Ibiza'en vil til højre
Fra : LL

Dato : 02-11-04 20:20

Hej Gruppe

Som jeg har nævnt i et tidligere indlæg har jeg en Seat Ibiza 1.8 GLXi fra
1993 med 140.000 km på klokken, der har et problem med at køre ligeud. Jeg
har haft den på værksted, hvor de skulle rette det(inden for
garantiperioden) - det gjorde de så, men efter ca. 2 - 3 uger er det galt
igen. Ikke så slemt som før - men den vil altså atter helst til højre, i
stedet for ligeud.

Det er især når man accelerere, at den trækker til højre - ved opbremsning
er der ingenting og heller ikke hvis man lader den motorbremse. Det er
selvfølgelig testet på begge sider af vejen, i samme retning - og bilen vil
helst til højre lige meget hvor jeg kører.
Det skal siges at jeg af egen lomme betalte en 4-hjulsopmåling, inden den
kom på værksted, for at sikre mig at der rent faktisk var noget galt - og
den viste at bilen trak til højre.

Så mit spørgsmål er: Hvad kan der være galt??? Kan det være et tårnleje
eller lignende? Der er stadig garanti på bilen, og jeg agter at blive ved
med at køre den på sælgerens værksted, lige så længe garantien dækker - men
det kunne være rart at få nogle bud på hvad der kan være galt med bilen,
inden den skal afsted næste gang...

På forhånd tak

Lenn Lauridsen

Fra : Torben E

Dato : 02-11-04 21:00

"LL" <lenn@XXXwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> igen. Ikke så slemt som før - men den vil altså atter helst til højre, i

Sikkert bløde / defekte bærearmsbøsninger.

Torben E

Fra : K ö n i g

Dato : 02-11-04 21:08

> Sikkert bløde / defekte bærearmsbøsninger.
>
> Torben E

Det er også mit bud - under acc. vil vil bærearmen blive trukket til siden
og derved dreje hjulet.

MVH Peter König

Fra : LL

Dato : 02-11-04 21:30

> Sikkert bløde / defekte bærearmsbøsninger.

Er det noget de på nogen måde kan stramme op? Jeg mener; da den havde været
på værksted for at komme til at køre lige, kørte den jo faktisk lige i ca.
et par uger - men nu er det som sagt galt igen... Næste gang kan jeg så bede
dem, tjekke bærearmsbøsningerne...