Foto
IBM760 5420
Teil 3020
vidvinkel eller fish eye converter
Fra : Allan Hansen

Dato : 29-09-04 18:23

jeg har købt mig et nicon coolpix 4300, og vil gerne bruge det til at tage
360 graders panorama billeder med i små lokaler. Idag spurgte jeg en
fotograf, han sagde jeg skulle bruge en fish eye converter, men det kan jeg
ikke forstå, vil det ikke deformere billedet??

venlig hilsen
allan

Fra : NTFS

Dato : 29-09-04 19:15

"Allan Hansen" <ahdigital@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg
> ikke forstå, vil det ikke deformere billedet??

Jeg tror I misforstår hinanden. Du tænker på, at du vil føje flere billeder
sammen bagefter i et 360 graders panorama og fotografen tænker på, hvis det
skal gøres i ét billede, som i øvrigt vil blive stærkt forvredet med et fish
eye objektiv.

mvh
Niels

Fra : Bobbleboy

Dato : 29-09-04 21:06

> [...]
jeg
> ikke forstå, vil det ikke deformere billedet??

Det må være dig, der har spurgt om noget andet !!!

HPF

André S Hansen

Fra : Asle Bjerva

Dato : 29-09-04 22:29

"Bobbleboy" <rottefjerndette@mail1.stofanet.dk> skrev i melding

> "Allan Hansen" <ahdigital@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> jeg

> Det må være dig, der har spurgt om noget andet !!!

Neida det er tre måter å lage panoramabilder på:

1) Spesialkamera med roterende objektiv (ikke aktuelt her)
2) Sammensetting av flere bilder i et panoramaprogram
3) Bruk av en spesielt speilforsats på kameraet objektiv, som sammen med
programvare gjør det mulig å ta et 360 graders panorama i ET bilde.

--
Asle Bjerva,Oslo
For Epost: fornavn_dot_etternavn_at_oslo_dot_online_dot_no

Fra : Simon Nielsen

Dato : 29-09-04 22:22

"Allan Hansen" <ahdigital@stofanet.dk> wrote in message
> [...]
jeg
> ikke forstå, vil det ikke deformere billedet??

Jo det ville det, det bedste er at bruge kameraets panorama funktion, du
tager et billede og derefter drejer du kameraet så det passer med det
foregående billede. Den funktion burde dit kamera ha'. Bagefter smækker du
billederne oven i hinanden med et billedbehandlingsprogram. Så enkelt er det
faktisk. Du kan også tage dit kamera stille det fuldstændig i vater på et
stativ og tage et billede, dreje kameraet 10-15 cm og tage et nyt og
fortsætte til du er hele vejen rundt.

Mvh
Simon

Fra : Bobbleboy

Dato : 29-09-04 22:43

> [...]
jeg
> ikke forstå, vil det ikke deformere billedet??

Køb bare den fish eye converter, fyld linsen med PVC skum så skulle den være
i vinkel

André

Fra : Bobbleboy

Dato : 29-09-04 22:46

"Bobbleboy" <rottefjerndette@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> jeg

> Køb bare den fish eye converter, fyld linsen med PVC skum så skulle den

Joke kender ham

André

Fra : Bobbleboy

Dato : 29-09-04 22:51

> [...]
> jeg

> Køb bare den fish eye converter, fyld linsen med PVC skum så skulle den

lige en mere

tag et foto, lad det ligge i linolie natten over, trænger ind i fotoet, som
krøller sammen, vupti 360 grader panorama

he he

Fra : Allan Hansen

Dato : 30-09-04 06:57

tak for alle svarene og bobbleboy for de komiske inslag

Mvh allan