Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
JPG billeder bliver uskarpe af sig selv...
Fra : dkweb@gmx.com

Dato : 27-09-04 12:49

Hej

Når jeg har scannet et billede ind og gemt det i f.eks. TIF format (gemmer
jeg det i JPG, bliver det uskarpt såsnart jeg åbner det) har jeg et ret
skarpt billede.
Når jeg så converterer det til GIF eller JPG format, så bliver billedet
uskarpt.
Er der nogen som kan fortælle mig hvad jeg skal gøre for at bevare
skarpheden? - det nytter ikke noget efterfølgende at anvende funktioner
"Sharp".
Mvh
Mogens

---

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 27-09-04 13:17

wrote:

[Snip Uskarpe JPEGs]

> Er der nogen som kan fortælle mig hvad jeg skal gøre for at bevare
> skarpheden?

Gem med en højre kvalitet.

Hvis du oplyser hvilket program du bruger, bliver det noget lettere at
forklare dig hvor du indstiller det.
--
JPEGCrops 0.6.15 beta - Tabsfri beskæring af JPEG billeder -
http://ekot.dk/JPEGCrops/

Fra : dkweb@gmx.com

Dato : 27-09-04 13:38

Jeg anvender både Photo Paint 10 og Photoshop 10 og resultatet er det samme
og jeg komprimerere ikke filerne mere end hvad der er standard.
/Mogens
"Toke Eskildsen" <darkwing@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse

[Snip Uskarpe JPEGs]

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 27-09-04 15:24

wrote:

> Jeg anvender både Photo Paint 10 og Photoshop 10 og resultatet er
> det samme og jeg komprimerere ikke filerne mere end hvad der er
> standard.

Hvad er standard for dig? Hvad er programmerne sat til?

Prøv evt. at klippe en lille del af et billede ud. Gem det som
henholdsvis TIF og JPEG og læg billederne et sted hvor vi kan se dem.

Fra : Kenneth K

Dato : 27-09-04 13:19

On Mon, 27 Sep 2004 13:49:19 +0200, <dkweb@gmx.com> wrote:
> [...]
> Er der nogen som kan fortælle mig hvad jeg skal gøre for at bevare
> skarpheden? - det nytter ikke noget efterfølgende at anvende funktioner

Hvis du komprimerer JPG'er hårdt mister de tit skarphed. Nu ved jeg ikke
hvilket program du bruger, men prøv når du gemmer til JPG at bruge laveste
kompression (altså højeste kvalitet).

vh.
Kenneth