Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
REMINDER: fotosafari på lørdag d. 2 oktobe~
Fra : Frodo Nifinger

Dato : 30-09-04 08:49

Så er det tid til at minde om fotosafarien til Kalvø og Haderslev
Dam/dyrepark her på lørdag d. 2. oktober.

Jeg har nu arrangeret en rask lille fotokonkurrence.
Når vi mødes til frokost præmieres det bedste billede direkte ud af kameraet
med ikke mindre end 5 kg. Carletti-slik.
2 kg store skumbananer, 1 kg små P-Tærter, 1 kg Mini Brazil og 1 kg lys
karamel med lys chokoladeovertræk og knas (Karameller fra Choko Stars)
Prisen for denne mængde slik ville i butikkerne (Hvis man da kunne købe det
hele) være omkring 600 kr.

Billede af præmien kan ses her:

Vi er foreløbigt 5, der har tilmeldt os. Jeg er dommer, og kan som sådan
ikke deltage i konkurrencen, så odd'sene for den store gevinst er rigitigt
gode.

Og helt sikkert - Jeg tager så rigelige smagsprøver med til alle andre, at
der er basis for solide mavepiner.

Her er mere info om turen:

Vi laver en fotosafari omkring Genner bugt og Haderslev Dam, hvor der er
noget smuk natur og et spændende dyreliv. Datoen, hvor safarien finder sted
er Lørdag d. 2. Oktober 2004

Programmet for dagen lyder således

Vi mødes ved Jespers sommerhus på Kalvø (Kalvøvej 32) kl. 0830

Formiddagen bruges omkring Genner bugt, hvor det er natur, landskab og gamle
bygninger på programmet.

Herefter er der frokost ved Jespers sommerhus

Eftermiddagen bruges i Dyreparken ved Haderslev dam, hvor der også er smukke
landskaber og dyr (der er med sikkerhed Krondyr, Dådyr og fugle)

Jesper kommer selv fra Djursland, og tager gerne folk med på vejen, der er
plads til 4 personer i hans bil, dette aftales med Jesper. Desuden er der
overnatningsmulighed for 7 personer i hans sommerhus (det kunne jo være, at
der var nogle Københavnere der gerne ville med ).

Jeg skal stadig lige lokke med lidt oplysninger om Kalvø!

Kalvø er en kun 17 Ha stor ø beliggende i bunden af Genner Bugt, der er en
smeltevandstunneldal fra sidste istid.
Kalvø og det omkringliggende land i bunden af Genner Bugt er et meget
fuglerigt statsligt reservat med store sivskove og flot natur. Øen kan gåes
rundt på bare 20 minutter, og man kan færdes overalt. Øen rummer ud over 6
sommerhuse bygningerne fra et gammelt skibsværft, en restaurant og en
lystbådehavn med omtrent 100 både. Et par fiskefartøjer er der også.
Vikingeskibet Imme Gram ligger også for anker her.
Bakkerne omkring øen byder på den flotteste udsigt over bugten og øen.
Knivsbjerg, det østlige Sønderjyllands højeste punkt ligger mindre end 5 km
fra Kalvø. med en udsigt, der er fantastisk.

Af fugle kan man forvente knopsvane, havmåge, stormmåge, sildemåge, toppet
lappedykker, blishøne, skarv, gøg, hejre og mange mange flere.

Strandene på Kalvø varierer fra stenstrand over sivskove til sandstrand.

Der er 2 både til rådighed, hvis man vil besøge Dybvig, der er noget helt
for sig selv mindre end 5 min. fra sommerhuset i båd.

Her er lidt litteratur og billeder om øen:
http://www.skibhist.dk/artikler/kalvo1.html#start
http://www.rodekro-turist.dk/htdocs/kalvoe.htm
http://www.sns.dk/Aabenraa/oplev/naturcentre/Skovlyst%20Naturskole/Satelit%20Kalvae.htm
http://www.skovognatur.dk/Graasten/skovlyst/kalvoeture.htm
http://www.skovognatur.dk/Aabenraa/nyt/nyhedstext/Kalvoe.htm
http://www.calloe.dk/
http://www.imme-gram.dk/

> gamle
> >

> Sommerhusets beliggenhed kan ses her:
> http://www.sns.dk/Aabenraa/oplev/naturcentre/Skovlyst%20Naturskole/Satelit%20Kalvae.htm
> (Venstre billede nederst til Venstre) Der er mindre end 20 meter til
> vandet.
> Huset er dog svenskrødt nu (fotoet er fra 1974)

Så meld jer til!
Der er nok at tage billeder af, og man kan gå for sig selv og bare mødes i
sommerhuset til frokost og dagens videre forløb.

Lige for at summere de vigtigste oplysninger op (hvis vi skulle have glemt
dem):

Dato: 2. Oktober 2004
Mødetid: 08.30.
Mødested: Kalvøvej 32

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Jens Bruun

Dato : 30-09-04 13:24

"Frodo Nifinger" <jni@holdopmeddettdcadsl.dk> wrote in message

Jeg forventer at repræsentere Sjælland på lørdag. Jeg skal lige forbi Odense
og hente en rygsæk, og regner med at køre fra Odense ved 8-tiden. Kan jeg
ikke lige få en overordnet rutebeskrivelse fra f.eks. Lillebæltsbroen?

Er der andre fra København/Sjælland, der vil med, har jeg masser af plads i
bilen. Jeg kører fra Hvidovre ved 6-tiden lørdag morgen, og kan selvfølgelig
samle ekstra passagerer op på hele ruten tværs over Sjælland og Fyn.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - Min fotodagbog (Sidst opdat. 30.09.04)

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 01-10-04 00:51

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:cjgtsp$17mo$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> og hente en rygsæk, og regner med at køre fra Odense ved 8-tiden. Kan jeg
> ikke lige få en overordnet rutebeskrivelse fra f.eks. Lillebæltsbroen?

Den får du så her:
Du vælger motorvejen mod Kolding og kører ned til afkørsel 70/ Rødekro/Åbenrå N.
Når du kører op af afkørslen kører du direkte op i en rundkørsel. Her kører du så mod Brunde Industrikvarter - Mellem Mc'Donald restauranten og Tankstationen.
Lige efter møder du en lille rundkørsel med et voldsomt buet jernspiger i midten. Den kører du lige i gennem. fortsæt til vejen slutter i et Tkryds. Her drejer du til højre mod Bodum. Rundkørslen du møder kører du lige igennem. og fortsætter til T-krydset i Bodum. Her drejer du til venstre ad 170 mod Haderslev. -efter ca. 4 km kommer du til Genner Hoel, en rasteplads på højre hånd, og landskabet spreder sig ud ned af bakken. Her ser du Byen Genner med den hvide kirke. fortsæt ned af 170 indtil det store kryds ved Genner, ca 1,5 km. Drej her til højre mod Genner Strand og Kalvø. Kør ikke for stærkt. Efter ca. 1 km kommer der en vej på højre hånd mod Kalvø. Følg vejen ned over dæmningen og bliv ved med at følge den ned på øen, fortsæt ned mellem det lange hvide hus til højre og det mindre til venstre ad grusvejen. 20 meter efter skulpturen ligger sommerhuset og 15 meter længere fremme kan du parkere.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 30-09-04 16:32

In article <415bba56$0$278$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, Frodo Nifinger wrote:
> Så er det tid til at minde om fotosafarien til Kalvø og Haderslev
> Dam/dyrepark her på lørdag d. 2. oktober.

Min anden aftale på lørdag bliver ikke til noget. Er der
yderligere plads fra Århus, så vil jeg gerne med. Bor Nørregade,
dvs nedenfor bakken på Randersvej/Nørrebrogade.

Haderslev Dam/Dyrepark kender jeg, da jeg er født og opvokset
i Haderslev.

Fra : thomas schreiber \(8~

Dato : 30-09-04 20:07

> Min anden aftale på lørdag bliver ikke til noget. Er der
> yderligere plads fra Århus, så vil jeg gerne med. Bor Nørregade,
> dvs nedenfor bakken på Randersvej/Nørrebrogade.

Jeg bor i finsensgade - det er mindre end 2km fra hinanden Så kan vi
næsten hoppe på bilen, i samme omgang. Det er da praktisk

--
På forhånd tak
Thomas Schreiber

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 01-10-04 01:00

"thomas schreiber (8200)" <NOSPAMg4@mail.dk> skrev i en meddelelse news:415c5942$0$55830$14726298@news.sunsite.dk...

> Jeg bor i finsensgade - det er mindre end 2km fra hinanden Så kan vi
> næsten hoppe på bilen, i samme omgang. Det er da praktisk

Jeg har så skrevet til Poul, at jeg samler op på hjørnet af Randersvej og Kystvejen ved Sydbanks kontorbygning kl 6:30 lørdag morgen.
Erik W. samler jeg op ved Vejlby bakke på tankstationen kl 6:20.

Jeg kører i en Metalicrød Citroen C3 diesel, så I har noget at spejde efter.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : thomas schreiber \(8~

Dato : 01-10-04 12:20

> [...]

Erik W. samler jeg op ved Vejlby bakke på tankstationen kl 6:20.

Jeg kører i en Metalicrød Citroen C3 diesel, så I har noget at spejde efter.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kommer du forbi mig, ellers skal vi aftale at jeg står med klaphat og flag
og venter på hjørnet af randersvej/ringgaden 06:25? Så passer det med at
du bare lige skal holde ind ved busholdepladsen.

På forhånd tak
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 01-10-04 13:06

> [...]
> og venter på hjørnet af randersvej/ringgaden 06:25? Så passer det med
> at du bare lige skal holde ind ved busholdepladsen.

Randersvej/Ringgaden vil være fint kl.6:25
Mail mig lige med mobilnumre, så jeg kan ringe op ved evt. forsinkelser o.
a.

Husk fjern holdopmeddet

Jesper Nielsen
aka