Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Sigma 2,8-4,5/24-135 C/EF vs Canon EF USM ~
Fra : fam. Ager

Dato : 04-10-04 13:23

hej ng..

så er tiden der,jeg har fundet to objektiver som jeg finder tiltalende og
som passer min økonomi......

men hvilket vi DU/I foretrække,vil blive brugt til lidt af hvert..Men ´mest
til børnefoto og hunde foto,altså "action" og indedørs foto...
mit kamera er et 300D....

håber på lidt bistand......

torben ager.....

p.s. hvis du/I har et alternativ i samme prisklasse så kom endelig med det..

Fra : Hansen

Dato : 04-10-04 13:50

> [...]
>
> håber på lidt bistand......
>
> torben ager.....
>
> p.s. hvis du/I har et alternativ i samme prisklasse så kom endelig med

------

hvilken prisklasse snakker vi om ?

Fra : fam. Ager

Dato : 04-10-04 13:51

"Hansen" <teli@stofanetto.dk> skrev i en meddelelse

> hvilken prisklasse snakker vi om ?

hej

maks. 430 euro.......ink. transport....

torben

Fra : Hansen

Dato : 04-10-04 15:31

> "Hansen" <teli@stofanetto.dk> skrev i en meddelelse

> hej
>
> maks. 430 euro.......ink. transport....
>
> torben

------

Prøv at kigge på dette objektiv fra Tamron

Tamron SP XR DI 28-75 f2,8

Her er en test far Steve's digicams
og som du kan se er tegner det næsten ligeså skarpt som canon L glas !

Canon EF 2.8 24-70mm USM L -> 4.16
Canon EF 2.8 28-70mm USM L -> 4.15
Tamron AF 2.8 28-75mm LD XR Aspherical SP -> 4.14
Canon EF 3.5-5.6 28-135mm ImageStabilizer -> 3.25

Hansen

Fra : fam. Ager

Dato : 04-10-04 20:02

"Hansen" <teli@stofanetto.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv at kigge på dette objektiv fra Tamron
>
> Tamron SP XR DI 28-75 f2,8

jamen jeg tager en kigger :0)

torben

Fra : Frederik Thorup

Dato : 05-10-04 07:44

fam. Ager wrote:
> "Hansen" <teli@stofanetto.dk> skrev i en meddelelse

> jamen jeg tager en kigger :0)

Og jeg er ikke skuffet med mit. Godt bygget.

Eneste minus er fokuseringshastigheden. Den er langsommere end USM, men da
det er til 1/3 af prisen så...

Frederik

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 04-10-04 17:14

In article <cjrfb3$2h2f$1@news.cybercity.dk>, fam. Ager wrote:
> [...]
>
> men hvilket vi DU/I foretrække,vil blive brugt til lidt af hvert..Men ´mest
> til børnefoto og hunde foto,altså "action" og indedørs foto...

Hvis du kun ser på de 2 ovenstående, så har 28-135mm IS den fordel,
at IS'en tillader meget langsomme lukketider. Jeg har 100% success
med 1/10 sekund.

Et mere lysstærkt objektiv (som Canon 50mm f/1.8 til ca. 1000 kr)
vil give dig en hurtigere lukketid ved samme lys.

Af de 2 objektiver du har nævnt, valgte jeg 28-135mm IS, og
har ikke fortrudt. Objektivet er nok både større og tungere,
men IS er fremragende. Så slipper man for blitz ved normal
indendørsbelysning.

Sigmaen ser dog ud til at være et blændetrin hurtigere, og
giver derfor den halve lukketid med samme lys. Men hvis det
er 1/20s vs 1/40s ved 50mm på objektiver (80mm real-life),
så bliver sigma billedet rystet.

Så hvis du kan bruge blitz til at "fryse" dine actionfotos,
så IS. Ellers et hurtigere objektiv.