MS Windows
briani 27239
USB i Windows 98?
Fra : Tim Bregning Karlsen

Dato : 03-11-04 14:37

Jeg forsøger at koble en Wireless USB 2.0 adapter WG121 fra NetGear på min
PC med Windows 98.

Installation og genstart går fint. Når jeg sætter den nye enhed i bliver den
også fundet, men den fungerer ikke. Der kommer ikke lys i dioderne på
adapteren.

Jeg formoder at det er fordi Win 98 kun supporterer USB 1.1?

Kan jeg opgradere kun USB-portene uden at skulle skifte til Win 98 Second
Edition?

Er der en work-around?

Hilsen fra

Tim Bregning Karlsen

Fra : Palle

Dato : 03-11-04 14:53

"Tim Bregning Karlsen" <tim@bregning.it> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg formoder at det er fordi Win 98 kun supporterer USB 1.1?
>
> Kan jeg opgradere kun USB-portene uden at skulle skifte til Win 98 Second

Jeg ville nok først se, om netkortet overhovedet opfører sig ordentligt
(altså med den lave hastighed). For sætter du USB 2-udstyr til USB 1 (1.1)
fungerer det da som regel; omend med den lavere hastighed.

Fra : Tim Bregning Karlsen

Dato : 03-11-04 15:03

Tak for det Palle - jeg vil prøve på en anden PC hvor jeg ved at USB
fungerer korrekt.

Det underlige er at på den "gamle" pc virker USB fint med en MemoryBird...

Tim

Fra : KsNa

Dato : 03-11-04 16:18

> [...]
> adapteren.
>
> Jeg formoder at det er fordi Win 98 kun supporterer USB 1.1?

WIN98 understøtter ikke USB uden en udvidelse, først med WIN98SE var der USB
med i systemet. (frit efter hukommm....øh, æhh....hukommelsen)

Mvh
Kim

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 03-11-04 16:50

KsNa skrev:

>WIN98 understøtter ikke USB uden en udvidelse,

Win 98 first edition understøtter USB ganske udmærket, tror ikke
at der er forskel på first og second edition i
usbunderstøttelsen.
--
Knud

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-11-04 16:56

Knud Gert Ellentoft skriver:

> Win 98 first edition understøtter USB ganske udmærket, tror ikke
> at der er forskel på first og second edition i
> usbunderstøttelsen.

Sikker ?
Svjh er det først efter OSR2.1 USB support er med....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Poul Erik

Dato : 03-11-04 17:17

On Wed, 03 Nov 2004 16:56:06 +0100, "Klaus D. Mikkelsen"
<Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Knud Gert Ellentoft skriver:

>Sikker ?
>Svjh er det først efter OSR2.1 USB support er med....

Ja, men det er også Windows 95.

Alle Windows 98 understøtter USB, men dog ikke alle USB ting lige
godt. Helt fint virker det først i Windows 2000 / ME.

Poul Erik
Fjern cykel i adresse

--
== __o
Poul Erik Lindaa === _'\ <_ E-mail: lindaa@mail.tele.cykeldk

Fra : Ukendt

Dato : 03-11-04 21:12

W2000 virker så meget bedre end W98 både med USB og plug'n play. Jeg har en
166mhz laptop m. 80mb ram, som blev født til W95. Den kører i dag W2000 m.
PC kort til USB2.0 , CF kort , WLAN og GPS. Jeg spiller ikke på den , men
i-net, mail, word etc. virker fortrinligt.Jeg har blot erstattet 2gb disken
med en 20gb.
Opgradér, spild ikke tiden på W98

Poul B-H