Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvor hårdfør er Nikon D70?
Fra : Lars Troels

Dato : 02-10-04 16:19

Jeg var ude for at lave et alm. trivielt billede af et fodholdhold her idag
til avisen. Regnen plaskede ned, som så ofte før lige når man skal
fotografere.

Jeg anvender Nikon D70 til at lave freelancefoto's for bl.a et dagblad og en
ugeavis. Det laver ca. 1.000 optagelser om måneden.

Da jeg sad i bilen og tørrede udstyret, kom jeg til at tænke på hvor længe
det bliver ved at gå. Hvordan er jeres erfaringer med D70, D100, Canon 10D
og andre semipro kamerahuse, der anvendes intensivt. Jeg kan huske mine
gamle Nikon FM2 og Nikon FE2, der jo tog betydeligt færre skud om måneden,
ansås at kunne lave 150.000 optagelser.Hvor store forventninger bør man
kunne have til holdbarheden, når det dagligt bliver brugt i alle mulige
situationer.

Bør sliddet og stænktætheden gøre at der skal investeres i et egentligt
professionelt hus som f.eks D2H inden det er for sent midt i en opgave?

Lad mig høre nogle synspunkter.

Lars T.
--
Web: <http://www.sitecenter.dk/larstroels>

Fra : Kenneth K

Dato : 02-10-04 18:07

On Sat, 2 Oct 2004 17:19:24 +0200, Lars Troels <fam.troelsVAEK@mail.dk>
wrote:

> [...]
>
> Bør sliddet og stænktætheden gøre at der skal investeres i et egentligt
> professionelt hus som f.eks D2H inden det er for sent midt i en opgave?

Mht. hvor længe lukkeren holder er der på dpreview.com mange forslag, men
gæt omkring de 50K går igen.

vh.
Kenneth

Fra : Lars Troels

Dato : 03-10-04 14:13

"Kenneth K" <fake@it.com> skrev i en meddelelse
newsse85umpwxk021p@news2.tele.dk...

> Mht. hvor længe lukkeren holder er der på dpreview.com mange forslag, men
> gæt omkring de 50K går igen.
>
> vh.
> Kenneth

Tak for svaret Kenneth.

Jeg har åbnet en anden tråd med en mere bred overskrift for at få snakken
igang. Lad os se om det hjælper?

Lars T.
www.sitecenter.dk/larstroels