Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Formatere SmartMedia kort til Olympus kame~
Fra : Hans Peder Nielsen

Dato : 28-09-04 18:59

Hej

Kender nogen her et program eller evt. en fotohandler som kan
formatere SmartMedia kort til mit Olympus C990 kamera ?

Jeg har via en ny USB-kortlæser overført billeder fra ovennævnte kort
til min PC. Herefter vil kameraet ikke kendes ved kortet mere.
Når jeg sætter kortet i kameraet, så spørger det om kortet skal
formateres. Hvis jeg svarer Ja, så går der kun kort tid, hvorefter
kameraet melder enten 'Card Error' eller 'No Card'.

MvH
Hans Peder Nielsen

Fra : Simon Nielsen

Dato : 28-09-04 21:30

"Hans Peder Nielsen" <hpniels.ingenspam@ingenspam.post1.tele.dk> wrote in
message news:o19jl09m2v7goc0j17d82j5au8eulfsjqc@4ax.com...
> [...]
> formateres. Hvis jeg svarer Ja, så går der kun kort tid, hvorefter
> kameraet melder enten 'Card Error' eller 'No Card'.

Prøv at formatere kortet i pc og så prøv igen, ellers tag det med ned i en
hvilken som helst fotohandler, de fleste kan formatere et kort, men det er
også bare i pc.

Mvh
Simon

Fra : Langgaard

Dato : 28-09-04 21:44

"Hans Peder Nielsen" <hpniels.ingenspam@ingenspam.post1.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:o19jl09m2v7goc0j17d82j5au8eulfsjqc@4ax.com...
> [...]
> formateres. Hvis jeg svarer Ja, så går der kun kort tid, hvorefter
> kameraet melder enten 'Card Error' eller 'No Card'.

Nogle kameraer kan ikke køre med FAT32 formaterede kort, prøv at formatere
med FAT eller FAT 16 i computeren.

--
Venlig hilsen Leif Langgaard

www.analogfoto.dk - Salg & køb af analogt fotoudstyr.
www.megapixels.dk (tom)

Fra : Hans Peder Nielsen

Dato : 29-09-04 05:40

On Tue, 28 Sep 2004 22:44:20 +0200, "Langgaard"
<langgaard@klarupnet.dk> wrote:

> [...]
>>

>Hej
>
>Nogle kameraer kan ikke køre med FAT32 formaterede kort, prøv at formatere

Hverken FAT eller FAT16 formatering virker i kameraet. Jeg har læst på
nettet at kortet skal grundformateres - det skulle kræve specielle
programmer.
MvH
Hans Peder Nielsen