MS Windows
briani 27239
Kan ikke få kontakt til Canon printer efte~
Fra : Erik Panduro

Dato : 02-11-04 22:39

Hej NG.

Efter at have installeret SP2 på en XP Home kan jeg ikke "komme i kontakt"
med en Canon MPC600F multifunktionsmaskine.

Fejlmeddelelse ligger i dk.binaer som "ingen kontakt til device".

På andre hjælpesider kan man få det råd, at afinstallere programmerne, der
bruges til Canon MPC600F og derefter installere igen.
Det har jeg prøvet - og så virker detca. 10 minutter, hvorefter forbindelsen
afbrydes af systemet. Jeg har også prøvet at installere en Patch fra Canons
hjemmeside.

Jeg har også prøvet af afinstallere SP2, så virkede printeren igen, men så
var min internetforbindelse røget sig en tur. Så nu er SP2 atter
installeret.

Er der nogen der har en løsning på problemety - så hører jeg den meget
gerne.

MvH
Erik Panduro

Fra : John

Dato : 02-11-04 23:06

"Erik Panduro" skrev i en meddelelse

> [...]

> bruges til Canon MPC600F og derefter installere igen.
> Det har jeg prøvet - og så virker detca. 10 minutter

Hmm.. Virus- og spy-scanning? Opdatering af drivere i 'enhedshåndtering'?

Prøv igen! Af-installer Canon og genstart. Derefter søg og fjern alle
resterende Canon-filer, ryd evt op med RegCleaner:
http://www.majorgeeks.com/download460.html og genstart.

Afbryd internet forbindelse, firewall, antivirus mm, og installer derefter
din Canon igen, og genstart.

Held og lykke! Mvh John

Fra : IzNoGoUd

Dato : 03-11-04 13:25

On Tue, 2 Nov 2004 22:38:47 +0100, "Erik Panduro" <erik@panduro.dk>
wrote:

> [...]
>med en Canon MPC600F multifunktionsmaskine.
>
>Fejlmeddelelse ligger i dk.binaer som "ingen kontakt til device".

Ja det er det kendte "tcpip loopback" problem som jeg også har gjort
opmærksom på her i gruppen et par gange ms hotfix:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?amp;displaylang=en&familyid=17d997d2-5034-4bbb-b74d-ad8430a1f7c8&displaylang=en
Husk at vælge dansk!

>På andre hjælpesider kan man få det råd, at afinstallere programmerne, der
>bruges til Canon MPC600F og derefter installere igen.

Det virker ikke! Du har fundet forkerte oplysninger!

>Det har jeg prøvet - og så virker detca. 10 minutter, hvorefter forbindelsen
>afbrydes af systemet. Jeg har også prøvet at installere en Patch fra Canons
>hjemmeside.

Ja den ved jeg ikke om virker det fra canon!
Men du kan evt manuelt rette fejlen ved at finde den *.ini fil som er
årsagen til problemet.
Du skal søge efter tekststrengen 127.0.0.2 og rette den til 127.0.0.1
jeg har fundet filen på min maskine og den stod til 127.0.0.2, men
valgte MS løsning med hotfix!

best regards IzNoGoUd a.k.a. Claes Nielsen, DK-5700 Svendborg, Denmark.
*
"All your base are belong to us"

Fra : Erik Panduro

Dato : 04-11-04 02:00

Hej Claes

Nu har din løsning fungeret i en time - så jeg håber den bliver ved.

Tusind tak for hjælpen.

Jeg installerede HotFix, afinstallerede Printeren og geninstallerede. Jeg
prøvede først uden at afinstallere printeren, men så fik jeg fejlen igen.

MvH
Erik Panduro

Fra : Erik Panduro

Dato : 04-11-04 06:46

Nå ja, træerne vokser jo ikke ind i himlen ....

Efter et par timer opstod fejlen desværre igen

Den tekststreng du angiver finder jeg i en ini-fil til AdAware og den står
nu til 127.0.0.1

Er der mere hjælp at hente ??

MvH
Erik Panduro

Fra : IzNoGoUd

Dato : 11-11-04 07:44

On Thu, 4 Nov 2004 06:46:07 +0100, "Erik Panduro" <erik@panduro.dk>
wrote:

>Efter et par timer opstod fejlen desværre igen

>Den tekststreng du angiver finder jeg i en ini-fil til AdAware og den står
>nu til 127.0.0.1
Det er nu ikke den fil! Ret den tilbage til den oprindelige!

Windows ser ud til ikke at søge i C:\WINDOWS\system32 hvor min ligger
og på min maskine hedder den MpNetIpc.ini, jeg bruger Total Commander
til at søge med, husk at sætte den til at se alle filer!

>Er der mere hjælp at hente ??
Hmm jo da jeg lav lige en søgning på din printer i google, og der kom
det frem at du måske også skulle prøve Canons fix til disse printer!

Altså jeg har fået MS hotfix til at virke på min maskine med MPC190

Canon har også et hotfix jeg har ikke testet kun læst mig frem til det
på nettet

Redigere *.ini filen med strengen 127.0.0.2 til 127.0.0.1 i
C:\WINDOWS\system32 har ikke selv testet, kun læst mig frem til at den
også skulle virke.