Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Ixus serien stadig reference i pocketstørr~
Fra : Per

Dato : 04-10-04 10:18

Hej NG!

Til nye læsere af gruppen og vedvarende spørgsmål om Ixus serien fra Canon.

Ingen tvivl om at skal man have et digikamera i lommestørrelse kan man ikke
komme uden om Canon Ixus serien (400, 430 og 500)

Nogle af de bedste kameraer der er lavet til dato i den kategori. De har en
hel suveræn optik, er meget lysfølsomme og så er de som foregangskameraer
lavet i alu. Se hvor mange af de andre mærker der efterligner netop alu
kabinettet.

Det er god dybde og en dejlig farvemætning i billederne. Utroligt at Canon
har formået sådan en kvalitet i så lille et kamera.

Ved godt det har været lidt mht. til støj i 500 modellen, derfor vil jeg nok
anbefale 430´eren.

Jeg har haft mange forskellige "lommekameraer" men intet slår Ixus serien.

Det er ikke uden grund at Ixus er verdens meste solgte kameraserie.

Mvh. Per, der bruger et EOS-1D når han ikke er på farten!!

Fra : Lars Bartel

Dato : 04-10-04 13:13

Jeg står selv at skulle købe et nyt kamera og jeg har kigget på IXUS500 og
Casio ex-z55, efter hvad jeg har læst af anmeldelser, så skulle casio
kameraet være bedre er der nogen der kan be- eller afkræfte det?

Fra : Claus Smith

Dato : 04-10-04 15:02

Jeg har et Casio EXILIM Zoom EX-Z4 og er rigtig godt tilfreds med det lille
og handy kamera.

Bruger det som party kamera når jeg ikke gider slæbe rundt på mit Nikon D1
D-SLR.

Claus

Fra : Pico

Dato : 04-10-04 22:42

Per wrote:
> [...]
>
> Ingen tvivl om at skal man have et digikamera i lommestørrelse kan
> man ikke komme uden om Canon Ixus serien (400, 430 og 500)

Er der nogen grund til at du forbigår Canon Ixus 40 & 30 ?

http://www.canon.dk/for_home/product_finder/cameras/digital/digital_ixus_40/index.asp
Pico

Fra : MAT

Dato : 05-10-04 10:03

> Er der nogen grund til at du forbigår Canon Ixus 40 & 30 ?
>
> http://www.canon.dk/for_home/product_finder/cameras/digital/digital_ixus_40/index.asp

Nu er Canon Ixus 40 et ganske nyt Ixus kamera og efterfølgeren til Ixus 430,
men jo vel at bemærke netop fortsat et Ixus.
Ixus 40 er bedre end Ixus 430 specielt hvad angår videooptagelse. Ixus 40
kan klare op til 30 fps i VGA kvalitet af op til 1 GB's varighed, hvor Ixus
430 kun kan klare 15 fps i format op til 320x240 og Ixus 500 kun 10 fps i
VGA kvalitet - hvilket er stort set ubrugeligt.
Ixus 40 bruger i.ø. SD-kort, hvor Ixus 430 og 500 bruger CF-kort, og
skærmstørrelsen er øget fra1½ til 2 tommer.
Ixus 40 koster kr 2.909,- på
http://www.pixmania.com/dk/dk/58140/art/canon/digital-ixus-40.html, men ses
fortsat ikke på edbpriser.dk d.d. 5.10.

Venligst