Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hjælp Canon G3
Fra : Bobbleboy

Dato : 01-10-04 13:29

Har et Canon G3, som har været til rep 17 gange på et år på den samme fejl.
De siger det ikke fejler noget.
Fejlen er at der i højre hjørne, kommer en sort halvmåne ved makrofunktion
med blitz, uden blitz er den der ikke.
Halvmånen skifter størelse, alt efter hvor langt der er til objektet, man
vil tage foto af 15 20 30 cm.
Men bedøm selv, har uploadet et foto på dk.binaer.
Hvis der er nogle der har et Canon G3, som gider at prøve op mod en hvid
væg, og skrive om i får samme resultat.
Da jeg købte det kamera, var det netop makrofunktionen, jeg var vild med, og
den gjorde det ikke på de mange makrofotos jeg tog af ting, også med hvid
baggrund.
Skider snart i en kasse og sender det til Direktøren for Canon Danmark

Mvh
André S Hansen

Fra : Jens Lundtofte

Dato : 01-10-04 13:42

"Bobbleboy" <rottefjerndette@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> baggrund.
> Skider snart i en kasse og sender det til Direktøren for Canon Danmark

Det med med 99,99% garanti linsen der skygger for blitzen, det gør den i
hvert
tilfælde på mit G3. Jeg tror desværre ikke Direktøren for Canon Danmark kan
hjælpe her.
Hilsen Jens

Fra : L.K.

Dato : 01-10-04 15:03

Bobbleboy wrote:

> [...]
> baggrund.
> Skider snart i en kasse og sender det til Direktøren for Canon Danmark

Samme problem findes på Canon G5, det er objektivet der skygger for
blitzen, kan kun ungåes ved brug af ekstern blitz.

L.K.
www.krall.dk

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 01-10-04 15:17

> [...]
> på den samme fejl.
> De siger det ikke fejler noget.
> Fejlen er at der i højre hjørne, kommer en sort halvmåne

Problemet med den *halvmåne* er også kendt her på matriklen,
når den indbyggede blitz
anvendes.
Såvidt jeg husker, er problemet engang omtalt i en
anmeldelse i et af de mange tidsskrifter,
da kameraet blev anmeldt.

Hans-Jørgen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 01-10-04 15:50

In article <415d4e5f$0$22720$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>, Bobbleboy wrote:
> [...]
> baggrund.
> Skider snart i en kasse og sender det til Direktøren for Canon Danmark

Som de andre skriver, så er det normalt, og ikke noget der
er specielt for din kopi af kameraet. Det opstår fordi man
har valgt at holde kameraet relativt lille, og dermed kan blitzen
ikke komme langt nok væk fra objektivet.

Principielt har alle kameraer hvor objektivet er længere fremme
end blitzen dette problem, da objektivet så skygger for en del af
blitzlyset.

Men du kan selvfølgelig argumentere for, at det er en generel
fejl i designet af kameraet, og brugere dette til at hæve
købet jvf købeloven. Konstruktiopnsfejl er dækket.

Fra : HKJ

Dato : 01-10-04 16:24

"Bobbleboy" <rottefjerndette@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> med blitz, uden blitz er den der ikke.
> Halvmånen skifter størelse, alt efter hvor langt der er til objektet, man

Måske kan du lave en løsning som dette:
http://www.pbase.com/davexl/image/27588588