Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
IS i teleconverteren
Fra : Erik W.

Dato : 04-10-04 21:06

Der var en diskussion for nogen tid siden om det smarteste ville være Image
Stabilization i kamerahuset eller i objektivet. Jeg tænker at det ville være
riogtigt smart hvis eksempelvis Kenko lavede en teleconverter med IS, så
alle objektiver kunne forlænges en halv gang og forsynet med IS på een
gang. Er der nogen der ved om det findes, eller om det ville kunne lade sig
gøre?

Mvh Erik

Fra : Morten Wartou

Dato : 04-10-04 21:27

Erik W. wrote:
> [...]
> gang og forsynet med IS på een gang. Er der nogen der ved om det
> findes, eller om det ville kunne lade sig gøre?

Ja, man kan jo drømme. Det ville også være smart med en 1x "teleconverter"
af sublim optisk kvalitet, og absolut minimal længde, udelukkende som
støvbeskytter. Ih, det kunne jeg godt tænke mig.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 04-10-04 22:18

In article <_li8d.5350$8V5.4886@news.get2net.dk>, Morten Wartou wrote:

> Ja, man kan jo drømme. Det ville også være smart med en 1x "teleconverter"
> af sublim optisk kvalitet, og absolut minimal længde, udelukkende som
> støvbeskytter. Ih, det kunne jeg godt tænke mig.

Du mener UV filter med EF han+hun gevind ?

Fra : Hans Joergensen

Dato : 04-10-04 22:29

Povl H. Pedersen wrote:
> Du mener UV filter med EF han+hun gevind ?

Der bliver nød til at være lidt forstærkning i, ellers bliver det
umuligt at fokuserer på uendeligt.

Jeg kunne i øvrigt godt tænke mig en 6mm mellemring, men det laver
de heller ikke

// Hans
--
http://ph33r.dk - Vejen til et fjollet liv