Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
morgenmad ;o)
Fra : ;o\)-max-

Dato : 03-10-04 08:25

Fra turen på Romø (lidt blodigt) -max-
http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1348279

Fra : Michael Petersen

Dato : 03-10-04 08:59

Linket virker ikke her.

news:kPN7d.55203$Vf.2632111@news000.worldonline.dk...
> Fra turen på Romø (lidt blodigt) -max-
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1348279

Fra : Morten Wartou

Dato : 03-10-04 09:38

"Michael Petersen" <michael@mpetersen.dk> skrev i en meddelelse
news:415fb14d$0$23061$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> Linket virker ikke her.
>

> "-max-" <ma22x3@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:kPN7d.55203$Vf.2632111@news000.worldonline.dk...
>> Fra turen på Romø (lidt blodigt) -max-
>> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1348279

Næeh, den er nede lige nu. Men jeg så den tidligere, så det er nok ikke
lænken der er syg. Fine billeder - minder mig om, at jeg skal ud og have
morgenmad nu, men jeg vælger nok noget andet end det høgen får. :)

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 03-10-04 11:12

> Fra turen på Romø (lidt blodigt) -max-
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1348279
++++++++++++++++++++++++++

Hej Max.

Endnu et par gode "skud" hvordan bære du du dig ad ? sidder du og venter
flere timer på at billedet bare er der?

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk

Fra : ;o\)-max-

Dato : 03-10-04 11:35

"Jørgen Nielsen"

> [...]
> ++++++++++++++++++++++++++
>
> Hej Max.
>
> Endnu et par gode "skud" hvordan bære du du dig ad ? sidder du og venter

Jeg foretrækker at sidde og vente på at dyrene kommer til mig,
motion gør mig søvnig- Men på Romø var jeg i selskab med
to unge energiske fugle experter, så jeg måtte følge med så godt
jeg ku' og belønningen var utrolig.. Jeg har så meget at lære og
det må så foregå et skridt a' gangen.. Dejligt du ku' li' billederne
Jørgen.. -max-

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 03-10-04 11:58

> Fra turen på Romø (lidt blodigt) -max-
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1348279

Aj, havde jeg bare dit udstyr og dit talent ...
Kanon billedserie.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : ;o\)-max-

Dato : 03-10-04 13:54

Bare en lille fugl mere.. -max-
http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1348402

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 03-10-04 16:02

> Bare en lille fugl mere.. -max-
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1348402

Lækkert billede igen.

Jeg fik forresten lov til at knipse et par billeder med Thomas' Nikon D70 og
dit Sigma EX 500 mm.
Nøøøj, Det er jo bedre end sex
Han (Thomas) fik også et par fine billeder af en hvid vipstjert

Når jeg endelig skal ha mit DSLR, så fuck alle de korte brændvidder
Jeg skal ha tele, skal jeg - lang tele

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : ;o\)-max-

Dato : 03-10-04 21:28

"Frodo Nifinger"

> [...]
> dit Sigma EX 500 mm.
> Nøøøj, Det er jo bedre end sex
> Han (Thomas) fik også et par fine billeder af en hvid vipstjert

Uhm - Det er et damn godt objektiv, desværre laver de den vidst ikke
mere.. Den har kun et lille minus, man mister AF med konverter fordi
den er bl.4,5..

> Når jeg endelig skal ha mit DSLR, så fuck alle de korte brændvidder
> Jeg skal ha tele, skal jeg - lang tele

Tag et kig på denne her, kun 2kg og med telekonverter har du stadig AF
hos Technikdirekt er den ret billig, den gamle model, men alligevel.. -max-
http://www.preissuchmaschine.de/psm_frontend/main.asp?suche=tokina+300+2%2C8

Fra : Morten Wartou

Dato : 03-10-04 21:43

-max- wrote:
> "Frodo Nifinger"

> Uhm - Det er et damn godt objektiv, desværre laver de den vidst ikke
> mere.. Den har kun et lille minus, man mister AF med konverter fordi
> den er bl.4,5..
Hvorfor gør man det? Mit D70 kunne da sagtens lave AF med min 80-400 4,5-5,6
ved 400 mm med 1,4x konverter. Ah - du har vist Fuji? Og Canon... Hvad har
du egentlig af legetøj? Fortæl-fortæl, gerne med et par ord om hvad du synes
om det. :)

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : ;o\)-max-

Dato : 03-10-04 22:34

"Morten Wartou"
> [...]
> du egentlig af legetøj? Fortæl-fortæl, gerne med et par ord om hvad du synes

Autofokus ved bl 8 - wauuu det er ski et fedt kamera, hehe...
Det påstås at mit mII også kan det, meen tvivler på det
kører specielt godt - det ved Jens måske..??

Hva vil du vide.. -max-

Fra : Morten Wartou

Dato : 03-10-04 22:42

-max- wrote:
> [...]
> Det påstås at mit mII også kan det, meen tvivler på det
> kører specielt godt - det ved Jens måske..??
20D kan også. :) Man skal bare snyde lidt. På en Canon-extender skal man på
snedig vis putte tape eller lignende over de tre ekstra kontakter der er på
"ydersiden" af konverteren (den der er fjernest fra huset:) som ikke er på
indersiden. Det virker - men det kræver mere lys end D70'eren krævede ved
samme blænde (synes jeg).

> Hva vil du vide.. -max-
Alt. En liste måske? Med små kommentarer. Autofokushastighed, optisk
kvalitet og så'en.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : ;o\)-max-

Dato : 03-10-04 23:19

"Morten Wartou"

> [...]
> indersiden. Det virker - men det kræver mere lys end D70'eren krævede ved

Ok - så kan jeg også AF med sigmaen på både s2 og d1x, men det er
touch and go, ikke noget jeg kan bruge til flyvende fugle..Kenko 300Pro
snyder også kameraet, det er forøvrigt gode billige konvertere..

> Alt. En liste måske? Med små kommentarer. Autofokushastighed, optisk
> kvalitet og så'en.

Det er for omfattende Morten, men har du specifikke spørgsmål
svarer jeg gerne så godt jeg kan.. -max-

Fra : Morten Wartou

Dato : 03-10-04 23:24

-max- wrote:
> [...]
> touch and go, ikke noget jeg kan bruge til flyvende fugle..Kenko
> 300Pro snyder også kameraet, det er forøvrigt gode billige
Ja, jeg havde selv Kenko til mit Nikon, de var fine. Jeg synes fokus
fungerede helt fint med 1,4x'eren på 80-400'eren, men det sløvede den da
noget, og det kan godt være en flyvende fugl ikke havde været en succes.

> Det er for omfattende Morten, men har du specifikke spørgsmål
> svarer jeg gerne så godt jeg kan.. -max-
De store teleobjektiver kunne jeg godt tænke mig at vide lidt om. Dem har du
forhåbentligt ikke så mange af, at det bliver for omfattende. :)

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 03-10-04 23:26

In article <iV_7d.55359$Vf.2645772@news000.worldonline.dk>, -max- wrote:
> Ok - så kan jeg også AF med sigmaen på både s2 og d1x, men det er
> touch and go, ikke noget jeg kan bruge til flyvende fugle..Kenko 300Pro
> snyder også kameraet, det er forøvrigt gode billige konvertere..

Lige nøjagtigt Kenko 300 Pro snyder ikke kameraet, men fortæller
reel fokal længde og blænde til huset. Men deres billigere modeller
MC-7 og MC-4 (?) har ikke de 3 ekstra ben.

Men mankan altid tape dem over, og snyde kameraet.

Mit 300D + Sigma EX 100-300mm f/4 havde lidt problemer på
safarienen lørdag. I gråvejr og skygge stod objektivet og
søgte frem og tilbage omkring målet. Man kunne godt tage
billeder, men det er lidt risikobetonet mht autofokus. Så er
det nok bedre at bruge manuel fokus, sammen med den røde
fokusbekræftelse + beep når man rammer rigtigt.

> Det er for omfattende Morten, men har du specifikke spørgsmål
> svarer jeg gerne så godt jeg kan.. -max-

Jeg har hørt, at Max har både Canon + Nikon. Så kan man
nemlig købe de gode objektiver. Kameraet er bare noget der
sættes på i den ene ende.

Fra : Jens Bruun

Dato : 04-10-04 09:40

"-max-" <ma22x3@hotmail.com> wrote in message

> Autofokus ved bl 8 - wauuu det er ski et fedt kamera, hehe...
> Det påstås at mit mII også kan det, meen tvivler på det
> kører specielt godt - det ved Jens måske..??

Ingen problemer med AF ved f/8. Faktisk er AF forbavsende hurtig, selvom det
ikke er meget lys, der slippes ind, når jeg har min 1.4x TC påmonteret mit
100-400 (der så bliver et f/8-objektiv ved 400mm). Kvaliteten ved fuld
blændeåbning+400mm+1.4x TC er dog langt fra imponerende men pengepungen er
ikke lige til en 400 f/2.8L IS USM eller en 500 f/4L IS USM

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - Min fotodagbog (Sidst opdat. 02.10.04)

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 03-10-04 19:30

> Fra turen på Romø (lidt blodigt) -max-
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1348279

Man må sige, at du har fået optimalt udbytte af din Sønderjyllandstur. Hvis
det fortsætter så er det jo helt vildt. Jeg er dybt imponeret (og lidt
misundelig )
MVH
Thomas

Fra : ;o\)-max-

Dato : 03-10-04 21:19

"Thomas Pedersen"

> [...]
> det fortsætter så er det jo helt vildt. Jeg er dybt imponeret (og lidt

Ja det var jo de to krudt ugler's skyld jeg fik så mange muligheder,
på egen hånd, var det ski ikk lykkedes.. De ku sku spotte dem,
svinge bilen omkring, åbne vinduet, klik klik, videre, du så det jo,
vildt trip.. -max-

Fra : Skufle

Dato : 03-10-04 21:09

";o\)-max-" <ma22x3@hotmail.com> wrote in

> Fra turen på Romø (lidt blodigt) -max-
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1348279

Hvis det er den ø, syd for Ribe, der er forbundet til fastlandet
med en dæmning, så hedder den altså Rømø

Men godo billeder

Skufle

Fra : ;o\)-max-

Dato : 03-10-04 21:15

"Skufle"
> ";o\)-max-"

> Hvis det er den ø, syd for Ribe, der er forbundet til fastlandet
> med en dæmning, så hedder den altså Rømø
>
> Men godo billeder
>
> Skufle

Det er der vidst delte menninger om, altså om det udtales
med o eller ø.. Glad for du ku li billederne.. -max-

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 03-10-04 21:39

> "Skufle"

> Det er der vidst delte menninger om, altså om det udtales
> med o eller ø.. Glad for du ku li billederne.. -max-

Jeg er fuldstændig enig, Max, sønderjyder kalder det for Romø, og eftersom
det ligger i Sønderjyllands amt, så må det være den betegnelse der gælder

MVH
Thomas

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 04-10-04 07:46

"-max-" <ma22x3@hotmail.com> wrote in message
> Fra turen på Romø (lidt blodigt) -max-
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1348279

Fantastik, de fleste af os andre ville nok være tilfredse med bare at kunne
oplevet det, men at kunne filme det tilmed......

--
mvh/rg. Christian

Fra : Ole Christiansen

Dato : 04-10-04 10:17

--
Ole

Fra : ;o\)-max-

Dato : 04-10-04 10:44

"Ole Christiansen"

> "-max-"

> --
> Ole

A hensyn til de flinke mennesker der bor i området som har
gjort mig opmærksom på det hedder Romø, selvom resten
af Danmark nok kender det som Rømø, vil jeg bruge det navn
de lokale bruger. Vadehavet..!!
Ligsom jeg håber at folk der besøger os på Amager, bruger
den korrekte betegnelse Lorteøen, hehe eller er det omvendt,
med de store prestige byggerier der er i gang blir vi vel snart
til whisky deltaet - så vil jeg sku rigtig føle mig hjemme, skål.
-max-

Fra : Hans Kruse

Dato : 10-10-04 18:23

Flotte billeder, men de er lidt små. Du har vel været for længt væk? De ser
temmelig beskåret ud. Den lille danser er flot fanget! Du har vel haft
D1'eren til at skyde på 8fps for at ramme den?

--
Kind Regards,
Hans Kruse