Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon EOS 20D firmware 1.0.4 er ude
Fra : Tommy Jensen

Dato : 04-10-04 16:14

Er der nogen der har opgraderet?

Nogen problemer? Der er flere på dpreview der beretter om døde 20D'ere
efter opgraderingen.

Link: http://www.canon.co.jp/Imaging/eos20d/eos20d_firmware-e.html

MVH Tommy

Fra : Morten Wartou

Dato : 04-10-04 16:46

"Tommy Jensen" <toj@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen der har opgraderet?
Ork - det er mange timer siden. :)

> Nogen problemer? Der er flere på dpreview der beretter om døde 20D'ere
> efter opgraderingen.
Ja, det ser ikke ud til at være en ubetinget succes - men den virker fint
her, og den skriver RAW-filer til et Sandisk Ultra II 20% hurtigere end 1D
Mark II gør. :) Jeg er ret sikker på, at den før opgraderingen lå på ca.
samme hastighed, men det kan være jeg målte galt første gang.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Tommy Jensen

Dato : 04-10-04 17:14

On Mon, 4 Oct 2004 17:46:12 +0200, "Morten Wartou"
<detteskalfjernesnews@wartou.dk> wrote:

> [...]
>Mark II gør. :) Jeg er ret sikker på, at den før opgraderingen lå på ca.
>samme hastighed, men det kan være jeg målte galt første gang.

Der må jeg desværre skuffe dig. Det er ikke hurtigere efter
opgraderingen.

Jeg havde også selv lavet nogle simple tests og jeg har lige gentaget
dem efter opgraderingen og hastigheden er den samme.

Min simple test gik ud på at skyde i burst i 20 sekunder og derefter
tage tid på hvor lang tid der går før drevlys slukker.

På 20 sekunder kunne jeg tage 20 RAW og det tog 17 sekunder før buffer
var tømt til kortet både før og efter med et Sandisk Ultra II 1 GB.

MVH Tommy

Fra : Morten Wartou

Dato : 04-10-04 17:40

Tommy Jensen wrote:

> [...]
>
> På 20 sekunder kunne jeg tage 20 RAW og det tog 17 sekunder før buffer
> var tømt til kortet både før og efter med et Sandisk Ultra II 1 GB.

Hm. Nåmen, det er stadig hurtigere end 1D Mark II. :)

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Tommy Jensen

Dato : 04-10-04 18:05

On Mon, 4 Oct 2004 18:40:14 +0200, "Morten Wartou"
<detteskalfjernesnews@wartou.dk> wrote:

>Hm. Nåmen, det er stadig hurtigere end 1D Mark II. :)

Det er jo selvfølgelig noget vi kan li

MVH Tommy

Fra : Jens Bruun

Dato : 04-10-04 21:28

"Tommy Jensen" <toj@worldonline.dk> wrote in message

> Det er jo selvfølgelig noget vi kan li

Vil I bytte?

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - Min fotodagbog (Sidst opdat. 02.10.04)

Fra : Morten Wartou

Dato : 04-10-04 21:30

Jens Bruun wrote:
> "Tommy Jensen" <toj@worldonline.dk> wrote in message

> Vil I bytte?

Jamen, så skidt da. Men jeg vil have 2.000,- oveni.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Jens Bruun

Dato : 04-10-04 21:30

"Morten Wartou" <detteskalfjernesnews@wartou.dk> wrote in message

> Jamen, så skidt da. Men jeg vil have 2.000,- oveni.

Kan jeg skylde?

Fra : Morten Wartou

Dato : 04-10-04 21:33

Jens Bruun wrote:
> "Morten Wartou" <detteskalfjernesnews@wartou.dk> wrote in message

> Kan jeg skylde?

Det er i orden, men du skal stille dine børn som garanti.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Jens Bruun

Dato : 04-10-04 21:36

> Det er i orden, men du skal stille dine børn som garanti.

Det fik jeg ikke lov til af konen, så jeg må - noget modvilligt - bakker ud.

Fra : Morten Wartou

Dato : 04-10-04 21:40

Jens Bruun wrote:
> "Morten Wartou" <detteskalfjernesnews@wartou.dk> wrote in message

> Det fik jeg ikke lov til af konen, så jeg må - noget modvilligt -
> bakker ud.

I orden. Jeg ville jo bare gøre en god gerning, men kør du så blot videre
med dine 4 MB/sek. Du kan forresten komme op på 7 MB/sek. hvis du kører SD i
stedet for CF, har jeg hørt, men det gør du måske også?

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Jens Bruun

Dato : 04-10-04 21:49

> I orden. Jeg ville jo bare gøre en god gerning, men kør du så blot
> videre med dine 4 MB/sek.

Jeg må se, om jeg kan overvinde det...

> Du kan forresten komme op på 7 MB/sek. hvis
> du kører SD i stedet for CF, har jeg hørt, men det gør du måske også?

Nope, 4GB MicroDrive rippet fra en MuVo, men da jeg sjældent holder knappen
nede uafbrudt i de knap 2½ sekunder, det tager at fylde min buffer med 20
RAW-filer, så lægger jeg ikke rigtigt mærke til hastigheden, når kameraet
skriver til drevet

Fra : Morten Wartou

Dato : 04-10-04 21:58

Jens Bruun wrote:
> [...]
> buffer med 20 RAW-filer, så lægger jeg ikke rigtigt mærke til
> hastigheden, når kameraet skriver til drevet
Blærerøv. ;)

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Jens Bruun

Dato : 04-10-04 22:11

> Blærerøv. ;)

Du startede...

Fra : Morten Wartou

Dato : 04-10-04 22:12

Jens Bruun wrote:
> "Morten Wartou" <detteskalfjernesnews@wartou.dk> wrote in message

> Du startede...

Hovhov - det er unfair at bruge fakta!

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Peter Rongsted

Dato : 04-10-04 22:24

>Hovhov - det er unfair at bruge fakta!

prima er blevet til super best, så fakta kan være nødvendig

Fra : rosenauer.dk

Dato : 04-10-04 19:07

> Nogen problemer? Der er flere på dpreview der beretter om døde 20D'ere
> efter opgraderingen.

Ny firmware kører ganske fint her - omend det krævede lidt forsøg med at
finde et CF kort der ville være fleksibel med opgraderingen :)

/Martin Rosenauer
http://rosenauer.dk