Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
foto fra helikopter
Fra : Thomas Aabo

Dato : 04-10-04 22:10

Er der nogen der ved hvad den franske fotograf hedder der havde en
udstilling på kongens nytorv for nogle år siden? Alle billederne er taget
fra helikopter.

--
Thomas Aabo

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 04-10-04 22:21

"Thomas Aabo" <thomas@ehp.dk> skrev:

> Er der nogen der ved hvad den franske fotograf hedder der havde en
> udstilling på kongens nytorv for nogle år siden? Alle billederne
> er taget fra helikopter.

Yann Arthus-Bertrand må det næsten være.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Kurt Sorensen

Dato : 04-10-04 22:22

Yann Arthus-Bertrand

tjek linket : http://home.fujifilm.com/efa/pi/indexIE.html

Fra : Ukendt

Dato : 05-10-04 10:06

"Kurt Sorensen" <kurt.sorensen@vip.cybercity.dk > skrev i en meddelelse
> Yann Arthus-Bertrand
>
> tjek linket : http://home.fujifilm.com/efa/pi/indexIE.html

Se siden her:
http://www.yannarthusbertrand.com/
mvh
Sven Ole Pederen

Fra : Bo Bjerre

Dato : 05-10-04 16:46

"Sven Ole Pedersen" <mail(snabela)sop-arch.dk> wrote in message

> Se siden her:
> http://www.yannarthusbertrand.com/

Jeg fik bogen "jorden set fra himlen" til min fø's'da', og det er lækkerier.
Flot tryk og med gode forklarnger til.. Og tekstsiderne indeholder osse et
klart miljøpolitisk budskab (-så han burde ikke bruge eet af de mest
forurenende transportmidler...)

En del af hans billeder er (for at bruge et begreb fra denne gruppe)
"knipserier", men de virker stærkt på grund af optagevinklen, som ikke er
ret mange forundt. Jeg har lagt mærke til, at han holder meget af lavt hårdt
lys, der fremhæver konturer og kontraster i landskaberne. Og så beskærer han
dem godt. De fleste billeder har een eller flere personer, huse eller andet
med, der giver et størrelsesforhold. Ellers kan det være svært at bedømme
afstande og størrelser.

Bo //

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 05-10-04 18:06

Bo Bjerre wrote:

> ...cut... Og tekstsiderne indeholder osse et
> klart miljøpolitisk budskab (-så han burde ikke bruge eet af de mest
> forurenende transportmidler...)

Prøv at ta' et kik på http://www.winther-airphoto.com - Jan Kofod
Winther anvender et lille ultra-let fly, det er nok et af de mest
økonomiske transportmidler der findes.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Mogens Beltoft

Dato : 06-10-04 21:13

Bo Bjerre wrote:
> [...]
> indeholder osse et klart miljøpolitisk budskab (-så han burde ikke
> bruge eet af de mest forurenende transportmidler...)

Det er han jo nærmest tvunget til, idet han - i en del billeder i hvert
fald - skal være på det rigtige sted (position inkl. højde) på det rigtige
tidspunkt, for at opnå den ønskede effekt.

F.eks.:
http://home.fujifilm.com/efa/photo/147_l.html

> [...]
> eller flere personer, huse eller andet med, der giver et
> størrelsesforhold. Ellers kan det være svært at bedømme afstande og

Det er måske knipserier, men det er da helt utrolige farver han får.
Ifølge hjemmesiden bruger han Fujichrome Velvia.

/Mogens

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 08-10-04 07:47

On Wed, 6 Oct 2004 22:13:00 +0200, Mogens Beltoft wrote:

> Det er måske knipserier, men det er da helt utrolige farver han får.
> Ifølge hjemmesiden bruger han Fujichrome Velvia.

Der blev sendt et dokumentarprogram om hans arbejde i forbindelse
med udstillingen på Kgs. Nytorv - billederne er taget med Canon
huse og L-optik.

--
Stig
(remove the 'no's to send me mail)