Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Batteri drænes i Nikon D1
Fra : Simon Nielsen

Dato : 28-09-04 18:38

Hej NG

Jeg har et Nikon D1 og nu er det begyndt at dræne batteriet selvom det er
slukket. Kan nogen sige mig hvad der er galt? eller skal det sendes ind?

Mvh
Simon

Fra : Langgaard

Dato : 28-09-04 18:45

"Simon Nielsen" <news@REMOVEsiho.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG
>
> Jeg har et Nikon D1 og nu er det begyndt at dræne batteriet selvom det er
> slukket. Kan nogen sige mig hvad der er galt? eller skal det sendes ind?

Hej

Inden du sender det nogen steder, så vær sikker på at det ikke er batteriet
der har tabt pusten !

--
Venlig hilsen Leif Langgaard

www.analogfoto.dk - Salg & køb af analogt fotoudstyr.
www.megapixels.dk (tom)

Fra : ;o\)-max-

Dato : 28-09-04 19:34

"Langgaard" <
> [...]
> >

> Hej
>
> Inden du sender det nogen steder, så vær sikker på at det ikke er batteriet

Ja det lyder mere sansynligt.. -max-

Fra : Simon Nielsen

Dato : 28-09-04 21:26

"-max-" <ma22x3@hotmail.com> wrote in message

> "Langgaard" <

> Ja det lyder mere sansynligt.. -max-

Det er sket ved begge mine baterier og det ene købte jeg i Juni.

Mvh
Simon

Fra : Soren Kuula

Dato : 28-09-04 21:34

Hej
> Det er sket ved begge mine baterier og det ene købte jeg i Juni.

Hvad med at flå batteriet helt ud af kameraet, lade det ligge der et stykke
tid om se om det stadig dræner ?

MVH
Søren

Fra : ;o\)-max-

Dato : 28-09-04 23:06

"Simon Nielsen"
> Det er sket ved begge mine baterier og det ene købte jeg i Juni.
>
> Mvh
> Simon

Bruger du refresh funktionen regelmæssigt, folk der har mere
tjek på det en mig siger en gang om ugen..?? -max-

Fra : Simon Nielsen

Dato : 29-09-04 07:26

> "Simon Nielsen"

> Bruger du refresh funktionen regelmæssigt, folk der har mere
> tjek på det en mig siger en gang om ugen..?? -max-

Det skal jeg i følge manualen gøre hver 20 gang så jeg det gør jeg.

Jeg prøver at lade det ligge uden for kameraet og sætter det i når jeg skal
bruge det, det må alt i alt også være det bedste for batteriet.

Mange tak for hjælpen

Mvh
Simon

Fra : Claus Smith

Dato : 29-09-04 14:03

Jeg refresher ca. hver 2. gang og har ingen problemer med de gamle batterier
til mit Nikon D1....prøv at refreshe batteriet et par gange efter hinanden,
det kunne jo være at du kunne vække det til live igen.

Claus

Fra : Simon Nielsen

Dato : 29-09-04 22:03

"Claus Smith" <pigefotografenX@Xpigefotografen.dk> wrote in message

> [...]
hinanden,
> det kunne jo være at du kunne vække det til live igen.

Det kunne være, jeg må jo prøve ad om ikke det er det gyldne der skal gøres.
Mange tak for alle jeres svar, det har været en stor hjælp.

Mvh
Simon

Fra : NIL

Dato : 01-10-04 13:56

> [...]
gøres.
> Mange tak for alle jeres svar, det har været en stor hjælp.

Hej Simon...

Hvad er du kommet frem til mht. dine EN-4 batterier?
Jeg synes nemlig også at disse batterier nogle gange har en lige lovlig kort
"levetid" selvom der bliver udført regelmæsig "Refresh".

Hilsen
NIL