Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
sigma EF-430 ST på D20
Fra : Ukendt

Dato : 02-10-04 08:16

Hej NG.

Jeg overvejer kraftigt at skifte mit canon EOS 500 ud med det nye D20 + EF-S
18-85, jeg har en sigma blitz EF-430 ST som jeg fint kan bruge på mit
nuværende kamera. I fotoforretningen siger de at de nok ikke vil kunne
arbejde sammen, men for ikke at skulle ud og ofte mere end højest nødvendigt
så håber jeg at der er nogle som har nogle erfaringer med dette. Jeg ved
godt at D20 først lige er kommet men evt om der er nogle erfaringer med D10
vil disse også være velkommen.

Venlig hilsen Lasse.

Fra : Tommy Jensen

Dato : 02-10-04 08:59

On Sat, 2 Oct 2004 09:16:06 +0200, "Lasse N. Larsen"
<affaldspostÆwebspeed.dk> wrote:

> [...]
>godt at D20 først lige er kommet men evt om der er nogle erfaringer med D10

Du vil ikke få fuldt udbytte med den flash, se her:

http://photonotes.org/articles/eos-flash/#sigma

MVH Tommy

Fra : Hans Joergensen

Dato : 02-10-04 08:59

Lasse N. Larsen wrote:
> [...]
> godt at D20 først lige er kommet men evt om der er nogle erfaringer med D10

D20 virker kun sammen med E-TTL kompatible flashes.. så vidt jeg kan
se på google er EF-430 ST ikke en sådan.

// Hans
--
Photogallery @ http://gallery.nathue.dk

Fra : Ukendt

Dato : 02-10-04 16:58

> [...]
D10

> D20 virker kun sammen med E-TTL kompatible flashes.. så vidt jeg kan
> se på google er EF-430 ST ikke en sådan.

Jeg er ikke helt med på hvad E-TTL er, jeg er ikke så prof som mange andre i
denne gruppe, men kan den overhovedet ikke bruges eller kun dårligt sammen
med.

Lasse.