MS Windows
briani 27239
Kan man i sit Windows-miljø checke om man ~
Fra : cjtcjtcjt(fjerndette~

Dato : 03-11-04 14:29

Hej!

Jeg kører med Win XP.
Kan man i sit Windows-miljø se om ma nhar opdateret med SP2 ???

Højreklik på "Denne computer" og Egenskbaer synes jeg ikke rigtigt viser
det?

Hilsen
Carsten

Fra : Ukendt

Dato : 03-11-04 14:40

<cjtcjtcjt(fjerndette)@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> Kan man i sit Windows-miljø se om ma nhar opdateret med SP2 ???
>
> Højreklik på "Denne computer" og Egenskbaer synes jeg ikke rigtigt viser

Windows Explorer (stifinder) -> Help -> About Windows.

Fra : cjtcjtcjt(fjerndette~

Dato : 03-11-04 14:55

> Windows Explorer (stifinder) -> Help -> About Windows.

Hvis der er SP2 på, hvor skal det så stå ?

Tak for indlægget

Fra : Ukendt

Dato : 03-11-04 15:02

> Hvis der er SP2 på, hvor skal det så stå ?

På min står der noget i retning af "Microsoft (R) Windows" og på næste linie
"Version 5.1 (Build 2600.xpsp2_ ... : Service Pack 1)". Jeg antager at der
ville stå "... Service Pack 2)", hvis denne er installeret.

Fra : Peter Kjær

Dato : 03-11-04 17:15

Jeg antager at der
> ville stå "... Service Pack 2)", hvis denne er installeret.

Det vil der.

Ses,
Peter
www.dacor.dk

Fra : John

Dato : 03-11-04 15:10

<cjtcjtcjt(fjerndette)@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Kan man i sit Windows-miljø se om ma nhar opdateret med SP2 ???

Hent evt dette gratis program: http://www.belarc.com/free_download.html

Mvh John

Fra : Peter Schrøder

Dato : 03-11-04 15:23

John skrev:

> Hent evt dette gratis program:
> http://www.belarc.com/free_download.html
>
> Mvh John

Eller man skriver Winver i start / kør

mvh
Peter Schrøder

Fra : Ukendt

Dato : 03-11-04 17:12

"Peter Schrøder" <petersch@vip.cybercity.invalid> skrev i en meddelelse news:4188e9d6$0$87012$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> John skrev:
> Eller man skriver Winver i start / kør

Eller se under Systemoplysninger

Mvh Ole Lykke

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 03-11-04 17:29

> [...]
> Kan man i sit Windows-miljø se om ma nhar opdateret med SP2 ???
>
> Højreklik på "Denne computer" og Egenskbaer synes jeg ikke rigtigt viser

Hej

Man kan også se det til 'Tilføj/fjern programmer' i Kontrolpanelet. Jeg har
nemlig brugt det for at afinstallere det igen. Mage til skrammel skal man da
lede længe efter: Der er 3 PC'ere i huset der kører XP; nr. 1 kunne ikke
slukke efter installationen, nr. 2 havde 'kun' 500 Mb ledig plads og det var
for lidt, og nr. 3 kom med en fejl i installationen ('cyklisk reference'),
så her kunne den heller ikke installeres = af med SP2 på den maskine der
ikke kunne slukke, hvorefter den virkede fint igen, og på med ZoneAlarm og
popupstopper på alle maskiner. Så vidt jeg har kunnet læse mig frem til, er
en-vejs firewallen og blokering af pop-ups de primære grunde til SP2. Hvis
nogen kan give mig meget gode grunde til at skulle installere SP2, hører jeg
dem gerne, og vil _måske_ forsøge mig igen.

Peter Brandt Jørgensen
peterFJERNES@peterbj.dk
www.peterbj.dk (Nu over 1000 vitser og sprogblomster!!!)

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 03-11-04 17:58

Peter Brandt Jørgensen wrote:
> [...]
> 'kun' 500 Mb ledig plads og det var for lidt, og nr. 3 kom med en
> fejl i installationen ('cyklisk reference'),

Status her i huset:

5 maskiner med SP2: 3 er opdateret med en downloaded SP2. 1 er opdateret
via Windows Update og 1 er nyinstalleret fra en slipstreamed CD.
Alle kører uden problemer bortset fra en gammel 16 bits applikation, som
efter nogen tid melder om resourceproblemer i 16-bit subsystemet. Dette
er løst ved at finde en mere moderne applikation, der kan det samme.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Leony

Dato : 04-11-04 13:47

"Peter Brandt Jørgensen" <peter@FJERNESpeterbj.dk> skrev i en
meddelelse news:41890736$0$49523$edfadb0f@dread15.news.tele.dk

> nr. 1 kunne ikke slukke efter installationen

http://www.wintip.dk/xp/probs/luk/index.htm
er et langskud, men da du ikke beskriver problemet yderligere er det
svært at hjælpe.

> nr. 2 havde 'kun' 500 Mb ledig plads og det var for lidt

Det er jo ikke SP2's skyld at du ikke har læst:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;%5bLN%5d;837783

> nr. 3 kom med en fejl i installationen ('cyklisk reference')

Cyklisk reference plejer at være en datafejl.
Overfør SP2 til computeren igen.

> Så vidt jeg har kunnet læse mig frem til, er
> en-vejs firewallen og blokering af pop-ups de primære grunde til SP2.

Og så er der en del sikkerhedsopdateringer.
De kan vel installeres separat (og det gør du vel også).

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 04-11-04 21:14

> http://www.wintip.dk/xp/probs/luk/index.htm
> er et langskud, men da du ikke beskriver problemet yderligere er det
> svært at hjælpe

Eftersom jeg har afinstalleret, er det ikke et problem længere, men ellers
tak for linket, som andre måske kan få brug for.

> Det er jo ikke SP2's skyld at du ikke har læst:
> http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;%5bLN%5d;837783

Jo, jeg vidste det godt, men jeg synes det er et voldsomt systemkrav.

> Cyklisk reference plejer at være en datafejl.
> Overfør SP2 til computeren igen.

Overvejede jeg også, men opgav.....

> Og så er der en del sikkerhedsopdateringer.
> De kan vel installeres separat (og det gør du vel også).

Jep! Når man har svaret nej til SP2, kommer de helt af sig selv

Med venlig hilsen

Peter Brandt Jørgensen
peter@peterbj.dk
www.peterbj.dk (Nu over 1000 vitser og sprogblomster!!!)

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 03-11-04 18:08

On Wed, 3 Nov 2004 14:29:11 +0100, <cjtcjtcjt(fjerndette)@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>Kan man i sit Windows-miljø se om ma nhar opdateret med SP2 ???
>
>Højreklik på "Denne computer" og Egenskbaer synes jeg ikke rigtigt viser

Mystisk - den metode virker da fint ifbm min Win XP Home Edition DK
med SP2.

I vinduet oplyses

System:
   Microsoft Windows XP
   Home Edition
   Version 2002
   Service pack 2

--
<fjern to fra email-adressen>
Venlig hilsen

Fra : Erik

Dato : 03-11-04 20:37

> [...]
> Kan man i sit Windows-miljø se om ma nhar opdateret med SP2 ???
>
> Højreklik på "Denne computer" og Egenskbaer synes jeg ikke rigtigt viser

Efter opdatering til SP2 står der ikke mere "PRO" eller "Home Edition" under
opstart.
Der står kun "Windows XP"
Hvorfor ved jeg ikke.

Erik