henvise til deres billeder, og så længe der ikke
> bliver fremsat køb/salg tilbud i selve indlægget, så er der ikke

Erstat 'billeder' med 'fotomesse' i d.o. og fortæl mig hvad der gør at
det pludseligt bliver off-topic.

--
Don't waste space

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 08-10-04 09:14

Thomas Corell wrote:

> Erstat 'billeder' med 'fotomesse' i d.o. og fortæl mig hvad der gør at
> det pludseligt bliver off-topic.

Opslag er generelt off-topic i debatgrupperne, den type indlæg
henvises til opslagsgrupperne, med mindre der i de enkelte grupper
er lavet særlige regler.

I fotogruppen fundats er der lavet den særlige undtagelse, at vi
godt må lave opslag for billeder.

Hvis det havde været tanken, at fotohandlere godt måtte lave opslag
for fotomesser og lignende arrangementer her i fotogruppen, så var
det nok også blevet nævnt som en undtagelse i gruppens fundats.

Og hvis et flertal af denne gruppes brugere mener, at det generelt
bør være on-topic at poste opslag her i fotogruppen, så bør de poste
et OTD og ta' en debat i news:dk.admin - så der kan komme rene linjer.

For det er uholdbart, hvis det er stemningen i gruppen der afgør om
et givent opslag er accepteret...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Morten Wartou

Dato : 08-10-04 09:21

Niels Riis Ebbesen wrote:

> Opslag er generelt off-topic i debatgrupperne, den type indlæg
> henvises til opslagsgrupperne, med mindre der i de enkelte grupper
> er lavet særlige regler.

Hov - hvad var det jeg fortalte dig om opslagsgrupper? Der står intet -
nada - rien - nichts - mafiche - om at det ikke er tilladt at lave opslag i
gruppen. Til gengæld står der i fundatsen for dk.opslag: "Gruppen er
beregnet til opslag af enhver art i det omfang, at disse opslag ikke hører
til i en anden opslagsgruppe eller diskussionsgruppe. " - altså, opslag som
IKKE hører til i en anden diskussionsgruppe, og opslag om fotomesse må nu
engang være mest passende for en fotogruppe.

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 08-10-04 09:52

Morten Wartou wrote:

> [...]
> IKKE hører til i en anden diskussionsgruppe, og opslag om fotomesse må nu
> engang være mest passende for en fotogruppe.

Du læser og fortolker de overordnede retningslinier som fanden læser
biblen, et opslag hører kun hjemme i en diskussionsgruppe, hvis det
står nævnt i gruppens fundats, at den pågældne type opslag er
on-topic i den respektive gruppe...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Morten Wartou

Dato : 08-10-04 10:22

Niels Riis Ebbesen wrote:

> [...]
> biblen, et opslag hører kun hjemme i en diskussionsgruppe, hvis det
> står nævnt i gruppens fundats, at den pågældne type opslag er

I begrundelsen til dk.opslags fundats står: "Opslagslignende indlæg dukker
op i debatgrupperne, og giver ofte anledning til kritik fra brugerne, især
hvis de ikke helt passer til gruppens emne. Problemet er bare, at der ikke
findes en generel opslagsgruppe, men derimod en række specialiserede
undergrupper. " - læg mærke til "især hvis de ikke passer til gruppens
emne."

"Især hvis de ikke helt passer til gruppens emne" - fangede du den? Kom med
en konkret henvisning hvor der står, at opslag om fotorelaterede emner ikke
er tilladt i dk.fritid.foto. I dk.fritid.fotos fundats står der intet om at
opslag om fotorelaterede emner ikke er tilladt. Der står til gengæld, at man
ikke må fremkomme med kommercielle tilbud, noget som det oprindelige indlæg
måske kan falde på (det er en vurderingssag), men til gengæld er dine
ugentlige indlæg om dine nye fotografier utvivlsomt af kommerciel karakter.

Faktisk vil et opslag om en fotomesse i dk.opslag være mod fundatsen:

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 08-10-04 11:26

Morten Wartou wrote:

> [...]
> findes en generel opslagsgruppe, men derimod en række specialiserede
> undergrupper. " - læg mærke til "især hvis de ikke passer til gruppens

Det at et opslag emnemæssigt relaterer til en debatgruppe, gør ikke
at opslaget er on-topic i den pågældne debatgruppe.

Det er kun hvis debatgruppens fundats specifikt tillader bestemte
typer opslag, at de type opslag er on-topic i den pågældne gruppe.

Du f.eks. læse lystfiskergruppens fundats i den er der nævnt en
sådan undtagelse, og her i fotogruppen har vi den undtagelse, at vi
godt må henvise til billeder...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Langgaard

Dato : 08-10-04 11:54

> Du f.eks. læse lystfiskergruppens fundats i den er der nævnt en
> sådan undtagelse, og her i fotogruppen har vi den undtagelse, at vi
> godt må henvise til billeder...

Hej

Nils du er en knag, du gav mig en ide.

Jeg vi lave min side med salg af fotoudstyr om så det bliver et galleri af
billeder af udstyret, sorteret i emner, Nikon, Canon osv. Under hvert
billede kan man så trykke på et link så pris og forsendelsomkostninger
popper op, smart ikke!

Mener du det vil være i orden, det er jo kun billeder jeg henviser til ?

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 08-10-04 12:26

Langgaard wrote:

> Mener du det vil være i orden, det er jo kun billeder jeg henviser til ?

Hmmm... jeg synes da det kunne være sjovt at se, om du kan lave
nogle se-værdige billeder af gammelt fotoudstyr, så klø du bare på.

Men vær opmærksom på, at det nok ikke er velset, hvis du genposter
henvisninger til de samme billeder.

Og du skal nok være indstillet på, at vi gir' kritik til billederne.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Morten Wartou

Dato : 08-10-04 11:54

Niels Riis Ebbesen wrote:

> [...]
>
> Du f.eks. læse lystfiskergruppens fundats i den er der nævnt en
> sådan undtagelse, og her i fotogruppen har vi den undtagelse, at vi

Du bliver da ved... Hvor præcist er det defineret? Jeg leder og leder, og
kan ikke se eet eneste sted hvor der står der må ikke laves fotorelaterede
opslag i dk.fritid.foto. Jeg kan blot se, at der ingen steder står man ikke
må lave fotorelaterede opslag, og at der i fundatsen for dk.opslag står, at
gruppen primært er til opslag der emnemæssigt ikke hører til i
diskussionsgrupperne.

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Thomas Corell

Dato : 08-10-04 09:52

Niels Riis Ebbesen wrote:

> I fotogruppen fundats er der lavet den særlige undtagelse, at vi
> godt må lave opslag for billeder.

Det er din tolkning af fundats, som jeg ikke er enig i.

Min tolkning er at det er en gruppe til "diskussion af fotografiske
emner" på et sobert niveau med "argumentation".

Grunden til den pasus du henholder dig til, ser jeg indført fordi:
- man ikke må poste binært i gruppen, og derfor anvises et alternativ
- angives, da det fotografierne ofte indgår som et element anvendes i
forbindelse med diskussionerne

At tolke fundats, som at det er tilladt at lave opslag med link til
billeder, uden at det indgår som element i en diskusson, er at læse
fundats som en hvis herre læser biblen.

> Hvis det havde været tanken, at fotohandlere godt måtte lave opslag
> for fotomesser og lignende arrangementer her i fotogruppen, så var
> det nok også blevet nævnt som en undtagelse i gruppens fundats.

Det der får mig i blækhuset, er ikke at jeg syntes opslaget om
fotomessen er i orden, men at det har samme berettigelse som dine
opslag; altså er det din dobbeltmoral jeg oponerer imod.

Men vi har været her før, uden at det har rykket noget. Så det her vil
være mit sidste indlæg i denne debat, medmindre der sker en udvikling
til noget nyt.

--
Don't waste space

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 08-10-04 10:02

Thomas Corell wrote:

> At tolke fundats, som at det er tilladt at lave opslag med link til
> billeder, uden at det indgår som element i en diskusson, er at læse
> fundats som en hvis herre læser biblen.

I fotogruppens fundats står der:

http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.fritid.foto

"Billeder kan udstilles/udveksles ved henvisninger til billeder på
ens egen hjemmeside."

Bemærk ordet "udstille", og når en autor udstiller billeder, så er
det vel op til beskuerne, hvordan de vil forholde sig til dem...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Langgaard

Dato : 08-10-04 10:14

> [...]
>

> Bemærk ordet "udstille", og når en autor udstiller billeder, så er
> det vel op til beskuerne, hvordan de vil forholde sig til dem...

Det har du ret i, men du glemmer at der også står:

Så let er det!

Fra : Carsten Riis

Dato : 08-10-04 08:43

Niels Riis Ebbesen wrote:

> [...]
> velkommen til at henvise til deres billeder, og så længe der ikke
> bliver fremsat køb/salg tilbud i selve indlægget, så er der ikke

Foto-messe opslaget adskiller sig hvorledes?

Er der salgs-tilbud i selve indlægget?

mvh

Carsten Riis

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 08-10-04 09:22

Fra : Carsten Riis

Dato : 08-10-04 13:01

Niels Riis Ebbesen wrote:

> For det er uholdbart, hvis det er stemningen i gruppen der afgør om
> et givent opslag er accepteret...

Kan du ikke tåle lugten i bageriet!

mvh

Carsten RIis

Fra : Simon Nielsen

Dato : 07-10-04 11:25

> [...]
> er helt gratis at se på mine billeder, så er kommercielle udbytte af
> at du og andre ser på mine henvisninger ret begrænset.

Hmmm... Er en messe købsbetinget? NEJ det er et sted hvor man fremviser de
nye ting på markedet, lige akkurat som du fremviser dine nye billeder, om
man vil købe eller bare kigge er jo op til den enkelte.

Fra : Morten Wartou

Dato : 07-10-04 11:34

Niels Riis Ebbesen wrote:

> [...]
> er helt gratis at se på mine billeder, så er kommercielle udbytte af
> at du og andre ser på mine henvisninger ret begrænset.
Tja Niels, når man henviser til at der kommer en fotomesse er det on-topic
i.h.t. gruppens fundats, og da det er helt gratis at deltage på messen, så
er det kommercielle udbytte af det du og andre ser på Lars' henvisninger ret
begrænset.

> Men jeg kan godt se, at det er ærgeligt for dig, at dine talentløse
> knipserier er så elendige, at ingen vil købe eller stjæle dem...
Prøv dk.snak.mudderkastning hvis du skal køre på det niveau.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Jan F.

Dato : 08-10-04 19:54

> [...]
> er helt gratis at se på mine billeder, så er kommercielle udbytte af
> at du og andre ser på mine henvisninger ret begrænset.

Sidste år var jeg på Renholts fotomesse og der var gratis adgang, nøjagtig
ligesom det er gratis at se dine billeder! Hvori består forskellen?

> Men jeg kan godt se, at det er ærgeligt for dig, at dine talentløse
> knipserier er så elendige, at ingen vil købe eller stjæle dem...

Niels, jeg forstår godt at du ser rødt hvert år når Renholt sender deres
enlige indlæg, det må være fordi du efterfølgende skal poste 20-30 sure
indlæg om fundatser, nedrakning af andre, m.m.

--

Jan F.

Fra : Jens Olsen

Dato : 07-10-04 14:12

On Wed, 6 Oct 2004 23:31:35 +0200, "Lars Møller - Renholt Foto"
<lars@renholt.dk> wrote:

>Så gentager vi succéen og afholder endnu engang digitalmesse i Musikcaféen

Det lyder spændende!

>Denne gang afholdes
>digitalmessen i samarbejde med 'Kvindens Verden' som afholder Trend- og
>Livsstilsudstilling samtidigt, så der vil være noget at se på for hele
>familien.

Gys - forhåbentlig ikke i samme lokale eller hur?

Jens

Fra : Lars Møller - Renhol~

Dato : 07-10-04 15:51

Hej Jens.

Vi er på første sal - 'Kvindens Verden' i stueetagen.
mvh
Lars

Fra : Simon Nielsen

Dato : 07-10-04 16:13

"Lars Møller - Renholt Foto" <lars@renholt.dk> wrote in message
> Hej Jens.
>
> Vi er på første sal - 'Kvindens Verden' i stueetagen.
> mvh
> Lars

Hehe phew

Fra : Erik W.

Dato : 07-10-04 17:19

"Lars Møller - Renholt Foto" skrev i

> Vi er på første sal - 'Kvindens Verden' i stueetagen.

Selvom de er i mindretal som skribenter her i gruppen, så er der heldigvis
rigtig mange kvinder der fotograferer. Det er en af de få hobbies som der er
mange af begge køn, der dyrker. Men selv de mest entutiastiske kvindelige
fotografer er nok ikke så gadget-liderlige som vi er

Mvh Erik

Fra : Simon Nielsen

Dato : 07-10-04 17:49

"Erik W." <erik.w@mail.com> wrote in message
> [...]
> mange af begge køn, der dyrker. Men selv de mest entutiastiske kvindelige
> fotografer er nok ikke så gadget-liderlige som vi er

Hehe nej desto flere ting man kan hænge og påsætte kameraet desto mere skal
der på prøvede lige at samle mit kamera med blitz på toppen, en metz CT45
på hver side, makrolinse med modlysblænde foran på stativ med computer
sluttet til firewire porten hold fast det så vildt ud

Fra : Erik W.

Dato : 07-10-04 22:38

"Simon Nielsen" skrev i
> [...]
> på hver side, makrolinse med modlysblænde foran på stativ med computer
> sluttet til firewire porten hold fast det så vildt ud

To CT45'ere? - Jeg har kun en enkelt CT45'er, men jeg ved ikke rigtigt om
jeg vil kunne bruge den til noget fornuftigt sammen med mit 10D. Med
ledningen sat til fyrer blitzen men, men den giver ikke noget
autofokushjælp, ligesom den indbyggede blitz gør når Metz-ledningen ikke er
sat til.
Bruger du Metz'erne eller har du dem kun af nostalgiske grunde?

Mvh Erik

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 08-10-04 10:13

> [...]
>
> PS. Jeg ved godt at der vil være delte meninger om dette indlæg, men
> tidligere har jeg fået mange positive tilkendegivelser om denne type
++++++++++++++++++++++++++

Hej Lars.

Det lyder meget interessant. Hvis nu man ikke henter billetter først, har
man så nogen mulighed for at komme ind alligevel?
Godt du skrev det her i gruppen

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk

Fra : Lars Møller - Renhol~

Dato : 10-10-04 10:05

Hej Jørgen.

Det vil sagtens være muligt at komme ind uden først at hente en billet hos
os, men så kommer man desværre til at betale kr. 40,- i entre da begge
messer har samme indgang og Kvindens Verden opkræver entre. Men er det helt
umuligt for dig at komme forbi forretningen inden lørdag kl. 13.00 hvor vi
lukker, så email mig din adresse så sender jeg en billet til dig.

Jeg er glad for du synes om mit indlæg og set ud fra de mange positive
tilkendegivelser jeg får (mest på email) fortryder jeg heller ikke jeg satte
det i.

mvh
Lars

"Jørgen Nielsen" <jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:416659dc$0$236$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

Fra : outzen

Dato : 08-10-04 19:55

> [...]
>
> PS. Jeg ved godt at der vil være delte meninger om dette indlæg, men
> tidligere har jeg fået mange positive tilkendegivelser om denne type
Ja Lars
Det kan virkelig få folks pxx i kog, det er sgu for meget
jesper o

Fra : Langgaard

Dato : 08-10-04 20:00

"outzen" <hammerfest@spamget2net.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan virkelig få folks pxx i kog, det er sgu for meget
> jesper o

Folks, nej det er hvist kun en eller måske to der brokker sig, mange andre
er glade for disse oplysninger.

Fra : Langgaard

Dato : 08-10-04 20:06

> [...]
>
> PS. Jeg ved godt at der vil være delte meninger om dette indlæg, men
> tidligere har jeg fået mange positive tilkendegivelser om denne type

Med alt det brok der er om dit indlæg, så vil jeg gerne tilbyde at formidle
dine budskaber i fremtiden, da det ikke vil give den samme ballade, så send
mig en mail med oplysningerne så sender jeg dem videre til gruppen.

Og tak for at i tager initiativ til sådanne arrangementer!

Fra : Lars Møller - Renhol~

Dato : 10-10-04 10:15

Hej Leif.

Tak for dit tilbud. Jeg vil overveje det næste gang, men jeg synes det er
lidt dårligt at få et indlæg på gruppen 'af bagvejen'. Jeg har intet at
skjule omkring vores formål med digitalmessen og det er min opfattelse at
rigtig mange gerne vil modtage den slags information. Så jeg tror nu jeg vil
benytte mit eget navn igen næste gang trods alt.

mvh
Lars

Fra : Egon Stich

Dato : 11-10-04 14:01

> [...]
vil
> benytte mit eget navn igen næste gang trods alt.

Og det skal du frejdigt gøre.
Egentlig burde det være overflødigt at sige dette, men der er jo, som du har
bemærket, en del mennesker med alt for store kasketter, der gerne vil
bestemme.
Ignorer dem.
Venlig hilsen
Egon Stich

Fra : Brizz

Dato : 09-10-04 00:21

> [...]
> Livsstilsudstilling samtidigt, så der vil være noget at se på for hele
> familien. Gratis billetter kan afhentes i forretningen.

Takker for oplysningen. Hvis du ikke havde skrevet det her havde jeg ikke
set det. glæder mig til at se hvad der bydes på dernede. Vi ses

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk