Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Sepia og Minox
Fra : K. Jensen

Dato : 02-10-04 17:31

TDC Butikken har et 6,36 mpx digitalkamera til salg for 1.999 kr., model
SDC-6361, og så vidt jeg kan se er det identisk med det tyske Minox, model
DC-6311. Kameraet kan ses på Minox egen hjemmeside http://www.minox.de/, og
f.ex. på
http://de.pricerunner.com/photography/digital-cameras/222105/details, hvor
det står til 313,66 euro.

I den analoge tidsalder har Minox jo altid været identisk med tysk
top-kvalitet, men er der nogen der ved hvad Minox står for idag?

1.999 kr. for et digitalkamera med 6.36 mpx er jo kanonbilligt, hvis det vel
at mærke er et kvalitetskamera. Nu ved jeg jo godt at man ikke skal lade sig
dupere af høj opløsning, og at objektivets kvalitet er vigtigere, men hvis
Minox står for det samme idag, som det gjorde i "gamle dage", så får man jo
meget for pengene.

K. Jensen

Fra : Hans Joergensen

Dato : 02-10-04 21:03

K. Jensen wrote:
> I den analoge tidsalder har Minox jo altid været identisk med tysk
> top-kvalitet, men er der nogen der ved hvad Minox står for idag?

Tysk topkvalitet er det næppe..

Minox'et er så vidt jeg kan se et rebrandet kamera fremstillet af
Premier, et firma i Taiwan..

Kameraet sælges under flere navne:
MiniPC: http://www.minipc.ro/html/ccd_6_36_mpixel.html
Tai-ai: http://makeashorterlink.com/?O36A52E69
Rollei: http://www.dealtime.co.uk/xPF-Rollei_Prego_DP6300 (Det kan de da ikke bare gøre!)
Han Shing: http://www.hanshing.com/products/Digital%20Camera/Digital-HS-633C.html
Hontek: http://hongen.en.ec21.com/GC00391596/CA00560758/Digital_Camera_HTK-633C.html
Interland: http://www.allproducts.com/computer/interland/Product-200391217522.html
Gpevergrowth: http://www.gpevergrowth.com/pro/Camera/GP-660.htm
Umax: http://www.digimanie.cz/art_doc-41BC003B05E15548C1256F070042DE67.html

Og naturligvis:
Minox: http://www.letsgodigital.be/en/news/articles/story_1553.html

// Hans
--
http://rd350.nathue.dk - still smoking

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 02-10-04 21:39

In article <415ed7e2$0$259$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, K. Jensen wrote:
> [...]
>
> I den analoge tidsalder har Minox jo altid været identisk med tysk
> top-kvalitet, men er der nogen der ved hvad Minox står for idag?

TDC har altid været kendt som et firma der sælger ydelser til
væsentligt over hvad de er værd.

> [...]
> Minox står for det samme idag, som det gjorde i "gamle dage", så får man jo

Du får mange megapixels, og mindre optik.