Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Ønskes: kritik :)
Fra : Morten Wartou

Dato : 02-10-04 15:37

Jeg var i dyrehaven forleden, og skød et par skud.

http://inet.uni2.dk/~unimwl/dyrehaven1.jpg
http://inet.uni2.dk/~unimwl/dyrehaven2.jpg
http://inet.uni2.dk/~unimwl/dyrehaven3.jpg

Hvad siger I til dem?

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Alex W

Dato : 02-10-04 15:51

Hej Morten

dyrehaven1 - er jo som om man selv er der .. fin stemning ....

dyrehaven2 - siger ikke mig så meget .. bare en stub ..

dyrehaven3 - bør du have mere af vejen med... du har skåret for snært... Du
kan eventuelt skære bagkroppen på den bageste hjort væk, så man lige kan se
at den er på vej ind i billedet .....

Hvis du fotografere RAW så prøv Captuere One ... der kan du styre
kontrasterne meget optimalt ... Dine billeder vil godt kunne tåle at blive
lettet lidt i de mørke partier. læs.. lidt !

/Alex W

Fra : Morten Wartou

Dato : 02-10-04 17:25

Fjong. Modificeret udgave her: http://inet.uni2.dk/~unimwl/dyrehaven4.jpg

Ja, som jeg skrev til Max, man skal være glad for træstubbe. :)

> dyrehaven3 - bør du have mere af vejen med... du har skåret for
> snært... Du kan eventuelt skære bagkroppen på den bageste hjort væk,
> så man lige kan se at den er på vej ind i billedet .....
Ih, Max vil have mindre, du vil have mere, jeg er tilfreds. ;) Jeg har
desværre ikke meget mere af vejen med i originalen, og det der er højre side
af billedet nu, er alt jeg har - jeg tror det ville se uheldigt ud, hvis
vejen fortsatte ud ad billedet mod højre, hvis du forstår. Desværre var der
ikke meget tid til at skyde flere billeder, da de havde forfærdeligt travlt,
de små kræ.

> Hvis du fotografere RAW så prøv Captuere One ... der kan du styre
> kontrasterne meget optimalt ... Dine billeder vil godt kunne tåle at
> blive lettet lidt i de mørke partier. læs.. lidt !
Adobe Camera RAW er dog heller ikke ringe, og jeg kunne nok finde noget
mere frem fra mørket, det vil jeg lege med.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Alex W

Dato : 02-10-04 22:37

..
> Ih, Max vil have mindre, du vil have mere, jeg er tilfreds. ;)

Nej, du skal have mere af bunden i billedet med og skære ved den væltede
træstamme ! så skærer du næsten den bageste hjort væk ... Det er det jeg
mener ..

/Alex W

Fra : Morten Wartou

Dato : 02-10-04 22:59

"Alex W" <alex@(fjern)skriverstuen.dk> skrev i en meddelelse
> .
>
> Nej, du skal have mere af bunden i billedet med og skære ved den væltede
> træstamme ! så skærer du næsten den bageste hjort væk ... Det er det jeg
> mener ..

Okay. Jeg har prøvet: http://inet.uni2.dk/~unimwl/dyrehaven5.jpg

Det virker godt med det overskårne dyr - men jeg synes til gengæld vejen
slutter uharmonisk i både top og bund.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Hans Joergensen

Dato : 02-10-04 16:02

Morten Wartou wrote:
> http://inet.uni2.dk/~unimwl/dyrehaven1.jpg

Focus ligger lidt fjollet i dette, vognen + manden er ikke skarpe
nok, og det blænder lovligt meget ud i højlysene efter min smag..

Det er som NRE ville sige det, et knipseri

> http://inet.uni2.dk/~unimwl/dyrehaven2.jpg

Her er skarpheden i orden.. dog må jeg indrømme jeg finder motivet
lidt kedeligt, og grenen i nederste højre hjørne er lidt
forstyrrende

> http://inet.uni2.dk/~unimwl/dyrehaven3.jpg

Det her er ganske okay.. jeg kunne dog godt savne en bedre vinkel
(skråt forfra istedet for skråt bagfra på dyrene).

// Hans
--
Gumminumser == Champignons

Fra : Morten Wartou

Dato : 02-10-04 17:31

Hans Joergensen wrote:

> Focus ligger lidt fjollet i dette, vognen + manden er ikke skarpe
> nok, og det blænder lovligt meget ud i højlysene efter min smag..
> Det er som NRE ville sige det, et knipseri
Bevares.

> Her er skarpheden i orden.. dog må jeg indrømme jeg finder motivet
> lidt kedeligt, og grenen i nederste højre hjørne er lidt
> forstyrrende
Ih, er jeg virkelig den eneste træstubbefetischist herinde? ;) Med "grenen i
nederste højre hjørne" mener du "grenen i nederste venstre hjørne" formoder
jeg. Ja, den burde jeg have rykket væk.

> Det her er ganske okay.. jeg kunne dog godt savne en bedre vinkel
> (skråt forfra istedet for skråt bagfra på dyrene).
Jo, jeg må ud og skyde nogle flere derude. Det er skægt at se en kæmpe flok
hinder der fiser rundt lige i bagdelen på en brølende kronhjort.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Jens Bruun

Dato : 03-10-04 08:52

"Morten Wartou" <detteskalfjernesnews@wartou.dk> wrote in message

> Ih, er jeg virkelig den eneste træstubbefetischist herinde? ;)

Nej, og jeg finder dit billede af træstubben godt.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - Min fotodagbog (Sidst opdat. 30.09.04)

Fra : ;o\)-max-

Dato : 02-10-04 16:02

"Morten Wartou"
> Jeg var i dyrehaven forleden, og skød et par skud.

> [...]

3'ern først - Det står sku flot, kan godt li stierne i baggrunden,
men jeg syns det skal beskæres i venstre side, så du får den
træstamme der ligger i baggrunden væk..

2'ern - Det siger mig ikke noget.

1'ern - Fantastisk dejligt billede, men for satan du har ikke gjort
det nemt for dig selv med det lys.. Jeg vil meget gerne se en
uredigeret men formindsket udgave, jeg er ret sikker på man kan
gøre mere ved græsset, vejen og busken nede til højre, og måske
hesten og kusken.. Men flot er det skii.. -max-

Fra : Morten Wartou

Dato : 02-10-04 17:19

-max- wrote:
> 3'ern først - Det står sku flot, kan godt li stierne i baggrunden,
> men jeg syns det skal beskæres i venstre side, så du får den
> træstamme der ligger i baggrunden væk..
Jeg har prøvet, jeg synes det bliver ret håbløst især fordi vejen uværgeligt
vil blive slået i stykker.

> 2'ern - Det siger mig ikke noget.
Man skal nok være glad for træstubbe, det er jeg. :)

> [...]
> gøre mere ved græsset, vejen og busken nede til højre, og måske
> hesten og kusken.. Men flot er det skii.. -max-
Dejligt at høre. Jeg har prøvet at modificere lidt.
http://inet.uni2.dk/~unimwl/dyrehaven4.jpg - bedre? Du er meget velkommen
til at få tilsendt RAW-filen, hvis du vil gøre et forsøg. :)

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : ;o\)-max-

Dato : 02-10-04 18:55

"Morten Wartou"
> Jeg har prøvet, jeg synes det bliver ret håbløst især fordi vejen uværgeligt
> vil blive slået i stykker.

Prøv igen om nogle dage, så ser du det med friske øjne..

> Man skal nok være glad for træstubbe, det er jeg. :)

Jeg kan sku da osse sidde og sturere en træstub i timevis,
(sådan noget sku man måske ikke offentligøre;)) Men på
det billede er der imo ikke "det"..

> Dejligt at høre. Jeg har prøvet at modificere lidt.
> http://inet.uni2.dk/~unimwl/dyrehaven4.jpg - bedre? Du er meget velkommen
> til at få tilsendt RAW-filen, hvis du vil gøre et forsøg. :)

MEGET bedre - du skal bare ha pisk, for at gøre det rigtigt, hehe..)-max-
'>

Fra : Michael Petersen

Dato : 03-10-04 09:12

Jeg synes nu, at billed 2 er ganske flot.
....her tænker jeg mest på baggrunden, det er en flot blå farve, som får
stubben til at fremstå lidt mere.

Fra : Johan Gadegaard

Dato : 02-10-04 18:50

Hej Morten

> http://inet.uni2.dk/~unimwl/dyrehaven1.jpg

Okay motiv, men dine højlys brænder helt ud, og det er en skam. I den slags
lys er det ekstra nødvendigt at eksponere præcist (manuelt), og specielt
passe på højlysene.

> http://inet.uni2.dk/~unimwl/dyrehaven2.jpg

Om motivet i sig selv er interessant, har du vist hørt nok om. Men
udførelsen kan blive bedre. Det er ikke heldigt, at horisonten deler
billedet i to lige store halvdele. Ned i knæ og tættere på, så tror jeg, du
havde fået et mere interessant billede.

> http://inet.uni2.dk/~unimwl/dyrehaven3.jpg

Her har jeg ikke meget at tilføje til, hvad du allerede har fået at vide.

Johan Gadegaard

Fra : [HCS] 4000

Dato : 03-10-04 09:01

Ja, men det er da tre gode billedet. Kusken har godt nok røde ører.
--
hilsen Hans

homepage: www.fotofritid.dk
*Coppermine Photo Gallery*