Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon IP4000 Blæk?
Fra : Simon Nielsen

Dato : 02-10-04 23:10

Hej

Nu har jeg fået købt mig Canon papir og har bestemt ikke fortrudt købet,
altså det er lækkert at kunne lave billeder i samme kvali som Gabs

Nu går mit spørgsmål så på, er det uoriginale blæk noget værd, det er jo
under halv pris af Canons eget blæk, men kan det leve op til Canon og hvis
ikke er der så stor forskel? Nu tænker jeg på at hvis jeg har Canon papir og
jeg printer to kopier af det samme billede, det ene med Canons blæk og det
anden med Kopiblæk, er der så så stor forksel at det kan betale sig at købe
Canons eget blæk?

Mvh
Simon

Fra : Lyrik

Dato : 03-10-04 08:15

"Simon Nielsen" <news@REMOVEsiho.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg printer to kopier af det samme billede, det ene med Canons blæk og det
> anden med Kopiblæk, er der så så stor forksel at det kan betale sig at

+++++++++++++++++++++++++++++++
Bobbleblækprinternes fabrikanter er snedige. Meget snedige.
Når blækpatronerne er færdige med at suse frem og tilbage på skinnen og
printe, så parkerer de ude i højre side.
Lige neden under har fabrikanterne placeret maskinens mest følsomme print!

Blækpatronerne har små rum hvor der sidder en "svamp". Denne svamp holder på
blækket, så det ikke falder ud af patronen.
Blækket har en helt bestemt viskositet, så det bliver siddende i svampen.
Erstatningsblæk kan have en minimal anderledes viskositet. Det kan for
eksempel være mere tyndtflydende. Når patronen farer frem og tilbage og
rystes,- for derefter at parkere ude til højre, så sker det af og til at den
"pisser blækket ud"-præcis i højre side hvor fabrikanterne har placeret de
følsomme print!
Så skal du ikke prøve på at sende den til "garantireparation"! Det får du
ikke noget ud af.

Hvad gør man så? Har man råd til det så holder man sig til
originalpatronerne hvor garantien dækker. Eller man prøver de uoriginale og
håber og håber.

Efter at have opgjort mine PC-udgifter oplyste konen at vi købte 3
blæksprøjter om året! 3X1000=3000,-!

Nu har jeg håbefuldt købt en farvelaser for at slippe for blæksprøjteriet.

Hilsen
Jens

Fra : Tommy Fer

Dato : 03-10-04 08:34

> Hvad gør man så? Har man råd til det så holder man sig til
> originalpatronerne hvor garantien dækker. Eller man prøver de
> uoriginale og håber og håber.

Tjae, jeg har et højt print forbrug, jeg har købt uoriginale i UK til 1,6£pr
styk... ja i omegnen af 17kr!

De har siddet i maskinen i 2 mdr nu. ingen stoppede dyser whatsoever.
Blækken er tør på stedet. Jeg kan ikke se eller mærke forskel. kun i
pengepungen.

Jeg har erfaring fra min multifunktion maskine, er selvfyld ikke særligt
godt, idet man får urenhede med. Efter jeg fandt dette sted i england, kunne
jeg ikke drømme om at fylde selv.

http://www.blankdiscshop.co.uk/

Jeg har en Canon i865, der bruger ligepræcis samme patroner som IP4000, dog
har IP4000 mindre dråbe størrelse (2 picoliter) Dette kan måske give
problemer?

Min erfaring med garanti rep af maskiner med påfyldblæk er at brother bare
laver/bytter. Canon har jeg hørt skulle opdage det, men har mine tvivl.

--
Mvh Tommy Fer
www.FOTOFer.dk

Fra : Mads

Dato : 03-10-04 10:03

On Sun, 3 Oct 2004 09:34:02 +0200, "Tommy Fer" <news@FOTOFer.dk>
wrote:

>Jeg har en Canon i865, der bruger ligepræcis samme patroner som IP4000, dog
>har IP4000 mindre dråbe størrelse (2 picoliter) Dette kan måske give
>problemer?

I865 og IP4000 har præcis samme udskrifts-system, inklusive
dråbestørrelsen på de 2 picoliter, så der er ingen problemer der.

http://www.canon.dk/for_home/product_finder/printers/bubble_jet/i865/
http://www.canon.dk/for_home/product_finder/printers/bubble_jet/PIXMA_iP4000/

De største forskelle på de 2 printere er at IP4000 koster lidt mindre,
støjer 1 db mindre, er en anelse hurtigere og har duplex print som
standard, hvor Duplex print er ekstraudstyr til I865.

mvh Mads ( som skal ud og købe en IP4000 i morgen )

Fra : Simon Nielsen

Dato : 03-10-04 14:34

/

> [...]
> standard, hvor Duplex print er ekstraudstyr til I865.
>
> mvh Mads ( som skal ud og købe en IP4000 i morgen )

Hehe god ide, det er virkeligt klasseudprint der vil noget.

Mvh
Simon

Fra : Hans

Dato : 03-10-04 08:48

Jadav!

Hvilken farvelaser har du købt???
Hvordan er udskrift kvaliteten ????

Ud på mit arbejde har vi en farve kopimaskine, jeg har prøvet at udskrive et
par fotos på den, de blev faktisk gode.
Selvfølgelig har de ikke den glans som et rigtigt foto, med de er da gode
nok til at jeg har hængt dem på vægen.
Nu går jeg selv at kigger efter en farvelaserprinter, jeg har en Canon
blæksprutte, det er mere klat og manglende farver end der er billeder.

Jeg har læst en artikel i Privat Computer, (½ - 1 år siden) der testede de
tre farvelaserprinter, men der kom ikke rigtig de oplysninger som jeg kunne
bruge.
Jeg har ringet og spurgt P.C. om de ikke kunne lave en test af farvelasere
med hensyn til udskrift af fotos.

Ja, ja. jeg ved godt at en rigtig godt blæksprutte og noget rigtigt dyr
papir, så ligner det mere et rigtigt foto.

Har du læst Privat Computer nr. 10.
Her skriver de om blæksprutter, hvis du skal have et A4 foto i bedste
kvalitet, så kan det koste 30 - 40 kr.
Hm, jeg giver 75 øre for en A3 farvelaserudskrift, A4 koster det halve.
Jeg giver 20 kr. ved en fotohandel for et A4 foto.
I P.C. snakker de om 3 kr. for et farvelaser foto, det er da også til at
leve med.

Jeg savner en farvelaser foto test, hvor der vises det samme foto udskrevet
på forskellige farvelaserer.

Jeg har ringet til P.C. to gange om dette, hvis nu der var andre der også
ringede til dem, så kunne det være de havde mere løst til at lave sådan en
test.

--
Mvh.
Hans Nikolajsen

Fra : Lyrik

Dato : 03-10-04 11:47

"Hans" <hans1967test@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ringede til dem, så kunne det være de havde mere løst til at lave sådan en
+++++++++++++++++++++++++++++++
Jeg købte en HP 2550l laserjet efter at have læst en anmeldelse på nettet
hvor man godtgjorde at dens farveprint var det bedste set på en laserprinter
uanset hvilken pris. Cons var at den ikke var så hurtig som visse
laserprintere, med firmabrug i betragtning.
Jeg er fuldt tilfreds med dens farvefotos.
Det er noget andet end en blækprinter fordi den printer med tør farve ovenpå
papiret. Det har fordele og ulemper.
Fordele er at man kan printe fotos på almindelig god kvalitet halvblank 130
gr. printpapir.
Bagdele er at man ikke får highgloss-effekten fra blæksprøjten, eller endnu
bedre måske farvesublimationsprinteren.
Man kan dog godt få gloss-effekt ved at printe spejlvendt på transparent og
se det igennem den glatte side.
Der findes vist også fotopapir til den det har jeg bare ikke prøvet endnu.
Hvis nogen kan anbefale et sådant papir så vil jeg blive glad.
Skarpheden er overbevisende og printet ligner de brochurer man kan få hos en
bilforhandler som prospekt over en ny bil.Der er ingen striber eller mangler
i fotoene.

Økonomien har jeg skelet til, idet der er kæmpeforskel på prisen af
tonerpatroner. Her er et link. Prøv at trykke på linien-vis tilbehør..-:
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=98013

Hilsen
Jens

Fra : Jens Bruun

Dato : 03-10-04 16:03

"Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> wrote in message

> Så skal du ikke prøve på at sende den til "garantireparation"! Det
> får du ikke noget ud af.

Selvfølgelig gør man det. Dette er Danmark - ikke USA. Producenten (i dette
tilfælde Canon) kan fraskrive sig nok så mange forpligtelser, men kan
_aldrig_ stille forbrugeren dårligere end sikret via gældende, dansk lov.
Blæk er et forbrugsstof, ganske som papir osv.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - Min fotodagbog (Sidst opdat. 30.09.04)

Fra : Simon Nielsen

Dato : 03-10-04 14:36

"Simon Nielsen" <news@REMOVEsiho.dk> wrote in message
> [...]
> jeg printer to kopier af det samme billede, det ene med Canons blæk og det
> anden med Kopiblæk, er der så så stor forksel at det kan betale sig at

Jeg kan se at jeg måske kan købe uoriginalt blæk. Mit spørgsmål var egentlig
om der er en forskel der kan ses på billedet (og det fik jeg besvaret) tak
for det. Desuden kan man vel bare dække det følsomme print med noget
isoleringstape? eller hvad?

Mvh
Simon

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 07-10-04 03:17

On Sun, 3 Oct 2004 00:09:45 +0200, Simon Nielsen wrote:

> [...]
> kopier af det samme billede, det ene med Canons blæk og det
> anden med Kopiblæk, er der så så stor forksel at det kan betale

Det ved vi først om 10 år...

Men spørgsmålet er om holdbarheden gør så meget, når man altid(1)
kan printe en frisk kopi og sikkert i bedre kvalitet end sidste
print for nogle år siden.

Du kan evt. prøve at lave et print med begge typer blæk og så
lade de to print ligge i et vindue med sollys og så se hvem der
klarer sig bedst om nogle uger.

1) Jeg antager, at man beholder sine digitale originaler på
PC'en, tager backup af dem og sådan.

--
Stig
(remove the 'no's to send me mail)