Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon Ixus 500 og red eye reduktion
Fra : Peter Hasselby

Dato : 27-09-04 21:23

Jeg har købt et ixus 500, hvilket tager nogle helt geniale billeder. Jeg er
dog ikke helt tilfreds med rød øje reduktionen, gør jeg noget forkert!

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 27-09-04 21:39

Peter Hasselby wrote:
> Jeg har købt et ixus 500, hvilket tager nogle helt geniale billeder.
> Jeg er dog ikke helt tilfreds med rød øje reduktionen, gør jeg noget
> forkert!

Det er en af ulemperne ved små kameraer, da blitzen er nød til at sidde for
tæt på objektivet.

Jeg tror ikke at det helt kan undgåes.

Men det kan så rettes bagefter i et grafik-program, så det "næsten" ikke
ses.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Peter Holm

Dato : 28-09-04 07:15

Peter Hasselby wrote:
> Jeg har købt et ixus 500, hvilket tager nogle helt geniale billeder.
> Jeg er dog ikke helt tilfreds med rød øje reduktionen, gør jeg noget
> forkert!

prøv at gå i manuel mode - sæt ISO til 400 (ixus 400 går kun til ISO 400,
måske går dit ixus 500 højere) og tving flash'en off.
I mange tilfælde, hvor der kun mangler en smule lys, kan du tage bedre
billeder på denne måde, end ved at bruge flash.
Det er i hvert fald min metode. Med andre ord - vil du undgå røde øjne, så
skal du undgå flash eller købe et andet camera.

Mvh
Peter